دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۶۰ - Mar 14, 2005
رئيس شوراي شهر اعلام كرد:
اجرا و تكميل طرح هاي عمراني،
اولويت بودجه سال ۸۴ شهرداري تهران
گروه شهري: رئيس شوراي اسلامي شهر تهران اولويت نخست بودجه سال ۸۴ شهرداري را اجرا و تكميل طرحهاي عمراني اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس مهدي چمران ديروز در حاشيه يكصد و سي و چهارمين جلسه علني بدون حضور مستمع شوراي شهر گفت: بودجه عمراني شهرداري براي سال آينده حدود ۸۱۰ ميليارد تومان پيش بيني شده كه اين رقم نسبت به سال قبل افزايش نشان مي دهد.
به گفته وي، براي مطالبات شهرداري از دولت نيز ۱۰۰ ميليارد تومان در بودجه پيش بيني شده است.
چمران همچنين با اشاره به ادامه روند بررسي بودجه سال آينده شهرداري در جلسه ديروز شوراي شهر گفت: بررسي نهايي و تصويب بودجه سال ۸۴ شهرداريها روز سه شنبه با رأي گيري در صحن علني شوراي شهر به پايان مي رسد.
رئيس شوراي شهر در عين حال هزينه هاي جاري، خدماتي و سوبسيد حمل و نقل شهرداري را براي سال آينده ۴۵۰ ميليارد تومان اعلام كرد.
چمران افزود: ۱۰۰ ميليارد تومان اعتبارات جاري براي شركت واحد اتوبوسراني در نظر گرفته شده است و با توجه به اينكه بسياري از بدهي هاي انباشته اين شركت مربوط به سالهاي ۸۱ و ۸۲ مي باشد، بخشي از اين بدهي ها از محل اعتبارات در نظر گرفته شده پرداخت خواهد شد.
چمران با بيان اينكه از سال گذشته تاكنون ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس براي شركت واحد خريداري و وارد شبكه اتوبوسراني شده است، گفت: اين رقم در سال ۸۱ تنها ۱۲ دستگاه بوده است.
چمران گفت: با اينكه اتوبوس هاي شركت واحد در اوج ترافيك صبح حدود يك درصد فضاي معابر را اشغال مي كند، ولي ۱۹درصد جابجايي ها توسط اتوبوس و تنها ۴درصد توسط تاكسي ها و خودروهاي كرايه انجام مي شود كه خود بيانگر اهميت و نقش استفاده از اتوبوس ها در شبكه حمل و نقل شهري است.
وي با اشاره به همكاري راهنمايي و رانندگي در رابطه با كنترل و بازنگه داشتن خطوط ويژه اتوبوسراني گفت: در حال حاضر سرعت اتوبوس ها از ۱۵ كيلومتر به ۲۷ كيلومتر در ساعت افزايش يافته است.
وي گفت: براي خريد اتوبوس هر چقدر بتوانيم بودجه در نظر بگيريم و امكان ساخت و تامين آن در كشور فراهم باشد اقدام خواهيم كرد و در صورتي كه امكان تامين آن در بازارهاي داخلي وجود نداشته باشد، از خارج وارد مي كنيم.
مهندس چمران در عين حال خاطرنشان كرد كه مديريت شهري توسعه و به كارگيري ساير وسايل حمل و نقل عمومي به ويژه مترو، مونوريل را در اولويت برنامه  هاي خود قرار داده است.
وي با اشاره به تصويب خطوط جديد مترو به طول ۲۰۰ كيلومتر و ماموريت شهرداري در اين رابطه گفت: اگر تمام ۹ خط مترو به طور كامل به بهره برداري برسد ۲۵درصد جابجايي در تهران با حمل و نقل عمومي انجام خواهد شد.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران اعلام كرد:
علت آ ب گرفتگي روز شنبه در خيابان رسالت
گروه شهري: جاري شدن رسوبات فراوان به سوي شهر، عامل اصلي جاري شدن سيل در بزرگراه رسالت و  آبگرفتگي در بخشي از اين منطقه بوده است.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس علي  آبادي معاون فني و عمراني شهرداري تهران در حاشيه مراسم افتتاح ۴۸ پروژه فرهنگي، ورزشي، ترافيكي و عمراني منطقه ،۶  افزود: افزايش دما در چند روز گذشته و ذوب شدن برف دامنه كوه هاي مشرف به شهر و درآميختن آن با بارش بي سابقه اخير، سبب جاري شدن رسوبات فراوان به سوي شهر شد كه اين رسوبات در نزديكي ميدان رسالت انباشته و موجب آبگرفتگي و اختلال در اين بخش از شهر شد كه بلافاصله سازمان مهندسي و عمران شهرداري با به كارگيري تجهيزات و ماشين آلات متعدد و تمهيدات فني در زماني كوتاه مشكل را برطرف كردند. افزون بر اين، شهرداري با بسيج نيروهاي فني از خسارات احتمالي ناشي از بارندگي در سطح شهر جلوگيري به عمل آورد.
علي آبادي با رد اين ادعا كه مشكل آبگرفتگي در بزرگراه رسالت به دليل عدم لايروبي مسيل باختر بوده است، تصريح كرد: مسيل دارآباد و باختر در طول سال ۳ الي ۴ بار لايروبي مي شود اما از آن جا كه در بخش بالادست تمام بزرگراه هايي كه احداث مي شود حوضچه رسوبگير تعبيه مي گردد و با اين تمهيد از جاري شدن رسوبات احتمالي در كانال ها ممانعت مي شود در اين بخش حوضچه رسوبگير احداث نشده كه با اجراي آن در سال آينده اين مشكل برطرف مي شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: بسياري از پروژه هاي عمراني شهر به دلايل گوناگون در دوره هاي قبل اجرا نشده، به عنوان مثال براساس طرح جامع در دهه قبل بايد ۳۰۰ كيلومتر بزرگراه در تهران احداث مي شد كه در حال حاضر براي احداث آن به ۹ هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد، همچنين براساس طرح جامع بايد حدود ۴۰۰ پل در تهران احداث شود اما به دليل جنگ و در پاره اي موارد نبود مديريت اين پروژه ها به فرجام نرسيده و امروز براي رسيدن تهران به وضعيت عادي به ۱۸ هزار ميليارد تومان اعتبار نياز است كه تاكنون به همت شوراي شهر ۱۱۰۰ ميليارد تومان آن تامين شده است.علي آبادي در بخش ديگري از سخنان خود، محدوديت اعتبارات شهرداري و محدوديت هاي ترافيكي را دو عامل اصلي در عدم اجراي پروژه هاي فني عمراني شهرداري ذكر كرد و گفت: ميزان اعتبارات سال آينده شهرداري ۱۳۷۰ ميليارد تومان است كه حدود ۸۰۰ ميليارد تومان آن به پروژه هاي عمراني اختصاص دارد.

عضو هيأت مديره انجمن مهندسان راه و ساختمان:
شناسنامه فني ساختمان توسط
سازندگان مجاز اعتبار مي يابد
002583.jpg
گروه شهري: تا زماني كه مالك تعيين كننده فرآيند ساخت و ساز باشد، ارتقاي كيفي ساختمان ها انتظاري بيهوده است.
مهندس منوچهر شيباني اصل، عضو هيات مديره انجمن مهندسان راه و ساختمان ايران، در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: مجموعه نظارت بر اجراي ساختمان تنها در مهندس ناظر خلاصه نمي شود، بلكه چنين نظارتي به كمك عوامل ديگر امكان پذير است كه مهمترين آن ايجاد بستر لازم براي عملي شدن نظارت مهندسان ناظر است.
به گفته وي تا زماني كه افراد فاقد صلاحيت به ويژه مالكان زمين و ساختمان به صرف مالك بودن به خود اجازه ساخت و ساز مي دهند و بدون كمترين دانش و تخصصي در تمام مراحل اجرايي و فني ساختمان دخالت مي كنند، روند احداث ساختمان هاي نامطلوب و بدون كيفيت ادامه خواهد داشت.
شيباني خاطرنشان ساخت: براساس ماده ۴ قانون نظام مهندسي ساختمان و كنترل آن، تنها كساني مي توانند در زمينه ساخت و ساز فعاليت كنند كه پروانه اشتغال دريافت كرده باشند. افزون بر آن، كارگران ساختماني نيز براي فعاليت بايد پروانه مهارت فني اخذ كنند و اين قانوني است كه ساخت و ساز در تمام شهرهاي كشور مشمول آن مي شوند. همچنين براساس دستورالعمل صادرشده از سوي وزارت مسكن، از شهريورماه سال گذشته، براي ساخت بناهايي با بيش از ۸۰۰ مترمربع، استفاده از مجري ساختمان الزامي شده و نظام مهندسي هم وظيفه نظارت بر آن را برعهده دارد.
وي با اشاره به صدور شناسنامه فني و ملكي ساختمان از اوايل سال آينده گفت: صرف اين كه اوراقي به نام شناسنامه فني _ ملكي صادر شد به تنهايي نمي تواند عامل افزايش ارتقاي كيفيت ساختمان باشد، مگر آن كه موارد متعددي كه در آيين نامه ماده ۳۳ اعلام شده، ازجمله الزام به استفاده از مجريان صاحب صلاحيت در ساخت و ساز، رعايت شود.
شيباني افزود: فرآيند ساخت و ساز زماني نظام مند مي شود كه براساس ضوابط موجود، ساخت و ساز به افراد متخصص سپرده شود و با اهرم هاي قانوني از ورود افراد غيرمتخصص به اين عرصه با قاطعيت جلوگيري شود.
وي با اشاره به اين كه از مهندسان ناظر نبايد جز در حيطه فعاليت ناظر انتظارداشت، گفت: نمي توان كتمان كرد كه در ميان مهندسان ناظر هم ممكن است افرادي باشند كه وظايف خود را به خوبي انجام ندهند و مرتكب تخلف شوند. اما در اين خصوص، شوراي انتظامي نظام مهندسي ساختمان به عنوان تنها مرجع رسيدگي به اين تخلفات تعيين شده كه تاكنون با موارد گزارش شده برخورد كرده است و درصورت دريافت هرگونه گزارشي آن را پيگيري و با مهندس خاطي برخورد مي كند.

تبريك به همكاران «محله»
همشهري محله يكساله شد
002586.jpg
امروز سالگرد انتشار ضمايم «همشهري محله» است. «همشهري محله» طي يك سال انتشار خود كوشيده است به عنوان يك رسانه شهري عامل ارتباطي مؤثري ميان شهرداري و شهروندان باشد و به تقويت حس همبستگي اجتماعي در شهر و احياي هويت بومي محله ها كمك كند.
انتشار ضميمه محلي براي هر كدام از مناطق تهران كار دشواري است كه همكاران ما در قالب يك تجربه نو در گستره وسيع كلانشهر تهران طي سال گذشته آن را پي گرفته و انجام داده اند.آغاز دومين سال انتشار را به همكاران خود در «همشهري محله» تبريك گفته و براي آنها آرزوي توفيق داريم.

تشكيل كميته فرهنگ و آموزش ترافيك
ايسنا: رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران از تشكيل «كميته فرهنگ و آموزش ترافيك» در شوراي عالي ترافيك كشور در سطح ملي و استاني خبر داد.
رسول خادم افزود: كميته فرهنگ و آموزش ترافيك در سطح ملي با محوريت وزارت كشور و حضور نمايندگان وزارتخانه هاي آموزش و پرورش، علوم، راه و ترابري، فرهنگ و ارشاد اسلامي،  سازمان صدا و سيما، سازمان مديريت و برنامه ريزي، نيروي مقاومت بسيج، شهرداري تهران، بيمه مركزي و ساير دستگاه هاي مرتبط و با تأكيد بر استفاده از قابليت هاي مديريت شهري تشكيل مي شود.

مقاوم سازي ساختمانهاي فرسوده طي ۱۰ سال
خبرگزاري مهر: معاون عمراني وزير كشور گفت: دولت مكلف شده طي يك دوره ۱۰ ساله نسبت به مقاوم سازي ساختمانهاي فرسوده اقدام كند.
مهندس محمد حسين مقيمي افزود: بر اساس برنامه چهارم توسعه دولت بايستي نسبت به بازسازي و مقاوم سازي بناهاي فرسوده كشور تلاش كند.
وي با انتقاد از كاربرد مصالح ساختماني غيراستاندارد در ساختمان سازي گفت: اگر نتوان اين وضعيت را سر و سامان داد قطعا نخواهيم توانست به مقاوم سازي بناهاي جديد اميدوار باشيم.
رييس سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور افزود: وقتي ساختمان سازي در كشور به اين سمت حركت مي كند از مديريت بحران يا ستاد امداد و نجات كاري ساخته نخواهد بود.
مقيمي در عين حال انتقادات و اظهار نظرهاي كارشناسي و رسانه ها به فرسوده بودن ساختمانها را به عنوان يكي از اهرم هاي فشار به دولت تلقي كرد و گفت: بر همين اساس دولت در برنامه چهارم توسعه پيشنهاد مقاوم سازي بناها و ساختمانهاي فرسوده را مطرح و در نهايت به تصويب رساند.
وي با بيان اينكه ۷۰ درصد واحدهاي شهري و ۹۰ درصد ساختمانهاي روستايي داراي بافت فرسوده و غير مقاوم هستند افزود: طبق ماده ۳۰ برنامه چهارم توسعه دولت مكلف شده طي ۱۰ سال ساختمانها را در مقابل زلزله ايمن كند.

بي اطلاعي از جابه جايي درختان خيابان ولي عصر
002577.jpg
ايلنا: مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران، گفت: محيط زيست استان تهران از انتقال درخت  هاي چنار خيابان ولي  عصر به پارك سرخه  حصار، براي تعريض اين خيابان اطلاعي ندارد.دكتر محمدحسن پيراسته، گفت: براي قطع و انتقال اين درختان، بايد وضعيت زيست محيطي و شرايط آب و هوايي منطقه مبدا با منطقه ماخذ، برابر باشد.وي افزود: تمام اين مسائل بايد در قالب طرح  ها و برنامه  ها با نظرات كارشناسي كارشناسان باشد و اين طرح  ها نيز بايد در ارگان  هاي ذيصلاح براي بررسي داده شود، در غير اين صورت امكان انتقال اين درختان وجود ندارد.

كوه پيمايي ۳ هزار نفره در تهران
002571.jpg
خبرگزاري مهر: بيش از ۳ هزار نفر به مناسبت فرارسيدن سالروز ملي شدن صنعت نفت در ارتفاعات تهران كوهپيمايي كردند.مجيد رجايي رئيس امور ورزش شركت ملي نفت ايران در گفتگويي اعلام كرد: بيش از ۳ هزار نفر در حركتي نمادين در كوهپيمايي شركت كردند و روز ملي شدن نفت را گرامي داشتند.وي در ادامه افزود: امور ورزش شركت ملي نفت سعي و كوشش فراواني جهت ايجاد روح نشاط و سالم سازي دارد و طي هفته گذشته دو همگاني باشكوهي در سطح ايران برگزار كرديم و در ورزش حرفه اي نيز سال خوبي را در رشته هاي كشتي، تنيس روي ميز، بسكتبال، كاراته، كونگ فو، جودو و فوتبال و فوتسال پشت سر گذاشتيم.

اهداي شاخه هاي گل بين شهروندان در روز اول فروردين
002580.jpg
مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري تهران از توزيع شاخه هاي گل در بين شهروندان در روز اول فروردين ماه در نقاط مختلف شهر خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران،مختاري با بيان اين مطلب به برنامه ها و اقدامات اين سازمان در قالب طرح استقبال از بهار اشاره كرد و افزود: نظافت عمومي و رفع نقص سيستم هاي صوتي پارك ها، بوستان ها، تفرجگاهها، شستشو و رنگ آميزي مبلمان داخل پاركها و وسايل بازي كودكان، غبارروبي و نظافت نمازخانه هاي داخل پارك ها و فضاي سبز و ضدعفوني كردن سرويس هاي بهداشتي معابر و پارك ها از جمله برنامه هاي اين سازمان در آغاز فصل بهار است.

در آخرين هفته سال
صدها طرح عمراني در نقاط مختلف تهران
به بهره برداري مي رسد
عكس: محمد كربلايي احمد
002574.jpg
گروه شهري-جمشيد پور اسكندر : شهروندان تهراني در آخرين هفته سال ،۸۳ شاهد بهره برداري از صدها پروژه عمراني، فرهنگي، اجتماعي، فني، ترافيكي و فضاي سبز در نقاط مختلف شهر هستند.
مديريت شهري در راستاي تحقق شهري توسعه يافته و پايدار و ارتقاء سرانه ها، با اجراي صدها طرح، تهران را به كارگاهي بزرگ تبديل كرده و هم اينك كه در روزهاي واپسين سال قرار داريم، هر روز شاهد به ثمر رسيدن تلاشها و بهره برداري از طرح هاي عمراني هستيم.
مهندس سيدمهدي هاشمي _ معاون امور مناطق شهرداري تهران، اجراي طرح هاي عمراني را فرصت و نعمتي بزرگ برشمرده و از بهره برداري از ۱۴۰۰ طرح در سال جاري خبر داد.
در همين راستا، ديروز ۴۸ طرح عمراني در منطقه ۶ و طي امروز و فردا نيز ۸۵ طرح در جنوب شرقي و شمال غربي تهران به بهره برداري مي رسد.
اين گزارش مي افزايد: ۴۸ طرح عمراني، ترافيكي و فرهنگي ديروز با حضور مسئولان شهرداري و تعدادي از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران در منطقه شش به بهره برداري رسيد.
بهره برداري از بخش نخست شبكه آبرساني فضاي سبز حاشيه بزرگراه رسالت، ساختمان شماره دو مشاركتهاي مردمي ساختمانها اداري، رفاهي و خدماتي باغ تهران و احداث سرپناه ايستگاه اتوبوس از جمله اين طرح هاست.
شهرداري منطقه شش براي اجراي اين طرح ها حدود ۱۲۰ ميليارد ريال هزينه كرده است.
ديروز همچنين كلنگ احداث مجتمع فرهنگي، ورزشي دوستان در خيابان توانير بر زمين زده شد.
شهردار منطقه ۲۲ اعلام كرد: ۳۵ طرح عمراني طي مراسمي با حضور مديران ارشد شهرداري تهران بزودي در شمال غرب تهران افتتاح و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۲۲ تهران، دكتر علي محمد شاعري گفت: در راستاي ارتقاي سطح كمي و كيفي خدمات شهرداري و افزايش سرانه ها، ۳۵ طرح فرهنگي، اجتماعي، خدماتي، فني، عمراني و ترافيكي با صرف هزينه اي بالغ بر ۹۰ ميليارد ريال به مورد اجرا درآمده است و بزودي مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي خاطرنشان ساخت: در راستاي ايمن سازي و روان سازي ترافيك معابر منطقه، ۱۶ طرح ترافيكي و حمل و نقل از جمله ساخت ۱۰ خيابان و بلوار و اصلاح هندسي سه راه دهكده و سه راه استاديوم آزادي اجرا شده است و همچنين به منظور تردد معلولين و سالمندان، پياده روهاي بلوار دهكده، اميركبير، گلها، كاج زيبادشت، رينگ پيرامون شهرك دهكده و ۱۶ متري شهيد عليزاده مناسب سازي شده است.
دكتر شاعري همچنين از بهره برداري ايستگاه مترو در اتوبان تهران كرج جنب خيابان شهيد محمودپوري و ساخت ۲ جايگاه عرضه گاز طبيعي (CNG) در ضلع غربي شهرك صدرا و شمالغربي شهرك چشمه خبر داد و افزود: سالن ورزشي شهرداري در ضلع شمال شرقي شهرك چشمه و ۳ بوستان ساحل در دهكده المپيك، افرا در سه راه رسالت، دهكده و سرباز در پادگان شهيد حسن پور و فضاي سبز حاشيه اتوبان تهران كرج از ديگر طرح هايي است كه مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
همچنين شهردار منطقه ۱۵ تهران اعلام كرد فردا (سه شنبه) ۵۰ پروژه عمراني، فرهنگي، ورزشي و ترافيكي در جنوب شرق تهران به بهره برداري مي رسد.
مهندس سيدمحمود نصري گفت: به منظور ارتقاء سرانه فضاي سبز، ۱۵ بوستان در محله هاي مختلف منطقه نظير كيانشهر، اتوبان بعثت، خيابان منصور و... از جمله بوستان هاي بزرگ سروناز در خيابان شيرازي و بوستان نبرد احداث شده است.
وي خاطرنشان كرد: اين بوستانها با هزينه اي بالغ بر ۲۳ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال احداث شده كه با بهره برداري از اين بوستان ها تعداد بوستان هاي سطح منطقه به ۸۸ بوستان مي رسد.
بنابر اين گزارش، شهردار منطقه در ارتباط با احداث و تجهيز مكان هاي ورزشي گفت: احداث زمين ورزشي پامچال و زمين ورزشي در ۸ سايت با هزينه اي بالغ بر ۳ ميليارد ريال، بازسازي فاز يك مجتمع فرهنگي ورزشي ارج با پيش بيني ۵ ميليارد ريال هزينه و تجهيز روشنايي پيست دوچرخه سواري پارك توسكا از جمله پروژه هاي ورزشي آماده افتتاح مي باشد.
اين گزارش مي افزايد: مهندس چمران _ رئيس شوراي شهر تهران، ديروز از گرايش عمومي مديريت شهري به تكميل و اجراي طرح ها در سال آينده اشاره كرد و افزود: شهرداري در بودجه سال ۸۴ به تكميل و اجراي طرح هاي جديد به منظور افزايش سرانه ها و ارتقاء خدمات توجه كرده است.
همچنين دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران از اجراي بيش از ۲۰۰ هزار طرح در سال آينده خبر داده است. آمارها نشان مي دهد كه اجراي طرح هاي عمراني به منزله يك نهضت نزد مديريت شهري انگاشته شده است. واقعيت هاي متكي بر آمارها نشان مي دهد به رغم تلاش هايي كه طي سال هاي اخير انجام شده، هنوز سرانه هاي شهري از جمله فضاي سبز با شاخصه هاي جهاني و حتي در شأن شهروندان فاصله بسياري دارد. به عنوان مثال مي توان به سرانه فضاي سبز عمومي اشاره كرد. در حال حاضر سرانه فضاي سبز در كلانشهر تهران كمتر از ۷ متر مربع است. همچنين بايد اذعان داشت خدمات شهري به طور منطقي و عادلانه در گستره شهر توزيع نشده است. بررسي ها نشان مي دهد در حالي كه سرانه هاي شهري ممكن است در برخي محلات حدمعقول باشد، برخي شهروندان در محلات ديگر دچار فقر امكانات هستند. از اين رو به نظر مي رسد مديريت شهري بايد به نحوي عمل كند كه امكانات متناسب با نيازهاي واقعي شهروندان و محلات توزيع شود.

پاسخ
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه ۳ همشهري مورخ ۱۵/۱۱/۸۳ تحت عنوان «تاكسي هاي رسمي و غيررسمي» پاسخي به شرح زير از سوي معاونت ترافيك شهرداري تهران و با توجه به توضيحات سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني به روزنامه ارسال شده است:
۱- كليه تاكسي هاي تحت پوشش سازمان اعم از نارنجي، خطي، پلاك موقت، فرودگاهي و راه آهن لزوماً مي بايست داراي آرم، بغل نويسي و تابلو باشند.
۲- كليه تاكسي هاي تحت پوشش سازمان الزاماً مي بايد نسبت به جابه جايي شهروندان اقدام نموده و از فعاليت به صورت دربستي خودداري نمايند.
۳- روزانه توسط بازرسين سازمان در سطح شهر كنترل لازم به عمل آمده و در صورت نقصان هر يك از موارد اعلامي مدارك متخلفين اخذ گرديده و پس از رفع نواقص و بازديد تاكسي مدارك تحويل مي گردد.
۴- در صورت تكرار تخلفات به ويژه عدم سوار كردن مسافر و فعاليت به صورت دربستي مراتب به هيات انضباطي مستقر در سازمان اعلام مي گردد تا مطابق آئين نامه برخورد قانوني با متخلفين به عمل آيد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |