يكشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۹۸ - Feb 4, 2007
جشنواره فيلم فجردر انتظار روزهاي بهتر
نشست مطبوعاتي فيلم ميناي شهر خاموش
012846.jpg
گروه ادب و هنر- در اولين روز از نمايش فيلم در
بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر ازدحام جمعيت در مقابل سينماهاي ميزبان اين رويداد نشان از استقبال سينما دوستان داشت. در اولين روز شمارش آراي مردمي، فيلم اتوبوس شب ساخته كيومرث پوراحمد با 69.4 درصد آرا ، خون بازي ساخته  رخشان بني اعتماد با 54.71 ، سينه سرخ ساخته پرويز شيخ طادي با۴۲.76، و گوشواره ساخته وحيد موسائيان با 26.86درصد آرا فيلم هاي برگزيده مردمي روز اول جشنواره بودند.
اما سينما فلسطين كه امسال ميزبان مطبوعات است در روز اول ميزبان چهار فيلم ايراني و سه فيلم خارجي و البته مناسب ترين مكان براي آگاهي از آخرين اخبار جشنواره بود. سنتوري داريوش مهرجويي كه هنوز در جدول نمايش قرار نگرفته همچنان خبرسازترين فيلم اين دوره و اخبار ضد و نقيض پيرامون آن بسيار است. مهرجويي اعلام كرده سنتوري مشكلي ندارد و از 18بهمن به بعد در سينماهاي جشنواره نمايش داده مي شود. از طرفي گفته مي شود مسئولين جشنواره نمايش فيلم را منوط به حذفي بعضي از قسمت هاي فيلم دانسته اند و كارگردان زيربار اين تغييرات نمي رود. دامنه اين اخبار تا بدانجا كشيده شده كه برخي مي گويند مهرجويي كسب پروانه نمايش عمومي فيلم را پيش شرط نمايش آن در جشنواره قرار داده است. غير از سنتوري ، برخي فيلم هاي ديگر همچون رئيس و روز سوم نيز حاشيه هاي اخبار گوشه و كنار جشنواره را به خود اختصاص مي دهند.
برگزاري 3 نشست مطبوعات
در روز نخست سه نشست با حضور عوامل فيلم هاي ايراني به نمايش در آمده در سينماي مطبوعات برگزار شد.
پابرهنه در بهشت آغازگر اين برنامه بود. توكلي، كارگردان در خصوص نگارش فيلمنامه پا برهنه در بهشت گفت : ما هنگام توليد بيشتر ايده كلي را مطرح مي كرديم و از آنجا كه من ديالوگ نويس خوبي نيستم، تارخ، سيدي و هاشمي در نگارش ديالوگ ها كمك زيادي به من كردند و اگر فيلمنامه خوب است، نتيجه تلاش اين افراد است. در بحث استفاده از نماهاي دوربين سياه و سفيد ايجاد تنوع در فرم را دليل اصلي مي دانم.
امين تارخ، بازيگر نيز در ارتباط با حضور خود در اين فيلم گفت: اين فيلم براي من يك تجربه بسيار لذتبخش بود. من در اين فيلم زماني كه خواستم به عنوان بازيگر حضور پيدا كنم، به ياد علي نصيريان و عزت الله انتظامي افتادم كه در عين باتجربه بودن در فيلم كارگردانان جوان حضور پيدا مي كنند. اميدوارم فكرهاي نو و جوان اين كارگردان هاي جوان ادامه داشته باشد.
نشست دوم به فيلم ميناي شهر خاموش به كارگرداني امير شهاب رضويان اختصاص داشت. رضويان در ابتداگفت: از وقتي فيلم كوتاه مي ساختم، آرزو داشتم با عزت الله انتظامي كار كنم و در يك برنامه 14 ماهه با ايشان به توافق رسيديم. در فيلم هاي قبلي ام به ساختاري مستند گونه و ضد قصه متمايل بودم اما در سينمايي كه دوست دارم، قصه كاربرد بيشتري دارد و فيلم بعدي ام هم قصه گو خواهد بود.
شهباز نوشير بازيگر اصلي اين فيلم نيز با بيان اينكه در آلمان مقيم است و در همانجا بازيگري تئاتر را پي مي گيرد گفت: بازيگري را نزد مصطفي و ميهن اسكويي فرا گرفتم و در آلمان نيز به تحصيل در رشته تئاتر بدن پرداختم، ضمن اينكه چند فيلم كوتاه هم ساخته ام.
جلسه نشست خاك سرد به كارگرداني رضا سبحاني نيز بدون حضور كارگردان برگزار شد. رضا آشتياني تهيه كننده اين فيلم ، هدف از ساخت خاك سرد را جاري بودن زندگي و اميد به آينده در فيلم دانست و گفت: قبلاً كارهاي كوتاه آقاي سبحاني را ديده بودم و با خواندن اين قصه كه مربوط به زلزله بم است آن را پسنديدم و اميد به زندگي كه در انتهاي فيلم هست را خيلي دوست دارم.
هيلا اكراني، بازيگر نقش زن اين فيلم نيز با بيان اينكه به خاطر از دست دادن پدرش در اين حادثه بسيار علاقه مند به حضور در اين فيلم بوده است، گفت: زماني كه فيلمنامه را خواندم از قصه بسيار خوشم آمد و دوست داشتم اين كار كه زندگي دوباره را نشان مي دهد، انجام دهم تا دين خود را به مردم بم ادا كنم.
پيام  ها رسيد
در اين روز همچنين پيام معاون سينمايي وزارت ارشاد و دبير جشنواره اعلام شد. در بخش هايي از پيام عليرضا رضاداد نيز آمده :
زمان چه زود مي گذرد. بيست و هشتمين فجر انقلاب اسلامي از راه رسيد وجشنواره فيلم فجر بيست و پنج ساله شد. در روز آغازين اين آئين باشكوه، به ياد يك تاريخ شكوه و عظمت، ياد آن سروقامتان را گرامي داشتيم كه در آن رنگارنگ صحراي عشق، كه آسمان و زمين را بهم درآويخته بود، يك نيم روز هنرمندانه نقشي زدند بر سينه تاريخ، به وسعت همه زمان ها و همه مكان ها.
با صبا از چمن لاله سحر مي گفتم / كه شهيدان كه اند اين همه خونين كفنان
گفت حافظ من و تو محرم اين راز نه ايم / ز مي لعل حكايت كن و شيرين دهنان

پرويز ياحقي امروز تشييع مي شود
مهر: پرويز صديقي پارسي (معروف به پرويز ياحقي) 1316- تهران) آهنگساز و نوازنده نامي ويلن درگذشت . اين خبر را داوود گنجه اي از اعضاي هيأت مديره خانه موسيقي در اختيار همشهري آنلاين گذاشت.
ياحقي از جمله استاداني بود كه علاوه بر چيره دستي در نوازندگي و آهنگسازي، توانايي هاي خاصي در صدابرداري داشت و در سي سال اخير همت و تلاشي مضاعف را براي گردآوري و تدوين دستگاه هاي فوق حرفه اي در اين فن صرف كرده بود.
او صاحب مكتب در موسيقي ايراني بود. عنصر اصلي مكتب ياحقي تسلط بر رديف، استفاده از گوشه هاي مهجور موسيقي ايران و استفاده از كوك هاي ابداعي بود كه از جمله ابتكارات وي در موسيقي ايراني به شمار مي رفت.
پيكر اين هنرمند امروز از مقابل تالار وحدت تشييع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاك سپرده مي شود.

اخبار كوتاه
افتتاح نمايشگاه مواد تبليغي جشنواره فجر: نمايشگاه بخش مواد تبليغي و اطلاع رساني سينماي ايران بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم فجر از روز جمعه در خانه هنرمندان ايران آغاز به كار كرد. در اين نمايشگاه 72 قطعه عكس، 28پوستر و 10 قطعه سردر و بيلبورد از تبليغات فيلم هاي سينماي ايران در طول يك سال اخير در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفته است.
از نمايشگاه قاهره: كتاب هاي مذهبي و ديني بالاترين حجم فروش و بيشترين استقبال را در سي ونهمين نمايشگاه بين المللي كتاب قاهره داشتند.
برگزاركنندگان نمايشگاه كتاب قاهره، كه بزرگ ترين نمايشگاه كتاب جهان عرب است، اعلام كردند، كتاب هاي مذهبي فروش فوق العاده اي در طول برگزاري اين نمايشگاه داشتند و بالاتر از كتاب هاي ادبي و علمي مورد استقبال قرار گرفتند.
بهترين فيلم از نگاه پليس: نيروي انتظامي فيلم برتر بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر را از نظر پليس انتخاب مي كند. علي سلطاني گفت: نيروي انتظامي همانند چند دوره گذشته امسال هم بهترين فيلم بخش مسابقه را با معيارهاي خودش انتخاب كرده و جايزه اي اهدا مي كند. معيارهاي تخصصي ما در 12مورد عبارتند از: محوريت پليس، نقش پليس در سالم سازي محيط اجتماعي، پليس بومي، پليس علمي تخصصي، پليس و تكريم ارباب رجوع، پليس و رعايت حريم شخصي مردم، جلب اعتماد مردم و مشاركت عمومي، تاثير فيلم در روابط اجتماعي و كاركرد فناوري تجهيزات پليسي.
هزار توي  پن در ايران: هزار توي پن در ايران به  نمايش درمي آيد. اين فيلم كه در بخش سينماي معناگرا بيست و پنجمين دوره جشنواره بين المللي فيلم فجر به نمايش در مي آيد، سال گذشته ميلادي از سوي انجمن ملي منتقدان فيلم آمريكا به عنوان بهترين فيلم سال 2006 معرفي شد.
همايش آشنايي با اينتر مديات ديجيتال: همايش آشنايي با DI اينتر مديات ديجيتال روز يكشنبه پانزدهم بهمن ماه در موزه سينماي ايران برگزار مي شود. اين همايش همراه با دوره آموزشي آشنايي با دوربين فيلمبرداري آري كم به منظور آشنايي دستيار فيلمبرداران سينماي ايران برپا خواهد شد. در اين همايش كه از ساعت 10 تا 13 در موزه سينماي ايران واقع در خيابان ولي عصر، باغ فردوس برگزار مي شود، مدرساني چون الفي برتت و توماس پوپ حضور خواهند داشت و سخنراني خواهند كرد.
جشنواره فيلم 100: چهارمين جشنواره سراسري فيلم ??? ثانيه اي با يكهزار و ??? فيلم از ??? هنرمند با موضوع هاي ارزش هاي ديني، دفاع مقدس، هنر در اجتماع، صنعت و بخش ويژه پيامبر اعظم(ص) اسفند ماه امسال در تهران برگزار مي شود. هنرمندان شركت كننده در اين دوره از جشنواره شامل ??? مرد و ??? نفر زن و غلامرضا صدقي همراه با حورا فياض با ?? سال سن كوچكترين شركت كنندگان در اين دوره هستند.

۲۷ مركز عرضه محصولات فرهنگي- هنري
در مشهد پلمب شد
مشهد- خبرنگار همشهري: طي ماه گذشته 27 مركز عرضه محصولات فرهنگي- هنري غيرمجاز در سطح مشهد پلمب شد.
به گفته مسئولان فرهنگي مشهد، هرچند طي دي ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن، ميزان مخاطبان فيلم هاي به نمايش درآمده در سينماهاي مشهد 23 درصد رشد نشان داده است، اما در مجموع شهروندان مشهدي ديدن فيلم در خانه را به رفتن به سينما ترجيح مي دهند.
به نظر مي رسد عرضه محصولات فرهنگي به شكل غيرمجاز و گاه حتي همزمان با نمايش فيلم هاي به اكران درآمده در شهر موجب كاهش قابل ملاحظه تماشاگران در سينما شده است.

اعلام برنامه هاي نمايشگاه هنر انقلاب هاي دنيا
012849.jpg
ايسنا: نمايشگاه بين المللي هنر انقلاب هاي بزرگ دنيا با نمايش 800 اثر در بخش نقاشي و گرافيك از كشورهاي آفريقاي جنوبي، كوبا، افغانستان، روسيه، فلسطين، چين، و مكزيك 16 بهمن ماه جاري در نگارخانه هاي مجموعه صبا برگزار مي شود و همايش آن نيز روز 23 تا 28 همين ماه در محل سينما فلسطين تدارك ديده شده است.
فرهنگستان هنر جمهوري اسلامي ايران با همكاري حوزه هنري، برگزاركنندگان برپايي همايش و نمايشگاه بين المللي هنر انقلاب هاي دنيا هستند.
به گفته زارع رئيس مؤسسه فرهنگي صبا، نمايشگاه توسط يكي از هنرمندان پيشكسوت هنر انقلاب گشايش مي يابد و همزمان با نشست هاي علمي و پژوهشي از هنرمندان هنر انقلاب تجليل مي شود. وي گفت: آثار جمع آوري شده براي عرضه در اين نمايشگاه از مراكز و مؤسساتي چون دفتر نشر و تنظيم آثار امام خميني(ره)، موزه شهدا، حوزه هنري، موزه هنرهاي معاصر تهران، موزه پست، انجمن طراحان گرافيك و مجموعه هاي شخصي تعدادي از هنرمندان معاصر گرد آورده شده است. گودرزي ديباج دبير نمايشگاه نيز در اين نشست با اشاره به عمر كوتاه سه دهه اي انقلاب اسلامي ايران، از خلأ و نبود ارزيابي دقيق درباره آثاري كه در طول انقلاب و متأثر از آن خلق شده اند، ياد كرد و گفت: اين در حالي است كه مي بينيم از دوره هاي دور تاريخي در ايران تا دوره قاجار، اطلاعات ذي قيمتي موجود است. اما هنري كه متأثر از فضاي شورانگيز انقلاب كه يكي از مردمي ترين وجوه هنري دنيا به شمار مي رود، خلق شده، مورد پژوهش، ارزيابي و تدوين قرار نگرفته است.
او درباره نحوه برپايي همايش و نمايشگاه توضيح داد: بخش هاي ادبيات، سينما، موسيقي، تئاتر در همايش پنج روزه اين برنامه گنجانده شده است.
گودرزي گفت: آثار هنري انقلاب هايي كه به لحاظ بافت فرهنگي به ما - ايران - نزديك ترند و بعضاً نتايج نزديك به هم نيز داشته اند، در اين نمايشگاه عرضه مي شود.
بنا بر اعلام، تاريخ هنر انقلاب، هنر انقلاب و جامعه پس از انقلاب و باورهاي ديني، هنر انقلاب و تمايلات ملي، مطالعه تطبيقي هنر انقلاب در ايران و ساير كشور، هنر انقلاب و شعارهاي انقلاب، هنر انقلاب و جنگ، تجزيه و تحليل آثار هنري انقلاب و آسيب شناسي هنر انقلاب از جمله محورهاي همايش يادشده و مبناي پژوهش، بررسي انقلاب اسلامي ايران، انقلاب كوبا، انقلاب آفريقاي جنوبي - آپارتايد - ، انقلاب اكتبر روسيه، و پايداري ملت مظلوم فلسطين - انتفاضه - خواهد بود. در اين نشست اما پژوهشگران و محققان حاضر در همايش و نيز اسامي فيلم هايي كه قرار است با پايان هر روز به نمايش يكي از دستاوردهاي سينمايي دوران انقلاب اختصاص يابد، اعلام نشد

مراسم نهايي كتاب سال فردا برگزار مي شود
گروه ادب و هنر- فردا، دوشنبه، 16 بهمن، برگزيدگان بيست و چهارمين جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران، 50 سكه جديد بانك مركزي را از دستان رئيس جمهوري دريافت مي كنند.
در مراسم كتاب سال اين سكه كه به تازگي و به مناسبت سال پيامبر اعظمص ضرب شده است و هم قيمت با سكه بهار آزادي است به نمايش درمي آيد. ويژگي اين سكه، مزين بودن به نام پيامبر و تازگي طرح آن است. اما گذشته از جايزه جديد كتاب سال امسال، خبر كناره گيري اميرحسن چهلتن پيش از برگزاري اين مراسم خبر ساز شد.
اما اين تمام ماجرا نيست و واكنش مديركل كتاب و كتابخواني وزارت فرهنگ به اين نامه، خواندني تر است. مجيد حميدزاده كمي پس از انتشار اين خبر، گفت: در داوري جايزه كتاب سال، فرد مورد داوري قرار نمي گيرد، بلكه اثر بررسي مي شود. بنابراين نويسنده نمي تواند كتاب خود را از گردونه داوري جايزه كتاب سال خارج كند. او فقط مي تواند اگر كتابش انتخاب شد، جايزه را نگيرد.
حميد زاده ادامه مي دهد: ما با هيچ نويسنده اي خصومت يا دوستي نداريم. ما كتاب سال انتخاب مي كنيم، نه نويسنده سال. نويسنده اگر نمي خواهد در داوري كتاب سال شركت كند، كتاب را ننويسد، اما اگر كتابي نوشته شد، ديگر از اختيار نويسنده خارج شده است.
حميدزاده نظرات نويسنده و موضع گيري هاي بيروني وي را از اثر و داوري جدا كرده و مي گويد: موضعي كه نويسنده در مورد مسأله اي مي گيرد، ربطي به داوري كتابش ندارد و بايد در جاي خودش بررسي شود. ما كاري به نظرات نويسنده نداريم، ضوابط داوري مان مشخص است و اگر كتاب  ايشان تا اين مرحله آمده، حتماً اين ضوابط را رعايت كرده است. اما ظاهراً ماجراي اين گفت وگوي مجازي كه ظاهراً به گفت وگوي دو خبرگزاري نيز منجر شده است، چهلتن يك بار ديگر با اشاره به اين توضيحات، به خبرنگار مهر گفت: ميان من و مسئولان برگزاري جايزه كتاب سال مرافعه اي وجود ندارد بلكه در اينجا صحبت از حقوق معنوي مؤلف است كه آيا حق دارد از مالكيت معنوي خود استفاده كند و كتابش را در يك رقابت ادبي شركت دهد يا خير.او ادامه مي دهد: من بنا به دلايلي كه روز گذشته به افكار عمومي اعلام كرده ام نمي خواهم كتابم در داوري هاي كتاب سال حضور داشته باشد و اين كه من به عنوان نويسنده اثر چنين حقي را دارم يا خير بايد حقوقدانان اعلام كنند.
اما گذشته از اين گفت وگو كه در دو روز گذشته، فضاي ادبيات ايران راتحت تأثير قرار داد، اخبار مربوط به مراسم فردا و نامزدهاي نهايي اين جايزه، همچنان فعل و انفعالات كم توان فضاي كتاب را نيز تحت تأثير قرار مي دهد. شما كه غريبه نيستيد هوشنگ مرادي كرماني، يكي از چهار نامزد نهايي كتاب سال امسال، براي هفتمين بار چاپ مي شود. ضمن آن كه نام مرادي كرماني، پاي ثابت جوايز داخلي و خارجي، يك بار ديگر بر سر زبان ها افتاده است.
از آن طرف، احمد بيگدلي، نويسنده 61 ساله اي كه تازه امسال با نخستين رمانش، اندكي سايه ، پا به اين عرصه گذاشته است، ظاهراً قرار است با نامزدي در كتاب سال، راه نرفته اين ساله هاي طولاني را يك شبه طي كند. هرچند كه بيگدلي آن طور كه به ايسنا گفته، كتابش را 18 سال پيش نوشته است. بيگدلي كه از او به عنوان برگزيده نهايي امسال نام مي برند، چهار كتاب جديد را آماده انتشار دارد.
بيست و چهارمين جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران فردا ساعت 15 در تالار وحدت برگزار خواهد شد. در اين مراسم، علاوه بر بخش هاي معمول داخلي، محققاني از كشورهاي آمريكا، هلند، فرانسه، عراق، كانادا، هندوستان، روسيه، سوريه، ازبكستان، لبنان و مجارستان حضور خواهند داشت تا يك نفر از ميانشان، جايزه اصلي بخش ويژه سيره نويسي پيامبر اعظم را دريافت كند

شاهين فرهت:
موسيقي مهم ترين هنر در ترويج فرهنگ پايداري است
گروه ادب و هنر- شاهين فرهت آهنگساز و خالق سمفوني شهدا و جانبازان گفت: موسيقي مهمترين هنري است كه مي تواند در ترويج فرهنگ پايداري و ايثار و شهادت مؤثر باشد.
فرهت كه هم اكنون در سوئد به سر مي برد در گفت وگو با ستاد خبري دومين همايش تجليل از فجر آفرينان عاشورايي افزود: از آنجايي كه موسيقي احتياج به ترجمه ندارد و مستقيماً مورد بهره برداري قرار مي گيرد و به مليت خاصي نيز تعلق ندارد، مهمترين اثر را در ترويج فرهنگ پايداري دارد و چون تجريدي ترين هنرهاست مي تواند در يك دوره زماني، اثر مثبت هنري خود را بر جاي بگذارد.
فرهت با انتقاد از كمبود آثار مذهبي ادامه داد: همان طور كه شاهد بوديم بعد از انقلاب آثار موسيقايي خوبي نوشته شد و از سوي ارگان هاي مختلف، سفارش هايي براي ساخت موسيقي به آهنگسازان نيز داده شده كه به اين واسطه،  آهنگسازان به نوشتن آثار جهاني تشويق شدند و در پي آن موسيقي به دليل دارا بودن ارزش هنري، اثر بخشي فراواني بر روي مردم داشته است.خالق سمفوني پيامبر(ص) درباره تفاوت موسيقي جنگ و انقلاب با ساير انواع موسيقي اظهار داشت: هنر موسيقي با هر موضوعي كه ساخته مي شود، تجسم ظاهري قضايا نيست بلكه الهام گرفتن از رويدادها و نوع برخورد هنرمند با رويداد است. از اين رو هر نوع موسيقي كه توسط آهنگسازان مختلف ساخته مي شود به دليل اينكه هر كسي نگاه خاص خود را دارد، متفاوت خواهد بود. شاهين فرهت در خاتمه با اشاره به اين كه تأثير پذيري موسيقي از دوران انقلاب و دفاع مقدس سير صعودي داشته است، گفت: موسيقي از آن زمان پيشرفت كرده به طوري كه آثار جديدي كه در حال حاضر ساخته مي شود به دليل تجربه بالاتر به مراتب قوي تر هستند. وقتي آثار نوشته شده را با قبل مقايسه كنيم، مي بينيم كه داراي فرهنگ موسيقي خاص هستيم. در حال حاضر نيز مراكزي چون راديو، تلويزيون، حوزه هنري، وزارت ارشاد و فرهنگستان هنر در پي ساخت آثار مختلف در راستاي فرهنگ انقلابي هستند.

نمايش هاي جديد در تئاتر شهر
گروه ادب و هنر فعاليت هاي مجموعه تئاتر شهر از اين هفته با روي صحنه رفتن نمايش هاي جديد پيگيري مي شود.
به گزارش واحد اطلاع رساني مجموعه تئاتر شهر، نمايش و اينك يحيي نوشته سيدعظيم موسوي و به كارگرداني سياووش طهمورث از امروز يكشنبه در تالار اصلي ساعت 30/19 روي صحنه مي رود.
در تالار چهارسو نمايش بدرود امپراتور نوشته محمد ابراهيميان كه برداشتي آزاد از نمايشنامه جان گابريل بوركمن نوشته هنريك ايبيسن است به كارگرداني علي پويان ساعت 19 روي صحنه مي رود.
در تالار سايه هم نمايش حياط خلوت نوشته و كار چيستا يثربي ساعت 18 و نمايش نور زمستاني نوشته و كار سعيد شاپوري ساعت 20 در معرض ديد علاقمندان تئاتر قرار خواهد گرفت.
در كارگاه نمايش هم نمايش زخمه بر رمل نوشته و كار آتيلاپسياني ساعت 20 پذيراي علاقمندان خواهد بود.

ادب و هنر
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   دانش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |