گروه دانش و سلامت: طی مراسمی که صبح روز گذشته در سالن ایوان شمس تهران برگزار شد از دست‌اندرکاران مجموعه جشنواره شکوفا توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران قدردانی شد. شکوفا مخفف «شهروند کارآمد و فناوری اطلاعات» است.

این جشنواره شامل هفت شاخه تخصصی ازجمله روباتیک، بازی‌های رایانه‌ای، وبلاگ‌نویسی‌، رسانه‌های دیجیتال، مهارت‌های رایانه‌ای، طراحان گرافیک و برنامه‌نویسی موبایل است که از مهرماه سال91 تا‌کنون در تهران و توسط شهرداری تهران در حال برگزاری است. هدف از این جشنواره افزایش مهارت‌های شهروندان تهرانی برای بهره‌گیری از خدمات شهر الکترونیک تهران است.

مراسم پایانی نخستین جشنواره شکوفا 16 اسفند در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. در مراسم روز گذشته که با حضور دکتر سیدمحمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مهندس علی اصغر قائمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، مدیران کل معاونت اجتماعی شهرداری و هفت تن از استادان دانشگاه و دبیران تخصصی جشنواره‌های شکوفا برگزار شد با اهدای لوح تقدیر از آنان تجلیل شد.

در این مراسم همچنین دبیران اجرایی جشنواره‌های شکوفا و مدیران برنامه‌ریزی مناطق 22گانه شهرداری تهران حضور داشتند. دکتر ایازی در این مراسم اظهار داشت: شکوفا نشان داد که اگر کار را به مردم واگذار کنیم بهترین بازدهی را خواهد داشت و مشارکت بیش از نیم میلیون شهروند تهرانی در این جشنواره نشان‌دهنده انتخاب درست موضوع مورد نیاز مردم در محلات مختلف شهر تهران است.

 

منبع: همشهری آنلاین