همشهری آنلاین: اولین دوره جشنواره ملی فرهنگی و نمایشگاه هنرمندان برجسته افغانستان با نمایش آثار 40 هنرمند مهاجر افغان در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، آئین افتتاحیه اولین دوره جشنواره ملی فرهنگی و نمایشگاه هنرمندان برجسته افغانستان روز 31 خرداد ماه 1390 با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، دین‌محمد مبارز راشدی، معاون وزیر فرهنگ افغانستان، عبیداله عبید، سفیر افغانستان در ایران، حجت‌اله ایوبی، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو و جمعی از مسئولان و شخصیت‌های برجسته سیاسی و فرهنگی ایران و افغانستان، در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

این جشنواره با همت مؤسسه فرهنگی اکو و همکاری سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در ایران و در پی برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری هنرمندان مهاجر افغان در اصفهان، به صورت ملی برپا می‌شود.

همچنین نمایشگاه این جشنواره در برگیرنده آثار حدود 40 هنرمند و شخصیت فرهنگی مهاجر افغان در بخش‌های نقاشی، طراحی، طلاکوب، میناکاری، فرش‌بافی، خوشنویسی، دوخت‌های سنتی و غذاهای محلی افغانستان است.

برگزاری شب شعر و نمایش فیلم‌هایی از کشور افغانستان نیز از برنامه‌های جنبی اولین دوره جشنواره ملی فرهنگی و نمایشگاه هنرمندان برجسته افغانستان است.

جشنواره فرهنگی و نمایشگاه هنرمندان برجسته افغانستان از روز سه‌شنبه 31 خرداد تا پنجم تیرماه هر روز از ساعت 10 تا 22 در فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقمندان است.