چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۰۱ - May 18, 2005
حداد عادل:
مذاكره كنندگان بدانند آغاز فعاليتهاي اصفهان تأكيد
ما بر استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي است
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت كه فعاليتهاي اصفهان را آغاز مي كنيم تا طرفهاي مذاكره كننده با ما بدانند كه بر استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي پافشاري و تأكيد داريم.
دكتر غلامعلي حداد عادل، در پايان سفر دو روزه خود به استان مركزي در يك مصاحبه مطبوعاتي در جمع خبرنگاران رسانه ها در پاسخ به سؤال خبرنگار ايسنا مبني بر اينكه آيا از سرگيري فعاليتها در ucf اصفهان به معناي شكست تعليق است، گفت: فعاليتهاي اصفهان جزئي از فعاليتهاي هسته اي ماست، اما به معناي شروع غني سازي نيست و ما اين مرحله از كار را آغاز مي كنيم تا طرفهاي مذاكره كننده با ما بدانند كه در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي پافشاري و تأكيد داريم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه مذاكرات دوم خرداد ايران و اروپا به چه منظوري صورت مي گيرد نيز گفت: اين همان مذاكراتي است كه اروپايي ها با پيامهايي كه داده بودند خواهان آن شدند و خواستند كه تسليم نامه ايران به آژانس به تعويق بيفتد تا مذاكره بيشتري داشته باشند و اميدواريم كه با اين مذاكرات مقصود ما را بهتر درك كنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: شور اول طرح الزام دولت به تأمين بخشي از سوخت نيروگاه هسته اي قبلا در مجلس به تصويب رسيده بود و مجلس با همان عزم و اراده، شور دوم را نيز تصويب كرد، كه بعد از تأييد شوراي نگهبان به صورت قانون در مي آيد و دولت موظف است اين كار را انجام دهد.
وي ادامه داد: مجلس عزم و اراده ملت ايران را با اين قانونگذاري اعلام كرده و يقيناً اين قانون دست دولت را پرتر مي كند و با قدرت بيشتري مي تواند در مذاكرات دفاع كند.
وي ادامه داد: اينكه اروپا كه خواسته مهلت ديگري به آنها بدهيم و مذاكره كنيم، ناشي از درك سخن ماست و پيغامشان هم حكايت از همين دارد؛ اميدواريم دور جديد مذاكرات باعث پيشرفت آن شود.حداد عادل در بخش ديگر سخنانش با اشاره به اينكه اختلاف ميان طرحها و لوايح مجلس و دولت يك امر طبيعي است، افزود: خيلي وقتها مجلس و دولت همسويي دارند، در بعضي موارد هم دو گونه فكر مي كنند؛ اين به معناي ستيزه بين دولت و مجلس نيست، بلكه گاهي مواقع اين اختلاف نظرها مي تواند تكميل كننده يكديگر باشد.
وي افزود: ما مجموعاً تعامل خوبي با دولت خاتمي در يك سال اخير داشته ايم و در كشور از اين حيث تنشي احساس نمي شود.تعداد لوايح ردشده هم خيلي اندك است و طبيعي است كه با دولت آينده هم همين رفتار را خواهيم داشت.
حدادعادل همچنين سفر به استان مركزي را موفقيت آميز ارزيابي كرد و گفت: استقبال و محبت مردم را يك علامت موفقيت مجلس در يك سال گذشته مي دانم و خدا را شكر مي كنم كه مجلس در يك سال اخير كارنامه خوبي داشته است.
اطمينان دارم اطلاعات كسب شده از اين استان در تصميم گيريهاي ما در مجلس مفيد خواهد بود.وي در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه آيا طرح تثبيت قيمتها آزمايشي شش ماهه است، گفت: ارزيابي ما از قانون تثبيت تاكنون مثبت بوده و بيشترين نتيجه آرامشي است كه در جامعه برقرار شده است.اگر دولت به حقوق ،حقوق بگيران اضافه كرد نيز افزايش حقوق سبب شد آرامش در زندگي مردم ايجاد شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: دولت مي خواست روش سالهاي پيش را انجام دهد، اما ما در مذاكرات با دولت، به آن اندازه كه در بعضي از مطبوعات اختلاف نظر وانمود مي شود، نداريم و واقعاً بين ما و دولت اختلاف زياد نبود و هم اكنون هم مشكل خاصي وجود ندارد، بنا هم نداريم تا پايان سال تجديدنظري در اين قانون كنيم. ما تثبيت قيمتها را از جمله اسباب مشاركت مردم مي دانيم، البته هر قانوني در هر صورتي قابل تجديدنظر است.
حداد عادل طرح تسهيل ازدواج جوانان را نيز از برنامه هاي مجلس هفتم براي جوانان عنوان كرد.رئيس مجلس در خصوص اظهاراتش مبني بر اينكه اميدوار است دولت كارآمدتري روي كارآيد نيز گفت: اين آرزوي همه ماست، كارآمدي كه پاياني ندارد. از خود خاتمي هم سؤال كنيد حتما جواب مثبت مي دهد. همه بايد دائما در صدد افزايش كارآمدي دولت باشيم.وي در پاسخ به اينكه براي برگزاري انتخابات آزاد چه اقداماتي انجام داده ايد؟ گفت: كار ما در مجلس ايجاد اميدواري در مردم بوده و تلاش كرده ايم مجلس مايه اميد و دلگرمي مردم باشد، همچنين با كاهش تنش روبرو باشيم.

نماينده ويژه ايران در امور درياي خزر:
۷۵ درصد توافقات انجام شد
ايرنا: نماينده  ويژه  ايران  درامور درياي  خزر گفت : با برگزاري  ۱۴ نشست  گروه كاري  ويژه  تدوين  كنوانسيون  رژيم  حقوقي  درياي  خزر، بيش  از ۷۵ درصد توافقات لازم  در اين  زمينه  حاصل  شده  است .
مهدي  صفري  كه  ديروز در پايان هفدهمين  اجلاس  گروه  كاري  ويژه  تدوين  كنوانسيون  رژيم  حقوقي  درياي  خزر، سخن مي گفت  در عين  حال  افزود: ۲۵ درصد باقيمانده  از توافقات ، موضوعات  مهمي  را شامل  مي شود و پنج  كشور ساحلي  درياي  خزر براي  دستيابي  به  توافق  لازم  در مورد آنها در تلاش  هستند. صفري  نحوه  تقسيم  منابع  بستر و زير بستر درياي  خزر را يكي  از مباحث  مهم هفدهمين  اجلاس  كاري  ويژه  تدوين  كنوانسيون  رژيم  حقوقي  درياي  خزر در تهران عنوان  كرد و افزود: كشورهاي  شركت كننده  در اين  اجلاس  نقطه  نظرات  خود را در اين  خصوص  بصورت  كاملا شفاف  مطرح  كردند.
وي  با تأكيد بر اينكه  تدوين  رژيم  حقوقي  درياي  خزر، يك  پروسه  طولاني است  و نبايد انتظار داشت  كه  در چند نشست  محدود كاري  به  پايان  برسد، اظهار داشت : برگزاري  منظم  اجلاس  گروه  كاري  تدوين  رژيم  حقوقي  نشان دهنده  اين  است  كه  پنج  كشور علاقه مند هستند كه  در تمام  موارد به  توافق  نهايي  برسند.
نماينده  ويژه  ايران  در امور درياي  خزر همچنين  به  دستيابي  به  توافق  در خصوص  محيط زيست  درياي  خزر از سوي  پنج  كشور ساحلي  خزر اشاره  كرد و گفت : كشورهاي  ساحلي  درياي  خزر تلاش  مي كنند كه  توافقات  حاصله  مربوط به  محيط زيست  درياي  خزر هرچه  زودتر اجرايي  شود.

انتخاب نهم
002562.jpg
حمايت قاطع شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب از لاريجاني
ايسنا: شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي در اولين جلسه خود پس از ثبت نام نامزدهاي انتخاباتي كه روز گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمين «ناطق نوري» رئيس اين شورا تشكيل شد با حفظ احترام نسبت به كليه كانديداهاي رياست جمهوري مجددا بر نامزدي دكتر علي لاريجاني از سوي اين شورا تاكيد و حمايت قاطع خود را از وي اعلام كرد.در اين جلسه تاكيد شد: اين شورا مصمم است به طور جدي در عرصه رقابت انتخابات رياست جمهوري حضور داشته و نامزد قطعي آن نيز دكتر علي لاريجاني است و هر گونه تغيير در اين تصميم منتفي مي باشد.در اين جلسه آخرين وضعيت آرايش سياسي كشور و نيز برنامه هاي ستادهاي انتخاباتي استان ها و شهرستان ها بررسي و بر تداوم و گسترش فعاليت آنها به ويژه در مدت مجاز تبليغات انتخاباتي تاكيد شد.شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب در اين جلسه همچنين بر ضرورت حفظ حرمت كليه نامزدهاي انتخاباتي تاكيد كرد و از همه احزاب، رسانه ها و ستادهاي انتخاباتي نامزدها خواست در رقابت  هاي انتخاباتي اصول اخلاقي را رعايت و از هرگونه اقدامات و تبليغات تخريبي اجتناب كنند تا ان شاءالله شاهد مشاركت حداكثري مردم و برگزاري انتخاباتي باشكوه باشيم.
احمدي نژاد را به اصول و معيارهاي خود نزديكتر مي بينيم
ايسنا: يك عضو ائتلاف آبادگران با بيان اين كه هر چه به انتخابات نزديك مي شويم، تصميم گيري آسان تر مي شود، گفت: با توجه به ورود هاشمي در عرصه  انتخابات، هر دو جناح دچار يك سري تغييرات شده اند و احزابي كه در هر گروه تمايل به هاشمي دارند به سمت وي كشيده مي شوند.مسعود زريبافان افزود: ۱۵ خرداد زمان مناسبي براي معرفي نامزد نهايي آبادگران است.اين عضو شوراي شهر تهران اصولگرايي را خدمت به مردم، شايسته سالاري و پرهيز از اسراف و تجمل گرايي دانست و گفت:  احمدي نژاد را به اصول و معيارهاي خود نزديكتر مي بينيم.
بروز اختلاف در شوراي مركزي جمعيت ايثارگران
دريچه: خبرهاي رسيده از بروز اختلاف در شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي خبر مي دهد .بر اساس اين خبر در حال حاضر دو گرايش كلي درون شوراي مركزي وجود دارد.ميانه روها از حركت تك روانه تندروهاي ايثارگران در مقابل شوراي هماهنگي انتقاد مي كنند و مواضع تند جمعيت عليه ساير كانديداها و بويژه كانديداي منتخب شوراي هماهنگي را مورد نكوهش قرار مي دهند و سياست جدايي از روحانيت را نيز پذيرفتني نمي دانند .در همين حال در ميان شوراي مركزي حول كانديداهاي موجود اختلافات جدي بروز كرده است.فعلا يك نفر از محسن رضايي ؛ دو نفر از لاريجاني و يك نفر از احمدي نژاد بصورت جدي حمايت مي كنند. ساير اعضاي شوراي مركزي در ظاهر به حمايت از قاليباف پرداخته اند.
اعلام نظر جامعه روحانيت مبارز به بعد از اعلام صلاحيتها موكول شد
ايرنا: عضو جامعه روحانيت مبارز تهران گفت: تصميم گيري اين جامعه در مورد نامزد انتخابات رياست جمهوري پس از اعلام صلاحيتها توسط شوراي نگهبان صورت مي گيرد. سيدرضا اكرمي افزود: جامعه روحانيت مبارز منتظر اعلام صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي از سوي شوراي نگهبان است تا تصميم گيري كند. وي تصريح كرد: مردم با توجه به قانون و تجربه خود بايد از بين نامزدهاي رياست جمهوري به فرد آگاه تر، توانمندتر و فردي كه بهتر مي تواند مشاركت مردم را جذب كند، راي دهند.
تكذيب سخنگوي وزارت كشور
فارس: سخنگو و مشاور وزارت كشور تأكيد كرد كه در هيچ يك از ستادهاي انتخاباتي كانديداهاي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري فعاليت نكرده و نخواهد كرد.جهانبخش خانجاني روز گذشته در حاشيه نشست خبري با خبرنگاران اظهار داشت: از نظر قانوني براي من منعي جهت عضويت در ستادهاي انتخاباتي كانديداها نيست.وي تصريح كرد: اما آقاي وزير چندي پيش از من خواست كه به خاطر مسئوليتي كه دارم، از حضور در ستادهاي انتخاباتي و فعاليت براي يك كانديدا پرهيز كنم و من نيز اين كار را انجام دادم.
جهرمي: شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت ها، قانون را ملاك قرار مي دهد
مهر: عضو هيأت مركزي نظارت بر انتخابات شوراي نگهبان گفت: قانون درباره ممنوعيت تبليغات داوطلبان رسمي رياست جمهوري صراحت ندارد، اما رويه وزارت كشور و شوراي نگهبان در ممنوعيت تبليغ در اين دوره بوده و از نظر حقوقي ،اين رويه مي تواند ملاك عمل قرار گيرد.سيد محمد جهرمي معاون اجرايي شوراي نگهبان با بيان اينكه هيأت بازرسي، قوه قضائيه و بازرسين شوراي نگهبان مي توانند با تبليغات ممنوع تا پيش از اعلام صلاحيت ها برخورد كنند، گفت: شوراي نگهبان در بررسي صلاحيت ها مطمئنا رعايت قانون انتخابات توسط افراد را ملاك عمل قرار خواهد داد و داوطلبي كه در محدوده زماني غيرقانوني، تبليغ انتخاباتي كند شرط ملتزم بودن به قانون را از دست مي دهد.عضو هيأت نظارت بر انتخابات افزود: داوطلبان رئيس جمهوري را پيش از ثبت نام نامزد احتمالي، بعد از ثبت نام در وزارت كشور داوطلب رسمي و بعد از تأييد صلاحيت نامزد انتخابات مي نامند .
حداد عادل:تبليغ كانديداها از تريبون مجلس ممنوع است
مهر: غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: از تريبون مجلس نبايد هيچ كانديدايي تبليغ شود.رئيس مجلس شوراي اسلامي در واكنش به نطق محمد قمي نماينده پاكدشت كه در آن با اشاره به فرا رسيدن انتخابات رياست جمهوري، از برنامه ها و مواضع مهدي كروبي كانديداي مجمع روحانيون مبارز اعلام حمايت كرد، با بيان اين مطلب اظهار داشت: از همه نمايندگان خواسته ايم به نفع يا عليه كانديدايي از تريبون مجلس سخن نگويند.حداد عادل گفت: ذكر نام كانديدا چه قبل و بعد از اعلام صلاحيت آنها، شبهه استفاده از امكانات دولتي براي تبليغ را بوجود مي آورد و ممنوع است، نمايندگان فقط معيارها را بگويند و از ذكر سلايق خودداري كنند.گفتني است محمد قمي نماينده اصلاح طلب پاكدشت در نطق پيش از دستور خود، با تجليل از شخصيت كروبي، وي را فردي شايسته و جامع الشرايط براي تصدي رياست جمهوري معرفي كرد.حداد عادل همچنين در پايان سفر دو روزه خود به استان چهار محال و بختياري در خصوص تلاش براي ايجاد وحدت بين اصول گرايان گفت اطمينان مي دهم بعد از اعلام نهايي شوراي نگهبان باز هم به سمت وحدت بيشتر حركت كنيم.وي در پاسخ به اينكه از كانديداهاي فعلي راضي هستيد؟ گفت: من همه را خوب مي دانم.حداد عادل گفت: آقاي ولايتي كه ثبت نام نكرد،  ناشي از حضور آقاي هاشمي بود. بعيد نيست كه همچنان در آينده شاهد تحولات و تدبيرهايي در داوطلبان باشيم. پرونده ثبت نام تمام شده اما پرونده كنار رفتن هنوز بسته نشده است.حداد عادل در پاسخ به اينكه فكر مي كنيد چگونه و بهتر مي توانيد به اجماع برسيد، گفت: با همين محاسبه درباره اينكه اگر چند نفر در صحنه باشند، مفيدتر است و آيا با وجود ديگران نيازي به حضور آنها هست؟ از اين به بعد هر اصولگرايي بايد با توجه به واقعيات موجود در جامعه تصميم بگيرد.حداد عادل در ادامه درباره تعامل مجلس با دولت آينده گفت: ما تعامل خوبي خواهيم داشت؛ هر كس ملت به او راي دهد، رئيس جمهور قانوني خواهد بود و با او همكاري خواهيم داشت.
«دست براري لرون»
ايسنا: كروبي در جمع مردم اردل از توابع استان چهار محال و بختياري در خصوص بحث ولايت فقيه و ميزان اعتقاداتش به اين اصل نظام جمهوري اسلامي، گفت: حيات سياسي بنده در طول ۵۰ سال گذشته در خصوص پيروي از امام(ره)، ولايت فقيه بوده است، چطور مي توانم به آن معتقد نباشم.وي ولايت فقيه را به روش عده اي كه آن را دكاني براي رسيدن به اهدافشان كرده اند، قابل قبول ندانست و گفت: نمي توانم دين و مقدسات را به تفسير كساني كه آن را ابزاري كرده و از آن سوءاستفاده مي كنند، بپذيرم.وي به سخنان حضرت امام(ره) از جمله «ميزان رأي ملت است» و «مردم قيم نمي خواهند» اشاره كرد و گفت: در حالي كه اسلام به عنوان اصل اساسي بايد مورد توجه قرار گيرد، همه مسئولان نظام نيز به عنوان نمايندگان مردم هستند كه با رأي آنها بر سر كار مي آيند. همچنين ستاد خبري كروبي اعلام كرد كه پايگاه مردمي «دست براري لرون» به همت جمعي از فعالان و نخبگان لرتبار مقيم تهران و با شعار «همبستگي ملي براي ساختن فرداي بهتر» كارش را آغاز كرد.در گزارش ستاد كروبي آمده است كه اين پايگاه قصد دارد با رويكردي قومي و بومي، زمينه حضور هر چه گسترده تر مردم به خصوص لرتباران و حاشيه نشينان زاگرس را در انتخابات ۲۷ خرداد فراهم سازد.
تا چالش سياسي حل نشود ساير چالش ها حل شدني نيست
ايسنا: ابراهيم يزدي گفت: آرايش سياسي گروهها به گونه اي است كه نمي توان پيش بيني كرد، چه كسي براي رياست جمهوري انتخاب مي شود.وي طي سخناني در محل سازمان دانش آموختگان ادوار تحكيم به كانديدا شدن خود اشاره كرد و درباره دلايل آن اظهار داشت: محور اول؛ مواضع است. گروه سياسي بدون اين كه مواضع داشته باشد،  نمي تواند در صحنه سياسي حضور داشته باشد. نهضت آزادي تنها حزبي است كه اسناد ۴۳ سال فعاليت خود را جمع آوري كرده و مواضعش كاملا شفاف و روشن است.وي به ارزيابي و تحليل شرايط كنوني ايران پرداخت وگفت: معتقديم هر اندازه به جلو مي رويم بحران ها شديدتر مي شود.يزدي معتقد است:  ايران با چند چالش اساسي از جمله بحران سياسي، اقتصادي، مديريت، فرهنگي روبه روست كه تا بحران سياسي حل نشود نمي توان ساير بحران ها را حل كرد.يزدي خاطرنشان كرد: ما در برابر بحران ها و شرايط كنوني قرار داريم و از سوي ديگر دو قطب افراطي در دو طرف مي خواهد براي كشور شرايط بحراني بوجود آورند.
وقتي سياست در قضاوت رخنه مي كند
ايسنا: كانديداي احتمالي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري مواضع و اقدامات اخير رياست قوه قضاييه را مثبت، اما ناكافي دانست.ابراهيم اصغرزاده روز گذشته طي سخناني در ديدار جمعي از اعضاي ستاد خود در استان تهران گفت: مواضع اخير آيت الله شاهرودي در زمينه حقوق شهروندي يك بار ديگر روزنه هاي اميد به اصلاح دستگاه قضايي را پررنگ كرد اما اين مواضع تا زماني كه نمود عيني و عملي پيدا نكند، حاصلي در برنخواهد داشت.وي ضمن انتقاد از برخي رفتارهاي صورت گرفته طي سال هاي اخير با برخي نخبگان و فعالان سياسي و مطبوعاتي گفت: دستگاه قضايي نبايد به گونه اي رفتار كند كه سطح خود را به سطح جريان يا حزب سياسي تنزل دهد و اعتماد عمومي به اين دستگاه مورد خدشه قرار گيرد.وي با بيان اين اعتقاد كه برخي از اقدامات دستگاه قضايي در سال هاي اخير صدماتي را به چهره نظام زد، افزود: وقتي سياست در قضاوت رخنه مي كند، هر عملي بوي سياست مي گيرد و در افكار عمومي جهان، چهره اي سياه و ضد حقوق بشري به خود مي گيرد.حال آن كه طي اين سال ها بسياري از دلسوزان نسبت به رفتارهاي هزينه  زا هشدار مي دادند.
دايركردن كارخانه ناراضي تراشي
ايسنا: كانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري با تشريح اوضاع كنوني و تهديدات متوجه كشور، گفت: برخي  در ايران كارخانه ناراضي تراشي داير كرده و با گفتار و كردار بعضا مغاير با تدابير و درايت و انجام اقدامات نسنجيده و ناصواب، ضمن دامن زدن به نارضايتي هاي داخلي بهانه هاي لازم را جهت متهم كردن ايران به نقض حقوق بشر و آزادي هاي سياسي حقوق شهروندي و دفاع از تروريسم مي دهند.اكبر اعلمي كه به دعوت انجمن اسلامي مركزي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي مازندران، به شهر ساري سفر كرده بود، در جمع دانشجويان، افزود: اين افراد در تصميمات و اقدام خود چنان عجولانه عمل كرده و دچار افراط و تفريط مي شوند كه گاهي اين شائبه پديد مي آيد كه نكند عمدي در كار بوده و از جانب خارجيان هدايت مي شود تا با اقدامات و اظهارات نسجيده آنان، مستمسكي عليه جمهوري اسلامي  ايجاد شود و در نتيجه ملت ايران، تاوان آن را از اعتبار و منافع و اقتصاد ملي بپردازند.
تمجيد از اقدام ولايتي
ايسنا: سخنگوي ستاد انتخاباتي  هاشمي  رفسنجاني، در اولين مصاحبه مطبوعاتي خود پس از تشكيل اين ستاد از نخبگان، احزاب، تشكل ها و اقشاري كه با درخواست مستقيم و اعلام حمايت در نظرسنجي ها خواهان كانديداتوري  هاشمي  رفسنجاني شدند، تشكر كرد.
محمدباقر نوبخت در ادامه درباره بيانيه دكتر ولايتي گفت: اقدام آقاي دكتر ولايتي در صدور بيانيه و اعلام ديدگاه در مورد انتخابات و اصلح دانستن آقاي  هاشمي  رفسنجاني، قابل تمجيد و قدرداني است.وي گفت: اين اقدام منطقي و واقع بينانه، با توجه به درايت و نگرش آقاي دكتر ولايتي به منافع عمومي و مصالح ملي، هيچ گاه دور از انتظار نبوده است و مي توان آن را سند ديگري بر ژرف انديشي اين شخصيت متعهد و جهان ديده دانست.
سخنگوي ستاد انتخاباتي دكتر لاريجاني تعيين شد
مهر: ستاد مركزي انتخاباتي دكتر علي لاريجاني اعلام كرد: دكتر محمد حسين فرهنگي نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي به عنوان سخنگوي رسمي ستاد انتخاباتي دكتر لاريجاني تعيين شد.در حكم انتصاب دكتر فرهنگي بر تعامل فعال وي با رسانه هاي گروهي به ويژه مطبوعات درخصوص مسايل مربوط به ستاد انتخاباتي دكتر لاريجاني تاكيد شده است.
حمايت حزب موتلفه اسلامي از نامزدي لاريجاني
مهر: دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: مصوبه تاريخي مجلس در مورد غني سازي اورانيوم، گامي براي حفظ غرور ملي و تضمين استقلال كشور بود.دبير كل حزب موتلفه اسلامي درمورد آخرين تحولات مربوط به رقابت كانديداها و ورود  هاشمي به صحنه رقابتها اظهارداشت: ورود  هاشمي به صحنه رقابت ها گامي به سوي حضور حداكثري در انتخابات آينده است.وي افزود: حزب موتلفه اسلامي با ادامه سياست كلي خود كه هماهنگي با شوراي محترم هماهنگي است از نامزدي دكتر علي لاريجاني حمايت مي كند و مجموعه شوراي هماهنگي را يك ضلع مهم انتخاباتي تلقي نموده و درهرحال نامزد نهايي خود را نامزد نهايي شوراي هماهنگي دانسته و مي داند.
سلامتي:شايد نزديك انتخابات به اجماع رسيديم
ايسنا: محمد سلامتي، دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي گفت: اگر منافع ملي اقتضا كند و شرايط خوبي حاكم باشد مخالفتي نداريم كه فرضا با آمريكا هم وارد مذاكره شويم. ما هميشه موضع ضد آمريكايي و عدم اعتماد به آمريكا و انگليس را داشته ايم و الان هم داريم، اما به اين معنا نيست كه تا ابد با اينها رابطه نداشته باشيم.دبيركل سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران با گريزي به انتخابات رياست جمهوري و تأكيد بر لزوم اجماع در جبهه دوم خرداد افزود: اگر بتوانيم به اجماع برسيم فبه المراد، اما اگر نتوانستيم هم نبايد عملي غيرمترقبه و غيرقابل پيش بيني تلقي شود، چرا كه گروه ها مختلف هستند و ديدگاههايشان قدري با هم متفاوت است، اما اجماع چون مورد نظر همه است شايد ان شاءالله به آن دست يابيم.

نرخ بيكاري جوانان تحصيل كرده از جواناني كه
فاقد تحصيلات عاليه هستند فراتر رفته است
فارس: رئيس سازمان ملي جوانان گفت: نرخ بيكاري جوانان تحصيل كرده از نرخ بيكاري جواناني كه فاقد تحصيلات عاليه هستند فراتر رفته و اين در حالي است كه بخش هاي اقتصادي از لحاظ سرمايه انساني شديدا در تنگنا مي باشند.رحيم عبادي افزود: جوانان براي دسترسي به خدمات بازار كار و حمايت هاي مورد نياز براي كاري شايسته نيازمند حمايت هاي بيشتر هستند.جوانان به دليل پائين بودن سطوح مربوط به آموزش هاي فني و حرفه اي جهت دستيابي به اشتغال مولد اغلب با مشكلاتي روبرو هستند.
وي مشكل اين بخش را متوجه ناتواناييهاي مربوط به چرخه آموزش و تربيت نيروي انساني ماهر دانست و اضافه كرد: هر چه زودتر بايد شغل هايي كه داراي ظرفيت بهره وري پائين مي باشد محدود شود و با جهت گيري مجدد در اين بخش مسير گذر از آموزش به شغل و دسترسي به بازار كار را تسهيل كرد.

رئيس كميته حقوقي وزارت كشور:
بايد پيش بيني دور دوم را بكنيم
مهر: رئيس كميته حقوقي ستاد انتخابات كشور با اشاره به عدم صراحت قانون درمورد تبليغات داوطلبان رياست جمهوري ثبت نام شده، گفت: فعلا تنها راه حلي كه داريم اين است كه كميته تبليغات (كميته ماده ۶۲) را به عنوان مرجع تصميم گيري و قانون گذاري تلقي كنيم، اين كميته بر ممنوعيت تبليغ تاكيد دارد.
سيد محمود ميرلوحي در كنفرانسي خبري در پاسخ به اين سوال كه چرا از هم اكنون وزارت كشور اقدام به چاپ تعرفه هاي دور دوم انتخابات رياست جمهوري كرده است گفت: با توجه به شرايط خاص و چند قطبي بودن انتخابات ۲۷ خرداد و بالا بودن احتمال برگزاري دور دوم انتخابات و با توجه به اينكه دور دوم انتخابات رياست جمهوري بايد يك هفته پس از اعلام نتيجه قطعي انتخابات برگزار شود بايد پيش بيني هاي لازم را از هم اكنون داشته باشيم.
وي با اشاره به اين كه به خاطر حساسيت هاي ويژه اين دوره از انتخابات، سطح كميته حقوقي ستاد انتخابات كشور به معاون وزير ارتقاء يافت، گفت: اين كميته با بهره گيري از حقوقدانان مبرز و توانمند، دو بار در هفته تشكيل جلسه مي دهد.

توضيح
002559.jpg
عكاس تصوير فوق كه ديروز در صفحه ۷ همشهري چاپ شد، جواد گلزار است كه به اشتباه نام عكاس ديگري در كنار آن درج شده بود.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |