همشهری آنلاین: نماینده‌ی مردم بجنورد در مجلس از دادستان عمومی و انقلاب خواست تا در مورد اظهارات اخیر وزیر نیرو مبنی بر فساد ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی در راه‌آهن گرگان - بجنورد - مشهد ورود کند و دلایل وزیر را در این رابطه بررسی کند.

به گزارش ایسنا، موسی‌الرضا ثروتی اظهار کرد: من به عنوان یک نماینده از دادستان عمومی و انقلاب تقاضا دارم که برای خاتمه دادن به هجمه‌هایی که در اثر آن نظام، وزرا و دولت قبل آسیب دیده‌اند، به عنوان مدعی‌العموم در راستای انجام وظایفشان ادعای اخیر آقای چیت‌چیان در مورد این که با لغو مصوبه راه‌آهن گرگان - بجنورد - مشهد جلوی فساد 12 هزار و 600 میلیارد تومانی را گرفته، بررسی کند.

وی افزود:‌ دادستان ضمن بررسی اسناد و ادله‌ی آقای وزیر اگر دلایل ایشان را قانع‌کننده دیدند، اختلاس کنندگان را محاکمه کنند و در غیر این صورت آقای چیت‌چیان را مورد بازخواست قراردهند و نتیجه را به افکار عمومی اعلام کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که هنوز قیمت‌گذاری بورس در مورد این پروژه انجام نشده بود، اظهارات وزیر نیرو را پیش‌داوری دانست و گفت: این سخنان در واقع توهین به نظام، دولت و شعور مردم است و ایشان باید دلایل خود را برای این بحث ارائه کنند.

ثروتی یادآور شد‌: آقای چیت‌چیان معاون و قائم مقام آقای نامجو بودند و خودشان مصوبات سفرهای استانی را امضاء‌ می‌کردند اما حالا وزیر قبلی نیرو، راه و اقتصاد را متهم به فساد 12 هزار و 600 میلیارد تومانی می‌کنند.

وی با اشار ه به تجربه‌ی کاری چیت‌چیان گفت:‌ آقای چیت‌چیان با تجربه‌ای که دارد نباید اسیر دست مدیرانی شود که او را به این سمت سوق می‌دهند.