سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت اعلام کرد: رقم یارانه نقدی هنوز تعیین نشده است

محمدرضا فرزین درباره رقم یارانه نقدی گفت: بخش عمده‌این یارانه‌ها در سال اول به‌صورت نقدی خواهد بود اما هنوز رقم  آن مشخص نشده است. فرزین افزود: تمام ارقامی‌که تاکنون توسط برخی از افراد در مورد میزان یارانه نقدی اعلام شده مربوط به بحث‌های کارشناسی است و هنوز عدد خاصی مصوب نشده است.

وی با بیان آنکه‌‌‌ براساس حساب‌های بانکی کارت‌های عدالت توزیع می‌شوند، تصریح کرد: پرداخت یارانه‌ها محدود به توزیع کارت‌های عدالت نیست و افراد می‌توانند از حساب‌های بانکی خود نیز استفاده کنند. فرزین ادامه داد: علاوه بر بانک‌ها براساس آنچه در قانون آمده مؤسسات مالی و اعتباری دولتی و غیردولتی نیز در امر بازتوزیع یارانه‌ها فعال خواهند بود.

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: تعاونی‌های اعتبار نیز در این چارچوب قرار می‌گیرند و می‌توانند در امر بازتوزیع فعال شوند.

خوشه‌بندی منتفی شده اما مردم به سایت مرکز آمار مراجعه کنند

از سوی دیگر، وزیر امور اقتصادی و دارایی هم درباره خوشه‌بندی‌ها و ملاک عمل هدفمند کردن یارانه گفت: پرداخت نقدی یارانه‌ها محدود و مشروط به خوشه‌بندی‌ها نیست؛ بنابراین طبق قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تمامی‌افراد متقاضی شامل دریافت نقدی و یارانه‌ها می‌شوند.

شمس‌الدین حسینی در عین حال با تأکید بر اینکه خوشه‌بندی‌ها و کار مرکز آمار به‌عنوان یک فعالیت مبنایی ادامه خواهد یافت، افزود: مردم باید در جهت تسریع و تکمیل اطلاعات اقتصادی خود با مرکز آمار همکاری کنند اما باید دانست دریافت نقدی یارانه‌ منوط به خوشه‌بندی‌ها نیست.