گروه ورزشی: استقلال تهران انتقام شکست دور رفت را از همنام اهوازی اش گرفت و با نتیجه 2 بر صفر میزبانش را شکست داد.

 بازی در حالی آغاز شد که استقلال اهواز حریف همنام تهرانی خود را در دقایق ابتدایی تحت فشار قرار داد اما بازیکنان استقلال تهران نیز که هفته گذشته در چارچوب رقابت‌های جام حذفی باخت سنگین و تلخی را مقابل استیل‌آذین تجربه کرده بودند به خوبی می‌دانستند که در این بازی حق اشتباه ندارند. در دقیقه 15 این آبی‌پوشان پایتخت بودند که به گل اول دست پیدا کردند. خسرو حیدری سانتر بی‌نقصی را روی دروازه استقلال اهواز ارسال کرد و امیرحسین صادقی نیز با نفوذ به محوطه جریمه و با یک بغل‌پای ساده گل اول را به ثمر رساند. در ادامه نیز شاگردان صمد مرفاوی جریان بازی را در اختیار گرفتند.

بازی به خصوص در اواسط نیمه اول بیشتر به صورت درگیرانه و فیزیکی دنبال می‌شد و بازیکنان با احتیاط خاصی کار را دنبال می‌کردند. استقلال تهران در دفاع عملکرد نسبتا خوبی داشت اما حریف اهوازی به خصوص در خط حمله برنامه خاصی برای به تساوی کشیدن بازی نداشت. حسین کاظمی در دقیقه 30 می‌توانست گل دوم را برای استقلال تهران به‌ثمر برساند. هافبک شوت‌زن آبی‌پوشان پایتخت با یک شوت از راه دور دروازه استقلال اهواز را تهدید کرد اما دروازه‌بان این تیم با یک واکنش مناسب توپ را راهی کرنر کرد. 

در دقیقه 35 استقلال اهواز صاحب یک موقعیت ایستگاهی شد. میلاد میداودی که سابقه گلزنی روی چنین ضرباتی را در کارنامه‌اش دارد پشت این ضربه قرار گرفت و نزدیک بود شوت او وارد دروازه استقلال تهران شود اما واکنش مناسب محمد محمدی اجازه گلزنی را از مهاجم استقلال اهواز گرفت. یک دقیقه بعد این شریفات بود که می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند. شوت این بازیکن را محمدی برگشت داد تا در ادامه شوت میلاد میداودی را نیزمدافع استقلال تهران دفع کند.

در دقایق پایانی نیمه اول دامنه حملات استقلال اهواز وسیع‌تر شد و آنها روی ضربات کرنر چند فرصت گلزنی را از دست دادند. در دقیقه 43 شریفات با نفوذ به محوطه جریمه استقلال تهران با یک شوت سنگین دروازه حریف تهرانی را تهدید کرد اما شاگردان مرفاوی
به خصوص در کار دفاعی بی‌نقص عمل کردند. در دقیقه پایانی نیمه‌اول این استقلال اهواز بود که صاحب یک موقعیت ایستگاهی شد که توپ برگشتی  زیر پای میداودی افتاد تا شوت این بازیکن با برخورد به تیرک عمودی راهی به دروازه پیدا نکند. نیمه اول برخلاف روند بازی و با توجه به برتری استقلال اهواز با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال تهران به پایان رسید. استقلال اهواز در 45 دقیقه نخست به مراتب بازی زیباتری را نسبت به حریف همنام تهرانی خود به نمایش گذاشت.

گل زودهنگام سیدصالحی

استقلال تهران در نیمه دوم خیلی زود به هدف خود رسید و برتری‌اش را دو برابر کرد. پاس‌ زیبای فرهاد مجیدی و ضربه تمام‌کننده سیدصالحی، استقلال را در دقیقه 46 به گل دوم رساند. استقلال اهواز بعد از دریافت گل دوم سعی داشت اختلاف را به حداقل برساند اما آنها در برخی صحنه‌ها بدشانس هم بودند. شاید اگر بازیکنان استقلال اهواز در نیمه اول قدر موقعیت‌های گلزنی خود را می‌دانستند در نیمه دوم کارشان تا این حد سخت نمی‌شد.

استقلال اهواز حتی به گل هم رسید اما به دلیل خطای مهاجم این تیم روی محمد محمدی این گل توسط داور بازی مردود اعلام شد. شاگردان هاشمی‌نسب به خوبی تا محوطه جریمه استقلال تهران پیش می‌آمدند اما در نواختن ضربات نهایی پراشتباه ظاهر می‌شدند. نکته جالب‌توجه اینکه هر دو تیم با شیوه ارسال از جناحین کار را دنبال می‌کردند؛شیوه‌ای که برای شاگردان مرفاوی دو گل را به همراه داشت اما برای میزبان، فایده‌ای نداشت. بازی در اواسط نیمه دوم تا حدودی به خشونت کشیده شد.

در یکی از صحنه‌ها محسن قهرمانی، داور بازی به بازیکن استقلال اهواز اخطار داد که این تصمیم اعتراض شدید بازیکنان تیم میزبان را به همراه داشت؛ چه آنها اعتقاد داشتند فرهاد مجیدی تمارض کرده است. بازی در ادامه هرگز از جذابیت لازم برخوردار نبود. البته در یکی از موقعیت‌ها سیدصالحی می‌توانست گل سوم را برای استقلال تهران به ثمر برساند. در
دقیقه 76 ضربه سر این بازیکن در موقعیتی تک‌به‌تک در دستان دروازه‌بان استقلال اهواز قرار گرفت. در دقیقه 80 استقلال اهواز صاحب یک موقعیت ایستگاهی شد. میلاد میداودی با یک شوت محکم دروازه استقلال تهران را تهدید کرد اما محمد محمدی با یک واکنش خیره‌کننده توپ را از زیر طاق دروازه بیرون کشید و راهی کرنر کرد.

 در ادامه استقلال با یک ضدحمله قصد داشت کار استقلال اهواز را در خانه‌اش یکسره کند اما در صحنه‌ای مشکوک به پنالتی مدافعان استقلال اهواز جان‌واریو را متوقف کردند. بازیکنان تیم میزبان در حمله کم خطر ظاهر شدند هرچند که خط دفاع استقلال تهران هم یکی از روزهای خوب خودش را پشت‌سر گذاشت. در دقیقه 87 استقلال اهواز می‌توانست روی ارسال میداودی به گل برسد اما مهاجمان این تیم با خستگی کار را دنبال می‌کردند و در زدن ضربات نهایی به هیچ‌وجه تمرکز نداشتند.

بازی در نهایت با نتیجه 2 بر صفر به سود استقلال تهران به پایان رسید تا شرایط برای مهدی هاشمی‌نسب و تیمش سخت‌تر از گذشته شود. آنها همچنان در بحران نتیجه‌گیری به سر می‌برند حتی اگر خداداد عزیزی از  جایگاه ویژه مدام با تلفن همراه خودش نکات فنی را به اعضای کادر فنی این تیم گوشزد کند. از سوی دیگر استقلال تهران پس از حذف از جام حذفی این بار با پیروزی در دیداری خارج از خانه شرایط روحی خود را بهبود بخشید تا در هفته‌های آینده رقابت‌های لیگ برتر را امیدوارانه‌تر از قبل دنبال کند.

پیروزی ذوب‌آهن و ابومسلم

در سایر دیدارهای همزمان، ذوب‌آهن در فولادشهر با یک گل دیرهنگام شاهین بوشهر را شکست داد. ابومسلم در خانه با نتیجه 2 بر یک از سد ملوان انزلی گذشت. پیکان در حالی که تا دقیقه 85 با نتیجه 2 بر صفر از میزبانش پاس همدان پیش بود به تساوی 2 بر 2 رضایت داد. بازی مس کرمان و مقاومت سپاسی هم با تساوی بدون گل به پایان رسید.