مجري طرحهاي نگهداري و آسفالت سازمان مهندسي عمران شهرتهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: عمليات مرمت روكش آسفالت بزرگراههاي شهيد همت، شهيد مدرس، ارتش، امامعلي، بعثت، امامرضا، بسيج، آزادگان، شهيد چمران و شهيد حكيم كه در دستوركار پيمانكاران و واحدهاي اجرايي سازمان مهندسي و عمران شهر تهران قرار گرفته بود، در نخستين فرصت مناسب با بهبود دماي هوا از سرگرفته ميشود.
احسان نوشآبادي ضمن تأكيد مجدد بر لزوم استفاده از دستگاه برش (فينيشر )كمعرض در پروژههاي مرمت بزرگراهها، يادآور شد: براساس برنامهريزيهاي صورتگرفته، تجهيز پيمانكاران دستاندركار در پروژههاي مرمت بزرگراهي به دستگاه برش آسفالت با عرض يك متر در سال 1394محقق خواهد شد.
لازم به ذكر است امسال اقدامات مرمتي در بزرگراههاي پايتخت براساس اطلاعات حاصل از سامانه مديريت يكپارچه نگهداري معابر شهر تهران تعريف شد و با توجه به عرض محدود سيستم برداشت اطلاعات، ضرورت بهكارگيري دستگاه برش آسفالت با عرض يك متر مطرح شد. اين در حالي است كه امكانات پيمانكاران پروژههاي روسازي آسفالت در كشور اغلب شامل تجهيزاتي با عرض 1.8 متر بوده و استفاده از اين سيستمها باعث تراش ناخواسته آسفالت در عرض بيشتر و در نتيجه افزايش شعاع اقدامات مرمتي ميشود.