همشهری آنلاین: معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه احیا و حفاظت از تالاب‌های کشور از اولویت‌های این سازمان است، گفت: به زودی اولین قانون جامع تالاب‌های کشور تدوین می‌شود

به گزارش ایرنا، مسعود باقر زاده کریمی اظهارداشت: با وجود پیگیری‌های زیاد سازمان حفاظت محیط زیست، طرح یک ماده‌ای نجات و احیای دریاچه ارومیه در سال‌های گذشته در مجلس شورای اسلامی به نتیجه نرسید.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های مجدد این سازمان مقرر شد، این طرح با عنوان طرح جامع مدیریت تالاب‌های کشور در مجلس مطرح شود.

باقرزاده کریمی از تدوین اولین قانون جامع تالاب‌های کشور خبر داد و گفت: با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، ‌وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و مرکز پژوهش‌های مجلس این قانون تا سه هفته آینده نهایی و در کمیسیون آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: این قانون مشتمل بر ۳۰ ماده است که تمام مباحث مربوط به حفظ، احیا و بهره برداری صحیح از تالاب‌ها و راهکارهای قانونی برای اعمال مدیریت نوین تالاب‌ها عنوان شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این قانون وظایف همه دستگاه‌های مسئول از جمله صدا و سیما، قوه قضاییه و دولت مشخص شده است.

به گفته باقر زاده طرح جامع مدیریت تالاب‌های کشور، طرحی جامع نگر است که امید است با همکاری دستگاه‌های مسئول به اجرا درآید.

منبع: همشهری آنلاین