همشهری آنلاین: معاون مطالعات و برنامه ریزی امور زیرساخت و طرح جامع از به‌کارگیری ایده‌های خلاق شهروندان و متخصصان در عرصه‌های مختلف در"ایده‌ بازار تخصصی شهرداری تهران" خبر داد.

به گزارش ایسنا، معاون مطالعات و برنامه ریزی امور زیرساخت و طرح جامع اظهارداشت: در راستای توسعه و تعمیق ارتباط میان شهروندان و مجموعه مدیریت شهری و همچنین بهره مندی از خلاقیت و تفکر سازنده صاحبان ایده، راه‌اندازی"ایده بازار تخصصی شهرداری تهران" ضروری به نظر می‌رسید.

بصیری با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد برای جذب ایده‌های مردمی گفت: شهرها و نهادهای هدایت‌کننده آن، به دلیل تحولات مختلف در طول زمان همواره با چالش‌های جدیدی روبه‌رو هستند، بروز این چالش‌های جدید به معنای نیاز به راه‌حل‌های جدید و خلاقانه است و یکی از مهم‌ترین مسیرها برای دستیابی به راه‌حل‌های جدید، استفاده از ایده‌های خلاق است.

وی در این خصوص خاطر نشان کرد: یک ایده، مراحل مختلفی را سپری می‌کند تا از خام بودن به یک ایده بالغ و عملیاتی تبدیل شود و به همین منظور، یکی از اهداف این "ایده‌بازار تخصصی" حرکت از ایده‌های خام به سمت ایده‌های بلوغ یافته و عملیاتی نمودن آنهاست.

بصیری افزود: با توجه به این رویکرد، "ایده‌بازار تخصصی" شهرداری تهران محورهای مشخصی را تعیین نموده تا بر اساس آن ایده‌های هدفمند برای حل چالش‌های پیش‌روی شهرداری تهران را جذب نموده و سپس به پرورش آنها بپردازد.

وی در ادامه گفت: ایده‌ها پس از دریافت در سایت "ایده‌بازار تخصصی شهرداری تهران" به نمایش در می‌آیند تا امکان تبادل نظر پیرامون ایده‌ها فراهم گردد و این امر سبب می‌شود تا ایده‌پردازان از نظرات صاحب‌نظران در مورد ایده خود آگاه شوند و در برخی موارد گروه‌های دو یا چند نفره با ایده‌های مشترک شکل بگیرد و درعمل، مرحله بلوغ ایده‌ها آغاز گردد.

معاون مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در ارتباط با ایده‌های برتر عنوان داشت: کمیته علمی "ایده‌بازارتخصصی" از میان اید‌ه‌های ارسالی، ایده‌های نوآورانه، غیرتکراری و دارای قابلیت ایجاد ارزش افزوده برای شهر و شهرداری تهران را انتخاب و از صاحبان ایده تقاضا می‌کند در کارگاه‌های تخصصی پرورش ایده (به صورت جمعی یا فردی) شرکت نمایند.

وی اظهار امیدواری کرد که شکل دهی جریان و تفکر ایده بازار تخصصی شهرداری تهران در سیستم مدیریت شهری و اقداماتی از این دست منجر به رشد و بالندگی شهر گردد.

بصیری ادامه داد: در این کارگاه‌ها که با حضور صاحب‌نظران و متخصصان و همچنین صاحبان ایده‌ برگزار می‌شود، امکان پرورش هر چه بیشتر ایده‌ها و بلوغ‌ یافتن آنها فراهم می‌شود.

وی افزود: در نهایت، ایده‌های برتر در ایده بازارتخصصی شهرداری تهران مورد تقدیر و در صورت استفاده و بهره‌برداری مستقیم از ایده‌ها امکان همکاری ایده‌پردازان با سازمان‌های مختلف شهرداری تهران نیز مهیا خواهد شد.

بصیری در خاتمه در باره محورهای فراخوان ایده‌بازار تخصصی شهرداری تهران گفت: محورهای اصلی و زیر محورهای حوزه مدیریت شهری احصاء شده است و به زودی به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.