همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وزارت علوم از تمام آثار دانشجویی که برای کشور کاربردی باشند حمایت می‌کند، افزود:

 اولویت وزارت علوم در حمایت آثار دانشجویان، کاربردی بودن و وجود نوآوری در این آثار است.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر غلامرضا خواجه سروی با اشاره به فعالیت دبیرخانه چاپ آثار دانشجویی در وزارت علوم اظهار داشت: رویکرد وزارت علوم حمایت از آثار دانشجویی و در مرحله بعد چاپ این آثار است.

وی  گفت:‌مباحثی نظیر نماز و نیایش، مسائل جنبش دانشجویی و جهان اسلام و مسئله فلسطین از موضوعاتی هستند که به آنها توجه ویژه می شود

خواجه‌سروری با تاکید بر اینکه انتظار این است که دانشجویان در حوزه‌های مختلف مولد باشند، تصریح کرد: دانشجویان باید فعالیت‌هایی را که در دوران تحصیل می‌آموزند به عرصه عمل وارد کرده و خود تولیدگر باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه‌ها و وزارت علوم از اینگونه طرح‌های دانشجویی استقبال خواهند کرد، اظهار داشت: حمایت از این آثار دانشجویی می‌تواند به ارتقای وضعیت فعالیت‌های فرهنگی در کشور کمک کند و وزارت علوم نیز از فعالیت دانشجویی در حوزه هنرهای بومی حمایت ویژه خواهد داشت.

خواجه‌سروی با تاکید بر لزوم استفاده از ابزار هنر برای انتقال ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس گفت: برای مقابله با قدرت‌های بزرگ و سلطه جهانی لازم است تا از ابزارهای مناسب مانند هنر استفاده شود که دانشجویان می‌توانند در این زمینه توانایی‌های خود را نمایان کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان با تاکید بر استفاده بهینه از استعداد دانشجویان در عرصه‌های هنری خاطرنشان کرد: از مسئولان مربوطه در وزارت علوم درخواست کرده‌ایم که برنامه‌ریزی مناسبی برای استفاده از توانایی دانشجویان در عرصه‌های مختلف هنری انجام دهند.

برچسب‌ها