سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۴۹
عكس روز
لحظه هاي تنهايي
002598.jpg
پس از تلا شي جانكاه و عمري سراسر تكاپو، نشستن در كنج اتاقي سرد و چشم دوختن به ديوارهاي سفيد كه هر لحظه صداي گام مرگ را بانگ بر مي دارند، زجرآور است و طاقت فرسا.
بسياري از مردان و زنان فرتوتي كه در آسايشگاه ها نگه داشته مي شوند، تنها نيازمند محبت اند و در عين حال سخت كوش. كافي است تا راه گريزشان از بي مهري ايام و نسيان فرزندان را، در كار نشان شان دهي تا از جان بكوشند. به راستي نگهداري آنان - كه خود نيز از پس اين مهم برميآيند - چنان پرالم است كه به فراموشخانه ها مي سپاريم شان؟

لطفاً آقايان بخوانند!
بدگمان نباشيد
پايكار زاده 
ً در ارتباط با مطالب مندرج در بازارچه همشهري مورخه ۲۱/۱۲/۱۳۸۲، لا زم مي دانم نكاتي را يادآوري نمايم:
قال علي(ع): از دامن زن مرد به معراج مي رسد.
متأسفانه در جوامعي مانند كشور ما، بعضي آقايان انصاف و عدالت خود را بر اثر فشارهاي زندگي از دست داده اند. هر انساني آنقدر در پيشگاه خداي خود بزرگ و محبوب بوده كه صفت اشرف مخلوقات را به او نسبت داده اند، پس اميدواريم كه هيچ كس بر اثر مشكلا ت زندگي اين موضوع را از ياد نبرده و هميشه با خود زمزمه كنيم كه همه انسانها با هم برابرند جز در تقوا و پرهيزكاري.
چطور مي توانيم با وجود تلا ش بي وقفه زنان و دختران در جامعه ترازوي عدالت را خم كنيم و اين طور با بي رحمي تمام تلا ش زنان و دختران براي راهيابي به دانشگاه را با وجود تمام مشكلا ت، لطف آقايان و عدم علا قه آنها به تحصيل در دانشگاه بدانيم.
آيا انصاف است كه بگوييم: مردان يك تنه تمام مخارج زندگي را تأمين مي كنند و زنان را (كه البته دوست خوب ما، آقاي خوش انصاف نمي دانند كه در جامعه به چه درد مي خورند) بي كار فرض كنيم؟ تبريك مي گوييم به مردان باغيرت ايراني كه هميشه در تمام كارهاي عملي نمره بيست را كسب كرده اند و ايشان صفت طوطي وار خواندن را به زنان باسواد ايراني نسبت مي دهند و به اين خاطر از خانم ها كه با حقوق كم تمام دانش و وقت خود را در اختيار ديگران مي گذارند، بسيار شرمنده ايم.
بهتر است اين سؤال را از آقايان بپرسيم كه واقعاً چند درصد آنها مهريه زنان خود را پرداخت كرده و يا اگر تصميم بگيرند مي توانند پرداخت كنند.
آيا اين فاطمه زهرا (الگوي زنان مسلمان) نبود كه همدوش حضرت علي براي زندگي تلا ش مي كرد؟ حضرت علي مولاي متقيان جهيزيه فاطمه زهرا را با فروختن زره تن خود خريد.
در اينجا بايد از تمام آقايان عزيز خواهش كنيم در صورت بيكار شدن سعي نكنند بهانه اي پيدا كرده و سريع دنبال راههاي ساده براي كسب درآمد مثل قاچاق بگردند و يا دچار اعتياد و افسردگي شوند.
از دوست عزيزمان، آقاي خوش انصاف هم خواهش مي كنيم حتماً از زنان ايراني و يا حداقل از همسر يا مادر و خواهر خود در رابطه با موضوع منت گذاشتن زنان براي خرج كردن پول خود در زندگي حلا ليت بطلبند!
به اميد روزي كه همگي با عشق و انصاف، زندگي و مملكت خود را بسازيم.

صداي  مصرف كننده
هزينه هاي جديد در مدارس 
مديران مدارس جديداً به جاي اين كه به فكر بالا  بردن كيفيت سيستم آموزشي خود باشند بيشتر به اين فكر مي كنند كه چگونه مي توانند از والدين مردم به بهانه خريد كامپيوتر و ويدئو پول بيشتري بگيرند.مريم حسيني

هرج و مرج در رانندگي
در اطراف ميدان امام حسين كرج ماشين ها هر طور كه بخواهند حركت مي كنند. حق تقدم در اين ميدان نه تنها مفهوم ندارد بلكه اگر كسي آن را اجرا كند حتماً تصادف خواهد كرد. اين مشكل چگونه بايد رفع شود.راننده تاكسي خط آذري
قيمت شير روزانه را پايين بياوريد
چرا شير روزانه قيمت ها را پايين نميآورد تا همه مردم بتوانند از محصولا تش استفاده كنند. شير يارانه اين معمولا ً كم چرب و با آب مخلوط است. از طعم شير روزانه راضي هستيم، اما قيمت اين شير بسيار بالا ست. از مسؤولين روزانه خواهشمنديم كه در خصوص قيمت ها تجديدنظر كنند.عليرضا قرباني، بازنشسته بانك 

مكان تفريحي نداريم، سربه سر مردم مي گذاريم 
مكان هاي تفريحي در تهران بسيار كم است. پاركها كه بيشتر به پاتوق معتادان تبديل شده، قيمت بليت سينما هم كه بالا ست. جز گشتن در خيابان ها و سر به سر مردم گذاشتن چه كار ديگري مي توانيم انجام دهيم.جوان ۲۲ ساله 

تشكر از شهردار
از شهردار تهران به خاطر احداث اتوبان ايرانپارس تشكر مي كنيم. به خصوص كه اهالي را از خريد خانه هاشان راضي كردند، شهردار عزيز متشكريم!
جمعي از شهروندان 

كلكسيون اجباري تمبر
براي شارژ اشتراك صندوق پستي سال ۸۳، به اداره پست مراجعه كردم. علا وه بر قرارداد به اجبار مبلغ ۶ هزار تومان علي الحساب براي مبلغ تمبر دريافت كردند كه هر ماه به ازاي هر تمبر جديد وجهي به حساب اداره پست واريز كنيم. يك توليدكننده كوچك هستم نه يك كلكسيونر اجباري تمبر.محفوظ 

يك درخواست 
از شهردار منطقه ۲ تقاضا داريم براي جلوگيري از ترافيك نسبت به تعريض بلوار سرو غربي در سعادتآباد اقدام كنند.كاظميان 

احترام به حقوق همسايه 
ما چه گناهي كرده ايم منزلمان سركوچه قرار دارد و همسايگان محترم بر ما لطف مي كنند آشغال هايشان را شب به شب به ما هديه مي كنند.چندين بار با شهرداري تماس گرفته ايم ولي فايده اي نداشته.قورچيان 

ترافيك و خطر
در بزرگراه صياد شيرازي زيرپل همت به طرف شمسآباد، تعداد زيادي صافكاري و نقاشي تجمع كرده اند و تقريباً يك باند بزرگراه را اشغال كرده اند، به طوري كه ترافيك بسيار در اين منطقه ايجاد مي شود. لطفاً در اين مورد فكري شود.
صادقي از لويزان تهران 

بنزين و به دنبال آن
قرار بر ا ين بود با گران شدن بنزين، كرايه ها گران نشود ولي مسير بلوار فردوس به خيابان لا له و بلوار فردوس به خيابان بهار ۲۵ تا ۵۰ تومان گران شده چرا با افزايش ۱۵ توماني بنزين قيمت همه چيز اين قدر افزايش دارد.
شهروند عاصي از كرايه ماشين 

از خدا بترس 
از مسؤولان اتاق عمل قلب شهيد رجايي خواهشمنديم كمي انساني تر با پرسنل اتاق عمل خود رفتار كنند تا حداقل پيش وجدان خود كمي راحت باشند.
پرسنل باوجدان 

فكري به حال موتورسواران بكنيد
سالهاست شاهد رواج پديده ناپسند ورود موتور سواران به حريم عابران پياده و ايجاد مشكل براي آنها هستيم. از مسؤولان راهنمايي و رانندگي درخواست داريم قانوني براي منع اين نوع عبور و مرور در نظر بگيرند.يك شهروند

به وضعيت دستفروشان در سطح شهر سامان بدهيد
در گوشه و كنار شهر شاهد فعاليت دست فروشان هستيم. گذشته از اين كه كار اين افراد كمك كوچكي در جهت ارائه كالا  با قيمت مناسب به مردم است ولي در افزايش مشكلا ت رفت و آمد مردم و ترافيك شهر نقش مهمي دارند.
شهروند تهراني 

گراني كرايه
در روزهاي پاياني سال ۸۲ در هر مسيري شاهد افزايش ۱۰ تا ۵۰ درصدي نرخ كرايه تاكسي و مسافركش ها در تهران بوديم. بهانه رانندگان نزديكي سال جديد و گراني بود ولي باز در آغاز سال نو نيز رانندگان اقدام به بالا بردن كرايه هاي افزايش يافته  سال قبل كرده اند. پاسخگو كيست؟ يك شهروند

خواستار ماهنامه همشهري
چرا روزنامه همشهري ديگر ماهنامه همشهري را چاپ نمي كند.
رضايي

بازهم بحث گراني بنزين
بنزين ۱۵ تومان شده؛ اما نرخ تاكسي هاي كرج - تهران ۲۰۰ تومان گران شده. خواهش مي كنيم يك نفر جواب ما را بدهد.زندي

گوناگون
بازارچه خوراك
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه آخر هفته
بازارچه ارتباطات
|  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه ارتباطات  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |