پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۴ - Nov 16, 2006
مقام معظم رهبري مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام
در امر مبارزه با مواد مخدر را ابلاغ كردند
گروه اجتماعي- رئيس مركز مبارزه با مواد مخدر ناجا، از تصويب سياست هاي كلان مبارزه با مواد مخدر كشور در مجمع تشخيص مصلحت نظام توسط مقام معظم رهبري خبر داد و گفت: با تصويب قانون جديد مبارزه با مواد مخدر، تأثيرات فراواني در روند مبارزه با مواد مخدر در كشور شاهد خواهيم بود. سردار حميدرضا حسين آبادي، رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اعلام اين خبر گفت: كليات قوانين جديد از اوايل امسال در پنج جلسه در مجمع تشخيص مصلحت نظام مطرح و تصويب شد و پس از استحضار مقام معظم رهبري، توسط ايشان نيز به تصويب رسيد.
وي افزود: با تصويب و ابلاغ اين مصوبه، سياست هاي كلان مبارزه با مواد مخدر از سوي سران سه قوه و مجلس شوراي اسلامي، مطرح و با تدابير مقام معظم  رهبري به اجرا گذاشته خواهد شد. وي يادآور شد: انشا الله مجلس نيز با كمك سازمان ها و دستگاه هاي درگير مبارزه با مواد مخدر، قوانين لازم در جهت مقابله با كشت، توليد، ورود ،  نگهداري، آموزش و عرضه مواد مخدر و روان گردان ها را اجرا خواهد كرد و تنگناهاي موجود در اين راه مرتفع خواهد شد.
سردار حسين آبادي با اشاره به اين كه سمت و سوي اين سياست ها در بحث مقابله، قاطع، شفاف، هدفمند و بسيار عالي مي باشد، بيان داشت: همين طور كه در طول 27 سال، جمهوري اسلامي ايران به عنوان پرچمدار واقعي مبارزه با مواد مخدر در دنيا مطرح بوده، سياست هاي كلان كشور نيز در همين راستا مي باشد. به گفته حسين آبادي، موضوعات و نكات اساسي و بسيار مهمي كه در سياست هاي كلان مبارزه با مواد مخدر وجود دارد، كشور مي تواند هم در بحث مقابله و درمان و نيز اقدامات ديپلماسي منطقه اي و بين المللي، اقدامات مؤثرتري داشته باشد. وي از نكات مثبت اين مصوبه به مقابله فراگير و قاطع عليه اقدامات مرتبط با مواد مخدر، روان گردان و پيش سازها ، اشاره كرد و اظهار داشت: با اجراي اين مصوبه همچنين امكانات سازمان هاي درگير مبارزه با مواد مخدر، توسعه يافته و تقويت مي شود.
سردار حسين آبادي، تصريح كرد: در راستاي اجراي مصوبه فوق، اقدامات مقابله اي در تمام ابعاد فراگير و راهكارهاي پيشگيرانه در مقابله با آسيب هاي اجتماعي ناشي از مواد مخدر با بهره گيري از امكانات دولتي و غيردولتي و محيط خانواده و سازمان هاي آموزشي، فرهنگي  ، ورزشي و تبليغاتي اتخاذ مي شود. رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا،  تغيير الگوي مصرف از پرخطر به كم خطر كه نتيجه آن قطع ارتباط بين مصرف كننده و توزيع كننده مواد مخدر است را از نتايج اجراي اين مصوبه دانست و يادآور شد: همچنين اقدامات جمهوري اسلامي در مقابله با ورود  ، عرضه و ترانزيت مواد مخدر در عرصه هاي بين المللي،  منعكس خواهد شد.

اجراي طرح ساماندهي مشاورين املاك و خودرو
توسط سازمان ثبت
001725.jpg
گروه اجتماعي - طرح سازماندهي مشاورين املاك و خودرو توسط سازمان ثبت اجرا مي شود. مدير كل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاك كشور ضمن اعلام اين مطلب گفت: مطابق قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت، سازمان ثبت موظف است كه با تعامل و همكاري وزارت بازرگاني مطابق دستور رياست قوه قضائيه اقدام به صدور پروانه تخصصي جهت مشاوران املاك و خودرو نمايد.
يادگاري تصريح كرد: اين طرح در بسياري از استانها از جمله زنجان، آذربايجان شرقي، ايلام و قم در حال اجرا است و براي اجراي اين طرح مطابق دستورالعمل اجرايي تدوين شده كه به تاييد رييس قوه قضائيه رسيده، عمل شده كه در تهران مراحل اجرايي خود را به زودي طي مي كند.وي گفت: در پروانه هاي صادر شده فرمت هايي وجود دارد كه مشاوران براي تنظيم قراردادهاي صورت گرفته در دفاترشان ملزم به رعايت آن مي باشند.وي عنوان كرد: در دستورالعمل پيش بيني شده مشاوران فاقد تحصيلات حقوقي به دليل تخصصي و فني بودن كار و حساسيت آن مي توانند از كارشناسان و مشاوران حقوقي بهره گرفته كه اين امر علاوه بر جذب نيروي متخصص و جوان شفافيت معاملات و قراردادهاي منعقده مي شود.مدير كل اسناد و سردفتران سازمان ثبت با اشاره به اين كه سازمان ثبت فقط سياستگذاري در مركز را انجام مي دهد اظهار داشت: در استانهاي ياد شده هياتهايي تعيين شده كه وظيفه رسيدگي به اموري مانند تشخيص صلاحيت مشاوران را به عهده دارند و بايد مدارك متقاضيان را كه توسط اتحاديه ارسال شده بررسي و طبق ضوابط صلاحيت متقاضي را تشخيص دهند.وي هدف سازمان ثبت را از ايجاد طرح سازماندهي، ايجاد نظم در امور معاملاتي دانست و گفت: اين طرح علاوه بر برطرف كردن مشكلات متقاضيان سبب رسيدگي به امور در حداقل زمان شده و مراجعه افراد را به دادگستري ها تا حد زيادي كاهش مي دهد.

در كشورهاي پيشرفته، غربالگري سرطان جزو تعهدات دولت است
نبود سيستم غربالگري منسجم
بار مالي سرطان را چندين برابر مي كند
001719.jpg
گروه اجتماعي - نبودن سيستم غربالگري منسجم در ايران و نداشتن متخصصين و تجهيزات كافي، موجب افزايش بار مالي هزينه هاي درماني مي شود در حالي كه در كشورهاي پيشرفته غربالگري جزو تعهدات دولت محسوب مي شود و افراد از امكانات ، فرهنگ و متخصصين كافي براي انجام غربالگري سيستماتيك برخوردارند.
به گزارش همشهري، احمد كاوياني ، استاد يار گروه جراحي بيمارستان امام خميني(ره ) با اشاره به اينكه هزينه هاي غربالگري نيز مشكل ديگري است كه به سبد خانوار تحميل مي شود، گفت: غربالگري در ايران دو پيش نياز دارد اول اينكه ثبت سرطان به صورت جامع و كشوري انجام شود چرا كه ثبت سرطان پيش نياز اصلي غربالگري محسوب مي شود. دوم اينكه بايد امكانات، تجهيزات و دستگاه ها افزايش يابد ضمن اينكه از توزيع مناسب نيز برخوردار باشند و همه امكانات در تهران متمركز نشود.كاوياني گفت : تا زماني كه اين دو پيش نياز در كشور انجام نشود غربالگري به صورت مقطعي نتايج مثبتي در پي نخواهد داشت. از طرف ديگر تا آماده شدن پيش نيازهاي غربالگري بايد آگاهي هاي مردم را در خصوص علايم مختلف سرطان بالا ببريم و با تشخيص زودرس و درمان مناسب به كنترل بيماري كمك كنيم . در حال حاضر جراحي، شيمي درماني و پرتودرماني بهترين راههاي درمان سرطان محسوب مي شوند.بر اساس اين گزارش، معاون آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به پيشرفت هاي مهمي كه در عرصه پيشگيري از سرطان در خصوص تشخيص زودرس، درمان موثر و بازتواني بيماران پس از درمان در كشور صورت گرفته است ، گفت :اين بيماري سلامت طيف وسيعي از افراد جامعه را تهديد مي كند از اين رو كنترل آن مستلزم اجراي برنامه هاي علمي ، معتبر و جامع است زيرا به توصيه سازمان جهاني بهداشت برنامه ريزي هاي علمي ملي موثرترين راهبرد در جهت كنترل بيماري سرطان است .
وي اجراي يك برنامه ملي براي كنترل سرطان در ايران را منوط به همت همه مسئولان امر درمان اعم از وزارت بهداشت ، دانشگاه هاي علوم پزشكي و مراكز تحقيقاتي دانست و با تاكيد بر اين كه در برنامه هاي ملي كنترل سرطان هدف اصلي كاهش مرگ و مير از بيماري است، افزود: لازمه تامين اين هدف برخورداري از برنامه هاي معتبر آماري يعني ثبت سرطان است كه روند رشد اين بيماري را نشان مي دهد.محققي، دومين هدف از برنامه ملي كنترل سرطان را كاهش عوارض و ناهنجاري هاي ناشي از بيماري خواند و سومين هدف كلان از اين برنامه ملي را كاهش درد بيماري برشمرد و اظهار كرد: انجام معاينات دوره اي مي تواند در كاهش اين بيماري نقش مهمي داشته باشد. متأسفانه از تأمين كيفيت مطلوب زندگي براي مبتلايان به سرطان غفلت شده است و حمايت از بيماران بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.
رييس انستيتو سرطان ايران، ارتقاء كيفيت زندگي را از ديگر اهداف مهم برنامه ملي كنترل سرطان دانست و تصريح كرد: در بسياري از بخش هاي نظام سلامت در مورد تامين كيفيت مطلوب زندگي براي بيماران مبتلا به سرطان غفلت مي شود اين در حالي است كه تأمين امكانات آسايشي بيماران بسيار آسان و كم هزينه است.
محققي با اشاره به اين كه منابع كشور در بخش سلامت محدود و هزينه هاي درمان سرطان سرسام آور است، گفت: يكي از بزرگترين معضلات موجود در اين حيطه تأمين داروهاي شيمي درماني است كه بسياري از روش هاي درمان استاندارد محسوب نمي شود و تنها براي بيماران بار هزينه اي در پي دارند. از اين رو الزامي است درمان سرطان بر اساس پروتكل هاي معتبر درماني مجامع علمي صورت گيرد. در غير اين صورت بي نظمي در بخش داروهاي شيمي درماني به نفع بيماران نيست و بايد در برنامه هاي علمي به اين موضوع پرداخته شود.

تكميل بانك اطلاعات خيريه ها تا پايان آبان ماه
ايسنا: رييس سازمان بهزيستي اعلام كرد: بانك اطلاعات مؤسسات خيريه و مراكز غيردولتي تحت پوشش سازمان بهزيستي به منظور افزايش نظارت تا پايان آبان ماه تكميل مي شود.
ابوالحسن فقيه افزود: 85درصد مراكز خدمات رساني بهزيستي در اختيار بخش غيردولتي است كه بر اين اساس سازمان بهزيستي در آخرين جلسه شوراي اجتماعي كشور بر اساس گزارشهاي رسمي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور رتبه اول واگذاري تصدي وظايف دولت به بخش دولتي را در بين دستگاههاي دولتي كسب كرد.

۲۴ نشريه جديد مجوز انتشار گرفتند
گروه اجتماعي- هيأت نظارت بر مطبوعات با انتشار 24 نشريه جديد موافقت كرد.
هيأت نظارت بر مطبوعات در شصت و پنجمين جلسه از دهمين دوره خود با انتشار 3 هفته نامه، 4 دو هفته نامه، 14 ماهنامه، 1 دو ماهنامه و 2 فصلنامه موافقت كرد.

نظارت بر مجوز توليد و تكثير آثار صوتي بانوان
گروه اجتماعي- شوراي فرهنگي اجتماعي زنان به نظارت بر صدور مجوز، تكثير و توليد آثار صوتي بانوان و نظارت بر اخبار و گزارشهاي منعكس شده در مطبوعات كشور به منظور حذف نگاه ابزاري به زنان از طريق دفتر امور بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تأكيد كرد.

كنترل نسخ امسال به صورت جدي اجرا مي شود
ايسنا: معاون غذا و داروي وزارت بهداشت با بيان اينكه فرايند تجويز و مصرف دارو در كشور غيرمنطقي است، گفت: در سال جاري برنامه كنترل نسخ به صورت جدي پيگيري و اجرا مي شود.
ديناروند در خصوص آمار تعداد اقلام دارو در هرنسخه در كشور، گفت: در هشت سال گذشته اين آمار بيش از چهار قلم در هر نسخه بود كه خوشبختانه در حال حاضر متوسط كشوري آن به 6/3 قلم رسيده است.

سهل انگاري در پزشكي و پرستاري قابل توجيه نيست
مهر: دادستان كل كشور گفت: سهل انگاري در رشته هاي پزشكي و پرستاري به لحاظ اهميت ويژه اي كه دارد قابل توجيه و جبران نيست.
حجت الاسلام قربانعلي دري نجف آبادي گفت:رفع محكوميت هاي قانوني و حقوقي از پزشكان و پرستاران، مسئوليت شرعي و اجتماعي را از آنان سلب نمي كند.

15 سال وقت براي استقرار كامل طرح پزشك خانواده
فارس: استقرار كامل طرح پزشك خانواده 10 تا مي خواهد اما تا همين الان نيز ميزان ارائه خدمات درماني به روستائيان حداقل 4 برابر شده است و ديگر روستائيان مجبور نيستند براي درمانشان، گاو و گوسفندانشان را بفروشند و به شهر بيايند.
مسعود پزشكيان وزير سابق بهداشت گفت: اكنون ديگر يك روستائي لازم نيست براي دريافت اوليه ترين خدمات درماني يا خريد يك دارو به شهر بيايد، زيرا حداقل در سه هزار روستاي كشور پزشك خانواده و ماما مستقر شده و هر فرد روستايي با همان دفترچه بيمه روستايي مي تواند به خدمات اوليه و دارو در روستا دسترسي پيدا كند. وي افزود: تا زماني كه ما مسئوليت داشتيم 5500 پزشك در روستاها مستقر شده بود و اكنون اين ميزان به مراتب بيشتر شده است و نزديك به 4 هزار ماما هم به روستاها رفته اند، پزشكان و ماماهايي كه بسياري از آنها، قبلا بيكار بودند آيا اين بي انصافي نيست كه بگوييم هيچ كاري نشده است.
وي اضافه كرد: علاوه بر آن نظام پرداخت در طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع بايد اصلاح شود به خصوص وضعيت پرداخت بيمه ها و چارچوب پرداختهاي آن بايد مشخص شود، دانشگاهها بايد با ايجاد تخصص پزشك خانواده براي تربيت نيروي لازم و كارآمد در اين طرح كه واقعا همه پروتكلهاي اين نظام را به خوبي بداند وارد عمل شوند.

شوراي طبقه بندي زندان، راهگشاي مناسبي براي حبس زدايي است
گروه اجتماعي - محمود سالاركيا، معاون دادستان تهران با تأكيد بر اجراي فرامين رئيس قوه قضائيه مبني بر حبس زدايي و كاهش جمعيت كيفري زندان ها گفت: شوراي طبقه بندي زندان مي تواند به عنوان يك اهرم كارساز راهگشاي مناسبي براي حبس زدايي و كاهش جمعيت كيفري زندان ها باشد.
سالاركيا در نشستي با معاون دادستان نظامي تهران، سرپرستان اجراي احكام دادسراها، دادياران ناظر زندان ها و مديران زندان هاي استان تهران در محل بازداشتگاه اوين بر تعامل بيشتر دادياران اجراي احكام دادسراها، دادياران ناظر زندانها و شوراي طبقه بندي زندانها تأكيد كرد.
وي تصريح كرد: خوشبختانه در استان تهران تعامل خوبي بين دادياران اجراي احكام دادسرا، دادياران ناظر زندانها و مسئولان قضايي زندانها وجود دارد و اندك اختلاف موجود بين سامانه اجراي احكام زندان ها و دادسراها با تعامل بيشتر مرتفع خواهد شد.
وي افزود: در حال حاضر جمعيت كيفري زندان هاي استان تهران 28 هزار نفر است كه نزديك به 23 هزار نفر آنها در شهر تهران هستند و هرگونه فاصله بين دادياران دادسراها و دادياران ناظر زندان ها سبب اطاله دادرسي، تضييع حقوق زنداني و در نهايت حقوق عمومي جامعه خواهد شد.
معاون دادستان تهران در امور زندانها خاطرنشان كرد: نتيجه اعطاي مرخصي در سال 84 منجر به اخذ رضايت شكات، پرداخت مبلغ دويست ميليارد ريال رد مال و آزادي زندانيان مربوط بود كه در كاهش جمعيت كيفري بسيار تاثيرگذار بود.

روزانه 10 نفر به تعداد مستمري بگيران تامين اجتماعي تهران بزرگ اضافه مي شود
گروه اجتماعي- تامين اجتماعي تهران بزرگ در طول 6 ماهه نخست سال جاري 13 هزار و 731 حكم برقراري مستمري صادر كرده كه به طور ميانگين 220 مستمري در طول يك ماه و 10 مستمري در هر روزكاري است.
مديركل تامين اجتماعي تهران بزرگ با اعلام اين خبر افزود: در حال حاضر سازمان تامين اجتماعي در منابع و مصارفش به نقطه سر به سري رسيده است.
در سال 57 به ازاي هر 24 نفر بيمه شده يك مستمري بگير وجود داشت اما درحال حاضر به ازاي هر 6 نفر بيمه شده يك نفر مستمري بگير مي شود كه اين امر بيان كننده ايجاد بحران در منابع و مصارف سازمان تامين اجتماعي است.
محسن شاكري، علل ايجاد بحران در تامين اجتماعي را تحميل برخي قوانين نظير؛ قانون بازنشستگي مشاغل سخت و زيان آور و ماده 10 نوسازي صنايع دانست كه موجب كاهش سن بازنشستگي و افزايش تعداد مستمري بگيران اين سازمان شده است.

با مردم
هزينه غذاي آمارگيران
@ از كارشناسان گروه سرشماري عمومي هستم. سازمان آمار براي هريك از آمارگيران مبلغ دوهزارتومان بابت هزينه غذا اختصاص داده است، اما اين مبلغ در بعضي از ستادها خوب هزينه نمي شود و آنچه به عنوان غذا در اختيار آمارگيران قرار مي گيرد فاقد كيفيت است كه نيازمند توجه دقيق تر سازمان آمار مي باشد.
نام محفوظ
با مردم:نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
حقوق يك پزشك عمومي
پزشك عمومي هستم، حقوق ماهيانه ما با كشيك شبانه 159هزارتومان است در صورتي كه پايه حقوق يك كارگر۲۲۰هزارتومان و خط فقر نيز زير 260هزارتومان است. حال يك پزشك عمومي بعد از اين همه سال درس خواندن چطور مي تواند با اين حقوق زندگي كند.
نام محفوظ
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
وسايل ورزشي نصب كنيد
وجود وسايل ورزشي در پارك هاي تهران به سلامتي مردم كمك شاياني مي كند. از شهرداري تهران تقاضا دارم در صورت امكان در پارك قزل قلعه واقع در عظيميه يوسف آباد هم باتوجه به وسعت آن وسايل ورزشي قرار دهد تا مردم بتوانند از آن استفاده كنند.
آشتياني- تهران
تعميرگاه پرسر وصدا
مكان يابي براي احداث تعميرگاه خودرو در محله هاي تهران بايد باتوجه به موقعيت زيست محيطي و جمعيتي و ظرفيت خيابان ها انجام شود. در خيابان ميرقاسمي خيابان آزادي، يك تعميرگاه خودروي پرسر و صدا و پر رفت و آمد بدون در نظر گرفتن اين ملاحظات احداث شده است كه بايد به اين معضل توجه شود.
درخشان- تهران
آسفالت بدون دقت فني
آسفالت خيابان ها در حكيميه با اصول فني كافي انجام نشده و بخشي از آسفالت نشست كرده است.
مرادي- تهران
محله بدون ورزشگاه
كوي نصر جمعيت قابل توجهي را در خود جاي داده است، اما ورزشگاهي در اين محله پرجمعيت وجود ندارد و نسبت پاساژهاي تجاري با نيازهاي حياتي مردم به هيچ وجه هماهنگ نيست. احداث مراكز تجاري بايد همراه با تدارك فضاهاي ورزشي و فضاي سبز باشد تا مردم در مضيقه قرار نگيرند.
حاجياني-تهران
پيشنهاد براي بهبود غذا در يك دانشگاه
روش طبخ و عرضه غذا در دانشگاه اروميه مطلوب نيست، در حالي كه با اندكي مراقبت و دقت بيشتر در نحوه عمل پيمانكار اين مسأله قابل حل مي باشد. اميدوارم تقاضاي من به عنوان پدر يك دانشجو، مورد توجه وزارت فرهنگ و آموزش عالي قرار بگيرد تا با بهبود وضع غذا، رضايت دانشجويان نيز تأمين گردد.
نام محفوظ
با مردم: نام پيام دهنده همشهري محفوظ است.
سالن 5هزار نفري بدون پاركينگ
نزديك وزارت كشور ساكن هستيم، زماني كه سالن 5هزار نفري اجتماعات اين وزارتخانه ساخته مي شد بايد براي احداث پاركينگ مورد نياز آن نيز چاره انديشي مي شد. اين كمبود سبب شده كه هنگام برگزاري برنامه در اين سالن به دليل ترافيك سنگين مشكلات زيادي براي اهالي محل به وجود آيد. به هر حال بايد راه حلي براي اين مشكل پيدا شود.
تبريزي-تهران
كمبود اتوبوس در مسير صادقيه
در مسير صادقيه به جنت آبادشمالي، اتوبوس هاي شركت واحد با تأخير زياد وارد ايستگاه مي شوند. مسافران به موقع به مقصد نمي رسند در صورت امكان بايد به تعداد اتوبوس ها اضافه شود.
معرفت-تهران
هزينه سنگين تلفن
ساكن روستاي بيك آباد كرج هستم، حدود يك ماه در منزل نبوديم ضمن اينكه پانزده روز نيز تلفن منزل قطع بود. اما رقم قبض تلفن اشتراك ما بسيار بالاست. وقتي از اداره مخابرات فهرست مكالمات را خواستيم، امتناع كردند. از شركت مخابرات خواستار رسيدگي هستيم.
افشين ترابي- بيك آباد كرج
بي توجهي به تابلوي ورود ممنوع
خيابان آيت الله كاشاني- كوچه پنجم كيهان- نبش دويست دستگاه با اينكه تابلوي ورود ممنوع نصب شده، متأسفانه رانندگان با نقض قانون وارد اين كوچه مي شوند كه موجب مشكلات زيادي مي شود.
ناصر-داروگر
كمبود روشنايي در بزرگراه
از حدود شش ماه پيش در منطقه خاورشهر، بزرگراه امام(ره) از دوربرگردان خاورشهر تا قيام دشت تعداد زيادي از چراغ هاي بزرگراه خاموش است. اين تاريكي موجب حوادث رانندگي مي شود.
كاظمي عضو شوراي شهر خاورشهر
مجوز جديد و امكانات محدود
سه سال پيش خانه هاي مسكوني تعاوني مخابرات واقع در انتهاي بلوار فرحزادي شهرك غرب را به اعضاي آن تحويل دادند. اما اخيراً مجوز ساخت سه طبقه ديگر در اين مجتمع صادر شده است آيا اين مجوز، پاسخگوي امكانات كنوني مجتمع كه تنها براي هفت طبقه پيش بيني شده خواهد بود؟
جليلي تهران
مشكلات زنان خودسرپرست
زنان خودسرپرست به علل گوناگون براي تأمين معيشت و مسكن با مشكلات گوناگون روبه رو مي باشند، از دولت محترم تقاضا دارم، براي دستيابي اين قشر، به نيازهاي متعارف زندگي، طرح هاي لازم را به اجرا درآورد.
مصيبي- تهران
هزينه آب و خانواده هاي پرجمعيت
در حالي كه ما با سه خانواده و در مجموع 15نفر و هر كدام با حداقل حقوق و داشتن سه فرزند، در محيطي به مساحت كل 90مترمربع زندگي مي كنيم، در صورت اجراي پرداخت پلكاني آب بها متحمل پرداخت هزينه سنگين خواهيم شد. وزارت نيرو سازمان ها و شركت هاي تابعه آن بايد با توجه به اين موارد محاسبه ها را انجام دهند.
رستمي نيا- تهران
آسفالت نيمه كاره
عمليات آسفالت خيابان شهيد قربانزاده، بن بست چهارم در شهرك كيانشهر، كه در چهارچوب طرح جهادي 137 شهرداري آغاز شده بود نيمه كاره مانده است. اميد است اين كار به انجام برسد.
علي حسن زاده
ورودي هاي متعدد و ترافيك سنگين
باتوجه به ورودي هاي متعدد به خيابان پاسداران و وجود فرعي هاي زياد اين خيابان بسيار پرترافيك شده است. تا حدي كه آلودگي صوتي، آسايش و آرامش ساكنان اين خيابان را به مخاطره افكنده است.
شهيدي- خيابان پاسداران
تقاضاي شور دوم بازسازي صنايع در مجلس
از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي تقاضا داريم در مورد طرح ماده 10 قانون نوسازي و بازسازي صنايع كه شور اول آن به تصويب رسيده است، بحث در مورد شور دوم آن را نيز آغاز كنند. با تصويب قانون عده اي از كارگران شاغل مشمول اين طرح از نگراني و بلاتكليفي رها مي شوند.
اسحاقي- آمل

پاسخ مسئولان
جمع آوري شد
احتراماً ضمن تشكر از درج مشكلات شهروندان محترم، در پاسخ به مطلب مندرج در آن نشريه وزين در مورخ۲۶‎/۷‎/۸۵ ستون با مردم به استحضار مي رساند با عنايت به اينكه نصب مخازن زباله به صورت مكانيزه خدمات شهري در حال انجام مي باشد لذا مخازن  توري شكل كه وضعيت ظاهري مناسبي نداشته اند از محل جمع آوري شده است و در حال حاضر مشكل نظافتي در محل وجود ندارد.
سرپرست شهرداري منطقه 21
به ناظر سازمان و پيمانكار ابلاغ شد
احتراماً ضمن تشكر و قدرداني از درج پيام شهروندان گرامي در ستون با مردم آن روزنامه وزين در پاسخ به پيام مردمي مورخ 6/8/85 پيرامون رهاشدن زباله در بزرگراه صدر حوالي ورودي شهرك اميد، مراتب جهت رسيدگي به ناظر سازمان و پيمانكار مربوطه ابلاغ گرديد. انشاءالله با تحت پوشش قرارگرفتن حمل زباله به صورت مكانيزه، در كليه نواحي شهر تهران ديگر شاهد اين گونه اشكالات نباشيم.
مديريت مكانيزاسيون خدمات شهري

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |