همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی هیأت‌های امنا برای استقلال دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها تاکید کرد و گفت: افراد متخصص، کارآمد و غیر سیاسی در هیات‌های امنای دانشگاه‌ها حضور یابد.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت بهداشت، دکتر سیدحسن هاشمی در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، با اشاره به اینکه کمتر از هفت ماه از عمر دولت یازدهم می‌گذرد، گفت: به دلیل برخی از سطحی‌نگری‌ها، تصمیمات خلق‌الساعه و عدم توجه به عقلانیت، دولت یازدهم وارث مشکلات زیادی بوده و بخش بهداشت و درمان نیز از این وضعیت مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه گرچه بخش بهداشت و درمان مشکلات مدیریتی نیز دارد، بر لزوم استفاده از مدیران غیر اعضای هیات علمی در بخش‌های مختلف حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تبیین چالش‌های فعلی حوزه سلامت کشور گفت: در ده سال گذشته این حوزه مورد بی‌مهری قرار گرفته و جزو اولویت‌های اول حاکمیت تلقی نمی‌شد.

تعرفه‌ها در 4 سال گذشته تغییری نکرده است

دکتر هاشمی با بیان اینکه نزدیک به 4 سال است که تعرفه‌ها تغییری نکرده است، گفت: اختلاف بین نهادهای حوزه سلامت نیز بر مشکلات این بخش افزوده است.

وزیر بهداشت به تغییر الگوی بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: نظام شبکه فرسوده و به‌ورزان در آستانه بازنشستگی هستند و حاشیه‌نشینی در شهرها گسترش یافته است.

شکایات مردمی به دلیل عمده پوشش فراگیر بیمه‌ها

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های دولتی به دلیل افزایش بدهی‌ها ناکارآمد شده‌اند، گفت: برخی از شکایت‌ها و نارضایتی‌های مردمی به دلیل عدم پوشش مناسب بیمه‌ای است.

وی ادامه داد: به دلیل این مشکلات و برخی از سوء مدیریت‌ها و ساختارهای ناکارآمد و از همه مهمتر عدم تخصیص اعتبارات کافی به این بخش، علی‌رغم اینکه هفدهمین قدرت اقتصادی دنیا هستیم، ولی در اختصاص سهم اعتبارات سلامت از بودجه عمومی در دنیا، رتبه خوبی نداریم.

پذیرش دانشجو باید بر اساس زیرساخت‌ها و امکانات دانشگاه‌ها باشد

وزیر بهداشت در تشریح راهکارهای برون‌رفت از چالش‌های فعلی نظام سلامت گفت: پذیرش دانشجو باید بر اساس درخواست خود دانشگاه و زیرساخت‌ها و امکانات دانشگاه‌ها باشد.

منبع: همشهری آنلاین