همشهری آنلاین: معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هیجانات منفی در بین مردم نگران کننده است گفت: یرانیان به سختی شاد می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود گلزاری،معاون ساماندهی امورجوانان وزارت ورزش و جوانان، در مراسم افتتاح سی و دومین اردوهای فرهنگی تفریحی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد کشور که در اردوگاه امام علی (ع) کرج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز مردم ایران این است که هیجانات منفی و ناخوشایند در میان آنها بیش از هیجانات مثبت غلبه دارد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه شادی در میان ایران بسیار کم رنگ شده و جای خود را به اضطراب، عصبانیت و غم داده است.

گلزاری افزود: ایرانیان به سرعت غمگین می‌شوند و همواره نگران آینده هستند که همین امر باعث شده احساس شادی در آنها به سختی ایجاد شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر آمار افرادی که به دلیل ضرب و جرح و درگیری به زندان افتاده‌اند بیش از کسانی است که به دلیل جرایم وابسته به مواد مخدر در زندان به سر می‌برند .

گلزاری تصریح کرد: روانشناسان طی 15 سال اخیر به دنبال راههایی برای افزایش هیجانات مثبت در میان مردم بوده‌اند و به موفقیت‌هایی نیز دست یافته‌اند.

وی گفت: یکی از راههای افزایش هیجانات مثبت برنامه‌ریزی برای استفاده از اوقات فراغت و اختصاص وقتی برای استراحت و تفریح است.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: شرکت دراردوهای دانش‌آموزی و خانوادگی زمینه مساعدی برای پرکردن اوقات فراغت بخشی از جامعه فراهم می‌کند.

بنابراین باید شرایطی فراهم شود که دانش آموزان در این اردوها کمتر با برنامه‌ها و فعالیت‌های اجباری درگیر باشند و بیشتر از فضایی که در آن قرار گرفته‌اند استفاده کرده و به آرامش روحی و جسمی برسند.

گلزاری با اشاره به فرمایش امام رضا (ع) در خصوص تقسیم‌بندی ساعات شبانه روز گفت: مردم باید زمان خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که هم برای کار، عبادت، روابط اجتماعی وهم برای تفریح وقت داشته باشند.

وی در پایان گفت: تفریح نقش به سزایی در سلامت روح و جسم افراد و استحکام بنیان خانواده‌ها دارد. بنابراین مردم نباید نسبت به نحوه پرکردن اوقات فراغت خود بی‌تفاوت باشند.