دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۱۵ - Jun 6, 2005
حسين عبده تبريزي براساس آخرين گزارش ها اعلام كرد:
كاهش ريسك سرمايه گذاري در بورس
003927.jpg
گروه بورس: بر اساس گزارش كميته ريسك بورس اوراق بهادار، در شش ماه گذشته خطرپذيري سرمايه گذاري در بازار سهام به طور چشم گيري كاهش يافته است.
دبيركل بورس اوراق بهادار با اعلام اين مطلب گفت: تلاش كميته كاهش ريسك اين بوده كه ريسك بازار را براي سرمايه گذاران عادي كاهش دهد، سرمايه گذاري بلندمدت را تشويق كند و باعث شفافيت بازار شود.
وي كه با بخش خبري راديو سراسري گفت و گو مي كرد افزود: كميته كاهش ريسك تلاش مي كند سرمايه گذاري غيرمستقيم را از طريق سبدهاي سهام در بورس رايج كند.
حسين عبده تبريزي گفت: با توجه به مصوبه شوراي بورس حداقل ۲۰ درصد سهام شركت هاي پذيرفته شده در تالار مبادلات بايد شناور باشد، با تحقق اين هدف جريان داد و ستد سهام در بورس روان مي شود.
وي افزود: كميته كاهش ريسك ، بر اين اساس پيشنهاد افزايش سهم شناور آزاد را در بازار مطرح كرده زيرا درست نيست مثلاً از كل سهام يك شركت دو درصد دست مردم و بقيه در اختيار يك فرد خاص باشد. چنين وضعيتي امكان دستكاري در قيمت سهام را افزايش مي دهد و ريسك سرمايه گذاري را در بازار بالا مي برد.
دبيركل بورس اعلام كرد: كميته كاهش ريسك در نظر دارد درباره مديراني كه در چند شركت فعال هستند اطلاعات بيشتري جمع آوري كند و با انتشار عمومي آن به شفافيت بيشتر بازار ياري رساند.
وي تصريح كرد: اگر اطلاعات نهاني موجود در شركت ها به صورت شفاف و روشن در اختيار عموم قرار گيرد سود سرمايه گذاري در بازار سهام به صورت متعارف و عادلانه بين همه توزيع خواهد شد و در غيراين صورت زمينه فساد فراهم مي آيد. وي ادامه داد: با تلاش كميته كاهش ريسك در آينده ضمن كاهش خطرپذيري بورس، بازار سرمايه هر چه بيشتر مدرن شده و اطلاعات به روز در دسترس سرمايه گذاران قرار مي  گيرد و حجم اطلاعات نهاني كاهش خواهد يافت.
وي سپس به بخشنامه جديد سازمان بورس خطاب به شركت ها مبني بر راه اندازي سايت هاي اينترنتي اشاره كرد و گفت: تا يك ماه آينده همه شركت هاي پذيرفته شده در بورس ملزم هستند اطلاعات خود را به صورت همزمان از طريق شبكه اينترنت منتشر كنند،با اجراي اين بخشنامه تا ماه آينده هيچ اطلاعات محرمانه اي در بورس وجود نخواهد داشت.
دكتر عبده تأكيد كرد: تا پيش از اين اطلاعات شركت ها پس از ارسال بين دو تا ۱۰ ساعت براي بررسي بيشتر و اظهار نظر در اختيار كارشناسان بورس قرار داشت اما با اجراي روش جديد اطلاعات همزمان در اختيار سهامداران قرار مي  گيرد و سپس كارشناسان بورس در صورت نياز نظر خود را اعلام خواهند كرد.
وي گفت: در حال حاضر سازمان بورس ابزار اجرايي لازم براي برخورد با متخلفان در حوزه بازار سرمايه را در اختيار ندارد اما اميدواريم اين مشكل با تصويب قانون بازار اوراق بهادار در مجلس برطرف شود.

صعود ۲۰۵ واحدي شاخص مالي
003924.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام در پايان يك هفته فعاليت بورس اوراق بهادار ۳۵ واحد افت را تجربه كرد.
به گزارش خبرنگار ما در يك هفته گذشته همزمان با اوج گيري رقابت هاي انتخاباتي و نيز بازگشايي نماد دو شركت بزرگ توليد كننده سيمان يعني سيمان تهران و سيمان فارس و خوزستان شاخص كل، كاهش يافت و روند عمومي بازار منفي شد. داد و ستد سهام دو شركت سيمان فارس و خوزستان و سيمان تهران حدود ۳ ماه به حال توقف درآمده بود قرار است سهامداران عمده اين شركت ها، يعني مجموعه تأمين اجتماعي و بنياد مستضعفان با انجام عمليات بازار گرداني روند حركت عرضه و تقاضا در بازار سهام آن ها را به حالت عادي و روان باز گردانند.
در طول هفته گذشته شاخص تالار اصلي ۶۰ واحد افت كرد اما از سوي ديگر در تالار فرعي فعالان بورس شاهد رشد ۸۱ واحدي شاخص عملكرد بازار بودند.
در اين هفته در حالي كه سهامداران شركت هاي صنعتي كاهش ۳۷ واحدي شاخص صنعت را به تماشا نشسته بودند شاخص مالي كه نشان دهنده عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري است ۲۰۵ واحد صعود كرد و به مرز ۳۶ هزار واحد رسيد.
در دوره ياد شده شاخص قيمت و بازده نقدي كه نشان دهنده ميانگين بازده بازار سهام است ۱۸ واحد رشد يافت و از مرز چهارهزار و ۲۴۰ واحد گذشت. در جمع ۵۰ شركت فعال تر بورس نيز شاخص عملكرد بازار در طول هفته گذشته ۶/۱۵ واحد منفي بود.

جزئيات مصوبه هيأت دولت براي
سرمايه گذاري خارجي در بورس
گروه بورس: رئيس هيأت مديره بورس، جزئيات آيين نامه مصوب هيأت دولت در زمينه سرمايه گذاري خارجي در بازار سهام را اعلام كرد.
حيدر مستخدمين حسيني در گفت وگو با خبر راديو سراسري گفت: سرمايه گذاري خارجي در بورس از طريق سازمان سرمايه گذاري خارجي در چارچوب قانون جلب و حمايت سرمايه گذاران خارجي صورت مي گيرد، بر اين اساس بعد از تأييد اين سازمان مبالغ ارزي سرمايه گذاران خارجي از طريق بانك مركزي وارد كشور و تبديل به ريال خواهد شد.
رئيس هيأت مديره بورس افزود: سرمايه گذاران خارجي بعد از ارسال اعلاميه بانك مركزي به سازمان بورس مي توانند با مراجعه به كارگزاران بورس، سهام مورد علاقه خود را خريداري كنند.
وي ميزان ارزش جاري بورس را ۴۵ ميليارد دلار اعلام كرد و گفت: سرمايه گذاران خارجي فقط ۱۰ درصد ارزش جاري بورس يعني حداكثر معادل ۵/۴ ميليارد دلار آن را بخرند و در اختيار داشته باشند.
مستخدمين حسيني تصريح كرد: بنابراين در شرايط فعلي امكان خريد مجموع سهام پذيرفته شده در بورس تهران براي سرمايه گذاران خارجي وجود ندارد ضمن اين كه اين سرمايه گذاران تا سه سال حق خارج كردن سرمايه خود را از بورس نخواهند داشت.
خبرگزاري  فرانسه  هم از تهران  گزارش داد: دولت  ايران  مجوز حضور شركتهاي  خارجي  در بورس  تهران  را صادر كرده  اما اين  شركتها فقط مي توانند ۱۰ درصد ارزش  سهام عرضه  شده  شركتهاي  مجاز را در اختيار داشته  باشند.
بر اساس  تصميم  دولت  شركتهاي  خارجي  مي توانند پس  از اخذ مجوز در بورس تهران  سرمايه  گذاري  كنند.اما ارزش  سهامي كه  اين  شركتها مي توانندخريداري  كنند فقط ۱۰ درصد از ارزش  سهام  شركت  ارائه  كننده  سهام  است .
بر اساس  مصوبه  دولت  سرمايه  گذار خارجي  پس  از اخذ مجوز يك  سال  فرصت دارد تا سرمايه هاي  خود را وارد ايران  و سهام  خود را خريداري  كند.
شركتهاي  خارجي  تا سه  سال  حق  خروج  سرمايه هاي  خود را از بورس  نخواهندداشت .
اما اين  شركتها مي توانند سود خود را همه  ساله  از ايران  خارج كنند.
سرمايه  گذاران  خارجي  مي توانند سهام  همه  شركتها و نيز حق  تقدم هايي  راكه  در بورس  ارائه  مي شوند خريداري  كنند.
بيش  از ۴۲۰ شركت  ايراني  با مجموع  سرمايه  چهل  و شش  ميليارد دلار در بورس  تهران  حضور دارند.
سال  گذشته  ارزش  سهام  بورس  تهران  ۲ برابر شد. دولت  ايران  در سال هاي  اخير تصميم  گرفته  است  بخشي  از شركتهاي دولتي  را بافروش  سهام  آنها در بورس  خصوصي  كند.
دولت  ايران  پيش بيني  كرده  امسال  بخشي  از شركتهاي  صنعتي  بزرگ معادن ، شركتهاي  حمل  و نقل  هوايي  و دريايي  خود را از طريق ارائه  در بورس  تهران  به  بخش  خصوصي  واگذار كند.
به  گفته  كارشناسان  تصميم  ارائه  سهام  اين  شركتها به  شركتهاي  خارجي در بورس  موجب  ترغيب  ساير سرمايه  گذاران  خارجي  براي  سرمايه گذاري  در ايران  خواهد شد.
پيش از اين سايت ايران بورس در خبري اعلام كرده بود: پس از ماهها بحثهاي كارشناسي در سازمان بورس اوراق بهادار، شوراي بورس، بانك مركزي و وزارت امور اقتصادي و دارايي آيين نامه اجرايي بند (ج) ماده (۱۵) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي كه به سرمايه گذاري خارجي در بورس تهران اختصاص دارد در هيأت دولت تصويب شد.
قبلاً آيين نامه سرمايه گذاري اشخاص حقوقي خارجي در بورس اوراق بهادار در شوراي بورس مورد بحث و گفت وگو قرار گرفته و پيش نويس آن به تأييد رسيده بود.
بر اساس ديدگاه هاي جاري سازمان بورس اوراق بهادار تهران، بين المللي كردن بورس تهران ضرورتي اجتناب ناپذير است كه در خدمت كاهش هزينه هاي مالي شركتهاي ايراني و تأمين منابع مالي كافي براي آنها قرار مي گيرد.
ضمن اين كه سرمايه گذاران خارجي در بورس تهران مي بايد فعال شوند، و هم شركتهاي ايراني مي بايد اوراق بهادار خود را در بورس هاي خارجي به فروش رسانند.
در هر دو مورد، سازمان بورس اوراق بهادار تهران رويكردي تدريجي را تجويز مي كند تا بازار سرمايه كشور به آرامي و در مراحل مختلف در معرض اين آزمون قرار گيرد.
براساس آيين نامه موجود سرمايه گذاران حقوقي خارجي مي توانند با رعايت برخي شرايط در بورس سرمايه گذاري كنند.

سهام قرمز آماده قيمت گذاري است سهام آبي هنوز نه
ايسنا: ظرف چند روز آينده به محض ارزيابي قيمت سهام پرسپوليس از سوي كارشناسان رسمي دادگستري مي توانيم بررسي هايمان را براي پيشنهاد قيمت پايه آغاز كنيم و سپس به هيات عالي واگذاري پيشنهاد دهيم.
عبداله پوري حسيني - رئيس هيات عامل سازمان خصوصي سازي، با بيان اين مطلب گفت: كارشناسان رسمي دادگستري هنوز قيمت ارزيابي شده براي سهام پرسپوليس را نهايي نكرده اند، البته قيمت يكبار تعيين شده اما به دليل ناقص بودن برخي مدارك هنوز قيمت نهايي را براي ما نياوردند تا بتوانيم قيمت پايه را به هيات عالي واگذاري پيشنهاد دهيم.
وي ادامه داد: ظرف چند روز آينده به محض اينكه ارزيابي سهام از سوي كارشناسان رسمي دادگستري به پايان رسيد و نهايي شد، در آن زمان مي توانيم بررسي  ها يمان را روي پيشنهاد قيمت پايه آغاز كنيم و سپس به هيات عالي پيشنهاد دهيم.
پوري حسيني درمورد زمان به مزايده گذاشتن اين سهام گفت: نمي توان هيچ روزي را به طور قطعي مشخص كرد، زيرا اين امكان وجود دارد كه اشكالي بوجود آيد كه برطرف كردن آن يك روز و شايد يك ماه طول بكشد اما تا زماني كه اشكال برطرف نشود نمي توان قيمت پايه را تخمين زد.
به گفته وي بررسي هاي سازمان خصوصي سازي با دقت كافي همراه است و معمولا همان هم تصويب مي شود اما تصويب قيمت پايه از اختيارات سازمان خصوصي سازي نيست.
رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي سازي درمورد سهام باشگاه استقلال توضيح داد:مسئولان استقلال هنوز هيچ مذاكره اي  با ما نداشته اند و ما هنوز درخصوص فروش سهام باشگاه استقلال هيچ كاري انجام نداده ايم، اما بديهي است كه اگر سهام پرسپوليس آماده عرضه شود، راه براي ساير باشگاه هاي دولتي و فروش سهام آنها نيز هموار خواهد شد، اما تا به امروز ما درمورد فروش سهام استقلال هيچ پيشنهاد و مداركي دريافت نكرده ايم.
وي تأكيد كرد: سازمان خصوصي سازي درمورد فروش سهام استقلال، تا به امروز هيچ پيشنهادي را دريافت نكرده و درمورد قيمت و مطالبي كه گفته شده، احتمالا مطالبي است كه دوستان  بنا دارند در آينده پيشنهاد دهند.
پوري حسيني گفت: قيمت پايه سهام پرسپوليس را نه باشگاه و نه سازمان تربيت بدني هيچ يك نمي توانند اعلام كنند حتي سازمان خصوصي سازي نيز مجاز نيست قيمت گذاري كند ما نهايتا بررسي مي كنيم و پيشنهاد مي دهيم، مرجع تصويب قيمت پايه براي برگزاري مزايده ها تنها هيات عالي واگذاري است.

داد و ستد ۸۴ هزار تني در بورس فلزات
گروه بورس: طي در هفته دوم خرداد ماه در مجموع ۸۴ هزار و ۶۴۰ تن انواع فولاد، آلومينيوم، مس و روي به ارزش ۴۱۱ ميليارد و ۲۲۷ ميليون و ۸۸۰ هزار ريال در بورس فلزات تهران داد و ستد شد.
به گزارش اطلاع رساني بورس فلزات تهران، تالار اين بورس در هفته مورد بررسي شاهد جمعا ۱۰۴ هزار و ۴۴۰ تن عرضه و در مقابل ۳۴۰ هزار و ۷۰۰ تن تقاضا براي محصولات ياد شده بود.
اين گزارش حاكي است: در هفته مورد بررسي ۸۱ هزار و ۱۴۰ تن انواع محصولات فولادي به ارزش ۳۱۹ ميليارد و ۳۲ ميليون و ۷۸۰ هزار ريال معامله شد كه به لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۸۶/۹۵ و ۵۸/۷۷ درصد از كل بازار را به خود اختصاص داد.
در گروه محصولات مسي نيز ۲ هزار و ۲۶۰ تن انواع مس به ارزش ۶۹ ميليارد و ۸۴۱ ميليون و ۹۰۰ هزار ريال معامله شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۶۷/۲ و ۹۸/۱۶ درصد از كل بازار را شامل مي شد.
همچنين در اين هفته در گروه محصولات آلومينيومي، يك هزار و ۲۲۰ تن انواع آلومينيوم به ارزش ۲۲ ميليارد و ۹۶ ميليون و ۲۰۰ هزار ريال معامله شد كه از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۴۴/۱ و ۳۷/۵ درصد از كل بازار را به خود اختصاص داد.
براساس اين گزارش، از كل معاملات صورت گرفته در بورس فلزات طي هفته گذشته ۷۶ هزار و ۵۴۰ تن به ارزش ۲۹۹ ميليارد و ۷۴۶ ميليون و ۲۰۰ هزار ريال بصورت سلف و ۸ هزار و ۱۰۰ تن به ارزش ۱۱۱ ميليارد و ۴۸۱ ميليون و ۶۸۰ هزار ريال بصورت نقدي داد و ستد شد. به اين ترتيب آمار كل معاملات بورس فلزات در هفته مورد بررسي نسبت به هفته قبل از آن از لحاظ حجم ۲۳ درصد و از نظر ارزش ۲۰ درصد كاهش را نشان مي دهد.

انتشار ۱۳۰۰ ميليارد ريال اوراق
مشاركت خصوصي در بورس
گروه بورس: در نخستين گام از انتشار اوراق مشاركت بخش خصوصي سيمان سپاهان وايران خودرو۱۳۰۰ميليارد ريال اوراق مشاركت منتشر مي كنند.
به گزارش ايران اكو نوميست اين دو شركت مجوز انتشار اوراق مشاركت را گرفته اندوهم اكنون در حال تامين تضمين ها وضامن هاي مورد نياز هستند.
سود اين اوراق ۱۹درصد اعلام شده است. براي انتشار اين اوراق شركتهاي پذيرفته شده در بورس بايد پس از ارايه طرح توجيهي اقتصادي، اين طرح را به تاييد حسابرسان معتمد بورس برسانند.
هيات پذيرش بورس نيز در پايان طرح تاييد شده حسابرسان معتمد ونتيجه بررسي كارشناسان درخصوص زمان بازگشت سرمايه گذاري را بررسي ونظر نهايي را درخصوص انتشار اوراق مشاركت ارائه مي كند.انتشار اوراق مشاركت توسط شركتها يكي از روشهاي تامين منابع مالي براي آنها است. با شروع اين كار ساير شركتهاي بورس هم مي توانند با انتشار اين اوراق منابع مالي خود را تامين كنند.

افزايش ۳۵ درصدي تعداد خريداران سهام
گروه بورس: در پايان مبادلات هفته گذشته بورس تهران تعداد خريداران سهام نسبت به دو هفته قبل ۳۵ درصد افزايش يافت.
به گزارش خبرنگار ما در اين هفته ۳۵ هزارنفر در ۶۰ هزار نوبت با مراجعه به كارگزاران خود براي ۲۸۰ ميليون سهم عرضه شده در تالارهاي بورس اوراق بهادار دستور خريد صادر كردند. ارزش كل مبادلات صورت گرفته در بورس تهران طي دوره ياد شده به يكهزار و ۳۴۰ ميليارد ريال رسيد.
براين اساس از نظر تعداد سهام مبادله شده بورس تهران در هفته گذشته، صعودي ۵/۱۴ درصدي را شاهد بود و به لحاظ ارزش مبادلات نيز عملكرد بازار ۱/۱ درصد رشد نشان داد.
در اين هفته در تالار فرعي فعالان بازار رونقي دوچندان را شاهد بودند به طوري كه ارزش مبادلات در اين تالار ۸۲ درصد، تعداد سهام مبادله شده ۷۰ درصد و تعداد خريداران ۴۶ درصد رشد يافت. در تالار اصلي نيز تعداد خريداران ۳۱ درصد بيشتر شد .

شركت هاي بورس خود را براي ورود
به تجارت آزاد آماده كنند
فارس: يك عضو شوراي بورس تأكيد كرد: شركتهاي بورس از هم اكنون بايد خود را براي عضويت قطعي ايران در سازمان تجارت جهاني و ورود به عرصه رقابتي تجارت آزاد آماده كنند.
ويدا مجتهد زاده اظهار داشت: در حال حاضر عضويت ناظر ايران در سازمان تجارت جهاني پذيرفته شده است و مفهوم آن اين است كه جمهوري اسلامي مي تواند بدون حق راي در جلسات شركت كند.
وي يادآور شد: البته عضويت قطعي و كامل ايران در WTO داراي پروسه اي طولاني است و به نظر مي رسد آنچه در اين شرايط مهم است اين است كه شركتها براي بهبود بخشيدن به وضعيت توليد، محصولات توليدي و نهايتا رقابتي شدن فعاليت ها برنامه ريزي را آغاز كنند.
استاد دانشگاه الزهرا افزود: اگر شركتها در آن زمان آماده نباشند، آسيب خواهند ديد، بنابراين بايد كار را از هم اكنون آغاز كنند و خود را با شرايط جديدي كه در راه است، تطبيق دهند.

گام تازه فروشگاه رفاه براي ورود به بورس
گروه بورس: شركت فروشگاه  هاي زنجيره  اي رفاه از كليه دارندگان سهام بي  نام و يا وكيل قانوني آنها خواست تا ۱۱ مردادماه سال جاري نسبت به تبديل اوراق سهام بي  نام به سهام با نام اقدام كنند.
به گزارش روابط عمومي  بانك ملي ايران، اين تصميم هم سو با اقدامات به عمل آمده از سوي شركت فروشگاه  هاي زنجيره  اي رفاه براي پذيرش انجام معاملات سهام در تالار بورس اوراق بهادار و مصوبه مجمع عمومي  فوق  العاده در خصوص تبديل كليه اوراق سهام بي  نام به سهام با نام صورت گرفته است.

برگزاري ميزگرد تخصصي بررسي سهام روي
گروه بورس: ميزگرد تخصصي بررسي «صنعت روي» فردا در تالار اختصاصي كارگزاران بانك كشاورزي برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ما اين نشست به ابتكار كانون سهامداران حقيقي و با حضور مديران ارشد شركت هاي توليد كننده روي فعال در بورس تهران تشكيل خواهد شد.
در اين ميزگرد كه از ساعت ۱۴ بعد از ظهر فردا برگزار مي شود مديرعامل، رئيس هيأت مديره و يكي از اعضاي هيأت مديره شركت توسعه معادن روي ايران حضور خواهند داشت. مدير عامل و رئيس هيأت مديره كالسيمين از ديگر شركت كنندگان در اين ميزگرد هستند، ضمن اين كه مديرعامل شركت ملي سرب و روي ايران و جمعي از كارشناسان صنعت روي در نشست ياد شده حضور مي يابند.ورود كليه سهامداران به اين نشست آزاد اعلام شده است.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۱۲۵,۲۹۳
۱.۸۱-
۲,۱۵۷
فيبر ايران
۲۱۰
۰
۱۲,۷۹۹
قند اصفهان
۴۷۷,۸۲۹
۱.۸۶
۱,۵۰۵
قند پارس
۱,۰۱۰
۰
۲,۰۰۲
قند ثابت خراسان
۲۱,۸۰۷
۰.۲۱
۱,۴۵۹
قند شيرين خراسان
۱,۳۴۰
۰
۱,۹۲۶
قند نيشابور
۳,۹۵۱
۰.۴۱-
۵,۸۱۶
قندنقش جهان
۱۰,۸۹۰
۰.۶۶-
۳,۹۵۱
كابل البرز
۳,۲۲۰,۴۶۳
۴.۸۹
۹,۵۶۶
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۲۸,۲۰۱
۰.۰۶-
۵,۰۲۵
كابلسازي تك
۱۰,۰۱۰
۰
۳,۱۴۰
كاربراتور ايران
۱۰۲,۹۴۸
۸.۳۹-
۵,۹۵۷
كارتن ايران
۱,۶۰۰
۰
۲,۸۴۷
كارتن مشهد
۳,۰۶۳
۰.۰۹-
۵,۶۹۳
كارخانجات داروپخش
۸۵,۰۷۸
۰.۰۴
۹,۰۹۱
كارخانجات مخابراتي ايران
۷۹۴,۹۷۵
۴.۹۴-
۲,۲۶۶
كارخانه فارسيت درود
۳,۶۶۵
۰.۲۲-
۶,۳۴۹
كاشي اصفهان
۴۰,۲۶۰
۰.۰۹-
۲,۳۳۷
كاشي پارس
۱,۷۵۳,۰۳۰
۱۴.۷۹
۱۷,۷۴۵
كالسيمين
۵۰
۰
۵,۵۱۳
كشاورزي ودامپروري مگسال
۱,۵۳۶,۹۴۵
۲.۵
۳,۲۳۶
كف
۸۳,۴۹۳
۱.۷۵-
۴,۵۷۳
كمباين سازي ايران
۳۹,۱۹۲
۴.۹
۱,۲۸۷
كمپرسورسازي تبريز
۴۸۲,۷۲۳
۸.۲۸-
۳,۹۴۷
كنتورسازي ايران
۲۵,۳۷۲
۳.۶۷-
۵,۹۹۴
كيميدارو
۵۹۴,۳۸۸
۶.۶۳-
۱۷,۹۴۱
گازلوله
۵۴۴,۲۷۴
۰.۴۶-
۵,۴۲۸
گروه بهمن
۲۳۷,۶۱۸
۴.۶۵
۱۴,۷۵۲
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۱۳۱,۸۸۷
۳.۰۷
۲,۱۱۵
گروه صنعتي بوتان
۱۳,۳۶۹
۰
۵,۰۶۹
گروه صنعتي سپاهان
۷۶,۷۴۸
۰.۹۶-
۸,۷۵۸
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۸۷,۴۴۷
۰.۳۶
۵۴۹
گروه صنعتي ملي (هلدينگ )
۷۹۱,۳۳۴
۴.۶۷-
۷,۱۳۶
گسترش صنايع انرژي آذرآب
۴۱,۳۲۰
۹.۷۵-
۷,۳۰۰
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۶۰۲,۸۳۵
۵.۵-
۲,۱۴۴
گلتاش
۸۰۸
۰.۱۲-
۷,۷۴۵
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۴,۱۶۰
۰
۲,۱۹۸
لامپ پارس شهاب
۱,۰۸۳,۵۳۲
۷.۳
۵,۸۱۰
لبنيات پاك
۱۳,۸۲۴
۰.۰۲
۵,۶۲۱
لبنيات كالبر
۴۸۸
۰
۵,۵۳۵
لنت ترمز ايران
۴۹۸,۱۰۹
۰.۷۶
۲۱,۳۲۲
لوله وتجهيزات سديد
۶۵,۷۳۷
۰.۸-
۳,۴۸۱
لوله وماشين سازي ايران
۲,۵۱۶,۵۰۶
۹.۷۶
۵,۷۰۵
ليزينگ ايران
۱۰,۰۰۵,۰۸۹
۱۲.۷۷
۴,۴۳۹
ليزينگ صنعت و معدن
۲۶۱,۹۶۴
۵.۴۸
۲,۶۲۹
مارگارين
۵,۰۱۰
۰
۲,۶۴۷
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۸۹۵,۵۱۹
۵.۴۳-
۱,۰۳۱
ماشين سازي اراك
۱,۳۴۰
۰
۲,۹۹۹
مجتمع صنايع لاستيك كرمان
۲,۲۷۱,۵۹۵
۱۴.۶۳-
۴,۴۹۰
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۱۱۳,۶۰۰
۳.۴۶
۲,۸۰۰
معادن بافق
۳۹۸,۸۱۴
۸.۲۴
۷,۰۸۶
معادن منگنزايران
۸۵,۸۰۹
۲.۱۱
۳,۶۸۸
معدني دماوند
۲,۲۸۹,۵۵۰
۱۴.۹۸
۹,۳۲۸
معدني وصنعتي چادرملو
۳,۷۵۴,۴۸۷
۱۰.۵۷
۷,۴۳۰
ملي سرب وروي ايران
۳,۶۵۱,۷۰۹
۲.۳۹-
۴,۳۹۹
مهركام پارس
۴۰۰
۰
۵,۰۰۰
نئوپان ۲۲ بهمن
۱۴۰,۷۰۷
۱.۹
۳۱,۶۹۳
نفت بهران
۶,۷۴۳
۰.۵۳-
۲۶,۴۵۶
نفت پارس
۴۳۸,۵۶۵
۴.۴۶-
۷,۵۹۷
نورد آلومينيوم
۴۱,۵۶۸
۰.۰۳-
۳,۰۰۱
نورد قطعات فولادي
۱,۴۷۷,۱۶۸
۴.۷۹-
۷,۲۶۸
نوسازي وساختمان تهران
۵۱۰
۰
۳,۱۳۵
نوش مازندران
۷۶۹,۶۵۳
۰
۲,۱۲۲
نيرو محركه
۷۵۰,۶۶۷
۸.۲۶-
۲,۹۰۵
نيروترانس
۶۴,۸۹۵
۲.۸۲
۱,۴۹۰
نيروكلر
۳۷۸,۷۰۱
۰.۸-
۱,۳۷۶
آبسال
۱۵۸,۹۱۰
۳.۲۳-
۹,۱۵۳
آلومتك
۵۰۰
۰
۳,۳۷۹
آلومينيم پارس
۳۰۹,۷۶۶
۰.۱۵
۴,۰۱۰
آهنگري تراكتورسازي ايران
۱,۵۲۰
۰.۲۵
۴,۰۳۸
آونگان
۲,۸۳۵
۰.۴۳-
۱۹,۳۴۹
افست
۲۰,۷۰۶
۰
۳,۷۰۰
ايتالران
۱۰۴,۶۴۲
۱.۴۵
۸,۸۵۶
ايران ترانسفو
۱۲,۳۵۵,۰۰۲
۰.۶۵-
۴,۷۹۰
ايران خودرو
۱,۵۳۲,۲۵۲
۲.۱۱-
۴,۴۵۳
ايران خودروديزل
۸۴,۷۷۹
۱۷.۶۸
۱۲,۲۴۴
ايران گچ
۱,۰۱۲,۸۷۷
۱۳.۱۴
۹,۲۶۴
باما
۱۹۰,۹۶۷
۲.۰۴-
۸,۷۶۳
بانك اقتصادنوين
۱۷,۸۳۹,۲۱۴
۰.۷۳-
۶,۱۲۴
بانك پارسيان
۴۲۷,۱۴۱
۱.۱۹-
۱,۴۳۰
بسته بندي ايران
۲,۷۸۰
۰.۰۶-
۶,۹۸۳
بهنوش ايران
۳۷۱,۷۱۷
۲.۱۹-
۶,۶۷۳
بين المللي توسعه ساختمان
۱,۱۱۸,۳۵۲
۵.۹۹-
۷۰۱
پارس الكتريك
۳۳,۵۰۳
۶.۱۷
۲,۰۴۲
پارس پامچال
۱,۰۳۷,۶۱۸
۳.۹۹-
۱,۴۵۴
پارس خودرو
۱۷۴,۱۹۷
۰.۱۹
۸,۷۳۱
پارس دارو
۱۵۱,۴۰۷
۱۱.۲۱-
۷,۸۹۴
پارس سرام
۲۷,۳۹۴
۱.۴۶
۴,۰۳۸
پارس سويچ
۳۷۴,۴۳۳
۸.۵۱
۶۷۰
پارسيلون
۲۶۰
۰
۱۲,۳۳۴
پايساز
۷۹۱,۴۴۳
۳.۷۶
۱۶,۰۲۹
پتروشيمي آبادان
۴,۱۹۸,۵۳۹
۰.۰۴
۱۴,۲۵۷
پتروشيمي اراك
۲,۳۵۳,۷۱۹
۱.۶۷-
۱۸,۵۲۴
پتروشيمي اصفهان
۱,۸۳۳,۳۹۷
۰.۳۶
۱۴,۵۸۷
پتروشيمي خارك
۲۳۲,۰۸۰
۳.۵۶
۱۷,۰۰۲
پتروشيمي فارابي
۲۵۹
۰.۰۲-
۴,۲۷۶
پشم شيشه ايران
۲۴,۵۱۰
۰
۱,۰۵۶
پلاستيك شاهين
۲۰۰
۰
۲,۵۰۰
پلاسكوكار
۱۲۹,۷۲۰
۲.۹۵-
۲,۹۴۵
پمپ سازي ايران
۶۸۲,۱۰۴
۲.۳۲
۴,۲۷۱
تجهيزنيروي زنگان
۱,۴۰۴,۹۱۷
۲.۸۷-
۴,۲۱۵
تراكتورسازي ايران
۸۳۲,۱۴۶
۱.۲
۲,۸۳۹
تكنوتار
۹۳
۰
۶,۸۳۹
تهران شيمي
۸۲۹,۸۸۹
۹.۲۸
۵,۳۴۲
توسعه معادن روي ايران
۹۳۰,۴۹۹
۴.۱۱-
۱۱,۷۶۲
توليد سموم علف كش
۳,۶۱۰
۰
۳,۱۶۱
توليدالياف پلي پروپيلن
۱,۸۸۱,۶۴۰
۳.۷۶-
۱,۲۷۵
توليدمحورخودرو
۱۰,۰۰۰
۰
۳,۳۰۰
توليدي تيزرو
۳۰
۰
۱,۷۹۲
توليدي كاشي تكسرام
۱۴۹,۵۴۶
۰.۰۳-
۳,۹۹۹
جام دارو
۱,۰۱۰
۰
۱,۶۲۷
جوش و اكسيژن ايران
۱,۱۶۷,۲۹۴
۰.۷۵
۱۱,۸۴۶
حمل ونقل توكا
۲,۰۱۰
۰
۵,۵۵۶
خاك چيني ايران
۲۲۷,۲۰۵
۰
۱۸,۷۵۹
خدمات دريايي تايدواترخاورميان
۴,۷۹۳
۰.۰۳-
۸,۸۳۱
داروپخش (هلدينگ )
۲,۰۱۴
۰.۰۲-
۱۰,۳۸۳
داروسازي ابوريحان
۷۷,۳۸۲
۱.۳۵-
۹,۵۹۰
داروسازي جابرابن حيان
۱,۳۹۴
۰.۰۱
۸,۶۶۹
داروسازي زهراوي
۶۷,۷۱۵
۰.۶۵
۴,۳۲۷
داروسازي سبحان
۳۴,۱۱۵
۰.۱۵-
۱۰,۰۱۷
داروسازي فارابي
۳۱,۸۸۲
۰.۰۵-
۴,۴۳۲
داروسازي كوثر
۴,۹۶۶
۰.۲۶
۱۸,۷۲۹
دارويي رازك
۲۸,۲۶۰
۰.۲۷-
۱,۰۹۶
درخشان تهران
۱۰,۰۷۷
۰
۱۴,۴۶۵
ذغال سنگ نگين طبس
۴۶,۹۱۳
۰
۱,۵۹۱
رادياتور ايران
۱,۷۴۰,۴۸۷
۰.۵۹-
۱,۸۵۴
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۹۷۱,۸۳۷
۰.۲۶
۱۰,۴۲۲
زامياد
۸۲۵,۵۵۰
۴.۶۲-
۳,۵۰۷
ساختمان اصفهان
۶۳,۱۴۸
۹.۸
۱۴,۸۸۴
سازه پويش
۳۳۳,۳۴۸
۱۰.۰۸-
۱,۸۲۶
ساسان
۲,۸۲۸,۵۳۵
۱.۹۲-
۳,۸۴۹
سامان گستراصفهان
۱۰,۴۸۵,۱۱۳
۰.۱۱
۶,۰۹۵
سايپا
۱۹۱,۳۴۲
۲.۷۲-
۷,۷۶۲
سايپاآذين
۸۱۰,۸۵۹
۲.۳۶-
۹,۵۷۰
سايپاديزل
۷۳,۵۳۴
۳.۷۸
۲,۵۱۰
سايپاشيشه
۳۹۴,۶۱۷
۷.۸۱-
۶,۱۳۷
سراميك هاي صنعتي اردكان
۱۴,۶۷۰,۱۶۷
۱۰.۷۹
۱,۸۴۵
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۱,۴۹۵,۶۶۰
۸.۹۹-
۳,۹۱۷
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۵,۸۸۱,۵۱۶
۰
۱,۴۰۶
سرمايه گذاري بهمن
۳,۶۵۳,۰۴۲
۲.۵۳-
۱,۹۸۰
سرمايه گذاري بوعلي
۱۰۶,۶۵۴
۱.۰۹-
۲,۸۳۸
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۵,۸۹۴,۷۴۶
۱.۳-
۴,۵۲۲
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۲,۷۴۹,۴۷۱
۴.۰۱-
۱,۶۷۲
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۱۵,۱۳۳,۰۳۳
۱۱.۹۲
۴,۱۹۳
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۱۶,۹۵۴,۸۴۵
۴.۰۵-
۱,۱۶۱
سرمايه گذاري توسعه ملي
۷۷۵,۴۱۶
۱.۸۷
۸,۶۴۸
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۱,۳۲۶,۲۱۴
۰.۲۱
۴,۲۷۶
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۱۷,۹۸۷,۲۸۱
۳.۵۲-
۴,۷۶۷
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۲,۴۲۷,۳۷۵
۲.۵۱-
۱,۷۱۳
سرمايه گذاري سپه
۱,۸۲۴,۸۶۰
۱.۳۷-
۲,۹۹۲
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري
۱,۸۱۳,۱۵۰
۲.۳۱-
۱,۹۵۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۱,۰۶۲,۱۵۹
۱۴.۳۱
۳,۳۴۷
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۴,۵۲۶,۴۳۱
۴.۲۴-
۲,۸۷۹
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۱۶,۲۰۵,۶۱۹
۰.۲۸-
۴,۲۷۵
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۱,۰۴۳,۵۰۳
۶.۱۳-
۳,۶۲۳
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهرايران
۱۰,۳۲۵,۱۲۷
۵.۵۳-
۴,۵۴۲
سرمايه گذاري مسكن
۲,۴۰۱,۰۴۶
۰.۷۷-
۱,۹۵۹
سرمايه گذاري ملي ايران
۱,۱۰۳,۱۴۹
۱.۸۴
۲,۷۶۸
سرمايه گذاري نيرو
۱۵۸,۶۲۷
۲.۱۳
۹,۸۱۴
سنگ آهن گل گهر
۱۹,۶۶۰
۴.۷۵
۳,۷۸۷
سوليران
۶۸,۸۷۱
۷.۵۶-
۱۸,۱۳۷
سيمان بهبهان
۹۹۰,۷۵۵
۶.۸-
۱۱,۸۴۴
سيمان تهران
۳,۹۸۲
۰
۲۷,۴۰۶
سيمان خزر
۱,۵۳۶
۰
۱۶,۴۰۵
سيمان سپاهان
۳۴,۲۵۹
۲.۸۴-
۲۹,۰۶۳
سيمان شاهرود
۹۸۶
۰
۱۵,۲۸۷
سيمان شرق
۷,۰۹۰,۰۳۲
۴.۸۶-
۶,۵۸۶
سيمان فارس و خوزستان
۸۱۲
۰
۷,۳۷۸
سيمان كارون
۳۳۰,۲۹۴
۱.۲۷-
۲۰,۷۲۳
سيمان كرمان
۷۲,۴۱۰
۴.۵۵
۲۴,۹۴۹
سيمان مازندران
۳۱,۵۰۹
۱-
۲۴,۸۳۵
سيمان هرمزگان
۱۳,۷۷۱
۰.۰۷-
۷,۵۱۳
سيمان هگمتان
۲,۹۳۰
۰
۹,۱۷۵
سينا دارو
۱۹۱,۹۱۵
۶.۰۹
۲,۷۲۶
شهد ايران
۳۵۶,۶۷۳
۶.۱۲
۴,۷۱۹
شيشه همدان
۳۳,۶۲۲
۰
۱,۸۸۴
شيشه و گاز
۱,۰۱۰
۰
۴,۵۹۸
شيمي داروئي داروپخش
۲۱,۵۴۶
۰.۶۱-
۳,۹۵۱
شيميايي سينا
۱,۵۴۴,۴۸۵
۱۰.۷۴-
۱,۴۵۲
صنايع آذرآب
۲۰۰
۰
۱,۲۴۹
صنايع بسته بندي مشهد
۲۲۹,۳۱۷
۸.۰۶-
۹,۷۴۴
صنايع جوشكاب يزد
۳,۰۹۰
۰.۰۱
۱۰,۵۰۳
صنايع ريخته گري ايران
۲۴۹,۷۲۳
۹.۰۶
۳,۸۱۷
صنايع شيميايي فارس
۴,۱۸۷
۰
۲,۹۳۱
صنايع كاشي وسراميك سينا
۸۳۰,۹۶۰
۱۱.۴۴-
۱,۷۳۹
صنايع مخابراتي راه دورايران
۱,۳۵۳,۳۷۵
۹.۴۲
۳,۹۸۱
صنايع مس شهيد باهنر
۲۰۹,۹۵۶
۶.۲۹-
۲,۳۲۱
صنعتي آما
۱,۸۸۰,۲۰۱
۴.۰۹-
۷,۰۳۹
صنعتي دريايي ايران
۲۵۹,۸۱۱
۱۳.۹۸
۸,۹۵۸
عمران وتوسعه فارس
۱۶,۹۵۹
۰.۴۱
۷,۵۵۵
فرآورد ه هاي غذايي وقند پيرانشهر
۱۲,۴۷۲
۰
۲,۶۸۹
فرآورده هاي نسوز پارس
۶۲۵,۷۲۹
۴.۱۶-
۲,۴۹۸
فرآورده هاي نسوزآذر
۲۷۸,۶۹۱
۶.۳۲
۷,۸۸۴
فروسيليس ايران

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |