همشهری آنلاین: وزرای خارجه اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی خواستند به شهرک سازی در مناطق اشغالی فلسطین پایان دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، با نزدیک شدن به پایان مهلت تعیین شده از سوی دولت "بنیامین نتانیاهو" برای توقف موقت شهرک سازی در کرانه باختری، اتحادیه اروپا از این رژیم خواست که از ادامه ساخت و ساز در مناطق فلسطینی خودداری کند.
در بیانیه ای که وزیران خارجه این اتحادیه در بروکسل منتشرکردند از شهرک سازی صهیونیستها بعنوان اقدامی غیرقانونی یاد شده و از تل آویو خواسته شده توقف ساخت و سازها را تمدید کند.

این در حالی است که مهلت 10 ماهه تعیین شده از سوی دولت نتانیاهو برای توقف شهرک سازی در روز 26 سپتامبر (4 مهر ماه) به پایان می رسد و آمریکا و اتحادیه اروپا نگران بی نتیجه ماندن تلاشهای صورت گرفته برای سازش در منطقه، با از سرگیری شهرک سازی صهیونیستها مخالف هستند.

گفتنی است که این مذاکرات از اوایل ماه جاری میلادی در واشنگتن آغاز شده و با اینکه تا کنون دستاوردی نداشته اما مقامهای واشنگتن و تل آویو امیدوار به دستیابی به اهداف خود در دور بعدی این مذاکرات که در بیت المقدس برگزار خواهد شد، هستند.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها