يكشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۹۹ - Jun 6, 2004
آثار دنيايي نماز شب
قال ابوعبدالله عليه السلام: صلوه الليل تحسن الوجه، و تحسن الخلق و تطيب الرزق، و تقضي الدين، و تذهب الهم، و تجلو االبصر، عليكم بصلوه الليل، فانها سنه نبيكم، و مطرده الداء عن اجسادكم
امام صادق عليه السلام فرمود: نماز شب چهره را زيبا (و نوراني) و خلق را نيكو و روزي را پاك و قرض را اداء و غم را مي برد و چشم را جلا مي دهد.
خواندن نماز شب بر شما لازم است چون كه سنت پيامبر شماست و درد را از بدن هاي شما دور مي كند.
[بحار جلد ۶۲ص ۲۹۱]
امروز با حافظ
خال و خط تو مركز حسن و مدار حسن
اي روي ماه منظر تو نوبهار حسن
در زلف بي قرار تو پيدا قرار حسن
در چشم پر خمار تو پنهان فسون سحر
اسامي نمايش هاي تئاتر دفاع مقدس اعلام شد
007560.jpg
دنياي سينما خود را براي جوايز سينمايي شبكه هاي تلويزيوني ماهواره اي آماده مي كند. فيلم «دزدان كارائيب» كه در شش رشته نامزد دريافت جايزه شده است، بيشترين بخت را دارد. جاني دپ، ستاره اين فيلم نامزد دريافت جايزه بهترين بازيگر مرد است.
چارليز ترون، برنده اسكار امسال نيز براي فيلم «هيولا» بيشترين بخت را براي دريافت جايزه بهترين بازيگر زن دارد. ديگر نامزدهاي بازيگري عبارتند از: تام كروز، اما تورمن، كوئين لطيفه و ...
اسامي نمايش هاي منطقه دو تئاتر دفاع مقدس كه از چهارم تا هفتم تيرماه سال جاري در استان كرمان برگزار مي شود اعلام شد.
به گزارش ايسنا، محمد خزاعي معاونت ارتباطات و روابط عمومي جشنواره دفاع مقدس با اعلام اين خبر افزود: نه گروه نمايشي از شهرهاي اهواز، خرمشهر، زاهدان، مشهد، بوشهر به مدت چهار روز، آثارشان را در سالنهاي نمايش شهر كرمان به صحنه مي برند.
وي افزود: اين نه گروه از ميان ده ها گروه شركت كننده در جشنواره توسط هيأت بازبيني مركب از آقايان محمدرضا الوند، حسين پارسايي، اتابك نادري، مسعود عابدين نژاد، مهدي مكاري، افشين خورشيد باختري، محمد حيدري، حسين راضي، حسين پرستار، حميدرضا نعيمي، داوودفتحعلي بيگي، جمشيد خانيان و رحمت اميني براي رقابت در منطقه دو تئاتر دفاع مقدس انتخاب شدند.
به گزارش ايسنا،معاونت ارتباطات و روابط عمومي جشنواره تئاتر دفاع مقدس اسامي نمايشهاي پذيرفته شده براي منطقه دو را به اين ترتيب اعلام كرد.
يزدالله سيد سعيد فاضلي از اهواز، نقش پنهان، حسين محمدي از اهواز، يك دوز رنگي - حميدرضا سالاروند از خرمشهر، معلمي به نام سفر عليرضا ارجوني از زاهدان، روحي - علي كيخواه شهري از زاهدان، پوتين هاي پايه دار - محمد الهي از مشهد، بخند عشق، نمك گير شو و بعد برو - اسماعيل بايگي از مشهد. خزاعي يادآور شد: دو نمايش ديگر با اصلاحاتي به اين گروه ها اضافه مي شوند.
جشنواره منطقه تئاتر دفاع مقدس كرمان از چهارم تا هفتم تيرماه در استان كرمان برگزار مي شود.

بحثي در غزل معاصر
نشست اين هفته كتاب ماه ادبيات و فلسفه به «بحثي در غزل معاصر» با يادي از آثار زنده ياد حسين منزوي اختصاص دارد كه با حضور عليرضا قزوه، كاميار عابدي، محمدرضا روزبه و مجيد پويان در ساعت ۱۷ روز سه شنبه ۱۹ خرداد در محل خانه كتاب برگزار مي شود.

جشنواره تئاتر آييني در بوشهر برگزار مي شود
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر گفت: براي نخستين بار در كشور جشنواره تئاتر آييني امسال در اين استان برگزار مي شود.
«الله كرم پولادي ري شهري» در جمع خبرنگاران در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: اين جشنواره تخصصي تئاتر كه خاستگاه آن در كشور اختصاص به بوشهر دارد بمنظور به تصوير كشاندن قابليت و استعدادهاي نيروهاي استان و ايجاد زمينه رشد آنها تا پايان سال جاري انجام مي پذيرد.
وي با اعلام اينكه كارهاي مقدماتي اين جشنواره كه با تفكر احياي سنت ها و آيين هاي قديمي در حال انجام است افزود: تئاتر بوشهر در رديف پنج استان برتر كشور مي باشد.
وي با اشاره به اينكه استان بوشهر كانون تحولات مهمي در زمينه اقتصاد در سطح كشور مي باشد افزود: يك ديدگاه كلان و فرانگر جهت جلوگيري از آسيبهاي ناشي از توسعه اقتصادي با هماهنگي و همكاري بين بخشي و فرابخشي جهت توسعه و پايداري فرهنگ بايد ايجاد شود.
وي كل اعتبارات سالجاري فرهنگ و هنر در استان بوشهر را بيش از ۱۰ ميليارد ريال عنوان كرد كه ۵۰۰ ميليون ريال آن اعتبارات جاري مي باشد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر با اشاره به تعطيلي سينما بهمن بوشهر گفت: ۵۰۰ ميليون ريال از اعتبارات استاني و حوزه هنري براي تعمير و مرمت اين سينما در نظر گرفته شده كه در صورت تأمين اعتبار تا پايان سالجاري مورد استفاده مجدد قرار مي گيرد.
وي از جايگزيني سينما فرهنگ با ظرفيت ۱۳۰ نفر و يك سينماي روباز تحت عنوان سينما دريا با ظرفيت ۲۵۰ نفر دربندر بوشهر ياد كرد كه بتواند در كوتاه مدت جوابگوي نياز مردم باشد.

۷ نمايش با ۱۰۰ ميليون ريال فروش در تئاتر شهر
مجموعه تئاتر شهر در اين هفته با هفت اجرا در حدود ده ميليون تومان فروش داشت.
به گزارش ايسنا، نمايش «اسبها» به نويسندگي و كارگرداني محمد رحمانيان با سپري كردن ۲۶ اجرا در تالار اصلي در حدود پنج ميليون تومان فروش داشت كه از اين ميان حدود سه هزارنفر از بليط ميهمان استفاده كرده بودند.همچنين نمايش تيغ كهنه به نويسندگي محمد اميريار احمدي و كارگرداني نادر برهاني مرند با سپري كردن اولين هفته اجراي خود در تالار چهارسو در حدود سه ميليون ريال فروش داشت كه از اين ميان دويست نفر كارت ميهمان داشتند.
اما نمايش «قصه شهر فرهنگ شهر ما» به نويسندگي و كارگرداني نصرا… قادري در حدود ۱۷ اجرا را برگزار كرده و در حدود شش ميليون ريال فروش داشت و در حدود چهارصد نفر هم از بليط ميهمان استفاده كردند كه البته اين نمايش تا تعميرات تالار قشقايي اجرا نداردنمايش «خانه در گذشته ما است» نويسندگي و كارگرداني حامد محمد طاهري نيز پس از ۱۴ اجرا در تالار سايه و استفاده صد نفر از بليط ميهمان در حدود نه ميليون ريال فروش كرد.
به گزارش ايسنا، «گوش كن» عنوان نمايشي از آناهيتا اقبال نژاد است كه هفته هاي پاياني خود را طي مي كند اين نمايش تاكنون ۲۴ اجرا در تالار كوچك داشته و با استفاده چهارصد نفر از بليط ميهمان در حدود پنج ميليون ريال فروش داشته است.
نمايش «ناتمام» نيز كه همزمان در اين تالار و با كارگرداني آناهيتا اقبال نژاد كار مي شود، بعد از ۲۳ اجرا در حدود نه ميليون ريال فروش داشته كه از اين ميان هشتصد نفر از بليط ميهمان استفاده كرده اند.
مجلس شبيه خواني شازده كوچولو عنوان نمايشي از علي اصغر دشتي است كه با وجود ۱۶ اجرا در حدود شش ميليون ريال فروش داشته و حدود ششصد نفر از بليط ميهمان استفاده كرده اند.

جشنواره فيلم هاي ايراني در ژاپن گشايش يافت
جشنواره فيلم هاي ايراني روز جمعه طي مراسمي در محل همايش هاي بنياد ژاپن در توكيو پايتخت ژاپن گشايش يافت.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم كه صدها تن از مقامهاي ژاپني و ايراني و نيز علاقمندان به سينماي ايران حضور داشتند، پس از ارائه توضيحات ايچي ياما رئيس كميته اجرايي جشنواره، اوگورا رئيس بنياد ژاپن، عليرضا رضاداد مديرعامل بنياد سينمايي فارابي و علي ماجدي سفير ايران در توكيو سخناني را ايراد كردند.
در اين جشنواره كه به مدت ده روز ادامه خواهد داشت، قرار است ده فيلم از ده كارگردان مطرح سينماي ايران در محل همايش هاي بنياد ژاپن به نمايش درآيد.
«ارتفاع پست» ابراهيم حاتمي كيا، «بماني» داريوش مهرجويي، «بوي كافور، عطر ياس» بهمن فرمان آرا، «ناخدا خورشيد» ناصر تقوايي، «سرب» مسعود كيميايي، «زير پوست شهر» رخشان بني اعتماد»، «سفر به چزابه» رسول ملاقلي پور، «عينك دودي» غلامحسين لطيفي،  «فرش باد» كمال تبريزي و «بايكوت» محسن مخملباف، فيلم هايي هستند كه قرار است در اين جشنواره به نمايش گذاشته شوند.
بهمن فرمان آرا، ابراهيم حاتمي كيا، رسول ملاقلي پور، رضا كيانيان، فاطمه معتمد آريا و گلاب آدينه نيز قرار است در اين جشنواره شركت كنند.
در مراسم گشايش جشنواره، بهمن فرمان آرا كارگردان فيلم بوي كافور عطر ياس و رضا كيانيان هنرمند ايراني حضور داشتند.
در حاشيه اين جشنواره نيز دو همايش تخصصي سينما با حضور منتقدان و صاحب نظران سينماي ايران و ژاپن تحت عناوين بررسي وضعيت سينماي ايران و نقش زن در سينماي ايران برگزار خواهد شد.
نمايشگاه هاي تخصصي عكس و پوستر، معرفي توليدات سينمايي و محصولات فرهنگي ايران و آنونس هاي سينمايي از ديگر برنامه هاي حاشيه اي جشنواره فيلم ايران مي باشند.

پاسخ به پرسش پزشكي
علائم حاملگي خارج از رحم
دكتر روزنفلد در پاسخ به پرسشي علائم عمده حاملگي خارج از رحم را دل درد زير ناف و شانه درد ناگهاني اعلام داشته به شرط آن كه همراه با تاخير عادت ماهانه باشد.

برگي از تاريخ
مفت خوري به سبك اروپايي
هرناندو دو سوتو اسپانيايي كه وارد فلوريدا شده بود سوم ژوئن ۱۵۳۹ آنجا را ملك دولت اسپانيا اعلام كرد. هنر وي تنها اين بود كه گام به آنجا گذارده بود. در آن زمان بلعيدن سرزمين هاي بدون دفاع به همين آساني صورت مي گرفت كه بازماندگان اين غارتگران اروپايي اينك هر متر مربع اين اراضي را به گزاف مي فروشند و ثروت بادآورده خود را به رخ ملل ديگر مي كشند. سه قرن بعد دولت اسپانيا فلوريدا را به دولت واشنگتن فروخت كه يك ايالت آمريكا را تشكيل مي دهد.

تازه  هاي دنياي رسانه ها
اين همه تبليغ براي سالگرد «حمله به نرماندي» چرا؟
امروز ششم ژوئن، شصتمين سالگرد حمله ۱۵۰ هزار نظامي آمريكايي، انگليسي و مهاجر نشينان انگلستان (كانادا ، استراليا و نيوزيلند) به نرماندي واقع در خاك فرانسه است. اما امسال براي اين مراسم تبليغ فراوان كرده اند و رئيس جمهوري آمريكا و ۲۰ رئيس دولت ديگر در اين مراسم شركت دارند، حال آن كه بيستمين و چهلمين سالگرد به آرامي برگزار شده بود. امسال «شرودر» رئيس دولت آلمان را هم به اين مراسم كشانده اند و او اولين رئيس دولت آلمان است كه در اين مراسم «محكوميت آلمان» شركت مي جويد. پوتين را هم امسال به عنوان نخستين رئيس دولت روسيه كه در فرانسه در اين مراسم شركت مي كند به آنجا آورده اند. روس ها قبلاً هيچگاه پياده شدن متفقين درنرماندي را به عنوان يك رويداد بزرگ قبول نداشته اند زيرا كه معتقدند اگر ميليون ها سرباز روس و ساير ملل اتحاد شوروي جان بر كف ننهاده بودند كه بهترين واحدهاي ارتش هيتلر را در چنگال بگيرند، غربي ها فرصت و جرأت حمله به نرماندي را كه بسياري از سربازان آلماني از آنجا به جبهه شرق منتقل شده بودند، نداشتند.
اين بيش از حد بزرگ كردن حمله به نرماندي و داستان سرايي براي آن كه طرح مقامات كاخ سفيد خوانده شده، موضوع تفسير برخي از روزنامه ها قرار گرفته است كه نخست پرسيده اند چرا جورج بوش تظاهرات سنگين ايتاليايي ها و فرانسوي ها و انتقاد پاپ را بر خود هموار ساخت و به نرماندي رفت و قضيه «d-day» را اين قدر بزرگ كرد، و سپس پاسخ داده اند كه خواسته است اولاً صدام حسين را در رديف هيتلر و دشمن مشترك همه قرار دهد و تلقين كند كه حمله نظامي به عراق كاري برابر لشكركشي به نرماندي بوده است و ثانياً مخالفان جنگ عراق ـ سران فرانسه، آلمان و روسيه ـ را در كنار هم ملاقات كند و بكوشد كه بر قطعنامه پيشنهادي آمريكا ـ انگلستان به شوراي امنيت صحه بگذارند كه همه مي دانند در اين صورت، بر وخامت مسئله عراق افزوده خواهد شد و بدتر از همه بر اشغال نظامي يك كشور عضو سازمان ملل بدون مجوز شوراي امنيت و توجه به افكار عمومي جهانيان مهر تاييد مي گذارد. سازمان ملل پس از شكست هيتلر تاسيس شد تا از جنگ ها و خونريزي هاي بعدي و اشغال نظامي كشورها جلوگيري كند.
طبق اين مقاله ها، ديدار بوش از اروپا بيش از گذشته شكاف ميان مردم دو سوي اقيانوس اطلس را نشان داد و يك بار ديگر ثابت كرد كه عمل سران دولت ها كه افرادي خاص هستند با خواست و انتظار مردمشان كه توده ها هستند تفاوت زياد دارد.
اظهارات نخست وزير عراق و انتشار مجدد بيوگرافي او
روزنامه هاي اروپا اظهارات اياز علاوي را كه از سوي شوراي حاكمه منصوب آمريكا در عراق به سمت نخست وزير انتقالي اين كشور تعيين شده است در نخستين نطق تلويزيوني اش در اين سمت كه گفته است اگر نيروهاي نظامي آمريكا عراق را ترك گويند عراق با فاجعه و مصيبت رو به رو خواهد شد همراه با بيوگرافي او چاپ كرده و نوشته اند كه هدف از تعيين «علاوي» به سمت نخست وزير موقت، همين بود كه با ادامه استقرار نيروهاي اشغالگر موافقت كند و به استقرار آنان مشروعيت بخشد، حال آن كه انتصاب خود او در عرف
بين المللي مشروعيت ندارد و قانوني نيست.
روزنامه هاي اروپا بيوگرافي علاوي را عمدتاً به نقل از گاردين لندن چاپ كرده اند كه نشان مي دهد وي از يك خانواده بازرگان عراق است كه در انگلستان پزشكي تحصيل كرده و قبلاً از مهره هاي حزب بعث بوده كه پس از درگيري با صدام حسين به انگلستان گريخته و در اينجا حزبي از مخالفان صدام به وجود آورده كه اعضايش عموماًُ نظاميان فراري بودند و صدام در سال ۱۹۷۸ نقشه كشتن او را در لندن كشيده بود كه نافرجام شد. علاوي مورد اعتماد سازمان جاسوسي آمريكا «سيا» و سازمان جاسوسي «ام اي ـ ۶» انگلستان است و با اين دو سازمان ارتباط نزديك دارد. وي بلافاصله پس از تصرف عراق توسط نيروهاي آمريكايي، وارد اين كشور شد و چون مورد حمايت سيا و وزارت خارجه آمريكا بود عضو شوراي حاكميت گرديد و از اينجا رقابت او با چلبي آغاز شد كه مورد حمايت وزارت دفاع آمريكا بود. علاوي بود كه به دولت آمريكا اطمينان داد ژنرال هاي صدام پس از آغاز حمله مانند برف آب خواهند شد. او بود كه قبل از حمله به عراق گفته بود كه صدام ظرف ۴۵ دقيقه مي تواند سلاح هاي كشتار جمعي خود را آماده شليك كند كه دروغ از آب درآمد. علاوي اصرار كرده بود كه پس از اشغال عراق، ارتش و پليس اين كشور منحل نشوند كه برمر حكمران آمريكايي توجه نكرد. وي درنظر دارد كه پليس و دستگاه اطلاعات نيرومندي در عراق ايجاد كند، زيرا كه كاملاً بر امور امنيتي واقف است.
سرقت نظاميان آمريكا از منازل عراقي ها
به گزارش «چارلز الديگر» روزنامه نگار انگليسي، بخش رسيدگي هاي جنايي ارتش آمريكا (سي.آي.دي ) كار بررسي اين دعاوي را آغاز كرده است كه نظاميان آمريكايي ضمن گشت، و بازرسي از منازل عراقي ها دست به سرقت پول و جواهرات و اشياء قيمتي زده اند. طبق گزارش اين روزنامه نگار كه براي يك خبرگزاري انگليسي تهيه شده است، عراقي ها همچنين شكايت كرده اند كه نظاميان آمريكايي در ورود و بازرسي از منازل آنان مرتكب خشونت شده اند. از اين گزارش چنين بر مي آيد كه ممكن است اين شكايات جنجال ديگري شبيه ماجراي زندان ابوغريب، در اين زمان كه آمريكا نياز به همراهي اعضاي شوراي امنيت نسبت به قطعنامه خود دارد به وجود آورد.

نگارستان
007557.jpg
ديسك ها
۱. پاتريك هرن Patrick Heron
۲. تولد: ليدز ۱۹۲۰
۳. سبك هنرمند: طراحي مدرن (اين مكتب از سال ۱۹۱۹ توسط والتر گروپس آغاز شد. او عقيده داشت طراحان، نقاشان و معماران بايد آثارشان منطبق با طبيعت و زندگي واقعي باشد.)
۴. درباره هنرمند: «هرن»؛نقاش ، نويسنده و طراح پارچه بود. او اهل انگلستان و فردي با وجدان بود چرا كه در طول جنگ جهاني دوم؛ به عنوان يك كارگر ساده در مزرعه كار مي كرد. او به همراه «بن نيكلسون»؛ «باربارا هيپورت» (اين دو زن و شوهر بودند) در ايالت «وس» در شهر «كورن وال» يك كارگاه نقاشي داير وسبك آبستركت را دنبال كردند. «هرن» در مدرسه مركزي هنر لندن تدريس كرد و منتقد آثار هنري بود. بسياري از نمايشگاه هاي انفرادي او؛ توجه جهانيان را به خود جلب كرد. اگر چه سبك آبستركت را دنبال مي كرد اما بعد از مدتي به «طراحي مدرن» روي  آورد.
۵. نام تابلو و مشخصات تابلو: چهارده عدد ديسك بيستم جولاي ۱۹۶۳/ رنگ روغن روي بوم / ۲۱۳*۱۵۲ سانتي متر طرح هايي با رنگ خالص و تك رنگ با دقتي تمام به منظور برقراري نوعي هماهنگي بين فرم ها و رنگ ها؛ ديده مي شود. اين طرح ها؛ تعدادي «ديسك» را نشان مي دهد. با اينكه اثر موضوع خاصي را نشان نمي دهد اما خلوص رنگ ها؛ تنوع فرم ها در عين يكسان بودن و سادگي؛ نوعي ظرافت غزل گونه ايجاد كرده است.
۶.محل نگهداري تابلو: كلكسيون هنرمندان

بهارستان
رهگذر، دق الباب مكن
اهل اين خانه، بيدار مكن
گر آهنگ شر داري برو
گر به مهرآيي، درآ
رسول حمز اتوف- ترجمه فرشته ساري

شناسنامه
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ

داستانك
پسربابا
مامانم ميگه: پسرم شايستگي قبول شدن توهمه رشته هاي دانشگاهي رو داشته اين دانشگاهها بودن كه شايستگي نداشتن!
بابام ميگه: آخه اون پسر خود خود منه!
عجيبه! تاحال نميدونستم بابام هم تو آزمون دانشگاهها شركت مي كرده؟!
پوران حجت انصاري

گشتي در دنياي خبرها
قبرستان سبز
سن فرانسيسكو: قرار است در كاليفرنيا يك گورستان سبز تأسيس شود.
در اين گورستان ۱۳ هكتاري اجساد مردگان داخل تابوت هاي چوبي و يا تابوت هايي كه از مواد تجزيه شونده ساخته شده باشند قرار داده مي شود. همچنين اعضاي خانواده متوفي قادر خواهند بود شخصاً به حفر قبر بپردازند و محل دفن را تنها با يك درخت و يا چند سنگ مشخص كنند چون استفاده از سنگ قبرهاي سنتي در اين گورستان ممنوع خواهد بود.
سرقت زباله و ثروتمند شدن
بوينس آيرس: چندي پيش، يك مرد ۴۶ ساله در آرژانتين كه از طريق سرقت زباله هاي خياباني در شهر كوردوبا امرار معاش مي كرد صاحب خانه، دو دستگاه خودرو و يك مغازه شد.وي در حالي كه مشغول سرقت زباله ها بود ناگهان با ۵۰ هزار دلار پول نقد مواجه شد كه با استفاده از آن ابتدا يك خانه خريد و سپس دو دستگاه خودرو سواري و يك مغازه براي خود تهيه كرد.اما اخيراً يك پيرزن ۷۰ ساله مدعي شده است كه اسكناسهاي مفقود شده به او تعلق دارد. اين زن ادعا كرده است پيشخدمت وي در حين خانه تكاني منزل به اشتباه اين اسكناس ها را داخل سطل زباله انداخته به همين دليل خواهان پس گرفتن پولش شده است.
تخريب شهر با بولدوزر
كلورادو: يك مرد ميانسال آمريكايي ازمدت ها قبل با مقامات شهرداري گربني واقع در غرب كلورادو اختلاف نظر پيدا كرد و شهرداري حكم تخريب محل كسب وي را صادر نمود.
در هنگام صدور حكم، اين مرد تهديد كرد، با بولدوزر شهر را با خاك يكسان خواهد كرد كه در آن زمان هيچ كس تهديد او را جدي نگرفت.
روز گذشته اين مرد تهديد خود را عملي كرد و با يك بولدوزر بزرگ به تخريب خانه ها و تأسيسات شهر پرداخت. نكته جالب اين كه وي به مدت ۹۰ دقيقه عمليات تخريب را ادامه داد و هيچ كس جلودارش نبود.
سرانجام وي پشت آوار يكي از ساختمانهايي كه خراب كرده بود گيرافتاد و پليس او را دستگير كرد.
سرقت جنين
بوگوتا: يك زن جنايتكار در كلمبيا اقدام به آدم ربايي از داخل شكم خانمي باردار كرد. اين زن كه از چندي پيش خانم باردار را زيرنظر داشت دو روز پيش به بهانه اهداي لباس براي كودك آينده وي، وارد خانه شد. وي چند دقيقه پس از وارد شدن به منزل خانم باردار يك ليوان نوشيدني به وي تعارف كرد كه خانم نگون بخت پس از نوشيدن آن بيهوش شد و به خواب عميق فرو رفت.در همين حال زن فريبكار با انجام عمل سزارين، جنين ۸ ماهه را از داخل رحم مادر خارج كرد و نوزاد را به سرقت برد.البته هنگامي كه مادر به هوش آمد بلافاصله پليس را خبر كرد و خوشبختانه پليس موفق به دستگيري زن بي رحم و بازگرداندن نوزاد به آغوش مادر شد.
سارق گرسنه
بوينس آيرس: دو شب قبل يك سارق گرسنه در آرژانتين وارد خانه يكي از شهروندان شد و تمام لوازم برقي و پوشاك موجود در خانه را داخل يك گوني جمع آوري كرد.
اما اين پايان ماجرا نبود چون سارق به اعضاي خانواده دستور داد براي او استيك و تخم مرغ سرخ كنند. او پس از اين كه غذاهاي سفارش داده شده را ميل كرد با سيم تلفن دست و پاي اعضاي خانواده را بست و با گوني خود پا به فرار گذاشت.
تنبيه كودك
دالاس: يك زن در تگزاس به اتهام قتل فرزند پنج ماهه خود با ادويه جات تند در دادگاه محاكمه خواهد شد.كودك اين خانم به مكيدن شست دست خود عادت كرده بود و مادر براي اينكه اين عادت را از سر كودك بياندازد مقدار زيادي ادويه جات بسيار تند به مشت دست راست وي ماليد تا او ديگر نتواند انگشت خود را بمكد.
اما كودك نگون بخت پس از خوردن ادويه جات ديگر نتوانست نفس بكشد و از دنيا رفت.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳ و ۳ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۲۰ و۴۱ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و۲ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۵ و۴۸ دقيقه

گل و گياه
گل آفتابي سكه اي
007554.jpg
نام علمي: Helianthemum nummlarium
خانواده: CISTACEAE
درختچه هميشه سبز گسترده اي به بلندي ۱۵-۱۰ سانتي متر و گستردگي ۶۰ سانتي متر است. داراي برگهاي بيضي كشيده سبز - خاكستري با سطح زيرين كركدار بوده و گلهاي زرد پررنگ و نارنجي آن در تابستان ظاهر مي شوند.
نيازها: به مكان كاملاً آفتابي و خاك نسبتاً غني بازهكش خوب نياز دارد وحداقل دماي قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: از طريق كاشت بذر در بهار و يا تهيه قلمه چوب نرم در اواخر بهار يا اوايل تابستان امكان پذير است.
سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |