همشهری آنلاین: منوچهر متکی وزیرامورخارجه و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با سازنده خواندن مذاکرات خود بر ادامه گفتگو درباره تبادل سوخت برای راکتور تهران تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوکیو آمانو پس از دیدار با منوچهر متکی درمصاحبه با خبرنگاران گفت: درباره تبادل سوخت گفتگو شد اما نباید انتظار داشت موافقت نامه ای امضا شود. به هرحال گفتگوها ادامه دارد.

وی با اشاره به این که گفتگوهای طولانی با منوچهر متکی داشته است، اضافه کرد: امروز درباره سوخت راکتور تحقیقاتی تهران نیز گفتگو شد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین تاکید کرد: گفتگوها درباره بهبود و ارتقای رویکرد پادمانی غنی سازی سوخت تا20درصد پیشرفت هایی داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز پس از دیدار با آمانو در مصاحبه با خبرنگاران گفت: گفتگوها با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دوستانه و صمیمانه بود و قطعا مذاکرات دیپلماتیک برای به نتیجه رسیدن مستلزم زمان است.

متکی افزود: به گفتگوها ادامه می دهیم و طرف های متعددی وجود دارد که با آنان نیز گفتگوها ادامه داده می شود.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: در این دیدار همچنین درباره کنفرانس خلع سلاح و منع اشاعه تهران، عناصر و محورهای مورد بحث تبادل نظر شد.

متکی همچنین با بیان این که تصمیم به برگزاری سالانه این کنفرانس در این دیدار مطرح شد، گفت: امسال نمایندگانی از آژانس در نشست تهران حضور داشتند و امیدواریم سال آینده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در آن حضور یابد.

برچسب‌ها