همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه روسیه در اطلاعیه ای اعلام کرد: بشار اسد رییس جمهوری سوریه برای اعزام هیاتی به مسکو برای مذاکره با گروه های مخالف ابراز آمادگی کرد.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه روز چهارشنبه وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان شده است: بشار اسد رییس جمهوری سوریه در دیدار روز سه شنبه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با وی، آمادگی کشورش را برای اعزام هیات رسمی دولتی برای انجام مذاکرات با گروه های سیاسی سوری اعلام کرد.

در این اطلاعیه یادآوری شده است: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه با بشار اسد رییس جمهوری سوریه دیدار کرد و هدف این دیدار که در آن میخاییل فرادکوف رییس سازمان اطلاعات خارجی روسیه هم حضور داشت، تلاش برای یافتن راهی به منظور خروج از بحران سوریه بود.

بنا بر این اطلاعیه، وزیر امور خارجه روسیه در این دیدار با تاکید بر موضع اصولی کشورش در قبال تحولات سوریه، آمادگی مسکو را برای مساعدت همه جانبه به روند حل و فصل مساله سوریه بدون مداخله خارجی و احترام به حق حاکمیت آن مورد تاکید قرار داد.

روسیه خواهان حل و فصل مسایل سوریه بدون مداخله خارجی و از طریق مذاکره میان حکومت سوریه و گروه های مخالف آن و اجرای اصلاحات سیاسی در این کشور می باشد.

روسیه به تازگی از حکومت سوریه و گروه های مخالف آن برای انجام مذاکره در مسکو دعوت کرد.

در ماه های اخیر گروه های مخالف حکومت سوریه دو بار به مسکو سفر کردند، اما سفر آنها غیررسمی بوده و هیچ یک از مقام های روسیه با آنها دیدار نکردند.

منبع: همشهری آنلاین