همشهری‌آنلاین: دکتر یونس شکرخواه، رئیس همایش روز رسانه‌های اجتماعی گفت: فراخوان ارسال مقاله به این همایش، با تاکید بر شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این حوزه از امروز ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شده است.

به گزارش دبیرخانه این همایش، وی با بیان این مطلب، خاطرنشان کرد: دانشجویان، کارشناسان و پژوهشگران این حوزه برای ارسال چکیده مقالات خود می‌توانند تا تاریخ ۱۹ خرداد ماه به وب سایت همایش / SocialMediaDay.ir مراجعه کنند.

شکرخواه درباره محورهای اصلی همایش روز رسانه‌های اجتماعی اظهار داشت: رسانه‌های اجتماعی و هویت ایرانی، رسانه‌های اجتماعی و رونق کسب و کار، نقش رسانه‌های اجتماعی در پیشبرد برنامه‌های توسعه کشور، تاثیر متقابل رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی، تاثیر سیاست‌های سرویس دهندگان رسانه‌های اجتماعی بر رفتار کاربران، شیوه‌های به‌کارگیری استراتژیک رسانه‌های اجتماعی در شرکت‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، رسانه‌های اجتماعی و به کارگیری آن در حوزه علوم ارتباطات (روزنامه نگاری، روابط عمومی و تبلیغات)، رسانه‌های اجتماعی و به‌کارگیری آن در آموزش و سایر موضوعاتی که به شناسایی ظرفیت‌های رسانه‌های اجتماعی در حرفه‌ها، شغل‌ها و حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مرتبط باشد، خواهد پرداخت.

به گفته وی، روند تغییرات در تکنولوژی‌های نوین ارتباطی شرایطی را به وجود آورده تا کاربران به عنوان خلق کنندگان محتوای فضای مجازی نقش مهمی را در تولید علم و تعامل با جامعه بر عهده داشته باشند. این روند رشد در اینترنت هرگز متوقف نمی‌شود و دولت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها به دنبال استفاده حداکثری از منافع آن، شرایط را به گونه‌ای فراهم می‌کنند تا با شناخت آسیب‌های آن، با توسعه روز افزون رسانه‌های اجتماعی همگام شوند. بنابراین برگزاری این همایش می‌تواند باعث شناسایی و بهره گیری از ظرفیت‌های این عرصه شود.

گفتنی است، نخستین همایش روز رسانه‌های اجتماعی ۱۰ تیرماه امسال برابر ۳۰ ژوئن ۲۰۱۲ همزمان با سراسر جهان در تهران برگزار می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها