همشهری آنلاین: فدراسیون فوتبال عربستان در اقدامی عجیب قرار داد گومز برزیلی را که با وی به توافق رسیده بود، فسخ کرد و سرمربی برزیلی جوانان این کشور را جایگزین وی کرد.

به گزارش ایسنا، فدراسیون فوتبال عربستان دوشنبه (30 خرداد) بیانیه‌ای را صادر کرد که در آن آمده است:

"فدراسیون فوتبال عربستان برای جانشینی ژوزه پسیرو، تلاش شبانه‌روزی خود را آغاز کرد و در نهایت توانست با ریکاردو گومز برزیلی به توافق برسد. قرار بر این بود که این مربی برزیلی در 21 جون (31 خرداد) وارد عربستان شود و در 23 جون با فدراسیون فوتبال قرارداد نهایی ببندد. همچنین مقرر شده بود او در کنفرانس خبری شرکت کند تا کار خود را به طور رسمی شروع کند، اما متاسفانه چند روز پیش این سرمربی برزیلی به ما خبر داد که به دلایل شخصی و مشکل با باشگاه سابقش نمی‌تواند در زمان مقرر وارد عربستان شود، اما برای زیر نظر گرفتن تمرینات تیم، کادر فنی خود را به عربستان خواهد فرستاد که این درخواست او به شدت مورد انتقاد ما قرار گرفت و آن را رد کردیم چرا که این چنین تاخیری به تیم ملی ما صدمه می‌زند و در ادامه کار آن را با مشکل مواجه می‌سازد."

فدراسیون فوتبال عربستان به دنبال لغو قرار داد با گومز، روجیرو موریس لورنسو، سرمربی برزیلی فعلی تیم جوانان این کشور را به عنوان سرمربی موقت انتخاب و اعلام کرد که این مربی کار خود را از 25 جون در تیم ملی عربستان آغاز خواهد کرد.

لورنسوی 40 ساله کار مربیگری خود را از جوانان فلامینگوی برزیل آغاز کرد، سپس به عنوان سرمربی تیم جوانان برزیل انتخاب شد و موفق شد این تیم را به فینال جام جهانی 2009 که در مصر برگزار شد برساند، اما در دیدار پایانی در ضربات پنالتی مغلوب غنا شد و به عنوان دومی اکتفا کرد.

لورنسو سه ماهی است که هدایت تیم ملی جوانان عربستان را بر عهده گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین