يكشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۵ - Apr 9, 2006
در پي پخش آگهي هاي «متحد ۹۳» رخ داد
اعتراض مردم آمريكا به اكران فيلم هاي ۱۱سپتامبري
010527.jpg
گروه ادب و هنر- كيكاووس زياري: آيا مردم آمريكا آمادگي تماشاي فيلم هايي را كه در ارتباط با حادثه يازدهم سپتامبر سال۲۰۰۱ ساخته مي شوند، دارند؟ واكنش و عكس العمل آنها در رابطه با اين فيلم ها چگونه خواهد بود؟ اكنون كه اين فيلم ها آماده نمايش عمومي مي شوند، مي توان صريح تر و قاطع تر اظهارنظر كرد.
اولين فيلم يازدهم سپتامبري به نام «متحد ۹۳» تا چند هفته ديگر به روي پرده سينماها مي رود. بحث و جنجال پيرامون اين فيلم قبل از اكران عمومي آن شروع شده است.
تماشاگران سينما به پخش آگهي تبليغاتي اين فيلم اعتراض كرده و خواستار عدم پخش آن شده اند. به نوشته سايت هاي خبري سينمايي، اين آگهي ۲ دقيقه اي باعث وحشت و افسردگي خاطر تماشاگران آن شده است.
اين آگهي در ۳ هزار سالن سينما نمايش داده مي شود و كمپاني يونيورسال كه تهيه كننده آن است گفته حاضر به عدم پخش اين آگهي نيست. با اين حال يكي از سينماهاي شهر نيويورك به شكلي داوطلبانه پخش اين آگهي را متوقف كرده است.
«متحد ۹۳» قصه پرواز و سقوط هواپيمايي را تعريف مي كند كه در روز يازدهم سپتامبر ربوده شد و قرار بود يكي از مناطق مهم خاك آمريكا را منهدم كند، اما درگيري سرنشينان هواپيما با ربايندگان آن باعث سقوط اين هواپيما شد. تمام سرنشينان هواپيما در اين حادثه كشته شدند.
قصه فيلم وقايع نگاري ۹۰ دقيقه اي پرواز اين هواپيما تا سقوط آن است و درست به اندازه زمان واقعي ماجرا طول مي كشد.
سخنگوي كمپاني يونيورسال در رابطه با موج اخير اعتراض گفت: «ما يك چنين چيزي را پيش بيني مي كرديم و نسبت به تصاوير و لحن روايتي فيلم انتظار چنين واكنشي را داشتيم».
با اين حال وي اضافه كرد كه «طبيعت واقع گرايانه اين آگهي تبليغاتي امري طبيعي است و به تماشاگراني كه قصد ديدن فيلم را دارند يادآوري مي كند كه بايد خودشان را آماده تماشاي چه نوع فيلمي كنند».
كوين آجودا، مالك سينماي نيويورك كه پخش آگهي تبليغاتي را متوقف كرده، مي گويد: «فكر نمي كنم مردم هنوز آمادگي تماشاي چنين فيلمي را داشته باشند».
پل گرينگراس كارگرداني فيلم را انجام داده است. او كه قبل از اين درام ضدفاشيستي يكشنبه خونين و فيلم پربيننده و افشاگرانه «هويت بورن» را ساخته، براي نگارش فيلمنامه با بازماندگان قربانيان اين حادثه هواپيماربايي و خطوط هوايي پرواز گفت وگوهاي مفصلي انجام داد.
اين فيلم اولين نمايش بين المللي خود را در جشنواره تربيكا (به مديريت رابرت دنيرو) دارد و كمي بعد راهي اكران عمومي خواهد شد.
به جز «متحد ۹۳» دو فيلم يازدهم سپتامبري ديگر هم آماده نمايش مي شود. فيلم اول را اليور استون فيلمساز جنجالي سينما كارگرداني مي كند كه نيكلاس كيج در آن نقش اصلي را دارد.
فيلم دوم هم دان چيدل را در نقش اصلي خود دارد. نكته جالب تمام اين فيلم ها اين است كه يك درام خانوادگي و اجتماعي را با لحني انتقادي و ضدجنگ بيان مي كنند.

نمايش
برنامه هاي جشنواره تئاتر دانشگاهي
اجراهايي از فرانسه، مكزيك و لهستان
گروه ادب و هنر: دو اجرا از چارلز گانزالس از كشور فرانسه، يك اجرا از مكزيك و يك اجرا از لهستان به همراه دو توليد مشترك، برنامه هاي بخش بين الملل نهمين جشنواره تئاتر دانشگاهي ايران است.
ستاد خبري اين جشنواره اعلام كرد چارلز گانزالس كارگردان فرانسوي در سومين و چهارمين روز جشنواره تئاتر دانشگاهي نمايش «كميل كلودل» را در تالار مولوي و در آخرين روز جشنواره نمايش «لورك» را در تالار سمندريان به روي صحنه خواهد برد.
«رطوبت» به كارگرداني پرزسكا مادزيك از لهستان در ششمين روز جشنواره در تالار مولوي اجرا مي شود و «اوپيدس در كلينوس» به كارگرداني رول والس از مكزيك در آخرين روز جشنواره در تالار صميمي مفخم روي صحنه مي رود. همچنين دو توليد مشترك ايران و فرانسه و ايران و ژاپن در اين جشنواره اجرا مي شود.
«اديپ» به كارگرداني فابريس نيكوت محصول مشترك ايران و فرانسه در اولين و دومين روز جشنواره در تالار مولوي و «مينياتور» به كارگرداني ايزومي آشيزاوا كارگردان ژاپني با بازي دانشجويان ايراني در آخرين روز جشنواره در اين تالار اجرا خواهد شد.
بزرگداشت ايپسن، بكت و سارتر
010524.jpg
دبيرخانه نهمين جشنواره بين المللي تئاتر دانشگاهي ايران همچنين به مناسبت سال ايپسن و صدمين سالگرد بكت و سارتر اقدام به اكران تله تئاترهايي از اين سه نمايشنامه نويس بزرگ دنيا به همراه برگزاري ميزگردهاي تخصصي در ايام جشنواره در سالن سينماي دانشگاه سوره خواهد كرد. اكران اين تله تئاترها و برگزاري نشست هاي تخصصي در ساعت ۱۰ تا ۱۳ هر روز از ۲ تا ۸ ارديبهشت ماه است.
«روزهاي خوش» ، «چشم به راه انتظار» و «آخرين نوار (كراپ)» بكت، «هدا گابرل» و «خانه عروسك» ايپسن از جمله اين تله تئاترها هستند.
سال ۲۰۰۵ به نام «هنريك ايپسن» نامگذاري شده، همچنين اين سال مصادف با صدمين سال زندگي ساموئل بكت و ژان پل سارتر است.

كتابخانه
كتابخانه تخصصي انقلاب اسلامي گشايش يافت
مهر: كتابخانه تخصصي انقلاب در راستاي اعتلاي فرهنگ انقلابي و آشنايي بيشتر جوانان با تاريخ معاصر انقلاب اسلامي تجهيز و راه اندازي شد.
اين كتابخانه تخصصي با مجموعه نفيسي از كتاب هاي تاريخ معاصر ايران و انقلاب اسلامي تنها كتابخانه تخصصي مرتبط با موضوع در سطوح سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران است.
اين مجموعه با بيش از ۵هزارجلد كتاب و آرشيو كاملي از روزنامه هاي انقلاب، از ابتداي اسفندماه سال گذشته پذيراي دانشجويان و محققان بوده است.
علاقه مندان مي توانند به نشاني بزرگراه نواب صفوي، خيابان كميل شرقي، فرهنگسراي انقلاب، كتابخانه تخصصي انقلاب مراجعه كنند.

فرهنگسرا
عضو گيري دختران آفتاب
فرهنگسراي دختران: كانون دختران آفتاب فرهنگسراي دختران براي شروع سال جديد عضو مي پذيرد.
در اين كانون علاوه بر برگزاري همايش ها و نشست هاي تخصصي با محوريت مسائل دختران نوجوان، تورهاي فرهنگي و تفريحي و كلاس هاي آموزشي برگزار مي شود.
خانه فرهنگ قلم: ثبت نام كلاس هاي ترم بهاره اين خانه فرهنگ آغاز شد. آموزش قرآن، نقاشي، طراحي، موسيقي، خوشنويسي، كامپيوتر، زبان انگليسي، امدادگري، خياطي، گلدوزي و گل هاي تزئيني و آپارتماني از جمله رشته هاي اين كلاس هاست.
علاقه مندان مي توانند براي ثبت نام به اتوبان بعثت، خيابان شهيد بخارايي، خيابان زارعي مراجعه كنند.
خانه فرهنگ ولاء: اين فرهنگسرا با مشاركت دانشگاه علوم پزشكي به مناسبت هفته بهداشت و سلامت، كلاس هاي مشاوره در زمينه روان شناسي و كاردرماني برگزار مي كند. اين كلاس ها تا ۲۴ فروردين ادامه دارد.
علاقه مندان مي توانند براي شركت در اين كلاس ها با شماره تلفن ۳۳۷۴۰۵۵۲ تماس بگيرند.
همچنين مراكزسازمان فرهنگي - هنري شهرداري منطقه جنوب به طور همزمان اقدام به عضو گيري جديد در كانون هاي ويژه ترم بهار مي كنند.
فرهنگسراي انقلاب: امروز از آثار نقاشي مينياتور به سبك آبستره كيومرث قورچيان پرده برداري مي شود. علاقه مندان جهت بازديد مي توانند همه روزه، جز ايام تعطيل از ساعت ۸ الي۱۸ از اين آثار ديدن كنند.

روي آنتن
مسيح در شبكه اول
گروه ادب وهنر: سريال تلويزيوني مسيح به كارگرداني و تهيه كنندگي نادر طالب زاده مراحل تنظيم نهايي خود را براي پخش از شبكه اول مي گذراند. اين سريال در برگيرنده دوران سه ساله رسالت سراسر اعجاز حضرت عيسي مسيح(ع)- آخرين فرستاده خدا بر بني اسرائيل- است.
تولد آدمخوار
پيش توليد سريال تلويزيوني «آدمخوار» به كارگرداني جواد فردآبادي و تهيه كنندگي محمدرضا شفيعي آغاز شد. اين فيلمنامه توسط فردآبادي با همراهي شهرام عبدلي نوشته شده و مضموني اجتماعي دارد. داستان آن در خصوص شركت هاي بازاريابي اينترنتي است كه به صورت هرمي اقدام به فعاليت و جذب مردم مي كنند. تمام لوكيشن هاي «آدمخوار» در تهران قراردارد و گروه سازنده، هم اكنون درحال انتخاب لوكيشن ها و بازيگران اصلي آن هستند. آدمخوار در ۱۳قسمت ۴۰دقيقه اي نوشته شده و با حمايت معاونت امر به معروف و نهي از منكر نيروي مقاومت بسيج و توسط موسسه فرهنگي و هنري صبا توليد خواهد شد.
شعر دهه هفتاد در راديو فرهنگ
راديو فرهنگ، اين هفته با حضور دو شاعر نسل امروز، محل انتقادهاي تند و تيز عليه شعر دهه هفتاد خواهد بود. برنامه اين هفته «گفت وگو با ادبيات» - ويژه شعر - با دعوت از رضا حيراني، موضوع شعر دهه هفتاد ايران و فراز و نشيب هاي فرمي و زباني آن را از منظري انتقادي مورد بررسي قرار مي دهد. در اين برنامه كه سه شب متوالي در ساعت ۳۰/۲۱ از راديو فرهنگ پخش مي شود، حدود آزادي در شعر، فرم، زبان و ساختارهاي شعر دهه هفتاد و...، در گفت وگوي دو نفره نويد آقايي و رضا حيراني مرور مي شود.

بازي
Stubbs the Zombie
سيستم:PC/ Xbox
سبك: اكشن ماجرايي
سوم شخص
010563.jpg
ادواردو استابل فيلد، دستفروش فقيري است كه توسط يك ناشناس كشته شده و در وسط بياباني دفن مي شود. ۲۶سال بعد شهري در محل دفن استابل ساخته شده و درست در روز افتتاح آن استاب سر از قبر برآورده و به دنبال قاتل خود مي گردد. شما نقش استاب را در بازي به عهده داريد. او يك زامبي است و طبيعتاً در حركت كردن سريع نيست.
استاب مغز افراد را مي خورد و با اين كار، هم آنها را به زامبي تبديل مي كند و هم خودش انرژي مي گيرد. زامبي ها تحت فرمان شما خواهند بود و اين ارتش را مي توانيد به هر سمتي هدايت كنيد. (البته هدايت آنها چندان كار ساده اي هم نيست.) فضاي بازي پر است از نكات طنز و خنده دار و ديالوگ هاي بامزه.
اين بازي علاوه بر خشونت زياد، مايه هاي تفريح بسيار زيادي دارد. موسيقي از قسمت هاي جالب بازي است كه بسيار با فضاي كميك بازي هماهنگ طراحي شده است. در كل بازي بسيار سرگرم كننده و كوتاه است.
Wild Arms 4
سيستم: ps2
سبك: نقش آفريني
سوم شخص
010566.jpg


چهارمين نسخه از سري بازي هاي Wild Arms در قياس با نسخه هاي قبلي، داستان ساده تري را دنبال مي كند. جود پسركي سر به هواست كه در دهكده آرامي زندگي مي كند. او روزي به طور اتفاقي، شيء عجيبي را پيدا مي كند و همان روز ارتشي از نيروهاي بيگانه در جست وجوي همان شيء عجيب (كه Arm نام دارد) به دهكده حمله ور مي شوند.
جود نيروهاي مافوق طبيعي عجيبي در خود حس مي كند كه ظاهراً از Arm سرچشمه مي گيرند. طراحي گرافيكي بازي چندان كار پيشرفته و خاصي نيست ولي شخصيت ها به خوبي و با جزئيات زياد طراحي شده اند. سبك مبارزات هم در نوع خود در قياس با ساير عناوين RPG جالب به نظر مي رسد. در هر صحنه شما به جاي هدف گرفتن حريف بايد با تركيب جادوها و تنظيم ضربات خود توسط چندضلعي هايي كه شما و دشمنان را در بر مي گيرند، استراتژي نبرد خود را مشخص كنيد.
سلاح ها اكثراً شمشير يا خنجر بوده و شما مي توانيد از جادوها و هيولا هم در نبرد خود استفاده كنيد. داستان بر خلاف ساير بازي هاي اين سبك، بسيار ساده بود و پيچيدگي خاصي ندارد.
در بازي سيستم جالبي طراحي شده كه با استفاده از آن نوعي حالت اسلوموشن (Time Bullet _ گلوله زمان) در اختيار شما قرار دارد كه در نبردها سرعت شما را افزايش و سرعت دشمنان را كاهش مي دهد. حالت دوربين به صورت آيرومتريك بوده و همان سبك كلاسيك RPG را دنبال مي كند.۴ Wild Arms به نوعي نظر علاقه مندان سبك RPG را تامين مي كند.

Sword of Destiny
سيستم: ps2
سبك: اكشن سوم شخص

010569.jpg

اگر از علاقه مندان سبك اكشن شمشيري هستيد، اين بازي را از دست ندهيد. SOD روايت مردي افسانه اي به نام رايون (Raion) است كه با شمشير قدرتمند خود براي گرفتن انتقام راهي سفري پرماجرا مي شود. داستان عنصر چندان جذابي در اين بازي نيست و بيشتر تكيه بر روند و خصوصاً مبارزات شده است.
ريون استاد اجراي فنون چند ضرب (Combo) و تركيبي در زمين و هواست، بازي تقليد آشكاري از بازي Devil May Cry است. قابليت جالب اسلوموشن حال و هواي جالبي بر بازي بخشيده است. طراحي غول ها در بازي تقريباً به خوبي انجام گرفته و غول ها چيزي در حد غول هاي Pain Killer و Shadow of Colossus بزرگ هستند.
متاسفانه بعد از چند ساعت روند بازي تكراري شده و به كشتن گروه هاي مختلف دشمنان عجيب و غريب خلاصه مي شود. اما قابليت اسلوموشن بازي و فنون تقريباً طولاني و جالب براي علاقه مندان شمشيربازي بسيار جذاب و سرگرم كننده خواهد بود.
موسيقي بازي چندان كار قوي نيست ولي صداگذاري ها قابل قبول كار شده اند. SOD باب دل علاقه مندان اكشن ساخته شده است.
010572.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* بازي هاي اين رده براي نوجوانان ۱۵ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه نسبتاً مشكل است و غالباً نياز به زبان انگليسي در حد دبيرستان دارد. اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بالاتري نسبت به گروه قبل است.
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.
* مناسب براي افراد بزرگسال، اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بسيار بالايي است و براي سنين پايين تر مناسب نيست.

نمونه آسان جدول اعداد ۵۰
قوانين منطقي (۲)
010560.jpg
ذوالفقار دانشي- در شماره قبل گفتيم كه اگر بخواهيم فقط از قوانين منطقي براي حل سودوكو استفاده كنيم، جدول بايد حالتي روبه جلو داشته باشد. در هر مرحله از راه حل حداقل بايد يك خانه وجود داشته باشد كه مقدارش با اطمينان يافت شود. با پر كردن آن خانه، مقدار يك خانه ديگر مشخص مي شود و حل به همين منوال ادامه مي يابد. اما در شيوه سعي و خطا شما از چنين مزيتي بهره مند نيستيد. وقتي كه هيچ انتخابي نداشتيد _ زماني كه هر خانه خالي را مي شد با حداقل دو عدد پر كرد _ يكي از عددها را شانسي انتخاب مي كنيد و ادامه مي دهيد.
به نظر مي رسد تفاوت بين روش هاي منطقي و سعي و خطا مي تواند معياري مناسب براي امتياز دادن به سختي جدول باشد. اما در نگاهي دقيق تر حتي نمي توان نشان داد تفاوتي بين اين دو وجود دارد يا خير. آيا زيرمجموعه اي از سودوكو ها وجود دارند كه فقط با سعي و خطا حل شوند و نيازي به قوانين منطقي نداشته باشند؟ بيان ديگر اين پرسش اين است كه آيا جدول هايي وجود دارند كه جواب يكتايي داشته باشند و در مراحل مياني حل آنها به بن بست برخورد كنيم، به طوري كه خانه اي نباشد كه بتوان مقدار آن را با روش هاي منطقي بدست آورد؟ خير، مگر آنكه بر قوانين مورد استفاده در نتيجه گيري منطقي محدوديت هايي مجازي اعمال كنيم.
بعضي وقت ها سعي و خطا هم روشي منطقي محسوب مي شود، چرا كه بر اساس تناقض، عدد درست را پيدا مي كند. اگر شما خانه اي را با يك عدد پر كنيد و پس از چندي ببينيد برخي از خانه هاي ديگر تنها با عددهاي غيرمجاز پر مي شوند، رابطه اي منطقي بين خانه ها يافته ايد. ديويد اپستين از دانشگاه كاليفرنيا در اروين، موفق شده است چندين قانون بسيار مهم و اسرارآميز سودوكو را فرمول بندي كند كه عليرغم آنكه در آن از اطلاعاتي استفاده شده كه از روش سعي و خطا بدست آمده است ؛ اما در تمام روشها كاربرد دارد.

شعله  بازسازي مي شود
010530.jpg
گروه ادب و هنر: فيلم سينمايي مشهور «شعله» بازسازي مي شود.
به نوشته سايت اينترنتي اينديا اف ام، هنوز مشخص نيست نسخه دوباره سازي شده شعله چه زماني جلوي دوربين خواهد رفت. با آنكه برخي از تحليل گران سينمايي مي گويند شايد هيچ وقت اين فيلم جلوي دوربين نرود، اما رام گوپال ورما تهيه كننده و كارگردان فيلم در حال انتخاب بازيگران نقش هاي مختلف آن است.
جالب ترين خبر، انتخاب سلمان خان، سوپراستار سينماي هند براي ايفاي نقش جبارسينگ، است. كاراكتر جبارسينگ يك آدم منفي بود. اين راهزن با دار و دسته خود از اهالي يك دهكده باج خواهي مي كرد، تا اينكه مردم ده و يكي از ملاكين بزرگ آن دو سارق خرده پا به نام «ويرو وجي» را براي مبارزه با او و گروهش اجير مي كنند. امجدخان با بازي در نقش جبارسينگ تبديل به يكي از مشهورترين بازيگران سينماي هند شد.
نقش جي و بسنتي (يك دختر روستايي كه به ويرو دل مي بندد) را قرار است جان آبراهم و ماليكا شراوت بازي كنند. در نسخه اصلي، اين نقش ها را آميتا باچان و هما ماليني بازي كردند. نقش ويرو را در نسخه اصلي درهند به عهده داشت، كه براي نسخه جديد ايفاي اين نقش به آبيشك باچان پسر جوان آميتا باچان سپرده شده است. قبل از اين گفته شده بود كه نقش جبار را در نسخه جديد آميتا باچان بازي خواهد كرد.

كازابلانكا، بهترين فيلمنامه تاريخ سينما
010518.jpg
گروه ادب و هنر: فيلمنامه فيلم كلاسيك «كازابلانكا»به عنوان بهترين فيلمنامه تاريخ سينما شناخته و معرفي شد.
به نوشته آسوشيتدپرس، اتحاديه نويسندگان آمريكا كه دست به انتخاب بهترين فيلمنامه هاي كل تاريخ سينما زده است، فيلمنامه اين محصول سال ۱۹۴۲ صنعت سينما را بهترين دست نوشته تاريخ سينما مي داند. اين اتحاديه از بين ۱۴۰۰ فيلم نامزد شده، دست به انتخاب ۱۰ فيلمنامه بهتر زد.
كازابلانكا را مايكل كورتيس كارگرداني كرد. فيلمنامه فيلم كه موفق به دريافت جايزه اسكار شد، توسط جوليوس ابشتين نوشته شده است. همفري بوگارت و اينگريد برگمن نقش هاي اصلي فيلم را بازي كرده اند. اين درام ضد جنگ عاشقانه درباره زن جواني است كه همراه همسر ضد فاشيست خود قصد ترك كازابلانكا را دارد. او موفق مي شود با كمك مردي كه سال ها قبل قرار بود با وي ازدواج كند، از چنگ مأموران ارتش هيتلري فرار كند.
۹ فيلم ديگر اين فهرست اينها هستند:
۲- پدرخوانده، ۳- محله چيني ها، ۴- همشهري كين، ۵- همه چيز درباره ايو، ۶- آني هال، ۷- سانست بولوار، ۸- شبكه، ۹- بعضي ها داغشو دوست دارن، ۱۰- پدرخوانده ۲. براي آشنايي با فهرست كامل اتحاديه نويسندگان آمريكا مي توانيد به سايت www.wga.org مراجعه كنيد.

شون كانري در اينديانا جونز ۴
010533.jpg
گروه ادب و هنر: شون كانري هم مي خواهد در قسمت چهارم« اينديانا جونز» بازي كند.
به نوشته سايت اينترنتي فيلم استو، در شرايطي كه هنوز هيچ خبر رسمي در مورد توليد چهارمين قسمت اين فيلم اكشن و ماجراجويانه منتشر نشده، هريسون فورد گفته كه دوست دارد شون كانري در اين فيلم دوباره با وي همبازي شود، خود شون كانري هم ابراز تمايل كرده كه يك بار ديگر در نقش پدر كاراكتر دكتر جونز ظاهر شود.
تحليل گران سينمايي عقيده دارند اخبار متعددي كه طي چند هفته اخير پيرامون« اينديانا جونز۴»پخش شده كمك مي كند تا اين فيلم زودتر از زمان پيش بيني شده جلوي دوربين برود.
فورد ماه قبل در گفت و گو با يك مجله آلماني گفت كه همراه با استيون اسپيلبرگ كارگردان فيلم، بر روي يك فيلمنامه جذاب كار كرده اند.
هر دوي آنها از اين فيلمنامه راضي هستند و آن را دوست دارند. گفت و گوي فورد با BBC در رابطه با حضور كانري در فيلم هم ادامه اي بر اين روند است.
جورج لوكاس كارگردان مطرح سينما «اينديانا جونز۴» را همراه با اسپيلبرگ تهيه مي كند. فيلمبرداري تا قبل از سال ۲۰۰۷ شروع مي شود. شون كانري قرار است در فيلم جيمز باند جديد سينما كازينو رويال هم در يك نقش كوتاه و منفي بازي كند.

سينماي ايران
مي ترسم ،پس دروغ مي گويم
010521.jpg
مهر: تهمينه ميلاني در هفته جاري فيلم كوتاه «مي ترسم پس دروغ مي گويم» را در تهران كليد مي زند.
«محمد نيك بين» تهيه كننده فيلم «مي ترسم پس دروغ مي گويم» با بيان مطلب فوق افزود: فيلم ۳۰ دقيقه اي مي ترسم پس دروغ مي گويم به سفارش يونيسف، در هفته جاري، توسط تهمينه ميلاني در تهران كليد مي خورد و علاوه بر كارگرداني، نويسنده فيلمنامه اين اثر نيز تهمينه ميلاني است.
وي ادامه داد: اين فيلم آموزشي به علل و عوامل دروغگويي كودكان مي پردازد و در اين ارتباط به نوعي اين مسئله را براي پدرها، مادرها و مربيان آموزشي به تصوير مي كشد. وي درباره عوامل توليد فيلم مي ترسم پس دروغ مي گويم، گفت: تاكنون حضور مدير فيلمبرداري عليرضا زرين دست، صدابردار اسحاق خانزادي، دستيار كارگردان سيامك خواجوند و عكاس احمدي، قطعي شده است و پيش از روز شروع فيلمبرداري بازيگران فيلم نيز معرفي خواهند شد.

برنامه
ديوار
نگارخانه نقش: نمايشگاه نقاشي آرش علي محمدي/۱۶تا۲۵ فروردين/ فلكه دوم تهرانپارس‎/ انتهاي جشنواره‎/ فرهنگسراي اشراق
نگارخانه بهزاد: نمايشگاه نقاشي قهوه خانه اي آثار منصور وفايي/ ۱۹تا۳۱فروردين/بلوار كشاورز‎/ نبش۱۶آذر‎/ پلاك۳۱۲-۳۱۶/تلفن:۸۸۹۶۰۴۵۳
نگارخانه دي: نمايشگاه نقاشي يعقوب عمامه پيچ و نقاشاني از تبريز/۲۴تا۳۰فروردين/خيابان وليعصر(عج)‎/ روبه روي پارك ساعي‎/ پلاك۱۰۶۰/تلفن:۸۸۷۰۰۸۴۹
گالري ضرابي: نمايشگاه سنگ هاي طبيعي و كريستال هاي سنگ درماني، زيورآلات مهين خدادادپور/۱۹تا۳۱فروردين/ خيابان شريعتي‎/ بين حسينيه ارشاد و شهرداري منطقه۳ ‎/كوچه كاميار‎/ پلاك۱۹/تلفن:۲۲۲۶۲۱۳۲
پرده
ازدواج به سبك ايراني( حسن فتحي)- بازيگران: داريوش ارجمند، فاطمه گودرزي، سعيد كنگراني، حسام نواب صفوي، محمدرضا شريفي نيا و...
قدس، ايران،۳ صحرا، شهرقشنگ، فلسطين،۱ مركزي،۲ جي،۱ فرهنگ،۱ ناهيد، كارون، گلريز،۲ حافظ، رودكي، تهران، پايتخت و ميلاد
هوو(عليرضا داوودنژاد)-بازيگران: رضاعطاران، علي صادقي، رضاداوود نژاد، سپيده علايي و...
عصر جديد،۱ ايران،۲ جي،۱ شاهد، ملت
يك تكه نان(كمال تبريزي)-بازيگران: رضا كيانيان، هومن سيدي، احمدآقالو، رؤيا نونهالي
فرهنگ،۲ فلسطين،۲ سپيده،۱ شهرتماشا، شاهد
زيردرخت هلو(ايرج طهماسب)- بازيگران: ايرج طهماسب، فاطمه معتمدآريا، حميد جبلي، شهره لرستاني و...
استقلال، آستارا، جوان،۲ عصرجديد،۲ قيام، مركزي،۱ بهمن،۱ پيروزي، پيوند،فردوسي، جي،۲ شقايق، بلوار، المپيا، ماندانا و گلريز
چهارشنبه سوري(اصغرفرهادي)- بازيگران: حميد فرخ نژاد، هديه تهراني، ترانه عليدوستي، پانته آ بهرام
آفريقا، ايران،۱ عصرجديد،۳ پارس،۱ بهمن،۲ آسيا وجي۳
نماي نزديك
ازدواج به سبك ايراني
الهام اناري- «ازدواج به سبك ايراني» داستان خواستگاري يك جوان خارجي از دختري ايراني را روايت مي كند. اين جوان براي سرگرفتن اين وصلت مجبور است به همه آداب و رسوم ايراني ها تن دهد. اين فيلم پس از مجموعه هاي تلويزيوني موفقي چون «پهلوانان نمي ميرند»، «شب دهم» و ... اولين ساخته سينمايي حسن فتحي است. اگر به تماشاي فيلم هاي اجتماعي كه چاشني طنز دارند علاقه منديد تماشاي «ازدواج به سبك ايراني» را از دست ندهيد.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |