گروه شهری: طرح تفصیلی جدید شهر تهران که از ابتدای سال 90 توسط شهردار تهران لازم الاجرا شده است در روز 18 تیرماه به‌طور رسمی رونمایی می‌شود.

هیربد معصومی معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران با اعلام این مطلب گفت: پس از مدت‌ها که شهر تهران فاقد یک طرح منسجم کالبدی بود و تهران به وسیله بخشنامه اداره می‌شد سرانجام با تدبیر شهردار تهران طرح تفصیلی جدید از رونمایی می‌شود.به گفته وی این طرح که هم‌اکنون آخرین مراحل تصویب را در کمیسیون ماده 5 شورای‌عالی شهر‌سازی‌ و معماری کشور طی می‌کند، در روز 18 تیرماه به همراه اطلس کلانشهر تهران به‌طور رسمی طی مراسمی با حضور شهردار تهران و تنی چند از مسئولان و مدیران و کارشناسان شهری در مرکز همایش‌های برج میلاد رونمایی خواهد شد.

معصومی تاکید کرد: البته در حال حاضر نیز همه مناطق 22 گانه شهرداری تهران براساس طرح تفصیلی جدید تهران هدایت می‌شوند. در واقع اقدامات اجرایی براساس طرح تفصیلی جدید را نه تنها از امسال بلکه از سال 86 که طرح جامع تصویب شد، بوسیله کار گروهی با نام کارگروه تطبیق رصد شده است. در این کار گروه درخواست مناطق را با طرح جامع تطبیق دادیم و این باعث شد که نقاط ضعف و قوت طرح در این فرایند مورد ارزیابی قرار گیرد.

نکته قابل توجه درخصوص اجرای عملیاتی طرح تفصیلی جدید مکانیزاسیون فرایند گردش کار با بهره‌گیری از سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی GIS در محیط وب است.معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران اظهار داشت: این تجربه برای بسیاری از کلانشهرهای کشور نیز قابل استفاده است.معصومی در پایان با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح می‌توان از بسیاری از تخلفات شهرسازی جلوگیری کرد، افزود: با دسترسی کلیه شهروندان تهران به اطلاعات این طرح در شبکه اینترنت شهرداری تهران حرکتی بنیادین را در راستای استقرار شهرداری الکترونیک آغاز می‌کنیم.