تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۱

همشهری آنلاین: برای نخستین بار درتاریخ بررسی بودجه سنواتی کل کشور، لایحه بودجه سال 90 در ابتدای همین سال درمجلس مورد بررسی قرار می گیرد. مجلس که به دلیل تاخیردولت درارائه لایحه بودجه نتوانست تا پایان سال گذشته بودجه کشور را بررسی وتصویب کند از فردا به آن رسیدگی خواهد کرد.

حسین سبحانی نیا عضو هیات رئیسه مجلس، با بیان این که بر اساس مصوبه هفته گذشته هیأت رئیسه مجلس، کار بررسی لایحه بودجه سال ۹۰ کشور از یکشنبه (۴ اردیبهشت) در صحن علنی مجلس آغاز می‌شود، تصریح کرد: براساس این مصوبه نمایندگان مردم در مجلس روزانه در دو نوبت صبح و عصر این لایحه را بررسی می‌کنند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان این که احتمالا بررسی لایحه بودجه سال ۹۰ کشور در صحن علنی مجلس ۲ هفته به طول بیانجامد، گفت: تا پایان هفته آینده ۹ نشست برای بررسی این لایحه در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: بر اساس ماده ۲۱۷ آیین نامه داخلی مجلس، هنگام بررسی لایحه بودجه سال ۹۰ کشور در صحن علنی مجلس، هیچ‌گونه نطقی قرائت نمی‌شود و هیچ طرح و لایحه‌ای در دستورکار صحن علنی مجلس قرار نمی‌گیرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان این که در زمان رسیدگی به لایحه بودجه سال ۹۰ کشور در صحن علنی مجلس، نشست کمیسیون‌های تخصصی مجلس برگزار نمی‌شود، اظهار کرد: در صورتی که در این زمان موضوع فوری پیش آید، براساس تصمیم نمایندگان یک نشست فوق العاده در دستور کار کمیسیون تخصصی مربوطه قرار می‌گیرد.

کار رسیدگی به لایحه بودجه سال ۹۰ کشور بعد از برگزاری ۴۱ نشست عصر پنج شنبه (اول اردیبهشت) در کیسیون تلفیق بودجه ۹۰ مجلس به پایان رسید و گزارش نهایی این کمیسیون درباره این لایحه از یکشنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس قرائت می شود.

منبع: همشهری آنلاین