تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۸۵ - ۰۸:۰۴

گروه علمی فرهنگی: طبق گفته محققان دانشگاه کالیفرنیا در شهر Davis برای خانم‌ها مشکل است تا مدیر ارشد اطلاعات شوند و نقش‌های اجرایی را بر عهده بگیرند.

 تحقیق اخیر که توسط  گروه مدیریت دانشگاه انجام شده، در 200 اداره بزرگ مرکزی در کالیفرنیا، تنها چهار خانم را یافت که به عنوان مدیر ارشد اطلاعات فعالیت می‌کنند.

اگر چه تعداد کمی از زنان در سطح شغل‌های مدیریتی رده سوم، در هر 200 شرکت هستند، 32 درصد مدیر اجرایی زن و 66 درصد به عنوان رئیس زن در این شرکت‌ها مشغول کارند.

خانم‌هایی که در صدر شغل‌های IT در شرکت‌های تحت بررسی فعالیت‌می‌کنند، عبارتند از، مهوش‌ یزدی، مدیر ارشد اطلاعات شرکت Edison International، جنیفر بولت مدیر ارشد اطلاعات و VP ارشد شرکت Franklin Resources، ماریا فیتز پاتریک مدیر ارشد اطلاعات و VP شرکت Mercury General و داون مارتین، مدیر ارشد اطلاعات و VP اجرایی شرکت‌های WFS Financial و Westcorp.


کیم الباچ استاد مدیریت و شریک در این تحقیق گفت، درصدی از زنان که مدیر ارشد اطلاعات هستند در جای دیگری در ایالات متحده مشابه هستند. برای مثال در تحقیقی که توسط Inter Organization Network انجام شد، تنها دو نفر خانم‌ها را در خارج از 100 منصب مدیر ارشد اطلاعات در ماساچوست فرض کرده است.

جان دروری مدیر ارشد اطلاعات شرکت بیمه Chubb گفت:‌ در اینجا مشکلات بیشتری از تبعیض وجود دارد که شامل تصمیم‌گیری حرفه‌ای خانم‌ها و چگونگی کسب شهرت آنها در مقام بالاتر مدیریت است.

 یک بخش از راه‌حل‌ که وی معرفی کرد، این است که شرکت‌ها گام بیشتری بردارند تا زنان بیشتری را به عنوان مدیر به واسطه گسترش مدیریت و برنامه‌های مربیگری، معرفی کنند.