گروه سیاسی: همزمان با تحلیل کارشناسان داخلی و خارجی درباره میزان مشارکت بالای مردم در انتخابات 24 آذرماه ، موج تقدیر مسئولان کشوری و نهادها از حضور پرشور مردم در انتخابات ادامه دارد.

رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان قضایی، برگزاری باشکوه انتخابات‌را  اثبات دوباره اعتماد و ایمان راسخ مردم به نظام اسلامی و قانون اساسی توصیف کرد و گفت: باید تمام مسئولان از این حضور باشکوه و آگاهانه قدردانی کنند؛  چرا که مردم با درک عمیق و آگاهی بالا در پای صندوقهای رای حاضر شدند.  آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی حضور مردم در این انتخابات را پرشور و بی نظیر خواند و افزود : در این شرایط حساس که دشمنان نظام به دنبال تبلیغات سوء علیه ایران بودند و هستند ، میزان مشارکت بالای مردم در انتخابات نشانگر شناخت آنان از شرایط و اعتماد به مسئولان نظام بود و باید بیش  از پیش به فکر این مردم و رفع نیازهای آنان بود.رئیس قوه قضائیه تجمیع انتخابات را به عنوان یک تجربه موفق سیاسی از سوی دولت و قابل تقدیر عنوان کرد و افزود : امیدواریم حضور مردم در انتخابات که در واقع یک جهاد ملی بود  منجر به خدمت‌رسانی بیشتر و بالا رفتن سطح خدمات به عموم مردم ایران شود.
سردار سرلشکر پاسدار  سیدیحیی صفوی هم که در جمع فرماندهان، مدیران و مسوولان نیروی هوایی سپاه سخن می‌گفت، اظهار داشت : مردم انقلابی ایران با حضور با شکوه و شعور، پایبندی خود را به آرمان‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری نشان دادند و ضمن ناامید کردن دشمنان خود، قوت قلبی را برای دوستداران انقلاب اسلامی در جهان پدید آورد. سردار سرتیپ پاسدار مصطفی محمد نجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم در جمع معاونین این وزارتخانه طی سخنانی با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات 24 آذر اظهار داشت :  این حضور خیره کننده ،‌بزرگترین سرمایه و پشتوانه نیروهای مسلح و مهمترین عامل بازدارندگی دشمنان است . بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور هم با صدور بیانیه ای در قدردانی از حضور باشکوه مردم در انتخابات 24 آذر، این روز را یکی از روزهای به یادماندنی و تاریخی برای ملت سربلند، آگاه و خردمند ایران اسلامی دانست.
همچنین حزب مؤتلفه‌ اسلامی ،  مرکز رسیدگی به امور مساجد  و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه هایی جداگانه  از حضور باشکوه مردم در انتخابات تقدیر کردند.