يكشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۵۵ - Apr 9, 2006
وزير بهداشت و درمان:
بودجه سلامت با اهداف و برنامه هاي
نظام بهداشتي همسو نيست
010590.jpg
گروه اجتماعي: تغيير ماندگار و هميشگي در بحث سلامت، محتاج ارتباط نزديك و مشاركت مردم و همه دستگاهها است كه ايجاد اين تغيير تنها با اطلاع رساني و فعاليت گسترده رسانه ها ميسر مي شود.
دكتر كامران باقري لنكراني، وزير بهداشت و درمان در دومين روز از هفته سلامت كه با نام «سلامت، عدالت و رسانه ها» نامگذاري شده است در يك نشست خبري كه در محل خبرگزاري فارس برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: حدود ۱۵ درصد ايرانيان سيگاري هاي دائمي هستند كه از سن ۱۳ سالگي استعمال سيگار را شروع مي كنند و اگر بخواهيم تغييري دائمي  در رفتار آنان ايجاد كنيم، راهي جز فعاليت رسانه ها و ارتباط مداوم با مردم نداريم.
وزير بهداشت گفت: در هفت ماهي كه مسئوليت را بر عهده گرفته ايم تلاش داشتيم اين محورها را پيگيري كنيم به عنوان مثال توجه به ايمني جاده هاو تأكيد بر اورژانس هاي بيمارستانها بود .در هفت ماه گذشته تعداد ۶۲۰ پايگاه اورژانس شهري و جاده اي در كشور فعال بود، كه اكنون به ۱۰۷۰ پايگاه رسيده و معادل كل پايگاههاي اورژانس احداث شده در برنامه سوم توسعه است.وي ادامه داد: كاهش زمان حضور اورژانس بر بالين مصدومان و افزايش ميزان حضور اورژانس بر بالين مجروحان از ۱۰ درصد به ۴۳ درصد از جمله اقدامات انجام شده طي اين مدت است كه البته هنوز تا ايده آل فاصله زيادي دارد.
وزير بهداشت در ادامه سخنان خود گفت: اكنون گرفتار حوادث قلبي عروقي در كشور هستيم و سن متوسط اين بيماريها از ۶۵ سال به ۶۰سال كاهش يافته است و عجيب نيست كه در دهه چهارم زندگي مردم سكته هاي قلبي را شاهد باشيم و اين ناشي از عادات بد غذايي مردم و كاهش فعاليتهاي بدني و استعمال سيگار است كه براي جبران آن راهي جز آموزش و تغيير نگرش مردم نداريم. در بحث حوادث هم اين مسئله قابل تعميم است. وي ادامه داد: سياستهاي حمايتي از توريسم درماني را در سه دانشگاه هاي علوم پزشكي شروع كرده ايم كه اميدواريم امسال به نتيجه برسد علاوه بر آن با گروه هدف كه كشورهاي آسياي ميانه، حاشيه خليج فارس، همسايه غربي هستند اقدامات خوبي طراحي شده است كه اميدواريم امسال نتايج آن را بهتر ببينيم.
وي همچنين در پاسخ به سؤال يك خبرنگار در مورد پسماندهاي بيمارستاني گفت: بر اساس قانون توليدكننده هاي زباله هاي ويژه بايد خودشان اين زباله ها را بي خطر كنند، وزارت بهداشت نيز با همكاري شهرداري تلاش مي كند زباله هاي عفوني بيمارستاني را كه ۱۰ درصد كل زباله هاي بيمارستانهاست را به نوعي كه خطري نداشته باشد دفع كنند و بر همين اساس در جايي كه امكان ضد عفوني كردن زباله در بيمارستان فراهم باشد اين كار انجام شود و در جايي كه به علت نبود بودجه اين امكان وجود ندارد با همكاري شهرداري جداگانه حمل و دفع شوند. وي ادامه داد: اعتباري كه مجلس براي دفع زباله هاي بيمارستاني در اختيار وزارت بهداشت در سال ۸۵ قرارداده ۳ ميليارد تومان است كه با كسر اعتبارات عمراني حدود ۵/۲ ميليارد تومان مي شود در حالي كه وزارت بهداشت براي ايمن سازي زباله هاي بيمارستاني حداقل به ۱۴۰ميليارد تومان اعتبار نياز دارد و اين رقم به ۵ درصد اعتبار مورد نياز هم نمي رسد.
بودجه بيماران خاص به وزارت رفاه واگذار شد
وي گفت: مجلس امسال بودجه بيماران خاص را از وزارت بهداشت گرفت و به وزارت رفاه واگذار كرد تا عمق خدمات درماني بيمه اي به اين بيماران افزايش يابد و اميدواريم اين امر محقق شود.
باقري لنكراني همچنين در مورد ارتقاي سلامت دهان و دندان كودكان توضيح داد: اقدامي كه از سال پيش در اين زمينه شروع شد و البته تخصيص اعتبار آن در ماههاي آخر سال انجام شد پيشگيري از بيماريهاي دهان و دندان در كودكان زير ۱۲سال بود كه اعتبار خاصي معادل ۱۰ ميليارد تومان از محل صرفه جويي بيمه هاي تكميلي ساير دستگاهها براي آن تعريف شد اما عملا فقط يك ميليارد و ۳۰۰ ميليون تومان اين بودجه تحقق پيدا كرد، امسال نيز حدود ۲ ميليارد تومان براي اين كار در بودجه پيش بيني شده كه دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با همكاري وزارت رفاه براي گروه هدف كه كودكان زير ۱۲ سال هستند در حال برنامه ريزي است.
وزير بهداشت در پاسخ به سئوالي در مورد كنترل بيماريهاي عفوني در كشور گفت: از زمستان ۸۴ كميته هايي براي كنترل بيماريهاي عفوني در دانشگاههاي علوم پزشكي تشكيل داده ايم به خصوص دانشگاههايي كه بيشتر در معرض خطر هستند. جهت گيري ما پيشگيري اين بيماريها بود كه نظارت بيشتر بر مواد غذايي جزو اين برنامه هاست زيرا عمده اين بيماريها از طريق آب و مواد غذايي به وجود مي آيند و تلاش مي كنيم جلوي هر نوع اپيدمي را از اين نظر بگيريم. وي اضافه كرد: كشور ما كشور بزرگي است كه ترددهاي زيادي در آن صورت مي گيرد. سال گذشته هم كه با اپيدمي وبا در كشور مواجه شديم،در واقع بازتاب اين اپيدمي در دو كشور همسايه بود كه متاسفانه برخي از اين كشورها اطلاع رساني هم نكردند. يكي از اين كشورها چند صدهزار بيمار داشت كه اعلام نكرده بود.
وزير بهداشت گفت:اكنون يادداشت تفاهمي براي همكاري بهداشتي با كشورهاي همسايه برقرار شده تا مراقبتها، قرنطينه و بيماريابي فعال را با اين كشورها به صورت فعال داشته باشيم و اطلاع رساني نزديكتري داشته باشيم اميدواريم كه امسال بحران اين بيماريها را نداشته باشيم.
سلامت واقعي برخورداري از آسايش جسمي، روحي، اجتماعي و اعتقادي است
وزير بهداشت گفت: بودجه هاي سالانه بخش سلامت بايد براي تحقق اهداف برنامه ۵ ساله توسعه نوشته شود يعني بايد بدانيم كه بودجه هر سال، چقدر ما را به اهداف برنامه نزديك مي كند اما متاسفانه بين بودجه هاي سالانه و اهداف برنامه همسويي نمي بينيم ولي وزارت بهداشت تلاش مي كند به رغم محدوديت شديد منابع با مديريت منابع تا حدودي به اهداف برنامه هاي نظام سلامت برسد.
وي افزود: سرانه درمان امسال ۱۱ درصد رشد داشته است كه حجم زيادي از اين اعتبارات صرف خريد دارو مي شود، در حالي كه افزايش قيمت دارو هر سال ۱۵ درصد است.بنابراين عملا تعرفه هاي پزشكي در سال ۸۵ امكان رشدي نخواهد داشت يا حداكثر حدود ۳ درصد رشد مي كند كه حتي ميزان ۵/۱۲ درصد تورم را هم جبران نمي كند.
باقري لنكراني درمورد مقاوم سازي بيمارستانهاي كشور گفت: از مجموع ۵۰۰ بيمارستان فعال در كشور حداقل ۱۳۰ بيمارستان عمري بيش از ۴۰ سال دارد.
اعتبار مختصري در حدود ۴ ميليارد تومان براي مقاوم سازي بيمارستانهاي كشور داريم كه امسال ۳۰ درصد به خاطر مصوبه مجلس كم شده كه حدود ۸/۲ ميليارد تومان مي شود كه با رويكرد تقويت بيمارستان هايي كه در معرض خطر هستند هزينه مي شود.
وزير بهداشت درمورد بيمه روستاييان گفت: الان ۹۰ درصد پزشكان تعريف شده در روستاها مستقر شده اند و توزيع دفترچه نيز در حدود ۸۰ درصد در روستاها انجام شده است، عمده عقب ماندگي مربوط به شهرهاي زير ۲۰ هزار نفر است كه اين بخش نيز امسال سريعتر انجام مي شود ضمن اينكه در صدد ارتقاي كيفي خدمات بهداشتي و درماني به روستائيان هستيم.

برداشت بعدي...! علي درويش
* با ديگران «آميختيم» ، تا عبرتها «آموختيم» .
* بايد ديد چقدر «علاقمنديم» «عاقلانه» ادامه دهيم؟
* در زندگي، بايد صداي «زنگ تفريح» شنيده شود.
* آدم «يك دنده» ، چون «دنده سنگين» حركت مي كند، زود جوش مي آورد!

مستمري والدين شهدا
معادل حداقل حقوق كاركنان دولت پرداخت مي شود
ايسنا: با ابلاغيه مصوبه مجلس شوراي اسلامي و با اصلاح قانون افزايش مستمري والدين شهداء دولت موظف شد تا مستمري والدين يك شهيد را كه تحت پوشش بنياد شهيد و امور ايثارگران هستند، معادل حداقل حقوق كاركنان دولت پرداخت كند.
بر اين اساس دولت موظف است مستمري والدين يك شهيد را كه تحت پوشش بنياد شهيد و امور ايثارگران هستند، معادل حداقل حقوق كاركنان دولت پرداخت كند. همچنين مستمري والدين يك شهيد كه به تشخيص بنياد ياد شده تنها درآمد آنها مستمري موضوع اين قانون است معادل يك و نيم برابر حداقل حقوق كاركنان دولت خواهد بود. از سوي ديگر به تمام والدين شهدايي كه كمتر از اين رقم در ماه دريافت مي كنند، مابه التفاوت درآمد مزبور تا سقف مبلغ ياد شده با تشخيص و تعيين آن توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران به عنوان مستمري پرداخت مي شود.

بيمه شدگان تبعي مي توانند به آراي كميسيون
پزشكي بدوي تأمين اجتماعي اعتراض كنند
ايسنا: سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرد آراي كميسيون هاي پزشكي بدوي درباره افراد تبعي بيمه شده اصلي قابل تجديدنظر است.
در دستورالعمل جديد صادره از سوي سازمان تأمين اجتماعي با توجه به ابهامات موجود در زمينه امكان اعتراض به آراي كميسيون هاي پزشكي بدوي در خصوص درصد ازكارافتادگي افراد تحت تكفل بيمه شده اصلي، آمده است: به موجب ماده ۹۱ قانون تامين اجتماعي، تعيين درجه ازكارافتادگي جسمي و روحي افراد خانواده بيمه شده نيز به عهده كميسيون هاي بدوي و تجديدنظر پزشكي گذاشته شده است؛ بنابراين از ديدگاه قانوني، رأي كميسيون پزشكي بدوي درباره افراد تبعي بيمه شده اصلي، قابل اعتراض و راهيابي اين افراد به كميسيون پزشكي تجديدنظر با رعايت ساير مقررات، بلامانع است.
در اين دستورالعمل در عين حال تاكيد شده است كه اعتراض بيمه شدگان تبعي به آراي كميسيون پزشكي بدوي بايد در مهلت قانوني به وسيله شخص بيمه شده يا فرد تبعي يا نماينده آنان به شعبه تسليم شود و شعبه نيز مي تواند به رأي صادره در كميسيون پزشكي بدوي، اعتراض كند.

ايجاد بازداشتگاه هاي ويژه جهت
جداسازي متهمان از محكومان
فارس: معاون دادستان تهران گفت: تا پايان سال جاري و با ايجاد بازداشتگاه هاي ويژه تمامي افرادي كه تحت قرار بازداشت مي شوند و متهمان از محكومان در زندانها جداسازي مي شوند.
محمود سالاركيا افزود: يكي از دلايل اطاله دادرسي در محاكم قضايي عدم اعزام بموقع متهمان از زندان به مراجع قضايي است كه اين امر به دليل كثرت متهمان و گاهي دور بودن محاكم قضايي به زندانها انجام مي شود كه اين امر باعث مي شود تا متهم بموقع به دادگاه اعزام نشده و دادگاه تجديد وقت شود. وي با اشاره به راه اندازي بازداشتگاه هاي جديد در نزديكي محاكم قضايي در سال جاري گفت: با راه اندازي اين بازداشتگاه ها كه در نزديكي محاكم قضايي احداث مي شود محكومان و متهمان در زندان جداسازي شده و متهمان به اين مكانها منتقل مي شوند.
معاون دادستان تهران خاطرنشان كرد: ما تأكيد داريم كه محكومان و افرادي كه متهم هستند و ممكن است از اتهام تبرئه شوند نبايد در داخل زندان با يكديگر نگهداري شوند و بنابراين يكي از اولويت هاي كاري دادسرا در سال ۸۵ جداسازي اين افراد از يكديگر است. وي ادامه داد: جداسازي افراد متهم از محكومان در آيين نامه سازمان زندانها پيش بيني شده بود كه به لحاظ مشكلات آن اجراي اين كار تاكنون صورت نگرفته بود و بنابراين دادسراي تهران در جهت اجراي رهنمودهاي رئيس قوه قضاييه يكي از اولويت هاي كاري خود در سال ۸۵ را اجراي اين آيين نامه قرار داده است.

گفته مي شود...
مهر: برخي منابع خبري از طرح چهارجانبه كنسرسيوم سوخت هسته اي ميان ايران، فرانسه، آلمان و روسيه خبر مي دهند. قرار است اين طرح با نظر موافق و نظارت آژانس انجام پذيرد. البرادعي نسبت به موفقيت اين طرح ابراز اطمينان كرده است.
* دكتر ابراهيم شيباني رئيس كل بانك مركزي خواستار كناره گيري از اين منصب شده است. رايزني ها براي تعيين جانشين شيباني آغاز شده است. مديرعامل يكي از بانك هاي دولتي اصلي ترين گزينه جانشيني شيباني است.
* سفير دانمارك در تهران كه پس از بالا گرفتن اعتراضات مردمي از كشور خارج شده بود، در ايام تعطيلات نوروز بدون سر و صدا به كشور بازگشت.
* سيروس ناصري از اعضاي سابق تيم هسته اي، كتاب خاطرات دوساله خود را از اين مذاكرات منتشر خواهد كرد. وي پس از سفر به كشورمان در ماه گذشته مجددا به اروپا بازگشت.
* به دستور رئيس جمهور حداكثر حقوق مديران ارشد دولتي نبايد ۷ برابر پايه حقوق كارمندان دولت باشد.

موضع گيري رئيس مركز مشاوران ماده ۱۸۷
در مقابل كانون وكلا
گروه اجتماعي: ۳۱ روز پس از برگزاري انتخابات هيات مديره كانون وكلاي دادگستري مركز، رئيس مركز مشاوران حقوقي قوه قضاييه اين انتخابات را فاقد وجاهت قانوني دانست.
محمدعلي حجازي درحالي به اظهارنظر درباره وجاهت قانوني انتخابات هيات مديره كانون وكلاي دادگستري مركز پرداخته است كه طبق قانون، كيفيت اخذ پروانه وكالت، مرجع تعيين صلاحيت براي نامزدهاي انتخاباتي و انتخابات كانون وكلا، دادگاه انتظامي قضات است.
براساس گزارش ايرنا، حجازي خطاب به وكلاي دادگستري گفته است: «براي مجموعه اي كه مدعي قانون گرايي است به مصلحت نيست اقداماتي را انجام دهد كه شبهه ايراد قانوني در آن باشد، چه رسد به اين كه عمل غيرقانوني انجام دهد.» مطابق ماده ۲ قانون كيفيت اخذ پروانه مصوب سال ۱۳۷۶ صلاحيت نامزدهاي انتخابات هيات رئيسه كانون وكلاي دادگستري بايد به تاييد دادگاه انتظامي قضات برسد.
بر همين اساس و مطابق تبصره يك ماده چهار قانون كيفيت اخذ پروانه دادگاه انتظامي قضات بايد ظرف مدت دو ماه از تاريخ ارسال پرونده نامزدها نسبت به بررسي صلاحيت ها اقدام كند.
كانون وكلاي دادگستري مركز در تاريخ ۲۳ آذرماه ۸۴ پرونده نامزدها را به دادگاه انتظامي قضات تحويل داده كه مدت دو ماهه موردنظر در قانون يادشده ۲۳ بهمن ماه ۸۴ به پايان رسيده است.
با اين حال هيات نظارت بر انتخابات كانون وكلا نامه اي به دادگاه انتظامي قضات ارسال كرده و پس از عدم پاسخ مبني بر عدم صلاحيت يا صلاحيت داشتن نامزدها با رعايت فاصله ۲۰ روزه تا انتخابات اسامي نامزدها را معرفي كرده است.بدين ترتيب ۱۸ اسفندماه روز انتخابات هيات مديره بيست و چهارم كانون وكلا درنظر گرفته و انتخابات برگزار شد.
با اين وصف پس از برگزاري انتخابات هيات نظارت بر انتخابات كانون اسامي منتخبين يعني ۱۲ نفر عضو اصلي و ۶ نفر عضو علي البدل را به دادگاه انتظامي قضات به عنوان مرجع صالح معرفي كرد كه دادگاه انتظامي قضات فقط به صلاحيت عبدالفتاح سلطاني اعتراض كرد.
با اين وضع طبق موعد مقرر سلطاني در تاريخ ۶ فروردين ماه ۸۵ به راي دادگاه انتظامي قضات اعتراض كرد كه اين مرجع ۱۰ روز فرصت رسيدگي به اعتراض سلطاني را داشته است. در چنين شرايطي رئيس مركز مشاوران موضوع ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه در جمع خبرنگاران به اظهارنظر پرداخته و گفته است: طبق  قانون ، مرجع  رسيدگي  به  صلاحيت  نامزدهاي  اين كانون ، دادگاه  انتظامي قضات  كه  بخشي  از دستگاه  قضايي  است،مي باشد  و ظرف  دو ماه  مي تواند نسبت  به  اعلام  اسامي  تأييدصلاحيت شدگان  اقدام  نمايد.
وي  با اشاره  به  عدم  اظهارنظر دادگاه  انتظامي قضات  در مدت  مقرر و برگزاري  انتخابات  توسط كانون  وكلا گفت : لازمه  احراز صلاحيت ، اعلام  است  و تا زماني  كه  اعلام  نشده  است ، كانون  نمي توانسته  به  صرف  اتمام  مدت  زمان  اعلام  از سوي  دادگاه  انتظامي قضات ، انتخابات  را برگزار كند چرا كه  قانون  در اين  مورد ساكت  است  و از اين  سكوت ، نمي توان  تأييد صلاحيت  داوطلبان  را احراز كرد.
حجازي  اضافه  كرد: طبق  قاعده  حقوقي ، به  فردي  كه  سكوت  اختيار كرده نمي توان  چيزي  را نسبت  داد، مگر اينكه  سكوت  همراه  قرينه  باشد. رئيس  مركز مشاوران ماده ۱۸۷ قانون سوم توسعه دولت گفت : اگر در جايي ، قانونگذار ظرف  زماني  مشخص ، معين مي كند، وقتي  مي توان  پس  از پايان  مهلت  اقدام  نمود كه  قانون ، ضمانت  اجرا مشخص  كرده  باشد، در صورتي كه  در قانون  پروانه  وكالت  و تبصره  يك  ماده  ۴ آن  ظرف  ۲ ماه  براي  اعلام ، مشخص  شده  اما درباره  اقدامي  كه  پس  از عدم  وصول پاسخ  صورت  مي گيرد، سخني  به  ميان  نيامده  است .
درحالي كه دادگاه انتظامي قضات به عنوان مرجع صالح تا پيش از انتخابات كانون وكلا سكوت اختيار كرده بود، جمال كريمي راد وزير دادگستري كه يك مقام اجرايي در هيات دولت محسوب مي شود شب پيش از انتخابات نام ۱۴ تن از نامزدها را به عنوان افراد فاقد صلاحيت معرفي كرد.با اين وضع نيز پس از برگزاري انتخابات دادگاه انتظامي قضات صرفا عبدالفتاح سلطاني را به عنوان فرد فاقد صلاحيت شركت در انتخابات به عنوان نامزد معرفي كرد.

اظهارات  عضو شوراي  مركزي  جامعه  روحانيت 
مبارز در خصوص  انتخابات  مجلس  خبرگان 
ايرنا: غلامرضا مصباحي مقدم  عضو شوراي  مركزي  جامعه  روحانيت  مبارز بااشاره  به  فعال  بودن  آيت الله  مصباح يزدي  در انتخابات  آتي  مجلس  خبرگان خاطرنشان  كرد كه  او در اين  انتخابات  آهنگي  جدا از جامعه  مدرسين  و روحانيت مبارز نخواهد نواخت .
مصباحي  مقدم  در گفت  وگو با شماره  جديد هفته نامه  شما همچنين  تصريح  كرد كه  جامعه  مدرسين  و روحانيت  مبارز دراين  انتخابات  هماهنگ  عمل  خواهند كرد. وي  از تشكيل  كميته اي  مشترك  براي  پيشبرد كارها در انتخابات  مجلس خبرگان ، توسط جامعه  مدرسين  و روحانيت  مبارز خبر داد و تصريح  كرد كه  آيت الله  مصباح  يزدي  هم  خارج  از اين  مجموعه  عمل  نمي كند.
سخنگوي  جامعه  روحانيت  مبارز، مصباح  يزدي  را شخصيتي  فعال  و پيگير در اين  مسايل  توصيف ، ولي  خاطرنشان  كرد كه  اين  امر به  معناي  آن نيست  كه  مصباح  يزدي  آهنگي  جداگانه  از مجموعه  جامعه  مدرسين  و روحانيت  مي خواهد بنوازد. مصباحي  مقدم  تصريح  كرد: اگر در قضيه  خبرگان ، جامعه  روحانيت  بتواند پيشتاز باشد، اكثريت قاطع  گروههاي  همسو با اين  جامعه ، خودشان  احساس  مي كنند كه بايد به  كمك  و همراهي  بيايند و همگامي  كنند.
سخنگوي  جامعه  روحانيت  مبارز گفت : يك  مقدار از مسايلي  كه  در انتخابات  رياست  جمهوري  اتفاق  افتاد ناشي  از ناديده  گرفتن  جايگاه  پيشكسوتان  بود كه  مي توانستند اختلافات  داخلي  را حل  كنند و اگر اين  جايگاه  را مورد توجه  قرار مي دادند، اصولگرايان  پنج  كانديدا نمي داشتند.

اصلاح طلبان امسال از سكوت خارج مي شوند
ايسنا: اصلاح طلبان بايد مدت زماني را براي دولت قائل مي شدند تا آنها نگويند كارشكني مي كنند، اما اكنون مي توان عملكرد دولت را تا حدودي ارزيابي كرد.
محمدرضا تابش، رئيس فراكسيون خط امام(ره) مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اصلاح طلبان از امسال از سكوت خارج شده و فعال تر خواهند شد.
تابش نقدهاي اصولگرايان به دولت را در جهت جلوگيري از انتقاد اصلاح طلبان به دولت دانست و گفت: احساس مي كنم اگر نقدي مي شود براي آن است كه بگويند در كشور منتقد وجود دارد، اما در پشت پرده توافقاتي دارند تا به ظاهر نشان مي دهد كه منتقدان هم مي توانند ابراز وجود كنند.

فراكسيون اقليت از اين پس از ابزارهاي
نظارتي خود استفاده مي كند
ايسنا: سخنگوي فراكسيون اقليت مجلس با اشاره به اولين نشست فراكسيون متبوعش در سال جاري در روز چهارشنبه كه چهار ساعت به طول انجاميد، گفت: تصميم گرفتيم ديدارهايي با آقايان كروبي و خاتمي و نيز ديگر گروههاي اصلاح طلب داشته باشيم.
نورالدين پيرمؤذن اظهار داشت: اصلاح طلبان و فراكسيون اقليت مجلس، با توجه به اينكه ممكن بود هرگونه نقدي، حمل بر چوب لاي چرخ گذاشتن تلقي شود، سكوت پيشه كردند تا گذشت زمان نشان دهد كه شعارهاي داده شده تا چه حد امكان تحقق دارد.به گفته  وي گذشت زمان، فاصله حرف تا عمل را نشان داد، لذا فراكسيون اقليت از اين پس از ابزارهاي نظارتي خود به كل تذكر، سؤال و استيضاح در مجلس استفاده خواهد كرد.

ممنوعيت پرورش و نگهداري طيور اهلي و وحشي در ايلام
ايرنا: مدير كل  دامپزشكي  استان  ايلام  تاكيد كرد: پرورش  و نگهداري  طيور اهلي  و وحشي  در مناطق  مرزي  اين  استان  ممنوع  است .
«خالد خداويردي» بيان  كرد: باتوجه  به  خطر بروز و شيوع  بيماري  آنفلوانزاي  پرندگان ساكنان  مناطق  مرزي  به هيچ  وجه  نبايد نسبت  به  پرورش  و نگهداري  طيور اهلي  و وحشي  اقدام  كنند.وي  افزود: با پايان  يافتن  طرح  معدوم سازي  طيور اهالي  ساكن  مناطق  مرزي تا شعاع  ۱۰ كيلومتري  بازرسان  دامپزشكي  استان  ايلام  با همكاري  نيروي  انتظامي  نسبت  به  برخورد با پرورش دهندگان  طيور برخورد مي كنند.
وي  تصريح  كرد: در صورت  نگهداري  و پرورش  طيور در اين  مناطق ، دامپزشكي بدون  پرداخت  هيچ گونه  وجهي  به  معدوم  كردن  طيور اقدام  مي كند.
خداويردي  هدف  از ممنوعيت  پرورش  طيور را جلوگيري  از انتقال  بيماري آنفلوانزاي  پرندگان  از كشور عراق  به  ايران  و افزايش  ميزان  سرانه  سلامت  منطقه عنوان  كرد.وي  با اشاره  به  معدوم سازي  بيش  از ۱۰ هزار قطعه  طيور اهلي  در مناطق مرزي  ايلام  با كشور عراق  همزمان  با ماه هاي  پاياني  سال  گذشته ، تاكيد كرد: تا اطمينان  كامل  از رفع  خطر بروز آنفلوانزاي  پرندگان  ممنوعيت  طرح  پرورش  طيور در اين  مناطق  ادامه  دارد.استان  ايلام  داراي  ۴۳۰ كيلومتر مرز مشترك  با كشور عراق  است .

شرايط شركت در نمايشگاه مطبوعات اعلام شد
گروه اجتماعي: شرايط و مقررات شركت در سيزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها اعلام شد.
به گزارش روابط عمومي معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع رساني، كليه نشريات شامل روزنامه ها، هفته نامه ها، ماهنامه ها، فصلنامه ها و خبرگزاري ها از ۲۰ فروردين ماه تا ۵ ارديبهشت ماه فرصت دارند تا براي ثبت نام به مؤسسه مطبوعاتي نشرآوران و نشريات استاني به ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي محل سكونت خود مراجعه كنند. در سيزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها حداقل مساحت براي مؤسسه هاي مطبوعاتي ۲۴ مترمربع براي روزنامه ها ۱۲ مترمربع و ساير نشريات ۶ مترمربع در نظر گرفته شده است. اضافه متراژ درخواستي باتوجه به فضا و نقشه سالن ها و در صورت وجود فضاي اضافي تأمين خواهد شد.
هزينه واگذاري غرفه ها براساس هر مترمربع ۲۰۰ هزار ريال خواهد بود و براي هر مترمربع اضافه درخواستي ۵۰۰ هزار ريال محاسبه خواهد شد.
به علت محدوديت فضاي نمايشگاه اولويت واگذاري غرفه براساس تاريخ ثبت نام و تحويل مدارك است. آرايش غرفه ها به عهده غرفه داران خواهد بود و سالن ها براساس زمينه انتشار نشريات و در هر گروه به صورت الفبايي تعيين مي شود.
علاقمندان مي توانند براي ثبت نام و كسب اطلاعات بيشتر به نشاني تهران _ خيابان ولي عصر _ بالاتر از سه راه بهشتي _ خيابان شهيد اكبري _ مؤسسه مطبوعاتي نشرآوران و يا با شماره هاي ۸۸۵۵۵۱۸۴ و ۸۸۵۵۵۱۸۶ و ۸۸۷۲۳۲۲۸ و ۸۸۷۲۳۲۲۹ و نمابر ۸۸۷۱۴۵۱۴ تماس گيرند.
سيزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها از ۱۳ ارديبهشت ماه در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برپا مي شود.

افسر نيروي انتظامي متهم به قتل به ديه و حبس محكوم شد
گروه حوادث: قاضي عزيزمحمدي، رئيس شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان تهران به همراه چهار قاضي ديگر، افسر اداره آگاهي، راكه به اتهام قتل عمد محاكمه كرده بودند به پرداخت يك فقره ديه كامل و تحمل سه سال حبس محكوم كردند.
به گزارش همشهري، اسماعيل كه افسر اداره ششم آگاهي تهران متهم بود كه در تاريخ ۲۵ دي ماه سال ۸۳ جواني را كه به اتهام سرقت دستگير كرده بود در جريان بازجويي ها به قتل رسانده است. وي پس از مراحل تحقيق و بازجويي باصدور كيفر خواست به دادگاه كيفري رفت و مقابل پنج قاضي به دفاع از خود پرداخت. وي درمورد روز حادثه گفت: كلانتري ي۱۱۴ غياثي پرونده اي را به پايگاه ششم ارجاع داده بود كه چندين فقره سرقت در آن وجود داشت و يك متهم دستگير شده بود. پس از ارجاع پرونده و مطالعه آن متوجه شدم متهم دستگير شده با همدستي چند نفر ديگر اقدام به سرقت از خانه ها مي كردند. با شناسايي سه تن از آنها مخفي گاه آنها را شناسايي كرديم و روز حادثه با دستور قضايي به محل رفتيم.
سركوچه يكي از همدستان آنها به نام رضا را شناسايي كرده و قصد ورود به خانه را داشتيم كه متوجه چند موتورسوار شديم كه جهت جوسازي به محل آمده بودند. با ورود ما به خانه، رضا قمه در اختيار داشت و به طرفمان حمله ور شد. ما با استفاده از اسپري پس از چند دقيقه درگيري، متهمان را دستگير و به اداره آگاهي انتقال داديم. بعد از ورود به شعبه چون آن روز افسر جانشين هم بودم شروع به بازجويي از رضا همدست مقتول كردم. بازجويي تا ساعت ۳۰/۱۱شب ادامه داشت. پس از ساعتي رفع خستگي، ساعت يك بامداد براي بازجويي از مجتبي به داخل اتاق بازجويي رفتم. بازجويي تا ساعت ۵ صبح ادامه پيدا كرد. نيم ساعت پس از خروج از اتاق بازجويي، متوجه شدم حال عمومي متهم وخيم است.
مجتبي از قبل داراي سابقه كيف قاپي و شرارت بود. زمان دستگيري نيز با ما درگير شد. وقتي او را به بازداشتگاه آورديم براي كنترلش هر دو دست او را به طور جداگانه به ميله هاي تحت نظر شعبه بستم تا در طول بازجويي اقدام به شرارت نكند. در آن مدت، مرحوم خودش را به ميله ها مي كوبيد. ساعت ۵صبح بود كه متوجه وضعيت غيرعادي وي شدم. سريعاً كمك هاي اوليه را برايش استفاده كرديم و به اورژانس خبر داديم، اما كارساز نبود.
بر پايه اين گزارش، جلسه اين محاكمه در حالي پايان يافت كه اولياي دم و وكيل مدافع آنها از دادگاه درخواست قصاص نفس(اعدام) كردند. صبح ديروز قضات دادگاه نوع قتل را شبهه عمد تشخيص دادند واسماعيل را به پرداخت يك فقره ديه مرد مسلمان و تحمل سه سال حبس محكوم كردند. حكم صادره قابل اعتراض و تجديد نظر خواهي است.

مرگ روزنامه نگار رسالت
گروه اجتماعي: مرتضي پروازي مقدم دبير گروه ورزشي روزنامه رسالت به دليل سقوط مشكوك از پاركينگ كناري ساختمان پلاسكو تهران جان سپرد.
حسين اصغرزاده بازپرس كشيك قتل تهران با تاييد اين خبر گفت: ساعت ۴۵/۱۴ شنبه يك مورد سقوط به كشيك قتل تهران اطلاع داده شد و پس از حضور ماموران تشخيص هويت مشخص شد جسد متعلق به خبرنگار ۴۶ ساله روزنامه رسالت به نام مرتضي پروازي مقدم است.
وي گفت: علت سقوط دردست بررسي است.برخي از همكاران اين خبرنگار روزنامه رسالت امكان خودكشي را كاملا منتفي مي دانند و مي گويند وي فردي مذهبي و پايبند به اصول ديني بوده و امكان خودكشي وي كاملا منتفي است.
پليس نيز پس از بررسي صحنه قتل احتمال خودكشي را كم مي داند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |