همشهری آنلاین: قشرهای مختلف مردم مصر روز چهارشنبه در اولین سالگرد شروع انقلاب خود با تجمع در میدان التحریر، با تکرار شعارهای سال قبل بر ضرورت کناره گیری فوری شورای نظامی و تحویل قدرت به دولت غیر نظامی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، تظاهرات کنندگان مصری در سالروز آغاز انقلاب خود شعارهای 25 ژانویه سال گذشته را تکرار کردند.

به گزارش منابع آگاه مصری، تظاهرات کنندگان که پرچم های مصر را حمل می کردند شعار حکومت نظامیان سرنگون باید گردد، عدالت اجتماعی باید برقرار شود و مردم خواهان سرنگونی رژیم هستند، سر دادند.

تظاهرات کنندگان تصاویر شهدای 25 ژانویه از جمله علاء عبد الهادی، سالی زهران، شیخ عماد عفت و منیا دانیال و نیز پلاکاردهایی حمل می کردند که بر روی آن "مردم خط قرمز هستند، نظامیان باید سرنگون شوند و گرانی و فساد کافی است" نوشته شده بود.

از سوی دیگر"کمال الهلباوی" عضو اخوان المسلمین تاکید کرد: مردم باید به انقلاب خود تا برآورده شدن همه خواسته های خود ادامه دهند.

وی افزود: پارلمان باید در راستای خواسته های مردم و انقلاب عمل و در زمینه قانونگذاری و نقش نظارتی به بهترین وجه فعالیت کند تا الگویی برای پارلمان های عربی و اسلامی باشد.

خبر دیگر در این راستا اینکه شورای عالی نظامی مصر با تشکیل اتاق عملیات ویژه مراسم سالگرد انقلاب را دنبال می کند و ژنرال طنطاوی رئیس این شورا از طریق اتاق مذکور روند اوضاع را پیگیری می کند.

از سوی دیگر تعداد نیروهای مرکز پلیس "الطالبیه" در خیابان الهرم برای مقابله با اقدامات غیر قابل پیش بینی به طور چشمگیری افزایش یافته است.

خبر دیگر اینکه "عمرو موسی" دبیر کل سابق اتحادیه عرب با شرکت در این مراسم گفت: برخی از انقلابیون معتقدند که نقش آنها به پایان رسیده است و برخی گمان می کنند که انقلاب شکست خورده است اما انقلاب پیروز شده است.

در میدان تحریر شعارهای ضد صهیونیستی در فضا طنین انداز شد همچنین شعارهایی در محاکمه عبدالله صالح رئیس جمهوری یمن سر داده شد.

از سوی دیگر "ابوالعز الحریری" عضو مجلس خلق مصر که در مراسم حضور یافته بود گفت : انقلاب هنوز کامل نشده است و انقلاب باید به صاحبان اصلی آن داده شود.

خبر دیگر اینکه پس از اتهاماتی که علیه گروه اخوان المسلمین زده شد درگیری هایی میان طرفداران اخوان المسلمین و تظاهرات کنندگان در گرفت که دخالت رهبران اخوانی مانع شدت گرفتن آن شد.

منبع: همشهری آنلاین