همشهری‌آنلاین: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام از ممنوعیت سفر به اماکن مذهبی عراق به غیر از شهرهای کربلا و نجف از سوی سازمان حج و زیارت و تردد روزانه پنج هزار عراقی در ایران خبر داد.

به گزارش تين‌نيوز، رضا سلیمانی با اشاره به تاثیر گروهک تکفیری داعش در عراق بر حمل و نقل بار و مسافر میان دو کشور اظهار داشت: شهرهای شیعه نشین و همجوار کشور عراق با ایران در آرامش و امنیت کامل به سر می‌برند.

وی افزود: سازمان حج و زیارت سفر به اماکن مذهبی کشور عراق به غیر از شهرهای نجف و کربلا که امنیت مسیر سفر از سوی دولت عراق تامین می‌شود، ممنوع اعلام کرده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام با بیان اینکه روزانه به طور میانگین پنج هزار نفر عراقی به صورت رفت و برگشت وارد خاک ایران می شوند، خاطرنشان کرد: کامیون های ایرانی در طول تاریخ هیچگاه از مرز مهران وارد عراق نشده اند و همواره بار در مرز تخلیه و توسط کامیون های عراقی بارگیری می‌شود.

سلیمانی در ادامه بیان داشت: تعاملات ترانزیتی میان دو کشور به صورت عادی و روال همیشگی در حال انجام است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام با اشاره به تصمیمات احتمالی از سوی دستگاه‌های امنیتی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در صورت احتمال نزدیک شدن نیروهای داعش به شهرهای مرزی عراق با ایران تصریح کرد: چنین اتفاقی هیچگاه رخ نخواهد داد، اما در صورت در نظر گرفتن کمترین احتمال، با توجه به تجربه 8 سال دفاع مقدس، مرزها بسته و محدودیت‌های لازم از سوی دستگاه‌های امنیتی اعمال خواهد شد.

برچسب‌ها