گروه شهری: ششمین جشنواره عرضه محصولات ارگانیک و طبیعی از ۱۶ تا ۲۲ شهریور به‌مدت یک هفته در نمایشگاه تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

حسین صفایی، مدیرعامل سازمان میادین میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران، در نشست خبری خود که به مناسبت ششمین جشنواره محصولات غذایی طبیعی، سالم و ارگانیک شهرداری تهران برگزار شده بود، گفت: این نمایشگاه‌ها در راستای پیاده‌سازی مصوبه شماره262 شورای اسلامی شهر تهران با هدف ارتقای کیفیت محصولات غذایی در سازمان میادین میوه‌و‌تره‌بار برگزار می‌شود. بنابراین گزارش این جشنواره در 2بخش نمایشگاهی و کارگاهی برگزار می‌شود؛

بخش نمایشگاهی در قالب 170غرفه به معرفی و عرضه محصولات کشاورزی و دامی طبیعی، سالم، ارگانیک، گیاهان دارویی، تکنولوژی و خدمات فنی و غیره می‌پردازد و در بخش کارگاهی نیز 7 کارگاه به بررسی تولید محصولات سالم و چالش‌های ناشی از امنیت و سلامت غذا می‌پردازند. صفایی همچنین از اجرای طرح رهگیری محصولات پروتئینی و شیلات در میادین میوه‌وتره‌بار به‌منظور ارتقا و تضمین کیفیت و سلامت اینگونه محصولات خبرداد و گفت:

تاکنون 50درصد مواد پروتئینی و شیلات عرضه شده در میادین میوه‌وتره‌بار، تحت نظارت شبکه رهگیری محصولات قرار گرفته‌اند. به گفته صفایی اجرای این طرح پله پله نه‌تنها تمامی محصولات پروتئینی و شیلات میادین تحت پوشش ما را در بر خواهد گرفت بلکه به تمام کشور تسری خواهد یافت که می‌تواند نویدبخش تضمین کیفیت مواد پروتئینی گوشتی و شیلات کشور باشد. وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح به‌منظور تحقق شعار غذای سالم، شهر سالم و شهروند سالم از 6‌ ماه پیش آغاز شده گفت:

بارانداز مرکزی شهر تهران برای بررسی کیفیت محصولات پروتئینی همچون گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ ایجاد شده است.براساس این طرح محصولات پروتئینی توسط خودروهای ویژه حمل مواد فاسدشدنی و مجهز به سیستم جی‌پی‌اس به این بارانداز وارد شده و توسط دامپزشکان بررسی کیفی می‌شوند و محصولات تأیید شده در این بارانداز، در قالب بسته بندی‌های کوچک‌تر به 42غرفه درسطح میادین میوه‌و‌تره‌بار ارسال می‌شوند.

منبع: همشهری آنلاین