همشهری آنلاین: معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مطبوعات و دست اندرکاران حوزه وب باید بدانند که فضای باز سیاسی به معنای عقب نشینی از حیطه های ارزشی نیست.

حسین انتظامی روز سه شنبه در مراسم آغازین ˈهمایش بین‌المللی بسیج و رسانهˈ در مشهد افزود: در فضای باز سیاسی همه سلائق مختلف فرصت دارند دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کنند اما این به معنای آن نیست که موضعگیری‌ها در تقابل با ارزش‌های اسلامی و حکومت دینی باشد.

وی اظهار داشت: در بسیاری از حیطه های فکری می توان تغییراتی ایجاد کرد اما حیطه های ارزشی از ثبات برخوردار است و با تغییر دولت‌ها دچار تغییر نمی‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگرانیهایی که اکنون وجود دارد این است که ممکن است برخی از فضای باز سیاسی سوءاستفاده نموده و به حیطه های ارزشی وارد شوند و آنها را دچار تغییر نمایند اما باید بدانند که حکومت دینی بر خلاف حکومت سکولار به ارزش‌های دینی توجه خاص دارد.

انتظامی افزود: در ماده شش قانون مطبوعات آمده است که مطبوعات در انتشار مطالب و ورود به عرصه های مختلف به جز تفکرات الحادی و آن چیزی که اساس جمهوری اسلامی را هدف قرار دهد، آزاد هستند.

وی گفت: اساس جمهوری اسلامی شامل حکومت دینی، ولایت فقیه و ارزش‌های دینی است لذا نباید برخی تصور کنند که فضای باز سیاسی به معنای این است که می‌توانند حتی در حیطه‌های ارزشی ورود کرده و اهداف خود را دنبال کنند.

همایش بین‌المللی بسیج و رسانه طی امروز و فردا با شرکت 200 نفر از مدیران رسانه‌ها، سردبیران، خبرنگاران و گزارشگران داخلی و خارجی در مشهد ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین