پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۵ - Jan 27, 2005
رئيس مجلس: مجلس تبعيت از رهبري را مقدم مي داند
گروه سياسي - زهرا محمدزاده: براساس اين مصوبه به دولت اجازه داده شد به منظور حداكثر استفاده بهينه از بودجه عمومي دولت و رفع مشكلات هزينه هاي دستگاه هاي اجرايي در زمينه پرداخت به هنگام حقوق، مزايا، عيدي كاركنان شاغل و بازنشسته، موظفان اقدامات لازم را مشروط به عدم افزايش در سقف بودجه عمومي دولت در سال ۸۳ به مجلس آورد.
طرح ثبت نشانه هاي جغرافيايي
براساس ماده ،۱۳ رسيدگي به اختلافاتي كه به موجب اين قانون ايجاد مي شود در صلاحيت دادگاه عمومي و انقلاب تهران مي باشد.
هم چنين طبق مصوبه ديروز مجلس آيين نامه اجرايي اين قانون ظرف شش ماه از تاريخ تصويب توسط سازمان ثبت و اسناد و املاك كشور تهيه و به تصويب رئيس قوه قضائيه مي رسد.
پرداخت خسارت
به كشاورزان و دامداران
در جلسه علني ديروز، نمايندگان طرح اصلاح ماده شصت برنامه سوم توسعه درباره تامين منابع مالي براي رفع سريع خسارات ناشي از خشكسالي يا سرمازدگي به كشاورزان و دامداران را براي تامين نظر شوراي نگهبان اصلاح كردند. بر اين اساس، شهرهاي مازندران، گيلان، سيستان و بلوچستان، كرمان و فارس مشمول اين طرح مي شوند.
حمايت از انقلاب اسلامي فلسطين
در جلسه علني ديروز يك فوريت طرحي به تصويب رسيد كه به موجب آن دو تبصره به ماده يك قانون حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين الحاق مي شود.
به موجب تبصره يك اين طرح؛ دبيرخانه دائمي كنفرانس هاي بين المللي فلسطين به منظور برگزاري اين كنفرانس ها و پيگيري مصوبات آن تشكيل مي شود.
طرح مذكور با امضاي ۳۸ نماينده مجلس ارائه گرديد.
طرح دسترسي آزاد
به شبكه حمل و نقل ريلي
در جلسه ديروز نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كليات طرح دسترسي آزاد به شبكه حمل و نقل ريلي را در جلسه علني روز چهارشنبه تصويب كردند.
در صورت تصويب نهايي اين طرح به منظور ايمني عبور و مرور حركت ناوگان ريلي، ضوابط و شرايط و دستور العمل هاي فني مرتبط با مسير و حركت وسايل نقليه ريلي توسط راه آهن تهيه و ابلاغ مي شود.
هم چنين، ميزان تخلفات مربوط به مسير و حركت قطار از يك ميليون ريال تا ۲۰ ميليون ريال تعيين مي شود.
هم چنين نمايندگان دو لايحه موافقتنامه معاضدت قضايي در امور كيفري مدني و جزايي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولتهاي قزاقستان و الجزاير را تصويب كردند.
تذكر اعلمي
براساس اين گزارش، اكبر اعلمي نماينده تبريز در تذكر خود به پايان دادن به استيضاح وزير آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: اين روند يعني آن شروع و اين پايان به هيچ وجه خوشايند مجلس نبود و نكته قابل تأمل اينكه اغلب متقاضيان استيضاح نامه تشكر از رهبري را امضاء كردند.
وي افزود: به طور قطع همان طور كه مقام رهبري نيز در نامه خود بر آن تاكيد كرده اند مجلس موظف است كه از همه ابزارهاي نظارتي قانوني خود استفاده كند و اين استثناء در آينده نبايد به يك قاعده مبدل شود مشروط به اينكه حرمت امامزاده را متولي آن رعايت نمايد.
حداد عادل در پاسخ به تذكر وي گفت: اقدام براي استيضاح حق قانوني نمايندگان مجلس است و قطعاً نمايندگان خواستار استيضاح نيز نظري جز اصلاح نداشته اند.
وي افزود: در عين حال مجلس، خصوصا مجلس هفتم تبعيت از رهبري را بر صلاح انديشي خود مقدم مي دارد؛ چرا كه مي داند ايشان با مصلحت انديشي كه دارند صلاح مملكت را بهتر مي دانند.
رئيس مجلس گفت: مقام معظم رهبري نيز با خطاب بسيار متواضعانه گفتند كه عرض من به نمايندگان اين است كه استيضاح سودي براي كشور ندارد.
حداد عادل خطاب رهبري را افتخاري براي مجلس دانست و گفت: افتخاري براي مجلس است كه هم به وظيفه خود عمل مي كند و هم به نظر رهبري توجه دارد.

در حاشيه
* به علت تعطيلي روز شنبه هفته آينده مهلت كميسيون هاي تخصصي مجلس براي رسيدگي به بودجه سال ۸۴ كل كشور به مدت يك روز تا پايان روز سه شنبه سيزدهم بهمن ماه تمديد مي گردد.
* نماينده دشتي و تنگستان از جشنواره بازي هاي بانوان انتقاد كرد. سيدمحمدمهدي پورفاطمي گفت: شهرداري تهران هزينه مصرف شده براي اين جشنواره را بدون هماهنگي با سازمان تربيت بدني و وزارت خارجه انجام داده است و اين در حالي است كه فقط افراد خاصي اين ورزش را دنبال مي كنند و از تلويزيون هم پخش نمي شود.

در ۱۸۰ حوزه انتخابيه
انتخابات نظام پزشكي فردا در سراسر
كشور برگزار مي شود
گروه اجتماعي- عباس اسدي: فردا در ۱۸۰ حوزه انتخابيه پزشكان سراسر كشور براي گزينش نمايندگان خود در سازمان نظام پزشكي به پاي صندوق هاي راي مي روند. روزنامه همشهري با چندتن از پزشكان پيرامون انتخابات دور جديد و تاثيرات اين انتخابات بر سرنوشت آتي پزشكان گفت وگو كرده است.
آنان بر اين عقيده اند كه تغيير قانون نظام پزشكي ما را به شركت در انتخابات ترغيب كرده است واميدواريم با تغيير قانون، روندي مثبت و تحول آفرين در عملكرد نظام پزشكي ايجاد شود.
يكي از پزشكان زن مصاحبه شونده،كانديدا هاي زنان در انتخابات فعلي را اندك خواند و گفت: به اعتقاد من پزشكان زن بايد بيشتر در عرصه هاي اين چنيني حضور داشته باشند .به عقيده بسياري از پزشكان تحولات اخير در سازمان نظام پزشكي و تبادل نظري كه با مجلس و شوراي نگهبان صورت گرفته روندي را موجب شده كه شور و اشتياق را در جامعه پزشكان به همراه داشته و پيش بيني مي شود شمار شركت كنندگان در انتخابات نسبت به دوره هاي قبل افزايش يابد.آنان با اشاره به اينكه حضور پرشور و پرتعداد پزشكان در انتخابات، مشروعيت تصميمات آتي نظام پزشكي را افزايش خواهد داد، اظهار عقيده كردند: نبايد ردصلاحيت هايي كه البته بيشتر در شهرستان ها اتفاق افتاده است ما را از گرايش به حضور به صحنه انتخابات باز دارد.
يكي از پزشكان با ۱۱ سال سابقه طبابت نيز پيرامون انتخابات نظام پزشكي گفت: به ظاهر در دوره هاي قبلي ۱۰ تا ۱۵ درصد پزشكان در انتخابات شركت مي كردند و شايد برخي از آن ها كه حضور نمي يافتند گفته هاي به حقي داشته باشند و براي عدم حضور دلايل محكمه پسندي را قائل باشند اما امروز همه در عرصه هاي گزينش و انتخابات به اين باور رسيده ايم كه عدم حضور نه تنها نتيجه قابل قبولي ندارد بلكه ما را از حق و سهم خود محروم خواهد كرد.
وي افزود: فارغ از اينكه چه كسي و يا چه كساني در انتخابات برنده مي شوند، پزشكان بدون شائبه حضور يابند و براين باور مهر تاييد بزنند كه اگر تغيير و اصلاح در ساختار را خواهانند، بهترين، آسان ترين و كم هزينه ترين روش حضور در صحنه انتخابات است.
شايان ذكر است انتخابات سازمان نظام پزشكي شهر تهران نيز فردا در دانشگاه صنعتي اميركبير برگزار مي شود.

جمعي از روزنامه نگاران و خبرنگاران:
دولتي تحول گرا، پاسخگو و انتقادپذير مي خواهيم
مهر: جمعي از روزنامه نگاران و خبرنگاران رسانه هاي سراسري در آستانه انتخابات رياست جمهوري، با انتشار بيانيه اي اعلام كردند: دولتي مي خواهيم تحولگرا، پاسخگو و انتقادپذير.
متن اين بيانيه كه به امضاي ۲۴۶ روزنامه نگار و خبرنگار رسانه هاي سراسري اعم از مطبوعات و خبرگزاريها رسيده بدين شرح است:
روزنامه نگاران و خبرنگاران به عنوان سربازان ركن چهارم دموكراسي _ مطبوعات _ در دوره هاي پيشين رياست جمهوري همواره با پذيرش قواعد بازي، تلاش كرده اند تصويري واقعي از رويدادها ارايه داده، با تيزبيني به نقد عملكرد افراد و نهادهاي مسئول بپردازند و مطالبات مردم را خواستار شوند. هر چند كه در اين راه دشوار، رنجها و خسارتهاي فراواني متحمل شده اند و هزينه هاي سنگيني پرداخته اند.
در چنين شرايطي خبرنگاران و روزنامه نگاران به عنوان نمايندگان پرسشگر مردم با آگاهي به وضعيت سياسي، اقتصادي و اجتماعي جامعه امروز ايران اميدوارند دولت آينده، دولتي تحول گرا، پاسخگو و معتقد به رسيدگي به خواست ها و نيازهاي مردم باشد و انتظارات خود را از دولت آينده به شرح ذيل اعلام مي دارند:
۱- دولت آينده، به عنوان دولتي تحولگرا و كارآمد بايد مناسبات محافظه كارانه را در هم شكند، هيچ مشكلي را لاينحل نداند و با بهره گيري از حداكثر ظرفيت داخلي به آباداني ميهن همت گمارد.
۲- بهره گيري از نخبگان و جوانان متخصص و برومند را به سپردن كارها به منسوبان حزبي و خويشاوندي ترجيح دهد و برآوردن تخيلات، توهمات و منفعت طلبي هاي سياست بازان را جايگزين درمان دردهاي واقعي جامعه همچون فقر، فساد و تبعيض نكند و اعتماد ملت را به بيگانگان نفروشد.
۳- دولت آينده در انجام خدمت صادقانه خود بايد از نقد برنامه ها و فعاليتهايش توسط خبرنگاران و روزنامه نگاران نهراسد و در فضايي سالم و كارآمد بدون ايجاد انسداد و رعب براي منتقدان خود، پذيراي انتقادات باشد تا مردم نجيب و شكيباي كشور پس از سالها، طعم خوش مديريت تحولگرا و كارآمد را بچشند.
ما روزنامه نگاران و خبرنگاران به عنوان شخصيتهايي حقيقي و فارغ از تعلقات رسانه هاي محل فعاليتمان بر آن شده ايم تا زمان انتخابات دولت آينده و همچنين آغاز دوره كاري آن، علاوه بر فعاليت رسانه اي، به نقد برنامه هاي دولت جديد پرداخته و با نشان دادن ضعف ها، نقص ها و ارايه راهكارهاي پيشنهادي متخصصان از يكسو و نمايان كردن نقاط قوت و فعاليتهاي مثبت بدنه اجرايي كشور، ياري رسان دولت آينده باشيم.

گزارشگر سازمان ملل در امور
«خشونت عليه زنان» به ايران سفر مي كند
ايرنا:خانم  ياكين ارتورك  گزارشگر ويژه  كميسيون  حقوق  بشر سازمان  ملل  متحد در امور خشونت  عليه  زنان  از ۱۱ تا ۱۸بهمن  ماه  امسال ، به  ايران  سفر مي كند.
دستور كار گزارشگر ويژه  درباره  خشونت  عليه  زنان  شامل  انتقال  درخواست هاي  اضطراري  و ارتباطات  با كشورها درباره  موارد عمدي  خشونت  عليه  زنان ، انجام  ديدارهايي  به  منظور حقيقت يابي  در كشورها و ارائه  گزارش هاي  دوره اي به  كميسيون  حقوق  بشر سازمان  ملل  است .
به  گزارش  مركز اطلاعات  سازمان  ملل  متحد در تهران ، خانم  ارتورك  كه  به  دعوت  دولت  جمهوري  اسلامي ايران  به  تهران  سفر مي كند، در طول اقامت  خود با مسئولان  دولتي ، گروه هاي  زنان ، دانشگاهيان ، سازمان هاي  غيردولتي ، افراد و نمايندگان  مطبوعات  ديدار و گفت  و گو خواهد كرد.

موسويان: رسانه هاي غربي مي خواهند
مذاكرات ايران و اروپا را به بن بست بكشانند
مهر: رئيس كميسيون سياست خارجي شوراي عالي امنيت ملي با تكذيب خبر منتشر شده از جانب برخي رسانه هاي غربي مبني بر به بن بست رسيدن مذاكرات هسته اي ميان جمهوري اسلامي و اروپا، تاكيد كرد: موضوع «توقف» فعاليتهاي هسته اي ايران، هيچگاه محور مذاكرات دو طرف نبوده است.
دكتر سيد حسين موسويان اظهار داشت: ايران و اروپا درابتداي مذاكرات جدي خود هستند و دو طرف در حال حاضر در ابتداي فعاليت سه گروه كاري سياسي - امنيتي، اقتصادي - تكنولوژيكي و هسته اي قرار دارند.وي با تاكيد بر اينكه هيچ بن بستي در مذاكرات ميان تهران، لندن، پاريس و برلين وجود ندارد، افزود: مطالعات انجام شده در زمينه فعاليتهاي هسته اي ايران كاملا علمي و حساب شده است و جمهوري اسلامي ايران برنامه چرخه سوخت هسته اي خود را كاملا اقتصادي مي داند.وي افزود: ما و اروپا به دنبال تضمين هاي عيني هستيم و محور مذاكرات در گفتگوهاي فيمابين كاملا شفاف است.
رييس كميسيون سياست خارجي شوراي عالي امنيت ملي انتشار اخباري مبني بر توقف مذاكرات را جنجال هاي رسانه هاي غربي براي به بن بست كشاندن گفتگوهاي ايران واروپا ارزيابي كرد و گفت: اين رسانه ها با تبليغات و مانورهاي سياسي خود به دنبال تحقق اهداف آمريكا هستند ؛ اما ايران و اروپا به خوبي تشخيص داده اند كه راه براي اطمينان سازي باز است و بدون شك هيچ يك از ما تحت تاثير جنجالهاي تصنعي قرار نمي گيريم.

انتخاب نهم
گزارش ديدار فراكسيون روحانيون مجلس با مهدوي كني
مهر: سخنگوي فراكسيون روحانيون مجلس نتيجه ديدار اين فراكسيون را با آيت الله مهدوي كني دبير كل جامعه روحانيت مبارز تشريح كرد.ابوترابي گفت: اگر  هاشمي رفسنجاني در عرصه انتخابات رياست جمهوري حضور يابد قطعا شوراي هماهنگي اين موضوع را در دستور كار خود قرار خواهد داد.وي با اشاره به سخنان مهدوي كني در اين نشست گفت: پرهيز از حركت تخريبي و جلوگيري از خدشه دارشدن چهره نيروهاي انقلاب بويژه چهره هاي موثر در تاريخ انقلاب، تاكيد بر ضرورت حفظ شأن روحانيت با اتخاذ تصميم اصولي و رفتار و عمل منطبق با اصول و ضوابط، ضرورت ايفاي نقش پدرانه روحانيت در جهت وفاق و همدلي گروه هاي سياسي و اصناف و طبقات مختلف جامعه از مهمترين محورهاي سخنان آيت الله مهدوي كني بود.
رضايي: جريان سوم، راست هاي انقلابي و چپ هاي ارزشي هستند
فارس: محسن رضايي ديروز در ديدار اعضاي شوراي مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويي گفت: «گفتمان تحول» گفتماني است كه ريشه آن به قبل از اصلاحات بر مي گردد و به دنبال ايجاد تغييرات اساسي در كشور است.رضايي در ادامه، جريان سوم را تركيبي از راست هاي انقلابي و چپ هاي ارزشي خواند و گفت: اصولگراي واقعي همان جريان سوم است و عمدتاً زادگاه آن تفكرات نسل دومي هاي انقلاب است كه پشت سر امام و رهبري حركت كردند و مي كنند. وي تكثر كانديداها در اصولگرايان را اولين ابتكار نيروهاي انقلاب پس از ۲۵ سال دانست و گفت: در صورتي كه اصولگرايان در معرفي كانديداهاي نهايي عجله نكنند و اجازه دهند افكار عمومي در مورد آنان شكل گيرد، قطعاً موفق خواهند شد.
هاشمي: با تندروها به توافق نمي رسم
ايسنا: دبير حزب كارگزاران سازندگي يزد، با هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ملاقات و پيرامون مسائل مختلف از جمله انتخابات با وي گفت وگو كرد.هاشمي در اين ديدار با بيان اينكه تندروي هميشه به كشور لطمه زده است، گفت: در هر صورت من با تندرو هاي هر دو جناح به توافق نخواهم رسيد، آنها نيز مخالفتهايي با من خواهند داشت؛ همانگونه كه تاكنون چنين بوده است. وي افزود: من به دنبال جلب نظر آنها نخواهم بود و آنچه كه هميشه به صراحت به آن عمل كرده ام، بر اساس مشي اعتدال بوده و به آن پايبندم.
فاطمه كروبي: مردم بايد طعم واقعي عدالت را بچشند
ايسنا: فاطمه كروبي با بيان اينكه مجمع اسلامي بانوان با تصويب اعضاي شوراي مركزي اين تشكل از كانديداتوري كروبي حمايت مي كند، گفت: اين تشكل به مانند ساير گروههاي سياسي قصد دارد به صورت جدي و چشم گير در صحنه  انتخابات حضور يابد.
وي با بيان اينكه دفاتر نمايندگي مجمع اسلامي بانوان در سراسر كشور فعال شده،افزود: درخواست ما از كانديداهاي رياست جمهوري ايجاد عدالت است، آنها بايد با اجتناب از دادن شعار درصدد اجراي عدالت به معناي واقعي باشند تا مردم طعم عدالت را بچشند.
ائتلاف آبادگران به زودي مانيفست انتخاباتي اش را اعلام مي كند
گروه سياسي: عضو ائتلاف آبادگران ايران اسلامي گفت: آبادگران به زودي مانيفست و نامزد مورد نظر خود را براي انتخاباتي رياست جمهوري اعلام مي كند.
مهندس حسن بيادي نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام اين خبر افزود: ائتلاف آبادگران با محوريت اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران تيم هاي كاري متعدد و با حضور متخصصان در زمينه هاي متعدد تشكيل داده كه چند ماه از فعاليت  آنان مي گذرد، اين تيم ها نتايج مطالعات خود را به صورت برنامه هاي قابل ارائه براي كانديداي آبادگران در انتخابات رياست جمهوري آماده مي كنند. وي با انتقاد از كساني كه به جاي ارائه برنامه به معرفي اشخاص مي پردازند گفت: ارائه مانيفست انتخاباتي براي هر دوره و معرفي اشخاص اولويت دارد. كساني كه مي خواهند مسئوليت رياست جمهوري را بر عهده بگيرند ضمن ارائه برنامه ها و تيم همكاران خود بايد به طور شفاف به مردم بگويند كه در مسئوليت هاي قبلي خود چه كرده اند و چه كارنامه اي دارند تا در صورت رضايت مردم وارد مسئوليت جديد شوند.
بيادي با تأكيد بر اين كه «متقي بودن» براي حضور در عرصه انتخاباتي شرط لازم است اما كافي نيست گفت: كارآمدي، تحولگرايي و جوان بودن از شروط ضروري كانديداهاست كه در آخرين افكارسنجي هاي مردمي نسبت قابل توجهي به ساير عوامل داشته اند. وي با اشاره به اين كه اصول اعتقادي ما چون گذشته صداقت در گفتار و سلامت در عمل، دو اصل مهم براي گزينش كارگزاران حكومت اسلامي است، گفت: ذائقه مردم پس از تحولات سالهاي اخير متحول شده اكنون كساني با اقبال مردم مواجه مي شوند كه خدمتشان مشهود بوده و آزمايش پس داده باشند و كارنامه عمل آنان صادقانه است.
بيادي در ادامه ضمن برشمردن پاره اي از ويژه گي هاي برنامه مانيفست انتخاباتي آبادگران افزود: آنچه در اين مانيفست به طور ويژه مورد توجه قرار گرفته اصلاحات برنامه ها در زمينه هاي اقتصادي و اجتماعي است. به گونه اي كه با منحني نيازهاي واقعي مردم تطبيق داده شود خصوصاً اين كه در چنين روش هاي است كه مردم معيارهايي براي سنجش منتخب يا منتخبين مي يابند و كارنامه ي خدمتگزاري افراد در گذشته و حال و آينده دائماً قابل نقد و بررسي است و ميزان موفقيت ايشان هميشه براساس برنامه اي مدون و منسجم سنجيده مي شود.
وي تصريح كرد: دوم خردادي ها به سهم خواهي و افزون طلبي دچار شدند و به اهداف خود صرف نظر از خوب يا بد آن دست نيافتند.
غفوري فرد: حمايت دوم خردادي ها از هاشمي «بسيار بعيد» است
مهر: دبير كل جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي معتقد است، اگر هاشمي رفسنجاني در عرصه انتخابات حضور يابد اصولگرايان در بررسي هاي خود وي را حتما منظور خواهند كرد و در غير اين صورت، حمايت وي از كانديداي اين شورا كفه ترازوي رقابت را به نفع اين كانديدا تغيير خواهد داد. دكترغفوري فرد در خصوص حمايت بخشي از نيروهاي دوم خرداد از هاشمي رفسنجاني و احتمال حضور آنان در كابينه وي گفت: اين مساله با توجه به برخورد هاي غير اصولي و به دور از انصاف جناح دوم خرداد در چند سال گذشته و بخصوص در انتخابات مجلس ششم و شرايط امروز اين جناح بسيار بعيد به نظر مي رسد.
نظر معين درباره همكاري با مجلس هفتم
ايسنا: كانديداي مورد حمايت جبهه  مشاركت ايران اسلامي و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي تأكيد كرد: حركت اصلاحات در بطن جامعه وجود دارد و مواضع اصلاح طلبي و خواسته هاي مردم تغيير نكرده است.مصطفي معين در واكنش به طرح اين مسئله كه مجلس هفتم بزرگترين مانع دولت آينده خواهد بود، گفت: احترام به نهاد مجلس و جايگاه نمايندگي مردم واجب است، در چارچوب وظايف و اختيارات قانوني متقابل بايد تعامل داشت. مذاكرات مجلس نيز مستقيما در سطح عموم ديده مي شود و مردم يعني موكلين نمايندگان مجلس و شخص رئيس جمهوري و در واقع صاحبان اصلي كشور قضاوت خواهند كرد.
اعلام حمايت كارمندان خط امام از كروبي
ايسنا: دبيركل مجمع اسلامي كارمندان خط امام سراسر كشور، از اعلام حمايت حزب متبوعش از كانديداتوري مهدي كروبي خبر داد.
علي توحيدلو، با بيان اين كه اين حزب منتظر اجماع نظر گروه هاي دوم خردادي بود، گفت: پس از به اجماع نرسيدن اين گروه ها، شوراي مركزي ما، در نشست هاي چند نوبتي خود تصميم گرفت كه بين آقاي دكتر معين و آقاي كروبي، گزينه  دوم را برگزيند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |