همشهری آنلاین: رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی ضمن تشریح آخرین جزئیات بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: ۸۰ درصد بازنشستگان از خدمات بیمه تکمیلی برخوردارند.

به گزارش مهر، علی اصغر بیات افزود: برای انعقاد قرارداد مجدد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی با چندین شرکت بیمه ای مکاتبه کرده و با در نظر گرفتن قیمت، توانمندی شرکت‌ها و همچنین موسسات تحت پوشش در نهایت شرکت آتیه سازان حافظ در مناقصه برنده شد و امسال نیز این شرکت بیمه‌ای خدمات به بازنشسگان تامین اجتماعی ارائه می‌دهد.

وی از افزایش سطح تعهدات درمانی شرکت آتیه‌سازان برای ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان خبر داد و گفت: این تعهدات نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است بطوری‌که برای اعمال جراحی 10 میلیون تومان پرداخت خواهد شد و نسبت به سال قبل مبلغ آن 2 میلیون تومان بیشتر شده است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی تاکید کرد: همچنین در قرار داد جدید برای بیماران خاص شامل تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی و بیماران سرطانی تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

به گفته بیات، سال قبل ماهیانه 20 هزار و 200 تومان از بازنشستگان برای بیمه تکمیل درمان کسر می شد و در قرار داد جدید این مبلغ به 23 هزار و 200 تومان افزایش یافته که از آذرماه از حقوق بازنشستگان کم می شود.

وی با اشاره به اینکه 2 میلیون و 400 هزار بازنشسته و خانواده آنان تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند ، گفت: از کل جمعیت بازنشستگان 80 درصد آنان از خدمات بیمه تکمیلی برخوردارند.

بیات اظهار داشت: به طور اتوماتیک براساس لیست حقوق آبان ماه بازنشستگان ،تمامی آنان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته اند و درصورتیکه هر کدام قصد انصراف و یا اضافه شدن این بیمه را دارند( بازنشستگان جدید) می توانند تا بهمن ماه به کانونهای بازنشستگان در شهرستان محل اقامت خود مراجعه و فرم مخصوص را تکمیل کنند.

وی به مدت زمان پرداخت هزینه‌های خسارت درمان بازنشستگان اشاره کرد و گفت: بازنشستگان در صورت تکمیل مدارک و اسناد بیمارستانی مورد نیاز بیمه آتیه سازان ، خسارت درمان خود را طی یک هفته تا 10 روز دریافت کنند.