همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موضع ایران را درباره خرید تسلیحاتی کشورهای حاشیه خلیج فارس تشریح کرد.

به گزارش ایرنا  سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار گفت: ایران نگرانی از تقویت بنیه دفاعی کشورهای مسلمان، دوست و برادر خود ندارد و افزایش توان دفاعی آنان را بخشی از توان دفاعی جهان اسلام ارزیابی می‌کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز دوشنبه 8 مرداد در پاسخ به‌سوال خبرنگاران، افزود: هر کشوری حق دارد برای تقویت توان دفاعی خود تسلیحات مورد نیاز را تولید و یا خریداری کند.

وی افزود: رژیم‌هایی باید نگران باشند و هستند که همچنان رویای "نیل" تا "فرات" را در سر می‌پرورانند و کیان کشورهای اسلامی را مورد تجاوز قرارداده و می‌دهند.

نجار گفت "آمریکایی‌ها در فروش سلاح به‌کشورهای منطقه همواره به‌شکلی عمل می‌کنند که برتری نظامی رژیم غاصب صهیونیستی حفظ شود".

وی افزود : آنان سعی دارند با ایجاد رقابت تسلیحاتی کاذب و فروش سلاح، کمپانی‌های بزرگ تسلیحاتی خود را سر پا نگه داشته و از خطر ورشکستگی دور نگه دارند.

وزیر دفاع، "بومی‌سازی امنیت خلیج فارس" را "تنها راه ‌اصولی برای استقرار صلح و امنیت پایدار در این آبراه استراتژیک" دانست.

سردار نجار در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران به منظور استقرار صلح و آرامش درمنطقه، همواره برگسترش همکاری‌های فیمابین، پرهیز از هرگونه تشنج، رعایت حسن همجواری ، انعقاد پیمان‌های مستحکم سیاسی ، اقتصادی ، دفاعی و امنیتی تاکیدکرده و می‌کند و در این مسیر همواره پیشتاز و پیشقدم بوده است.

منابع خبری روز یکشنبه 7 مرداد از تصمیم دولت آمریکا برای انعقاد قراردادهای تسلیحاتی به ارزش 20 میلیارد دلار با کشورهای هم پیمان خود در خلیج فارس خبر دادند.