پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۴ - Nov 16, 2006
نقشه جوان انتقام جو براي ادب كردن پدرخوانده
001779.jpg
گروه حوادث- جوان نقابداري كه نيمه شب به پدرخوانده خود حمله ور شده بود ، در بازجويي ها مدعي شد به قصد ادب كردن پدرخوانده حمله شبانه را طراحي كرده است.
ساعت يك بامداد سه شنبه، هنگامي كه مرد۴۵ساله اي به نام محمد ،پشت چراغ قرمزي در بلوار فردوس ايستاده بود بود،ناگهان دو جوان نقابدار از خودرو پرايدي پياده شده و به او حمله ور شدند . مردان نقابدار با ضربات آجر به سرعت اقدام به شكستن شيشه هاي خودرو كردند اما هنگامي كه قصد بيرون كشيدن راننده ميانسال از خودرويش را داشتند، چند رهگذر به كمك راننده شتافتند و مهاجمان را دستگير كردند. زماني كه نقاب از چهره مرد جوان برداشته شد، راننده ميانسال با تعجب دريافت جوان مهاجم پسر خوانده او به نام سامان است.
انتقام جويي از پدر خوانده
با انتقال جوان 19ساله به دادسراي جنايي ، وي روز گذشته هنگامي كه در مقابل قاضي دلداري داديار شعبه چهارم دادسراي جنايي قرار گرفت گفت : اين مرد زندگي مادرم را به هم ريخته است و بنابراين قصد ادب كردن او را داشتم.
پسر جوان در توضيح انگيزه خود از حمله شبانه افزود: 5سال قبل خواهرم با جواني ازدواج كرد، اما مدتي بعد فهميديم كه دامادمان دست بزن دارد و بنابراين مادرم تلاش كرد تا طلاق خواهرم را بگيرد ،هنگامي كه تلاش قانوني مان به جايي نرسيد،يكي از دوستان مادرم توصيه كرد براي نجات زندگي خواهرم به نزد مرد دعانويسي برويم و از آن زمان بود كه اين مرد به عنوان دعا نويس وارد خانه مان شد و مادرم را كه در جواني بيوه شده بود با بيان اينكه همسري ندارد به عقد موقت خود در آورد .
سامان در ادامه گفت: در حالي كه مادرم از جهت عاطفي به اين مرد وابستگي شديدي پيدا كرده بود بعد از چهار سال يك روز همسر اول اين مرد به خانه امان آمد و تازه آن وقت بود كه مادرم فهميد كه او دروغ گفته و همسر داشته است ، اما مرد رمال بازهم با چرب زباني هايش از جدا شدن مادرم جلوگيري كرد تا اينكه چند ماه قبل مادرم راز وحشتناكي را فهميد.
سامان در ادامه افزود:آن روز مادرم با گريه به من گفت:همسر اول محمد با وي تماس گرفته ومدعي شده كه اين مرد چند سال قبل زن ديگري را كه متاهل بوده فريب داده كه آن زن همسرش را كشته ودر حال حاضر به اتهام قتل عمدي شوهرش در زندان به سرمي برد. او همچنين به مادرم گفته بود: زنان زيادي مانند او فريب چرب زباني هاي همسرش را خورده وزندگي خود را فنا كرده اند.
آن روز وقتي ناراحتي مادرم را ديدم تصميم گرفتم كه از اين مرد انتقام بگيرم و هنگاميكه ماجرا را با يكي از دوستانم در ميان گذاشتم، با پيشنهاد اونقشه كشيديم تا اين مرد هوسران را ادب كنيم وبه هيچ عنوان قصد سرقت يا زورگيري نداشتيم. بنا بر اين گزارش سامان در حالي ادعاهاي خود را مطرح مي كرد كه پدر خوانده سكوت كرده بود.
بر پايه اين گزارش داديار دلداري با صدور دستور بررسي هاي بيشتر درباره صحت و سقم ادعاهاي سامان و مادرش ، جوان نقابدار را براي انجام بازجويي هاي فني به اداره آگاهي فرستاد.

دزدي نيمه شب باجعل عنوان
گروه حوادث- پليس با كشف مشخصات خودروي سارقان نيمه شب در چند قدمي دستگيري متهمان فراري قرار دارد.
ساعت 5 بامداد 13 آبان ماه مالك يك مغازه فروش شير آلات ساختماني درحالي كه در محل كسب خود در حال استراحت بود، با صداي پاي يك مرد ناشناس كه لباس ماموران پليس را بر تن داشت و از روي ديوار به داخل مغازه پريده بود از خواب بيدار شد .
مرد جوان كه خود را افسر پليس آگاهي معرفي كرد، به مالك مغازه گفت : در تعقيب يك سارق است كه با پريدن به داخل مغازه وي اقدام به فرار كرده است.
مرد ناشناس بدون توجه به بهت مرد مغازه دار ، شروع به بررسي قسمتهاي مختلف مغازه كرد و وقتي مطمئن شد كسي به غير از صاحب مغازه در آنجا حضور ندارد ، در مغازه را باز كرد كه در همين هنگام چهار مرد كه مسلح به سلاح سرد بودند به سرعت وارد مغازه شده و با تهديد مرد مغازه دار اقدام به سرقت كردند. روز گذشته قاضي روشن، بازپرس شعبه ششم دادسراي جنايي با اعلام اين خبر گفت: سارقان بعد از تهديد مالك مغازه با چاقو و قمه ، دست و پاهاي وي را بسته و مقدار زيادي شير آلات ساختماني به ارزش 40ميليون تومان را داخل يك وانت نيسان بارگيري كرده و متواري شده اند.

آبميوه هاي مسموم براي سرقت از زائران
001788.jpg
گروه حوادث- زني كه با جعل عنوان پرستار از زائران زن اماكن متبركه سرقت مي كرد بعد از دستگيري به ربودن اجناس مالباختگان به ارزش 70ميليون تومان اعتراف كرد.
سرهنگ داوود سلطاني معاونت اداره آگاهي تهران بزرگ ديروز در توضيح اين خبر گفت: از اوايل امسال ، پس از آنكه پليس تهران در جريان سرقت هاي مشابه از زائران زن قرار گرفت، دستگيري زن سارق كه با معرفي خود به عنوان پرستار و يا پزشك اقدام به سرقت كرده بود در دستور كار قرار گرفت.
در بررسي هاي پليسي، مالباختگان كه همگي زناني بودند كه براي زيارت به زيارتگاههاي تهران و اطراف آن رفته بودند در مورد نحوه سرقت اموالشان به پليس گفتند: زني كه خود را پرستار معرفي كرده است ، با ظاهري دلسوزانه به آنها نزديك شده و با معرفي خود به عنوان پرستار و يا پزشك ،آبميوه اي به آنها تعارف كرده و با بيان اينكه فشار خون آنها پايين آمده و امكان سكته دارند از آنها  خواسته است اين آبميوه را بنوشند.
به گفته شاكيان آنها كه فريب چهره آرام و چرب زباني هاي اين زن را خورده بودند بدون اطلاع از خطري كه در كمين آنهاست ، آبميوه را مي نوشيده اند و لحظاتي بعد يكباره از حال مي رفته اند اما زماني كه به هوش مي آمده اند متوجه مي شده اند تمام طلاجات و اموال با ارزششان به سرقت رفته است.
سرهنگ سلطاني افزود: پليس با جمع آوري اطلاعات و هماهنگي با متوليان امام زاده ها ،تمامي مكانهايي كه سرقتها گزارش شده بود را به طور غير محسوس تحت كنترل قرار داد و در نهايت ماموران كلانتري 149 ، زن سارق را در حالي كه سرگرم فريب دادن يك زن ديگر بود دستگير كردند.
اين زن كه ايران نام دارد، در جريان بازجويي ها در پايگاه 8 آگاهي تهران بزرگ ، به چندين فقره سرقت به اين روش به ارزش 70ميليون تومان اعتراف كرد. معاونت آگاهي از زناني كه به اين روش از آنان در اماكن متبركه سرقت شده است خواست به پايگاه 8 آگاهي مراجعه كرده و يا با شماره 66469851 تماس گرفته و اعلام شكايت كنند.

دستگيري قاتل فراري به اتهام سرقت
ايسنا: قاتل فراري كه از دو سال پيش تحت تعقيب پليس شهرستان زرند قرار داشت پس از دستگيري در كاشمر به ارتكاب 13 سرقت مسلحانه اعتراف كرد.
نيمه شب 24 مهرماه امسال، ماموران گشت كلانتري كاشمر به مردي كه در اطراف يك مغازه پرسه مي زد و رفتار مشكوكي داشت ظنين شده و او را مورد بازجويي قرار دادند. پس از اظهارات ضد و نقيض اين مرد ماموران تصميم گرفتند او را به كلانتري منتقل كنند كه مرد مرموز با آنها درگير شد و همين مساله ظن پليس را نسبت به او بيشتر كرد. با انتقال مرد مرموز به كلانتري و انجام بازجويي هاي پليسي مشخص شد كه وي دو سال پيش مردي را در شهرستان زرند به قتل رسانده و از همان زمان تحت تعقيب پليس قرار دارد. اين مرد علاوه بر قتل، به ارتكاب 13 سرقت مسلحانه اعتراف كرد و در ادامه بازجويي ها مشخص شد كه او تمامي اين سرقت ها را با استفاده از يك قبضه اسلحه كلاشينكف و يك قبضه اسلحه شكاري دو لول انجام داده است. او همچنين در يك درگيري مسلحانه با ماموران اطلاعات شهرستان كرمان شركت داشته كه پس از تمام شدن مهمات، سلاح خود را در محل درگيري جا گذاشته و به مشهد فرار كرده است.

دو بار سرقت مسلحانه از يك ورزشكار ملي
گروه حوادث- بررسي هاي پليسي براي دستگيري چند سارق كه در طي هفته گذشته 2 بار به ورزشكار با سابقه كشور حمله كرده بودند آغاز شد.
رضا جعفري معاونت دادسراي جنايي تهران روزگذشته با بيان خبر حمله مسلحانه به يكي از ورزشكاران مشهور كشور گفت:ساعت 21و۳۰ دقيقه سه شنبه، اين ورزشكار ملي به نام محمد، هنگامي كه سوار بر خودرو شخصي خود در حال عبور از بلوارميرداماد بود ،ناگهان از سوي سرنشينان يك موتورسيكلت مورد حمله قرار گرفت. مردان مسلح بعد از اينكه وي را از خودرواش بيرون كشيدند،وجوه نقد ومدارك وي را كه داخل يك كيف دستي بود سرقت كرده ومتواري شدند.
معاونت دادسراي جنايي تهران در ادامه گفت : چند روز قبل از اين ماجرا نيز اين ورزشكار قديمي كشور مورد حمله چند مرد مسلح قرار گرفته بود كه بعد از اعلام شكايت به پليس سارقان در تماس تلفني وي را تهديد كرده بودند كه اگر شكايت خود را پس نگيرد بارديگر مورد حمله قرار خواهد گرفت .
با شكايت مالباخته،كارآگاهان پليس جستجوي گسترده اي را براي دستگيري اين باند سارقان مسلح آغاز كرده اند.

جاعلان حرفه اي
زنداني آزاد مي كردند
001785.jpg
001782.jpg
گروه حوادث - جاعلان حرفه اي كه با استفاده از مدارك جعلي، اقدام به آزاد كردن زندانيان مي كردند زماني كه قصد داشتند دو تن از اعضاي باند خود را فراري دهند تحت تعقيب پليس قرار گرفتند.
اواسط آبان ماه امسال، ماموران عمليات ويژه پليس استان تهران، با دريافت گزارشي كه از فعاليت يك باند جعل چك پول و مدارك رسمي حكايت داشت تحقيقات خود را براي شناسايي و دستگيري اعضاي باند آغاز كردند. با به دست آمدن اين اطلاعات، ماموران با انجام رديابي هاي تخصصي توانستند دو تن از اعضاي باند را كه در توزيع تراول چك هاي جعلي دست داشتند شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه آنها را با 24 ميليون تومان چك مسافرتي جعلي دستگير كنند. اين افراد با قرار وثيقه براي انجام تحقيقات پليسي روانه زندان شدند. در حالي كه تحقيقات براي دستگيري ساير اعضاي باند ادامه داشت، ماموران زندان به پليس اطلاع دادند افرادي قصد دارند با سپردن وثيقه متهمان را از زندان آزاد كنند. ماموران با زير نظر گرفتن اين افراد و بررسي اسنادي كه قرار بود به عنوان وثيقه استفاده شود دريافتند تمامي اسناد جعلي است و ديگر اعضاي باند قصد دارند با جعل وثيقه همدستان خود را آزاد كنند، به اين ترتيب بررسي هاي پليسي وارد مرحله تازه اي شد.
در ادامه بررسي ها ماموران پليس دريافتند فردي كه خود را ذوالفقاري معرفي مي كند و يك مجرم سابقه دار است، سردسته باند جعل بوده و مدارك جعلي براي آزادي متهمان را او تهيه كرده است. به اين ترتيب مخفيگاه اين مرد در كرج به محاصره پليس درآمد و روز 22 آبان ماه ماموران با دريافت دستور قضايي اين مرد را به همراه همسرش و زن ديگري كه از اعضاي باند بود دستگير كرده و از آنها ده ها مهر بخش هاي مختلف دستگاه قضايي، كارت هاي پايان خدمت جعلي و دستگاه هاي مجهز براي جعل اسناد را كشف و ضبط كردند. سردار زارعي فرمانده انتظامي استان تهران روز گذشته با بيان اين خبر گفت: در بازجويي هاي پليسي از سردسته باند مشخص شد يكي از اعضاي باند به نام كريم به عنوان رابط اقدام به شناسايي زندانيان مورد نظر مي كرده و سپس سردسته باند با دريافت مبالغ هنگفتي براي آزادي آنان، مدارك مورد نياز را جعل مي كرد. تحقيقات پليسي براي شناسايي و دستگيري ديگر اعضاي باند ادامه دارد.

كشف 35 كيلو طلا از مسافر اتوبوس
گروه حوادث - ماموران پليس استان فارس از مسافر يك دستگاه اتوبوس 35كيلوگرم طلا كشف كردند.
ساعت 7 صبح 22 آبان ماه، مأموران پاسگاه سروستان شهرستان بوانات ، هنگام كنترل خودروهاي عبوري در بازرسي از يك دستگاه اتوبوس كه از بندرعباس عازم اصفهان بود، مقدار 34 كيلو و 975 گرم طلا كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود را كشف كردند. در حالي كه بررسي ها نشان مي داد، طلاها متعلق به يكي از مسافران است كه قصد انتقال آن به اصفهان را داشته ، مرد مسافر قصد داشت با پرداخت رشوه 5 ميليون توماني از ايست بازرسي عبور كند كه ماموران با رد رشوه وي را دستگير كردند.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |