دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۴۷ - Jul 26, 2004
ديدار شهرداران مناطق ۲۲گانه تهران با شهروندان
همزمان با سالروز برگزاري نخستين نماز جمعه تهران، شهرداران مناطق ۲۲گانه تهران روز جمعه ۹ مرداد ماه ضمن ديدار با شهروندان تهراني، مسائل و مشكلات آنان را بررسي و براي حل آن اقدام مي كنند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران شهروندان مناطق ۲۲گانه تهران مي توانند جهت دريافت و تكميل فرم ثبت نام ملاقات با شهرداران منطقه خود، از امروز تا ۷ مرداد ماه به محل دفتر ارتباط مردمي شهرداري تهران واقع در خيابان بهشت، ساختمان شهرداري مركز، طبقه همكف مراجعه كنند.

شهردار تهران:
بدون ترديد از محور هاي اصلي نظام اسلامي برقراري عدالت است
محمود احمدي نژاد در دهمين گردهمايي سالانه جوامع اسلامي دانشجويان دانشگاههاي سراسر كشور در اصفهان گفت: غني ترين و گسترده ترين حاكميت عدالت خواهي و الهي كه تاكنون در تاريخ بشر تشكيل شده است، جمهوري اسلامي است و نظير اين حاكميت در تاريخ وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاري فارس، شهردار تهران ضمن تاكيد بر صيانت از آرمانهاي جامعه گفت: هر كس علاقه مند به تاثيرگذاري در زندگي خود است بايد موقعيت تاريخي خود را بشناسد.
وي با بيان اينكه اگر انقلاب اسلامي و ريشه هاي آن را تحليل كنيم، به موقعيت خود پي مي بريم، افزود: در طول تاريخ يك جريان پيوسته حركت كرده و ما امروز ادامه آن جريان هستيم. پيامبران الهي در طول تاريخ با يك پيام روشن آمدند.
وي ادامه داد: در مقابل اين جريان پيوسته اصيل همواره مجموعه هاي قدرتمندي بودند كه با تمام توان مقابله مي كردند و اين تغيير زندگي بشر است.
احمدي نژاد اضافه كرد: در طول تاريخ بشر دوران هايي كه حاكميت حق مستقر شده و اعمال اراده كرده، كوتاه است و بيشترين امامان ما اكثر دوران امامت خود را در زندان به سر  بردند.
وي با اشاره به اينكه با نگاه به اين روند تاريخي بايد قدر نعمت جمهوري اسلامي را شناخت، تصريح كرد: برخي اصرار دارند ريشه هاي عميق تاريخي انقلاب را قطع كنند و با اين كار اتصال انقلاب به اين جريان توحيدي را از بين ببرند. وي گفت: بدون ترديد از محورهاي اصلي نظام اسلامي برقراري عدالت است و عدالت بدون تحقق ساير جنبه هاي لازم امكان تحقق ندارد.

با حضور شهردار تهران
۲۰ طرح عمراني شهري امروز در شمال تهران افتتاح مي شود
007485.jpg
گروه شهري: دكتر محمود احمدي نژاد - شهردار تهران، بعدازظهر امروز ۲۰ طرح عمران شهري را در محلات دركه، ولنجك، زعفرانيه و محموديه افتتاح و مورد بهره برداري قرار مي دهد.
محمدرضا بمانيان - شهردار منطقه يك تهران،  ديروز در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: در راستاي ارتقاء سطح كمي و كيفي سرانه و خدمات شهري، ۲۰ طرح عمراني، فني، ترافيكي و فضاي سبز كه با صرف اعتباري بالغ بر ۸۰ ميليارد ريال اجرا شده اند، مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي گفت: به منظور افزايش سرانه فضاي سبز و برخورداري شهروندان از فضاي فراغتي و تفريحي، بوستان شهري گلريزان در زميني به مساحت ۱۷ هزار متر مربع ساخته شده است.
به گفته وي در اين بوستان افزون بر فضاي مناسب بازي براي كودكان، كتابخانه، نمازخانه و بوفه ، محل فعاليت هاي هنري - فرهنگي ايجاد شده است و بدين نحو بوستانها از وضعيت صرفا فضاي سبز خارج شده و چندمنظوره شدند.
بمانيان در ادامه به اجراي ۳ پروژه تعريض معبر عمومي در خيابانهاي ولنجك، شهيد بهزادي و شهيد ماكوئي پور جنوبي اشاره كرد و افزود:  به منظور تسهيل در تردد شهروندان، ۴ پروژه بازگشايي خيابانهاي مسدودشده از جمله جوانان، ساسان و ولنجك كهنه اقدام شده است و براي اين مهم اعتباري بالغ بر ۲۳ ميليارد ريال هزينه شد. با بهره برداري از اين پروژه ها حدود ۱۵ هزار متر به سطح دسترسي منطقه شمال تهران افزوده شده است.
ساخت كانال جمع آوري آبهاي سطحي به طول ۳۵۰۰ متر، ساخت و بازسازي سرويس هاي بهداشتي ۲ مدرسه، نماسازي مسجدالنبي و ساخت نمازخانه بوستان كوهسار و بهسازي و ترميم روكش آسفالت معابر عمومي از جمله خيابان مقدس اردبيلي از ديگر طرح هايي است كه شهردار تهران به افتتاح آنها مبادرت مي ورزد.
به گفته شهردار منطقه يك تهران، در راستاي بهسازي و ساماندهي معابر و حذف گره هاي كور ترافيكي، طرح اصلاح هندسي ۳ تقاطع شامل تقاطع بلوار دانشجو - گلريزان، تقاطع بلوار دانشجو - البرز و ساسان- ثارالله و نيز ايمن سازي معابر محله ولنجك انجام شده و امروز مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

دو ميليارد دلار براي توسعه متروي تهران
دولت  دو ميليارد دلار براي  گسترش  خطوط متروي  تهران  سرمايه گذاري   مي كند.معاون  هماهنگي  و امور عمراني  وزير كشور با اشاره  به اينكه  خطوط ۳ و ۴متروي  تهران  ۸ سال   آينده  به  بهره برداري  مي رسد گفت : سرمايه گذاري  دولت  و شهرداري  تهران  در اين  طرح  به صورت  مشترك  ۵۰ درصد دولت  و ۵۰ درصد شهرداري  خواهدبود.

رانندگان تاكسي بدون كنكور به دانشگاه مي روند
معاون انتظامي سازمان تاكسيراني از ايجاد دانشگاه علمي - كاربردي به منظور ارتقاء سطح علمي و فرهنگي رانندگان تاكسي از نيمه دوم سال جاري خبر داد و گفت : با اجراي اين برنامه رانندگان تاكسي هم خواهند توانست تا در دوره كارشناسي رشته هاي مختلفي همچون جامعه شناسي ، روانشناسي ، حقوق و مديريت ادامه تحصيل دهند .
به گزارش خبرگزاري «مهر» سرهنگ محمد مهدي صدوقي با بيان اين مطلب گفت: سازمان تاكسيراني تلاش مي كند تا به موازات ايجاد تغييرات اساسي در ساختار و نحوه نظارت خود بر عملكرد رانندگان تاكسي، آموزش هاي لازم را به منظور ارتقاء سطح دانش و فرهنگ اين قشر زحمتكش ارائه دهد كه اين امر علاوه بر تغيير در نگرش مردم به رانندگان تاكسي زمينه بهبود روابط اجتماعي ميان مسافران و رانندگان تاكسي را فراهم خواهد آورد .

نابودي ۵۰ هزار قنات
007488.jpg
معاون  سازمان  جنگل ها، مراتع  وآبخيزداري  كشور گفت : تاكنون  ۵۰ هزار رشته قنات  در كشور خشك  شده  و از بين  رفته  است . «حسن  شريفي» افزود: براساس  آمار، درگذشته  ۸۰ هزار رشته  قنات  در كشور وجود داشت  كه  از اين  تعداد فقط ۳۰ هزاررشته  برجاي  مانده  است . اين  مسئول ، جلوگيري  از هدر رفتن  نزولات  جوي  و تلاش  براي  ذخيره  آنها ازطريق  آبخوان داري  و حفظ رطوبت  خاك ، قنوات  و چاه ها را از جمله  سياست هاي  ملي آبخيزداري  كشور عنوان  كرد. شريفي  گفت : در همين  ارتباط، سال  گذشته  ۱۶۸ طرح  آبخيزداري  با اعتباري بالغ  بر ۳۶۵ ميليارد ريال  در كشور اجرا و به  بهره برداري  رسيد.

بارندگي هاي اخير، تأثيري در كاهش آلودگي هواي تهران ندارد
007494.jpg
كارشناس  محيط زيست  گفت : بارندگي هاي  اخير تأثيري  در بهبود كيفيت  هوا در فصل  گرما نداشته  چرا كه  داراي  «ازن» مخصوص  به  خود است .
حسين  حسنخاني  ديروز در گفت  وگو با ايرنا  افزود: آلودگي  هوا در فصل  تابستان  ناشي  از نبود اختلاف  دماي  زياد در هوا و توده هاي  ساكن  جوي ، مي باشد.
وي  گفت : اين  آلودگي  در تابستان  به  ساعات  اوج  ترافيك  محدود مي شود، زيرا در اين  فصل  به  دليل  ازدياد ميزان  آلاينده ها، تراكم  مولكول هاي  هوا نيز كمتر مي شود.

تدوين استاندارد آلودگي صوتي
007491.jpg
معاون سازمان حفاظت محيط زيست گفت: تا پايان شهريورماه امسال خودروها، موتورسيكلت ها، نيروگاه ها، پالايشگاه ها و فرودگاه ها داراي استاندارد آلودگي صوتي مي شوند.وي افزود:  سازمان محيط زيست با تدوين طرحي، استاندارد آلودگي صوتي براي خودروها، نيروگاه ها، پالايشگاه ها و فرودگاه ها را تعيين كرده و جهت تصويب نهايي به شوراي عالي محيط زيست ارايه داده است. براساس اين طرح تمام ارگان ها و تأسيسات مورد نظر پس از تصويب طرح مذكور موظف به رعايت استانداردهاي لازم در زمينه آلودگي صوتي مي باشند و در صورت داشتن اصوات بالاتر از استانداردها به جريمه ها و مجازات تعيين شده محكوم مي شوند.

۵۰۰ بازرس تاكسيراني مأمور گزارش تخلفات تاكسيرانان تهراني شدند
مديرعامل  سازمان  تاكسيراني  تهران  از آغاز به  كار ۵۰۰ بازرس  اين  سازمان براي  گزارش  تخلفات  تاكسيداران  در تهران  خبر داد.
سيدجمال  هاشمي عرب  در آيين ساماندهي  ماموران  نامحسوس  بازرسي تاكسيراني  تهران  افزود: اين  بازرسان  به  طور نامحسوس ، روزانه  تخلفات رانندگان  تاكسي  تهران  را به  مراجع  ذيربط در اين  سازمان  گزارش  مي كنند. وي  گفت : بازرسان  سازمان  تاكسيراني  تهران  متشكل  از نيروي  مقاومت  بسيج ، سپاه  پاسداران ، نيروي  انتظامي و خانواده  معظم  شاهد هستند و فعاليت  خود را از بامداد روز يكشنبه  آغاز كردند. اين  مدير تصريح  كرد: مشاركت  شهروندان  در كمك  به  اين  بازرسان  نقش بسزايي  در موفقيت  روزافزون  اين  طرح  خواهد داشت .

تا پايان امسال و با هزينه اي حدود ۲۰۰ ميليارد ريال
ناوگان خدمات شهري تهران نوسازي مي شود
007497.jpg
گروه شهري: چهارمين مرحله بهره برداري از خودروهاي مكانيزه خدمات شهري ديروز با حضور دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران طي مراسمي در محل سازمان خدمات موتوري آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين مرحله ۲۴۴ دستگاه خودروي سي مي تريلر، ۳۰ دستگاه كشنده SH12، چهار دستگاه كشنده بنز، ۸۰ دستگاه خاور، ۸۰۸ جاروب و جدول شوي مكانيزه و ۳۰ دستگاه بنز ۱۹۲۴ جهت ساخت غلتان با هزينه اي بالغ بر ۱۰ ميليارد و ۳۶۰ ميليون تومان وارد چرخه ناوگان موتوري خدمات شهري شد.
شهردار تهران در اين مراسم گفت: در طول سال ۸۲ نيز طي سه مرحله موفق به واگذاري تعداد ۶۷۰ دستگاه خودرو جمع آوري، رفت وروب و حمل زباله در سطح مناطق شهر تهران به ارزش ۱۰ ميليارد و ۸۹۹ ميليون تومان شديم.
وي اظهار اميدواري كرد، با طراحي هاي انجام شده تا پايان امسال و در پنجمين و آخرين مرحله اين طرح كل ناوگان خدمات موتوري در حوزه خدمات شهري نوسازي و بازسازي خواهد شد. احمدي نژاد ضمن بي سابقه خواندن اين اقدامات در ۱۷ سال گذشته گفت: با توجه به افزايش جمعيت، تعداد مناطق، سكوها و حجم توليد زباله هاي شهري مديريت شهري بر آن شد تا با افزايش توان خود اقدام به جبران نقايص موجود در بخش رفت و روب و حمل وجمع آوري زباله هاي شهري كند به طوريكه از سال ۸۲ تا پايان امسال با صرف هزينه اي حدود ۲۰ ميليارد تومان دست كم يك هزار دستگاه از انواع خودروهاي مكانيزه وارد چرخه ناوگان خدمات شهري شده است.
وي ادامه داد: در مرحله پنجم اين طرح با استفاده از تحقيقات و بررسيهاي انجام شده از جانب كارشناسان و متخصصين نسبت به شناسايي معايب و اشكالات باقيمانده در شبكه اقدام و در رفع آن اشكالات و معايب تلاش خواهيم كرد، ضمن اينكه در نظر داريم مشكل فرسودگي ۲۰ درصد باقيمانده ناوگان موتوري خدمات شهري را نيز تا پايان امسال مرتفع سازيم. لذا پيش بيني مي كنيم تا پايان امسال ناوگان حمل و نقل و رفت و روب زباله شهرداري بدون هيچ عيب و نقصي اقدام به خدمات رساني شهروندان خواهد كرد.
شهردار تهران همچنين از عقد قرارداد خريد حدود يكصد دستگاه موتورسيكلت سه چرخ و چهارچرخ ويژه جمع آوري و حمل زباله از كوچه هاي باريك و فرعي خبر داد كه با هزينه اي حدود ۲۰۰ ميليون تومان تا سه ماه آينده در سطح مناطق ۲۲ گانه تهران توزيع خواهد شد.مهندس مصطفي سليمي مديرعامل سازمان خدمات موتوري نيزخودروهاي مكانيزه جديد را از بهترين دستگاههاي موجود در ايران و برخوردار از كيفيت بالا و آخرين دست آوردهاي جديد رفت وروب ونظافت و حمل و نقل زباله دانست .

درصورت تصويب طرح كالبدي ۲۱ نقطه حريم شهر
ساخت و ساز در حريم تهران ضابطه مند مي شود
گروه شهري: رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: درصورت تصويب طرح كالبدي ۲۱ نقطه جمعيتي حريم استحفاظي شهر تهران،  ساخت و ساز در حريم تهران ضابطه مند خواهند شد.
به گزارش خبرنگار ما شوراي شهر ديروز در هشتاد و پنجمين جلسه علني و بدون حضور مستمع ،خود بررسي لايحه «طرح كالبدي ۲۱ نقطه جمعيتي و ضوابط و مقررات مربوط به كليه نقاط جمعيتي واقع در حريم استحفاظي شهر تهران» را آغاز كرد و ادامه بحث و تصميم گيري در اين باره به جلسات بعد موكول شد.
مهندس مهدي چمران - رئيس شورا در حاشيه اين جلسه در جمع خبرنگاران افزود: درحال حاضر به دليل نبود طرح هاي كالبدي در ارتباط با حريم استحفاظي تهران در برخي نقاط ساخت و ساز به صورت غيرمجاز و بدون رعايت مسايل ايمني و اصول شهرسازي صورت مي گيرد كه با بررسي و تصويب طرح هاي مربوط به حريم شهر تهران از گسترش بي رويه شهر جلوگيري به عمل خواهد آمد و شهرسازي ضابطه مند خواهد شد.
چمران افزود: مطالعات مربوط به تهيه طرح هاي كالبدي براي نقاط جمعيتي از سال ۷۶ آغاز و در سال ۷۸ طرح هاي مذكور تهيه و تحويل شد ولي تا قبل از شروع به كار دور دوم شوراي شهر بلاتكليف مانده بود و همين امر تاكنون مشكلاتي را براي حريم تهران درپي داشته است.
به گفته وي شوراي شهر دوم از ابتداي شروع به كار در جلسات متعدد و با دعوت از كارشناسان و شهرداران مناطق مجددا اين طرح ها را با استفاده از اطلاعات و آمار روز با انجام اصلاحاتي مورد بررسي قرار داد و در جلسات آينده پس از بررسي و تصويب نهايي به مناطق جهت اجراء ابلاغ خواهد شد.
چمران افزود: شوراي شهر مي كوشد براي تمام نقاط تهران، طرح كالبدي تهيه شود.
وي درباره تعطيلي محل نمايشگاه بين المللي تهران نيز گفت: محل فعلي نمايشگاه بين المللي تهران پس از اتمام برگزاري نمايشگاه موتورسيكلت به صورت قطعي تعطيل خواهد شد.چمران با اشاره به مشكلات ترافيكي ناشي از برگزاري نمايشگاه بين المللي گفت: در هيچ جاي دنيا نمايشگاه هاي بزرگ در مركز شهر قرار ندارد و از اين گذشته بحث انتقال نمايشگاه از سال ۶۷ مطرح بوده و در سال ۷۶ به تصويب هيات دولت رسيده است و در سال ۷۸ نيز كلنگ احداث نمايشگاه جديد توسط رئيس وقت مجلس به زمين زده شد.

با تخصيص يارانه
قيمت ميوه اين هفته كاهش مي يابد
۲۰ جايگاه ويژه عرضه ميوه و تره بار و ۲۰ جايگاه سيار طي هفته جاري در مناطق مختلف شهر راه اندازي مي شود
با افزايش عرضه و نيز اختصاص يارانه، نرخ ميوه و تره بار از اواسط هفته جاري با سير نزولي كاهش مي يابد.
صدرالله دولت قائم مقام سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران ديروز در گفت و گو با ايسنا افزود، اين سازمان در روزهاي اخير جهت تنظيم بازار و مقابله با گراني ميوه و تره بار كه به دليل شرايط جوي نامناسب از جمله سرمازدگي شكوفه ها در اواخر اسفندماه سال گذشته و فروردين ماه سال جاري و نيز توفان و تگرگ ارديبهشت ماه ايجاد شد، اقداماتي انجام داده است.وي با بيان اين كه ۳ ميليارد تومان يارانه براي كنترل قيمت ميوه اختصاص يافته است، افزود: ۲۰ جايگاه ويژه عرضه ميوه و تره بار طي هفته جاري در مناطق مختلف شهر و ۲۰ جايگاه سيار نيز راه اندازي مي شود.
قائم مقام سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران تصريح كرد: مدت كار روزانه ميادين و بازارهاي روز تا ساعت ۳۰/۲۱ افزايش مي يابد و ميدان ميوه و تره بار مركزي جمعه ها نيز فعاليت خواهد كرد.
در همين حال مديركل ميوه هاي گرمسيري نيز اعلام كردميوه در ميدانهاي ميوه و تره بار ، دست كم بين ۵ تا ۶ واسطه، بدون جابجايي مي چرخد و درهر مرحله افزايش قيمت پيدا مي كند.
اكبر لوني در گفت وگو با خبرگزاري فارس، افزود: ميوه و تره بار كه ساعت ۲۴ وارد ميدانهاي  بار شهرداري مي شود، تا ساعت ۸ صبح حداقل ۶-۵ دست مي چرخد و معاملات صوري روي آن انجام مي گيرد.غلامرضا صحراييان قائم مقام وزير جهاد كشاورزي نيز مي گويد: عرضه ميوه در سال جاري بيش از ۵۰ درصد كاهش يافته است. وي افزود : عمده دليل افزايش قيمت ميوه در سال جاري به خاطر سرمازدگي ابتداي سال و كاهش توليد ميوه است. وي در خصوص جلوگيري از صادرات يا تاكيد بر واردات ميوه براي ميزان عرضه گفت: طبق قانون صادرات و واردات ميوه و همه اقلام كشاورزي آزاد است، فقط واردات آن محدوديت فني قانون حفظ نباتات دارد وگرنه محدوديت ديگري ندارد.
صحراييان گفت: عرضه ميوه در سال جاري بيش از ۵۰ درصد كاهش يافته است. وي در پاسخ به اين سوال كه «آيا برنامه توليد ميوه هاي گلخانه اي براي جبران توليد در نظر داريد» گفت: سياست ما اين است كه توليدات گلخانه اي را به شدت رشد دهيم، ولي اين كار به راحتي و در كوتاه مدت امكان ندارد بخصوص در مورد محصولات باغي كه امكان كشت گلخانه اي ندارد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |