همشهری آنلاین: مجموعه «علما» در این قسمت به روایت زندگی حجت الاسلام و المسلمین کاظم راشد یزدی اختصاص دارد.

به گزارش مهر؛ مجموعه «علما» به کارگردانی صادق داوری فر به معرفی زندگی علما و وعاظ مشهور ایرانی اختصاص دارد و در این قسمت هم دوربین مستندساز با شیخ کاظم راشد یزدی از وعاظ به نام ایران همراه می‌شود و زندگی وی را از زبان خودش روایت می‌کند.

این مستند به صورت پرتره است و در بخش‌هایی از آن، اعضای خانواده راشد یزدی درباره شخصیت او صحبت می‌کنند.

حجت الاسلام کاظم راشد معروف به راشد یزدی در یزد به دنیا آمد و پس از اینکه تحصیلات مقدماتی را در حوزه علمیه این شهر به پایان رساند به قم مهاجرت کرد؛ از جمله اساتید او در قم می‌توان به آیات صدوقی، مصباح یزدی و مشکینی اشاره کرد.

حجت الاسلام راشد یزدی را بیشتر به سخنرانی‌های مذهبی‌اش در منابر و مجالس مختلف در شهرهای گوناگون و حضور در برنامه‌های معرفتی و دینی سیما می‌شناسند.

این واعظ مشهور ایرانی در خاطره‌ای می‌گوید: پس از فتنه 88 بسیار ناراحت بودم و روزی در محضر رهبر معظم انقلاب عرض کردم آقا، این حرکات زشتی که انجام می‌گیرد پتک‌هایی است که به ستون انقلاب وارد می‌شود و ایشان هم فرمودند می‌دانم که این حرکات پتک‌هایی است که به ستون انقلاب وارد می‌شود اما شما بدانید ستون انقلاب سنگ نیست بلکه زنده است و جان دارد، زخم می‌شود ولی التیام پیدا نمی‌کند و واکسینه می‌شود.

این قسمت از مجموعه «علما» تحت عنوان «عکس بر عکس» برای پخش از شبکه افق در ساعت 18 روز پنجشنبه چهارم دی ماه و تکرار آن روز بعد ساعت 15 در نظر گرفته شده است.