همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد از اهتمام شهرداری تهران برای تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های فراملی واقع در اراضی عباس‌آباد و تبدیل این پهنه به منطقه‌ای ویژه با مدیریت یکپارچه فرهنگی خبر داد.

به گزارش تهران سما،  در سیاست ها و برنامه های کلان شهرداری تهران در سال جاری توسعه زیرساخت های فرهنگی یکی از رویکرد های اصلی است که به همین منظور کارگروهی ویژه با حضور معاونین و مدیران ارشد شهرداری تهران پیشرفت پروژه ها و تبدیل اراضی عباس آباد به منطقه ای ویژه با مدیریت یکپارچه فرهنگی را پیگیری می کند.

اردشیر نوریان ضمن اشاره به فعالیت مستمر این کارگروه خاطرنشان کرد: پروژه های پل طبیعت، باغ کتاب، آسمان نما، دریاچه و مجموعه باغ هنر، پانارومای بیت المقدس، بوستان طالقانی، پیاده راه حقانی و توسعه فضای سبز اولویت اصلی این کارگروه است که حضور شهردار، قائم مقام و معاونین و مدیران ارشد شهرداری تهران اهمیت موضوع را بیش از پیش مشخص می‌کند.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد تصریح کرد: نظر نهایی شهردار تهران و مجموعه مدیریت شهری ، ایجاد یک منطقه ویژه با مدیریت یکپارچه فرهنگی است که در آینده ای نزدیک پایتخت فرهنگی جهان اسلام خواهد بود.

وی با اشاره به فضاها و پروژه های شاخص واقع در این منطقه یادآور شد: سطح کمی، کیفی و محتوایی فضاها و پروژه های واقع در منطقه عباس آباد در حد ملی و فراملی است و طرح هایی نظیر پل طبیعت، آسمان نما و پاناروما در حوزه های مختلف فنی، تکنولوژی، اجرایی و کاربردی در سطح منطقه و حتی جهان کم نظیر محسوب می شوند.