گروه شهری: شریان‌های ارتباطی میدان هفت تیر، حد فاصل بزرگراه مدرس تا خیابان مفتح به زیرزمین منتقل و فضاهای موجود به پیاده رو و کاربری‌های فرهنگی خدماتی تبدیل می‌شود.

مسعود نصرآزادانی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در گفت و گو با همشهری، هدف از اجرای این طرح را ساماندهی ترافیکی میدان هفت تیر و فضاهای اطراف آن دانست و گفت: در حال حاضر ترافیک سنگین، وجود تقاطع همسطح پیرامون میدان، کثرت تردد عابرین و وسایط نقلیه، وجود ایستگاه مترو و توقفگاههای اطراف، این میدان را به یک گلوگاه ترافیکی تبدیل کرده است که ساماندهی آن به عنوان یک ضرورت احساس می‌شود.

وی افزود: یکی از گزینه‌های مورد نظر برای ساماندهی میدان هفت تیر که هم اکنون توسط مشاوران در دست مطالعه و بررسی قراردارد، غیر همسطح شدن عبور سواره رو و جداکردن مسیرسواره رو از پیاده رو است.

نصرآزادانی همچنین گفت: فضاهای آزاد شده ناشی از ساماندهی میدان هفت تیر به فضاهای عمومی‌از جمله پیاده‌رو، فضای سبز، و فضاهای فرهنگی و خدماتی تبدیل خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود، با اجرای این طرح و انتقال شریان‌های ارتباطی میدان هفت تیر به زیرزمین، بیش از 30 هزار متر مربع فضا برای استفاده و تبدیل به کاربری‌های عمومی‌آزاد شود، ضمن اینکه بار ترافیکی منطقه اطراف میدان به شدت کاهش خواهد یافت.