گروه اجتماعی: شوراهای انجمن اولیا و مربیان در مراکز استان‌ها، مناطق و شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در انجمن اولیا و مربیان با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: با مصوبه شورای عالی این انجمن درباره تشکیل شوراهای انجمن اولیا و مربیان مناطق و استان‌ها، از این پس مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده حداقل معادل 50 درصد حق مشاوره‌ای مراکز خصوصی را از خانواده‌ها و دانش‌آموزان اخذ می‌کنند.

ابوالفضل خادمیان با اشاره به تصویب شیوه‌نامه مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده انجمن اولیا و مربیان، افزود: بر این اساس اخذ وجه در این مراکز به منظور بالا بردن سطح کیفی خدمات صورت می‌گیرد، اما خانواده‌های بی‌بضاعت با تشخیص شوراهای انجمن اولیا و مربیان از پرداخت این هزینه معاف هستند.

به گفته وی بر اساس شیوه‌نامه جدید مقرر شده است طرح پشتیبانی علمی این مراکز به منظور آموزش کارکنان و به‌روز کردن تجهیزات آنها راه‌اندازی ‌شود.

وی همچنین طرح مشاور سیار در مناطق محروم، تشکیل گروههای مصاحبه‌ کننده با متقاضیان کار در این مراکز توسط استانها و مناطق مربوطه و مشاوره مذهبی را از جمله موارد در نظر گرفته شده در شیوه‌نامه برشمرد.

خادمیان با اعلام کمک 3 میلیارد و 500 میلیون ریالی سال گذشته دولت و آموزش و پرورش به مراکز مشاوره خانواده 12 منطقه محروم کشور، اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان در نظر دارد پیشنهاد خود مبنی بر ثبت این مراکز به عنوان آموزشگاه در سیستم «بکفا» را با حداقل سه نیروی کادری (یک مدیر و دو مشاور) به مسئولان ارائه دهد.

خادمیان وظایف این شوراها را نیازسنجی، برنامه‌ریزی و نظارت بر انجمن‌های اولیا و مربیان در سطح مدارس خواند و با اشاره به نقش مؤثر و پر اهمیت خانواده‌ها در کشور از رئیس جمهوری و مسئولان کشور خواست تا شورای عالی خانواده را به ریاست رئیس جمهوری تشکیل دهند تا با این اقدام مرجع خانواده‌ها در هنگام بروز مشکلات مشخص شود.