سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۴۹
افزايش كيفيت مواد اوليه قيمت محصولا ت لبني را گران كرد
در پي گران شدن اكثر مواد مصرفي قيمت برخي از محصولات لبني و بستني نيز افزايش يافت.اين در حالي است كه افزايش قيمت محصولا ت لبني بايد با مجوز دولت انجام شود؛ ولي برخي از توليد كنندگان قيمت محصولا ت را خودسرانه افزايش دادند.يك مصرف كننده درباره اين افزايش قيمت به خبرنگار ما گفت: به دليل فقدان نظارت بر نحوه قيمت گذاري، شركتهاي توليد كننده خودسرانه به خود اجازه مي دهند قيمت محصولات خود را گران كنند.رضا صباحي افزود: البته شركت ها هنوز قيمت محصولا ت عمده خود مانند شير را گران نكرده اند؛ ولي برخي محصولا ت مانند شير كاكائو، ماست و بستني را گران كرده اند.
وي ادامه داد: تا قبل از آغاز سال جديد قيمت شير كاكائو شركت ... ۷۰۰ تومان بود؛ ولي در سال جديد قيمت اين محصول ۸۰۰ تومان شده است.
صباحي گفت: در پروسه گران شدن اجناس به نوعي منافع تمامي اقشار تأمين مي شود به جز منافع بخش كارمند و حقوق بگير.
وي اظهار داشت: تاكنون كمتر پيش آمده كه تصميمي اتخاذ شود كه به نفع مصرف كننده و قشر ضعيف و متوسط جامعه باشد.
اين كارمند كه در بازار ميوه و تره بار با خبرنگار ما گفت وگو مي كرد درباره نتايج گران شدن محصولا ت لبني گفت: در نهايت قشر حقوق بگير ناچار مي شوند كه استفاده از مواد لبني را از سبد مصرف خود حذف كنند هرچند كه در حال حاضر هم بخش وسيعي از كارمندان توانايي خريد محصولا ت لبني را ندارند.
در همين راستا يكي از مسؤولا ن يك شركت توليد مواد لبني درباره افزايش قيمت محصولا ت اين شركت به خبرنگار ما گفت: تغيير قيمت هاي صورت گرفته به دليل افزايش كيفيت مواد اوليه بوده است.
وي كه تمايل نداشت نامش مطرح شود، افزود: از محصولا ت شركت متبوعش قيمت هشت محصول گران شده است.
وي گفت: به عنوان مثال چوب بستني به كار رفته در بستني هاي چوبي اين شركت در سال گذشته چوب بستني ايراني بود در حالي كه محصولا ت امسال اين شركت با چوب بستني يك شركت چيني عرضه مي شود.
وي ادامه داد: كاكائو به كار رفته در بستني ها نيز در سال قبل درجه ۳ بود؛ ولي در سال جديد از محصول درجه يك استفاده مي شود.وي در ادامه به رقابت كاذب توليد كنندگان در بازار بستني كشور اشاره كرد و گفت: اين رقابت كاذب باعث شده بود توليد كنندگان در توليد اين محصول با زيان روبه رو  شوند و اگر اين روند ادامه مي يافت به طور حتم تعدادي از شركت هاي توليد كننده بستني ورشكست مي شدند.به گفته وي، در سال گذشته دو شركت توليد كننده بستني به همين علت تعطيل شدند.
وي گفت: ولي با افزايش ۵۰ درصدي قيمت برخي از بستني ها زياندهي شركت ها در اين بخش جبران خواهد شد.

قائم مقام سازمان ميادين ميوه و تره بار:
اتحاديه مرغداران نمي تواند عرضه مرغ را در ميادين ميوه و تره بار كاهش دهد
002610.jpg
انتقاد و گله مندي مردم را از مسؤولان فراهم كرده است.
گزارش خبرنگار ما در باره اين افزايش قيمت حاكي است: قيمت مرغ در ايام تعطيلا ت نوروز در مغازه هاي سطح شهر حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ ريال بود كه اين ميزان در انتهاي هفته گذشته از مرز ۱۸ هزار ريال گذشت.
افزايش بالاي ۳۴ درصدي قيمت طي كمتر از يك هفته باعث شد كه مردم براي خريد مرغ بيش از گذشته به ميادين ميوه و تره بار مراجعه كنند كه به دليل عدم عرضه مناسب مرغ در اين ميادين مردم با مشكلا ت ديگري از جمله معطلي در صف مواجه شدند.
يك شهروند تهراني در يكي از ميادين ميوه و تره بار درباره نحوه عرضه مرغ در اين ميادين گفت: با گران شدن قيمت مرغ در سطح شهر عرضه اين كالا  در ميادين ميوه و تره بار نسبت به قبل كمتر شده است.
شهناز يوسفي افزود: قبل از گران شدن قيمت، عرضه مرغ در غرفه هاي ميادين تره بار به حدي مطلوب بود كه صفي براي خريد مرغ تشكيل نمي شد ولي با گران شدن قيمت مرغ در سطح شهر عرضه مرغ مثل گذشته انجام نمي شود.
وي از علت بروز چنين وضعيتي اعلا م بي اطلا عي كرد و گفت: نمي دانم چرا عرضه مرغ در ميادين ميوه و تره بار محدود شده ولي فكر مي كنم قرار است قيمت پايه آن گران شود.
گفته مي شود در ارتباط با گران شدن مرغ در سطح شهر اظهارنظر مديرعامل اتحاديه مرغداران چندان بي تأثير نبود.
وي عرضه مرغ با قيمت ۱۸ هزار ريال را در سطح شهر و فروشگاه ها مطلوب توصيف كرده و گفته بود در صورتي كه قيمت عرضه مرغ در سطح ميادين ميوه و تره بار بالا  نرود ميزان عرضه آن در اين ميادين كاهش خواهد يافت.
در اين ارتباط قائم مقام سازمان ميادين ميوه و تره بار به ايرنا گفت: اتحاديه مرغداران موظف است كه متناسب با تقاضا گوشت مرغ مورد نياز را در سطح اين ميادين توزيع كند در غير اين صورت غرفه داران جريمه نقدي خواهند شد.
صدرالله دولت اعلا م كرد: اتحاديه مرغداران نمي تواند عرضه مرغ در سطح ميادين ميوه و تره بار را كاهش مي دهد.
وي افزود: در صورت عدم عرضه مرغ توسط غرفه داران تحت پوشش اتحاديه مرغداران علا وه بر جريمه نقدي امتيازات منفي براي آنها لحاظ مي شود و در صورتي كه يك غرفه شش امتياز منفي دريافت كند امتياز داشتن غرفه اش لغو مي شود.
وي اظهار داشت: چنانچه اتحاديه مرغداران بنا را بر اين بگذارند كه عرضه مرغ در ميادين ميوه و تره بار محدود شود امتياز داشتن غرفه اين سازمان به تشكل ديگري واگذار خواهد شد.
قائم مقام سازمان ميادين ميوه و تره بار ميزان عرضه مرغ در سطح شهر تهران را در حال حاضر ۸۰ تن در روز ذكر كرد و افزود: اين ميزان در روزهاي بحراني به ۱۲۰ تن هم مي رسد.
به گفته دولت، قيمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ ريال به ازاي هر كيلوگرم مرغ قيمت واقعي و عادلا نه براي مصرف كننده و توليد كننده است.

«به» ارزان شد
در حالي كه با آغاز سال جديد قيمت انواع ميوه ها و سبزيجات گران شده قيمت به ارزان شد.به گزارش خبرنگار بازارچه، «به» اصفهاني درجه يك در حال حاضر به قيمت هر كيلو ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان در نقاط مختلف شهر به فروش مي رسد.
اين در حالي است كه قيمت به اصفهان در روزهاي پاياني سال قبل به كيلويي ۱۶۰۰ تومان نيز رسيده بود.صفر مرادي، يكي از فروشندگان ميوه و تره بار در ميدان انقلا ب گفت: هم اكنون قيمت به مشهدي كيلويي ۵۰۰ تومان و قيمت به اصفهاني كيلويي ۱۱۰۰ تومان است. وي در ادامه افزود: پيش بيني مي شود در فصل تابستان به دليل فصل برداشت سبزيجات قيمت انواع سبزيجات نيز كاهش يابد.شاهين بيگي نيز يكي از خريداران ميوه به انتقاد از افزايش قيمت ميوه ها خاطرنشان كرد: روند صعودي افزايش قيمت ميوه ها در نهايت باعث مي شود مردم فقط هويج خريداري كنند چراكه هم اكنون ارزان ترين ميوه هويج است. قيمت هر كيلو هويج درجه يك در حال حاضر ۱۳۰ تومان و درجه دو ۱۰۰ تومان است.

بازارچه خوراك
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه آخر هفته
بازارچه ارتباطات
گوناگون
|  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه ارتباطات  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |