تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴

همشهری آنلاین: اپل روز با انتشار نامه‌ای از مشتریان و مصرف کنندگان چینی بدلیل ارائه خدمات پس از فروش نامناسب و سیاست مربوط به ضمانت کالای خود عذر خواهی کرد.

به این ترتیب اپل در سیاست مربوط به مدت و نحوه ارائه گارانتی در چین تجدید نظر بعمل آورد.

به گزارش یورونیوز، در این نامه که به زبان چینی ترجمه شده و بر روی سایت اینترنتی قرار گرفته، تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل از مصرف کنندگان چینی بدلیل آنچه که وی آنرا سوء تفاهم نامیده عذرخواهی می‌کند.

ونگ لی، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به این اقدام می‌گوید: "اعتقاد داریم که برای شرکت اپل، پاسخگویی صادقانه به مصرف کنندگان امری عادی محسوب می‌شود. ما دید مثبتی نسبت به این نامه داریم."

مطابق تصمیم جدید مدیران این شرکت بزرگ آمریکایی از این به بعد تلفن‌های هوشمند ایفون ۴ و ۴ اس در صورت بروز نقص و مشکلی مهم در آنها به جای تعمیر تعویض خواهند شد.

چین پس از ایالات متحده آمریکا دومین بازار بزرگ اپل به شمار می‌رود.

حجم کلی معاملات اپل در سال مالی گذشته در چین، هنگ کنگ و تایوان به رقم ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو می‌رسد

 

منبع: همشهری آنلاین