همشهری آنلاین: چین تهدیدهای نظامی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در مصاحبه مطبوعاتی گفت: چین تهدید و هر اقدام دیگر اسراییل در کاربرد زور در ارتباط با موضوع هسته ای ایران را برنمی تابد.

' هونگ لی ' با تاکید براینکه موضع چین روشن است، افزود: پکن مخالف کاربرد زور و یا تهدید به استفاده از ابزار نظامی برای حل و فصل مسایل میان دولت ها است.

وی گفت: هر اقدامی در راستای استفاده از زور و قوای نظامی خطر رویارویی را افزایش داده و کل منطقه خاورمیانه را به آتش می کشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین گفت و گو و مذاکره را بهترین راه برای حل موضوع هسته ای ایران دانست.

منابع خبری امروز گزارش دادند، ' وو سیکه ' فرستاده ویژه چین در امور خاورمیانه دیروز به طور جداگانه با معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی دیدار و اهمیت ثبات خاورمیانه را به آنان گوشزد کرده است .

فرستاده ویژه چین تاکید کرد: تاکنون اوضاع جهانی و منطقه ای با تغییرات زیادی مواجه شده است، اما روند صلح و ثبات در خاورمیانه نباید مورد بی توجهی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه چین در بخش دیگری از اظهارات خود به اختلاف های ایران و انگلیس و فرانسه در خصوص بحث نفت اشاره کرد و خواستار آن شد که برای حل مسایل با یکدیگر مذاکره کنند.

هونگ لی همچنین به نشست روز جمعه گذشته سران ایران ، افغانستان و پاکستان اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست هایی که برای پیشبرد صلح و همکاری است از سوی چین مورد استقبال قرار می گیرد.

وی نشست اخیر رهبران سه کشور در اسلام آباد را در راستای تامین منافع مردم منطقه دانست و از آن حمایت کرد.

منبع: همشهری آنلاین