دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۴۷ - Jul 26, 2004
وزير خارجه آمريكا:
مسأله هسته اي ايران راه حل ديپلماتيك دارد
لس آنجلس تايمز: آمريكا احتمالا انتخابي جز گفت وگو با ايران و در پيش گرفتن ديپلماسي در رفتار با اين كشور پيش رو ندارد
آمريكا رسيدگي به پرونده هسته اي ايران را از طريق ديپلماتيك دنبال مي كند. وزير خارجه آمريكا در مصاحبه اي با راديو آمريكا با اشاره به اين موضوع اظهار داشت كه واشنگتن متوجه شده كه ايراني ها فعاليت هايي را انجام داده اند كه با تعهدات بين المللي شان مغايرت دارد.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي وزارت خارجه آمريكا، كالين پاول در اين مصاحبه با بيان اين كه به نظر آمريكا راه حلي ديپلماتيك براي موضوع هسته اي ايران وجود دارد گفت: ايران در اين مقطع زماني با سختي بيشتري مي تواند جلو برود اما كاخ سفيد هنوز معتقد است كه تهران در تلاش براي دستيابي به سلاح هاي هسته اي است.
پاول همچنين در ادامه افزود: روسها كه مدتها پشت شان را به موضوع كرده بودند اكنون به طور جدي در تلاش براي پيداكردن راه حلي هستند و اتحاديه اروپا نيز عميقا در اين باره دخالت دارد.
اين در حالي است كه سرگئي لاروف وزير خارجه روسيه روز شنبه در
گفت و گو با خبرنگاران با تاكيد بر اين كه روسيه از حق ايران در استفاده از فناوري هسته اي براي اهداف صلح آميز پشتيباني مي كند گفت: مسكو و تهران در حال آماده كردن برنامه اي براي گسترش درازمدت همكاريهاي اقتصادي، صنعتي، علمي و فني تا ده سال آينده اند.
وي با اشاره به اين كه مسكو و تهران قصد دارند پروژه هاي مشتركي به ارزش ده ميليارد دلار را به اجرا درآورند ايران را شريك سنتي روسيه خواند.
اسرائيل نيز هنوز به تهديدهاي خود عليه ايران ادامه مي دهد. روزنامه  هاآرتص ديروز در مقاله اي نوشت كه مقامات اسرائيل تصميم گرفته تا پس از يك دوره مماشات بين المللي در قبال برنامه هسته  اي ايران، تبليغات براي بزرگنمايي تهديد هسته اي ايران را افزايش دهند.
به گزارش خبرگزاري فارس اين روزنامه تاكيد مي كند كه ارزيابي مقامات اسرائيلي از كاهش فشار جهاني عليه برنامه هسته اي ايران ظرف هفته هاي اخير اين است كه سكوت اسرائيل در برابر فعاليت هسته اي تهران، سبب كاهش فشارها بوده و از سوي كشورهاي غربي اين گونه تفسير شده كه خطر هسته اي ايران كمرنگ شده است.
از نظر اسرائيل در شرايطي كه به دلايل تعطيلات تابستاني در اروپا و انتخابات رياست جمهوري آمريكا فشارهاي جهاني عليه برنامه هسته اي ايران متوقف شده است، ايران در تلاش است تا حداكثر استفاده را ببرد.
هاآرتص با اشاره به احتمال ادامه مذاكره سه كشور اروپايي با ايران در هفته هاي آينده نوشته است كه اسرائيل علاقه مند است در اين سفر نسبت به از سرگيري ساخت قطعات سانتريفيوژ توسط ايران هشدار جدي داده شود.
از ديگر سو روزنامه ديلي تايمز ديروز در مقاله اي به نقل از ديپلمات ها و تحليلگران نوشت: استفاده از زور بر ضد برنامه  هسته اي ايران آن را متوقف نخواهد كر د بلكه تنها به ضرر جامعه جهاني خواهد بود .
به گزارش خبر گزاري فارس به نقل از اين روزنامه ، به اعتقاد تحليلگران غربي حمله نظامي به تاسيسات
هسته اي ايران برنامه هسته اي تهران را به تعويق خواهد انداخت اما از بين نخواهد برد.
به نوشته ديلي تايمز يك ديپلمات عالي رتبه بين المللي نيز كه در بازرسي سايتهاي ايران شركت داشته گفته است: حمله نظامي به ايران پاسخ مناسبي نيست و اين كار تنها تهران را به مخفي كاري تشويق خواهد كرد همانطور كه در عراق اين اتفاق افتاد.
اين در حالي است كه ايران بارها به ادامه همكاري با آژانس بين المللي انرژي اتمي و صداقت دراين باره تاكيد داشته است به طوري كه بازرسان آژانس در ماه هاي اخير به كرات به ايران سفر كرده و از تاسيسات هسته اي كشور بازديد كرده اند.علاوه بر اين ادعاهاي آمريكا مبني بر فعاليت عراق براي ساخت سلاح هاي كشتارجمعي و دست يابي به سلاح هسته اي، حتي پس از حمله آمريكا به عراق نيز به اثبات نرسيد.
لس آنجلس تايمز:
ديپلماسي نتايج بهتري دارد
لس آنجلس تايمز در گزارشي نوشت: شايد آمريكا بايد سريع تر در پي مذاكره با دولت ايران باشد و اميدوار باشد كه ديپلماسي نتايج بهتري را نسبت به آنچه در گذشته داشته، به دست دهد.
به گزارش ايسنا،  اين روزنامه ي آمريكايي در بخش ديگري از اين مطلب به گزارش شوراي روابط خارجي آمريكا كه سرپرستي اش را زبيگنيو برژينسكي، مشاور سابق امنيت ملي آمريكا و رابرت گيتس، رئيس سابق سازمان سيا برعهده دارند اشاره كرده و ادامه مي دهد: بر اساس اين گزارش مي توان گفت شايد ايران واقعا در پي پيگيري اصلاحات از درون است.
اين روزنامه  آمريكايي در اين گزارش با طرح اين كه سرنگوني صدام، عراق را در اختيار ايران قرار داده است، ادعا كرد: وزير دفاع و كشور عراق هر دو ايران را به دامن زدن به تروريسم متهم و به تلافي نظامي در ايران را تهديد كرده اند.
در اين گزارش مي خوانيم: با وجود پراكندگي نيروي نظامي آمريكا، اين ارتش توان مهار چنين آشفتگي را اگر هم بخواهد، ندارد.
واشنگتن در حال حاضر هم بايد تا حدودي جاه طلبي هاي هسته يي كره ي شمالي و رابطه  القاعده با بسياري از مقامات و جنگ طلبان پاكستاني را ناديده بگيرد.
در بخش پاياني اين گزارش نتيجه گيري شده است كه با توجه به منابعي كه دولت آمريكا در عراق هدر داد، احتمالا انتخابي جز گفت وگو با ايران و در پيش گرفتن ديپلماسي در رفتار با اين كشور پيش رو نخواهد داشت.

علي اكبر ولايتي:
همكاري بين ايران، سوريه و لبنان تداوم خواهد داشت
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل تأكيد كرد: ترور مقامات امنيتي حزب الله از سوي رژيم صهيونيستي دليل تازه اي بر سياست هاي تروريستي آنهاست.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه النهار - چاپ بيروت - علي اكبر ولايتي، مشاور مقام معظم رهبري كه حامل پيام تسليت رهبري به خانواده شهيد عوالي در شهركي در جنوب لبنان بود، در ديدار با خانواده اين شهيد اظهار داشت: شهادت عوالي منجر به افزايش مقاومت و انتفاضه خواهد شد.
وي با ابراز اطمينان از قدرت مقاومت تأكيد كرد: رژيم صهيونيستي با انجام عمليات هاي تروريستي به هيچ يك از اهدافش دست نخواهد يافت.
ولايتي با اشاره به نقش لبنان در كمك به ملت فلسطين گفت: كمك لبنان به فلسطين موجبات فخر و عزت ملت لبنان است.
النهار نوشت: سفر ولايتي به لبنان پيام قوتي براي اين كشور بوده است و اين مسئله نشان مي دهد كه ايران همواره در كنار لبنان است و مقاومت حق آن است.
اين روزنامه ادامه داد: سفر ولايتي به لبنان همچنين پيامي به دشمنان است.
ولايتي ادامه داد: تحولات موجود موكد اين مسئله است كه مسئله مقاومت عنصر قدرتمندي است كه دشمن را به عقب مي راند و موجب تحقق آرمان هاي ملت مي شود.
وي گفت: ما مطمئن هستيم همكاري بين ايران، سوريه و لبنان از آنجا كه منافع اين كشورها را در بر دارد، همچنان ادامه خواهد يافت.

۸۱ درصد مردم تركيه اسراييل را تروريست مي دانند
براساس پژوهش هاي تعدادي از اساتيد دانشگاه هاي تركيه، ۸۱ درصد از مردم اين كشور رژيم صهيونيستي را يك دولت تروريستي مي دانند.
به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه تشرين - چاپ سوريه - براساس اين پژوهش، ۷/۷۷ درصد از مردم تركيه، حمايتشان را نسبت به مردم فلسطين اعلام كردند.
در اين پژوهش، ۸۳ درصد با اشغال عراق توسط آمريكا مخالفت كرده و ۶۰ درصد ديگر نيز همكاري تركيه با آمريكا در عراق را رد كردند. ۶۸ درصد از مردم در اين نظرسنجي اظهارداشتند كه آمريكا براي ايجاد دموكراسي وارد منطقه نشده است. نزديك به ۲/۴۲ درصد مردم تركيه نيز از مقامات كشورشان خواستند تا به ايجاد روابط مستحكم با كشورهاي عربي و اسلامي بپردازند.

بخش نامه رئيس قوه قضائيه درباره عملكرد كاركنان محاكم
رئيس قوه قضائيه با صدور بخشنامه اي با تاكيد بر اعمال نظارت دقيق بر عملكرد كاركنان دفتر محكمه گفت: روساي محاكم در قبال هرگونه بي نظمي و اختلال در عملكرد كاركنان دفتر محكمه مسئوليت دارند.به گزارش خبرگزاري فارس، رئيس قوه قضائيه در اين بخشنامه  خطاب به روساي كل دادگستري هاي استانها، روساي محاكم عمومي، انقلاب و تجديدنظر، دادستانهاي عمومي و انقلاب و دادياران گفت: با عنايت به مقررات ۱۶۸، ۱۶۹، ۱۷۰ و ۱۷۳ قانون اصول تشكيلات دادگستري و مواد ۲ و ۳ نظام نامه راجع به تشخيص انواع تقصيرات انتظامي قضات، روسا و متصديان محاكم موظف به اعمال نظارت دقيق بر عملكرد كاركنان دفتر محكمه مي باشند و در قبال هرگونه بي نظمي و اختلالي مسئوليت دارند. در اين بخشنامه آمده است: دادستانهاي عمومي و انقلاب و دادياراني كه در معيت محاكم انجام وظيفه مي نمايند طبق ماده ۴ نظامنامه فوق الذكر، مسئول نظارت بر حسن روند امور در محاكم هستند.

سخنگوي وزارت خارجه: عراقي ها پخته تر عمل كنند
مسئولان عراقي در آغاز راه خود قرار دارند و بايد پخته تر و با تدبير بيشتري صحبت كرده، از اظهارنظرهاي عجولانه و ژورناليستي بپرهيزند. سخنگوي وزارت خارجه ايران ديروز در جمع خبرنگاران درمورد اظهارات وزيركشور عراق درباره ايران، با بيان اين مطلب افزود: «اين نوع برخوردها مشكلات داخلي و بحران امنيتي عراقي ها را حل نخواهد كرد.»به گزارش خبرنگار همشهري حميدرضا آصفي تصريح كرد كه ايران همواره از تماميت ارضي، ثبات و امنيت عراق حمايت كرده و اگر نقش مثبت و سازنده ايران نبود،  قطعا وضعيت عراق به گونه اي ديگر بود. وزير كشور عراق اخيرا ايران را به مداخله در امور داخلي اين كشور متهم كرده بود.وي با اعلام اينكه هنوز تاريخ سفر سالم چلبي قاضي دادگاه صدام حسين به ايران قطعي نشده درباره اخبار سفر جلال طالباني به اسراييل و ديدارش با شارون ادامه داد: اينكه اين سفر صحت داشته يا نه،  بحثي است كه بايد منتظر ماند تا روشن شود، تهران احتمال مي دهد كه اين خبرسازي اسراييل است اما اگر خبر درست باشد نيز جاي تاسف است.

كانديداتوري ميرحسين موسوي مردم را به پاي صندوق هاي رأي مي كشاند
نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي گفت: حضور ميرحسين موسوي به عنوان كانديدا در صحنه انتخابات رياست جمهوري مردم را به پاي صندوق هاي رأي مي كشاند و مشاركت آنان را افزايش مي دهد.
محمد عباسپور، در گفت و گو با ايلنا، در خصوص دعوت مجمع روحانيون و ساير گروه ها و احزاب از موسوي براي كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري آينده گفت: ايشان را به عنوان يك فرد اصول گرا مي شناسيم و از حضور وي در انتخابات استقبال مي كنيم. وي با اشاره به ۸ سال سابقه نخست وزيري موسوي تصريح كرد: موسوي چهره شناخته شده اي است كه مي تواند مردم را به صحنه بكشاند.
اين نماينده مجلس در خصوص احتمال عدم قبول اين پيشنهاد از سوي مير حسين موسوي گفت: برازنده يك شخصيت سياسي و اسلامي نيست كه موضع انزوا و گوشه گيري اتخاذ كند. عباسپور در خاتمه گفت: شايد او در سال هاي اخير، براي فعاليت در عرصه سياست با محدوديت هايي رو به رو بوده است. از سوي ديگر غلامعباس توسلي گفت: تصور من اين است كه ميرحسين موسوي علاقه اي به شركت در انتخابات آينده رياست  جمهوري ندارد.
استاد جامعه شناسي دانشگاه تهران و عضو شوراي مركزي نهضت آزادي ايران در حاشيه مراسم افتتاحيه كنگره جبهه مشاركت ايران اسلامي به خبرنگار ايلنا در مورد كانديد شدن ميرحسين موسوي در انتخابات رياست جمهوري گفت: در مورد اين كه موسوي حاضر به شركت در انتخابات باشد، ترديد دارم. وي احتمال رد صلاحيت مير حسين موسوي را در صورت شركت در انتخابات رد كرد و گفت: ايشان چون در صحنه نبوده است، رد صلاحيت نمي شود.
عضو شوراي مركزي نهضت آزادي با بيان اين كه نيروهاي اصلاح طلب بايد كانديداي قوي براي انتخابات رياست جمهوري معرفي كنند و مشاركت فعال داشته باشند، گفت: موسوي كانديدايي است كه هم امكان تاييد صلاحيت دارد و هم امكان انتخاب شدن و از اين نظر كانديداي مناسبي است. وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا نهضت آزادي در صورت كانديد شدن ميرحسين موسوي از او حمايت مي كند؟ گفت: نهضت آزادي تاكنون هيچ تصميمي  در اين زمينه نگرفته است.

۱۲۰۰ پرواز جاسوسي آمريكا بر فراز كره شمالي
كره شمالي، آمريكا را به ۱۲۰۰ عمليات اكتشافي هوايي براي شناسايي پايگاه هاي استراتژيك اين كشور متهم كرد.
به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه اينترنتي المحيط، راديو دولتي كره شمالي اعلام كرد هواپيماهاي جاسوسي آمريكا از ژانويه تا ژوئن ۱۲۰۰ عمليات شناسايي و اكتشاف هوايي را در فضاي كره شمالي انجام داده اند.
اين راديو همچنين اعلام كرد: هواپيماهاي يو-۲ آمريكا در مناطق غيرنظامي كره شمالي و به منظور شناسايي پايگاه هاي استراتژيك، بارها به پرواز درآمده اند.

اولويت  هاي كاري كميسيون فرهنگي مجلس
مخبر كميسيون فرهنگي مجلس گفت: اصلاح قانون مطبوعات و ارائه طرحي جديد در اين رابطه در آينده نزديك در دستور كار كميته رسانه ها و ارتباطات جمعي مجلس قرار مي گيرد.
عفت شريعتي، نماينده مردم مشهد در گفت وگو با (ايسنا) در خصوص برنامه هاي آتي كميته رسانه ها و ارتباطات جمعي مجلس گفت: «برنامه ما اين است كه اولويت هاي مشخص  شده از سوي اعضاي كميته را به مركز پژوهش هاي مجلس ارائه كنيم تا روي هر يك از آنها كار لازم انجام شود.»
شريعتي اظهار داشت: «بحث اصلاح قانون مطبوعات را در دستور كار خود قرار خواهيم داد. همچنين طرح ارزشيابي و ارزيابي قانون مطبوعات مصوب سالهاي گذشته و ارائه يك طرح جديد براي قانون مطبوعات در دستور كار قرار خواهد گرفت.
شريعتي تصريح كرد: ارزيابي انتقادي قانون گذشته بر مبناي مقتضيات، از ديگر برنامه ها و اولويتهاي كميته رسانه ها و ارتباطات است.»
عضو كميته رسانه ها و ارتباطات مجلس در ادامه اظهار داشت:  «در مورد ماهواره پژوهشي در قالب يك طرح به مركز پژوهش ها ارائه خواهد شد. از ديد ما مسأله ماهواره، مساله اي جدي است كه مي توان از آن به عنوان يك تكنولوژي براي موارد مفيد استفاده كرد.

بوش: امنيت كامل وجود ندارد
رئيس جمهوري آمريكا در گفت و گوي هفتگي خود با راديوي اين كشور در خصوص ناامني و احتمال حملات تروريستي هشدار داد.به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه سوئيسي باسلر، جورج بوش رئيس جمهوري آمريكا در ادامه اين گفت وگو خطاب به مردم اين كشور گفت: هنوز امنيت كامل در خصوص وقوع حملات تروريستي در اين كشور وجود ندارد.
رئيس جمهوري آمريكا همچنين اظهار داشت: مردم آمريكا مطمئن باشند كه دولت اين كشور نهايت تلاش خود را براي تامين امنيت بكار خواهند گرفت. بوش تصريح كرد: دولت آمريكا پيشنهادهايي درخصوص جلوگيري از وقوع حملات تروريستي مشابه حادثه ۱۱ سپتامبر در دست دارد كه بزودي آنها را به مرحله اجرا درخواهد آورد.

كوتاه از سياست ايران
رئيس مجمع تشخيص مصلحت: تشريك مساعي كشورهاي همسايه عراق ضروري است
رئيس  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  در ديدار سفير جديد تركيه  در تهران گفت : كشورهاي  منطقه  بايد با هوشياري  مراقب  باشند تا شرايط نامطلوبي در عراق  واقع  نشود. به  گزارش  روابط عمومي  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  آيت الله   هاشمي  رفسنجاني  در اين  ديدار با مهم  خواندن  همكاري هاي  دوجانبه ، منطقه اي  و بين المللي  تشريك  مساعي  كشورهاي  همسايه  عراق  براي  حمايت  از استقلال ، تماميت ارضي  و حاكميت  مردم  عراق  بر سرنوشتشان  را خواستار شد.
بوزكورت  اران ، سفير جديد تركيه  در تهران  نيز در اين  ديدار با ارايه گزارشي  از اوضاع  سياسي ، اقتصادي  و همكاري  هاي  دوجانبه  ايران  و تركيه گفت : روابط تهران ، آنكارا با ابعادي  تازه  رو به گسترش  و توسعه  است .
ديدار ۱۸ سفير آفريقايي با عارف
سفيران  هجده  كشور آفريقايي  در تهران  روز يكشنبه  با معاون  اول  رئيس  جمهوري  اسلامي  ديدار و گفت  و گو كردند.به  گزارش  دفتر امور رسانه هاي  رياست  جمهوري ، «محمد رضا عارف » در اين  ديدار با اشاره  به  جايگاه  ويژه  كشورهاي  آفريقايي  در سياست  خارجي  جمهوري  اسلامي  ايران ، بر توسعه  روابط دو جانبه  و چند جانبه  با كشورهاي  آفريقايي  تأكيد كرد.معاون  اول  رئيس  جمهوري  با اشاره  به  پديده  جهاني  شدن  در شرايط كنوني دنيا، ضرورت  همكاري  و تعامل  بيشتر كشورهاي  جنوب  در راستاي  توسعه  و همكاريهاي  اقتصادي  با حفظ منافع  متقابل  را يادآور شد.
خانم  «آلاري  ا.كول » سفير سيرالئون  در تهران  در اين  ديدار به  عنوان 
مقدم  السفراي  كشورهاي  آفريقايي  روابط كشورهاي  آفريقايي  با جمهوري  اسلامي  ايران  را داراي  تفاهم  و مناسب  ارزيابي  كرد و خواستار توسعه ، تحكيم  و استمرار آن در تمامي  ابعاد شد.
اطلاعيه بسيج به مناسبت سالروز عمليات مرصاد
نيروي مقاومت بسيج ديروز با انتشار اطلاعيه اي فرارسيدن پنجم مرداد سالروز عمليات غرورآفرين مرصاد در منطقه غرب ايران را گرامي داشت.به گزارش ايرنا، در بخشي از اطلاعيه روابط عمومي نيروي مقاومت بسيج با اشاره به مقاومت و پايداري جانانه مردم سلحشور ايران اسلامي و بسيجيان كه منجر به شكست دشمن شد، خاطرنشان شده است كه پرونده منافقين در اثر اين شكست در پيشگاه ملت قهرمان ايران سياه تر شد.
وزير اطلاعات:احتمال حمله اسرائيل به ايران ضعيف است اما منتفي نيست
وزير اطلاعات در خصوص تهديد اسرائيل به حمله گفت: احتمال آن منتفي نيست، ولي تحليل گران احتمال آن را ضعيف مي دانند.با اين همه ايران تدابير لازم را براي دفع هر تجاوزي انديشيده است.به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در استان گلستان، علي يونسي كه در جمع روحانيون گرگان سخن مي گفت، با بيان اينكه امروز افراط گرايي و تحجر بزرگترين خطر براي اسلام، نظام و كشور است، اظهار داشت: بايد اسلامي را به فرزندان خود ارائه كنيم كه قابل درك و مطابق با فطرت آنان باشد. وزير اطلاعات همچنين درباره بي طرفي وزارت تحت تصدي اش در انتخابات آتي رياست جمهوري اطمينان داد.
نيروهاي آمريكايي ۱۵ تن را در شهر مرزي عراق با ايران دستگير كردند
ارتش آمريكا اعلام كرد: سربازان اين كشور در عراق ۱۵ تن از اعضاي يك گروه مظنون به اعمال تروريستي را در شرق عراق دستگير كردند.به گزارش ايسنا، آسوشيتدپرس با مخابره اين خبر افزود كه سربازان واحد يكم پياده نظام ارتش آمريكا در حمله به شهر مندلي در مرز ايران و ۶۰ مايلي شرق بغداد، افرادي را كه «تروريست هاي مظنون منطقه» خوانده دستگير كرده اند.در اطلاعيه ارتش آمريكا آمده است: سربازان موفق به مصادره ۶ قبضه تفنگ از اين افراد شده اند.
مبادله ۲۵ زنداني بين ايران و آذربايجان
ششمين مرحله مبادله زندانيان بين دو كشور ايران و آذربايجان انجام شد.
به گزارش ايسنا،  در اجراي قانون موافقت نامه انتقال محكومان به حبس بين ايران و آذربايجان، ششمين مرحله مبادله زندانيان محكوم به حبس دو كشور، دوشنبه گذشته با حضور مسئولان ذي ربط دو كشور در نقطه صفر مرزي آستارا (استان گيلان) انجام شد.در اين مرحله هيات نمايندگي ايران ۱۷ نفر از زندانيان ايراني را از طرف آذري تحويل گرفت و در مقابل ۸ نفر از زندانيان اتباع آذربايجان به مسئولان و مقامات ذي ربط آذري تحويل شدند.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |