همشهری‌آنلاین مایکروسافت اعلام کرد که بسته نرم افزاری آفیس و نرم افزارهای ویژه فعالیتهای شرکتی را بر روی دستگاههای موبایل برپایه سیستم عامل iOS عرضه خواهد کرد.

به گزارش مهر، یکی از دلایلی که در گذشته مایکروسافت تصمیم گرفت بسته نرم افزاری آفیس را بر روی اولین رایانه‌های مک عرضه کند این بود که شرکت اپل بتواند سهم خود را در بازار شرکتی و کاربران حرفه‌ای بهبود بخشد.

امروز وضعیت فرق کرده است و مایکروسافت و اپل به تکامل رسیده و متفاوت شده اند به طوریکه درحال حاضر مایکروسافت به خوبی می‌داند توسعه روزافزون آی‌فن و آی‌پد می‌تواند شرایط بازار رقابت را برای این شرکت سخت کند.

از این رو قرار است در همکاری با AgreeYa Mobility نرم افزارهای شرکتی را بر روی سکوهای موبایل iOS و آندروئید عرضه کند.

AgreeYa Mobility یک گروه عامل در توسعه راه حلهای نرم افزاری ویژه تلفنهای همراه هوشمند و تبلت‌ها است.

برپایه این همکاری، غول نرم افزاری دنیا لیسانس بعضی از پروتکلهای ارتباطی خود از طریق سرویسهای شرکتی SharePoint، Windows Azure، Remote Desktop Services و Active Directory را با سیستم عامل‌های موبایل گوگل و اپل سازگار می‌کند.

هدف از این اقدام، توزیع محصولات مایکروسافت در دنیای موبایل است. با این کار، کارمندانی که از تبلتها و تلفنهای همراه هوشمند حتی در محل کار نیز استفاده می‌کنند می‌توانند به این سرویسها دسترسی داشته باشند.

براساس گزارش وب نیوز، همچنین مایکروسافت در حال آماده سازی یک نسخه آفیس ویژه آی‌پد و آی‌فن است.

در حال حاضر آی‌پد 80 درصد از بازار تبلتها را در اختیار دارد و بنابراین عرضه آفیس بر روی این محصول می‌تواند موقعیت مایکروسافت را در بازاری که هنوز تا عرضه ویندوز 8 امکان دسترسی مستقیم به آن را ندارد تثبیت کند.

قرار است گروه استیو بالمر در سال 2012 یک به روز رسانی آفیس را عرضه کند که با سیستم عامل OS X Lion سازگار است و به این ترتیب می‌تواند تمام عملکردهای خود را بر روی این سیستم عامل اپل ارائه کند.

در حال حاضر اپل نرم افزار iWork را که مشابه آفیس است ویژه آی‌پد در اختیار دارد که با عرضه آفیس، نرم افزارهای iWork نیز با بسته مایکروسافت یکپارچه خواهند شد.

منبع: همشهری آنلاین