رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه بانک اطلاعات املاک کشور در حال تکمیل شدن است، گفت: به‌زودی طی یک فراخوان عمومی مردم می‌توانند برای تغییر اسناد مالکیت خود اقدام کنند.

احمد تویسرکانی، با بیان اینکه کشور هزینه‌های زیادی بابت عدم توسعه سازمان ثبت پرداخت کرده گفت: زمین‌خواری یکی از بزرگ‌ترین جرائم کشور است که علت اصلی آن عدم توسعه سازمان ثبت اسناد است.وی با بیان اینکه بانک اطلاعات املاک دولتی تا به حال یک‌میلیون و 200هزار سند مالکیت را ثبت کرده است، گفت: ثبت رسمی ازدواج و طلاق، ثبت شرکت‌ها، اختراعات، علائم و... می‌تواند پایه برنامه‌ریزی برای توسعه کشور باشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مستندسازی و سنددار کردن تمام اراضی دولتی اعم از جنگل‌ها و مراتع، انفال و اراضی وقفی را که منافع ارزشمندی در کاهش دعاوی دارد از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان ثبت عنوان کرد و افزود: از 135میلیون هکتار اراضی ملی در کشور 126میلیون آن سنددار شده است.

وی افزود: تفاهمنامه‌ای با سازمان محیط‌زیست، سازمان نیروهای مسلح، سازمان اوقاف و دیگر نهادها به امضا رسیده تا این سازمان‌ها مستندات و مدارک مربوط به اراضی تحت مسئولیت خود را ارائه کنند تا نسبت به صدور سند مالکیت اقدام شود.تویسرکانی اعلام کرد: در موضوع موقوفات مفقوده با سنددار شدن این موقوفات حقوق مهم و بزرگ واقفان به اصل خودش باز می‌گردد.