همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز آسیب رسان به سلامت از فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای موافقت کردند.

مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه با یک فوریت طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب رسان به سلامت از فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای با 157 رای موافق، 13 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در صحن موافقت کرد.

عبدالرحمن رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به عنوان طراح این طرح گفت: برخی از قوانین نیازمند به روز رسانی هستند به ویژه قوانین مرتبط با سلامت مردم دارای اهمیت بسیاری است.

وی افزود: از طرف دیگر قوانین باید بازدارنده باشد تا سلامت جامعه به خطر نیافتد، این طرح در جهت حفظ و صیانت از حقوق مصرف کننده در حوزه دارو و موارد غذایی تدوین شده است.

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی هم اکنون برخی از شرکت ها مجوز ندارند و تعدادی از آنها نیز دارای مجوز هستند اما تخلفاتی را انجام می‌دهند پس این طرح برای برخورد با این دو گروه است.

نماینده مردم دامغان یادآور شد: بر اساس آمارها به خاطر تبلیغات سوء ماهواره ای در چند روز اخیر سه نفر فوت کرده اند.

همچنین غضنفرآبادی نماینده مردم بم در موافقت با این طرح گفت: چرا در تلویزیون کرم حلزون تبلیغ می‌شود اما بعداً اعلام می‌شود که این محصول مضر است، آیا این گونه تبلیغات نیاز به قانون ندارد.

وی افزود: اگر شبکه های ماهواره ای به صورت گسترده دروغ بگویند آیا ما باید ساکت بنشینیم؟ برخی تبلیغات رسانه های ما از تبلیغات ماهواره ای نشات می گیرد.

وی گفت: مردم انتظار دارند رسانه ها راست بگویند و موضوعات درست بیان شود بنابراین نیاز به قانونی در این حوزه داریم.