پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۳۹ - Mar 18, 2004
اميد كره جنوبي يك - اميد ايران صفر
اميدهاي ايران چرا مغلوب كره جنوبي شدند؟
شجاعت و شهامت هم بخشي از دانش فوتبال است
003972.jpg
لي چون سو فارغ از يار گيري منطقه اي و من تو من به راحتي توانست تك گل سه امتيازي و پيروزي كره را به ثمر برساند.تيم ايران بدون پشتوانه روحي و طراوت لازم مقابل كره قرار گرفت. در واقع تيم ما ترسيده بود و اين ترس عاملي شد تا بازي را در خانه خود ببازيم.

ايران صفر - كره جنوبي يك
گل: لي چون سو( ۶۱) براي كره
داور: دلاور رحمان به كمك علي سعد سلطان و حسن عبدالحسين حبيب (هر سه از بحرين)
ناظر كنفدراسيون آسيا: فاروق بوزو (سوريه)
اخطار: مهرزاد معدنچي (ايران)، كيم سونگ جين، چوي و پارك كيوسون (كره جنوبي)
تماشاگر: نزديك به ۳۵ هزار نفر
تيم ايران: سيدمهدي رحمتي، جلال كاملي مفرد، مرتضي كاشي (علي عليزاده)، محمد نصرتي، علي بداوي، مهرزاد معدنچي (مهدي زاده)، ايمان مبعلي، حسين كعبي، محرم نويدكيا (سيدصالحي)، مرتضي ابراهيمي و آرش برهاني.
گروه ورزشي: هيچكس باور نمي كرد كه پر اميدترين تيم فوتبال ايران در خانه خود و در ورزشگاه آزادي در مقابل كره جنوبي تن به شكست دهد. واقعا چرا تيم اميد باخت؟ آيا با اين مجموعه بازيكنان پراميد بايد اين بازي را مي باختيم؟ كره جنوبي بسيار مصمم، آماده و با شناخت كامل از تيم اميد ايران بازي را آغاز كرد. آنها به خوبي مي دانستند كه نقطه قوت تيم ايران خط مياني و بازيكنان بازيساز آنند، بهمين دليل با شيوه اي كاملا حرفه اي و با اجراي تاكتيك سنجيده به گونه اي كه خط مياني ما را بيكار كنند، از ابتدا بازي را در اختيار گرفتند. كره اي ها تا حدودي هم خشونت را چاشني بازي كردند و با ارسال توپهاي بلند از خط دفاع به خط حمله خود و هجوم هافبكهاي آنها به پشت محوطه جريمه ما بازي را سريعتر كردند تا در زمان كمتري توپ را به دروازه ما نزديك كنند. قدرت سرزني خط حمله كره توسط لي چون سو به اين تاكتيك كمك كرد. آنها چيزي شبيه سيستم «تريلو» نروژي ها در دهه نود و يك مهاجم به نام «فلو» بازي كردند و تيم ما غافل از اجراي تاكتيك آنها بازي معمولي خود را دنبال كردند و افسوس كه هرگز دست از اين تاكتيك بيهوده و خنثي نكشيد. متأسفانه مربي ايران از ابتدا با انتخاب سيستم (۱-۵-۱-۳) ترس و نگراني خود را نشان داد. بردن ابراهيمي به عنوان آخرين دفاع و قرار دادن نصرتي در جلوي او نشان دهنده آن بود كه ماقبل از بازي شيوه احتياط را پيش گرفته ايم و اين محافظه كاري اجازه نداد تا در اين بازي و در خانه خود دست به بازي تهاجمي بزنيم و از دقايق نخست بازي حريف را تحت فشار قرار دهيم. عدم اجراي اين شيوه باعث شد تا كره اي ها بدون نگراني آنچه دوست داشتند در زمين اجرا كنند. آنها در همان نيمه اول مي توانستند توسط سونگ به گل برسند كه ضربه او به ديرك افقي دروازه خورد و ايران يك نيمه را به سلامت گريخت. در نيمه دوم هم هيچ اتفاق و تغييري در تيم ايران ديده نشد و همان روند و با همان برتري كره جنوبي ادامه پيدا كرد تا دقيقه ۶۱ كه بالاخره لي چون سو خطرناك گل كره را به ثمر رساند تا بهترين موقعيت براي فوتبال ما از دست برود. افسوس اين تيم حقش شكست نبود و قادر بود تا قلب آتن پيش برود، اما متأسفانه حادثه خبر نمي كند و فوتبال وابسته به لحظات و ساعاتي است كه قابل پيش بيني نيست. غفلت مربيان و ناديده گرفتن قدرت حريف و كمي هم غرور و باد در غبغب اين نتيجه را رقم زد. هنوز اميدواري باقي است، شايد چين كره را شكست دهد و شايد ما در كره بتوانيم بر اين زردهاي هميشه حريف در فوتبال پيروز شويم. فرصت خوبي بود كه از دست رفت. ما روي اشتباه فردي و يا عدم توانايي بازيكنان نباختيم، ما به شيوه اي باختيم كه برگزيده بوديم، ما به تفكري باختيم كه علم را در لابه لاي اين توپ گرد ناديده گرفته بود. اين تيم با اين نفرات قادر بود قويترين تيمهاي آسيا را شكست دهد. اين توان بالقوه درست خرج نشد و تمام اندوخته ها بدون استفاده باقي ماند. اين شكست بايد فدراسيون فوتبال و رئيس كميته ملي المپيك را به هوش آورد.
در پايان سال ۸۲ اين نتيجه مژده خوبي براي مردم فوتبال دوست ما نبود. اما هنوز فرصت باقي است، اگر اشتباهات تكرار نشود. در فوتبال شهامت هم بخشي از دانش مربيان است، آنرا ناديده نگيريد.
مايلي كهن: شكست را
پيش بيني كرده بوديم
سرمربي تيم فوتبال اميد ايران پس از شكست اين تيم مقابل كره جنوبي،  گفت: كادر فني تيم فوتبال اميد ايران اين شكست را پيش بيني مي كرد.
ديدار تيم هاي فوتبال اميد ايران و كره جنوبي از گروه اول مسابقات فوتبال مقدماتي بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن در قاره  آسيا، با نتيجه يك برصفر به سود تيم كره جنوبي در ورزشگاه آزادي تهران به پايان رسيد.
«محمد مايلي كهن» پس از اين ديدار در گفت و گو با خبرنگاران با بيان مطلب فوق گفت: پس از اينكه كادر فني تيم فوتبال اميد ايران، بازيكنان اين تيم را از روز جمعه گذشته در اختيار گرفت با اينكه دو روز به آنان استراحت داده شد ولي متاسفانه آنان در تمرينات شاداب نشان ندادند. وي افزود: مصدوميت «ايمان مبعلي» و آسيب ديدگي كهنه «محرم نويد كيا» نيز مانع از آن شد كه اين دو بازيكن از تمامي توان خود در اين ديدار استفاده كنند ضمن آنكه «ايزدي» به دليل مصدوميت و «جواد كاظميان» به دليل فوت برادرش نتوانستند در اين ديدار تيم فوتبال اميد ايران را همراهي كنند، افزون بر آن شرايط جوي نيز به سود تيم كره جنوبي بود،  از همين رو كادر فني تيم ايران چنين شكستي را پيش بيني مي كرد.

۶۰ ركورد جديد براي دووميداني در سال ۸۲
003966.jpg
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون دووميداني گفت: در سال جاري، حدود ۶۰ ركورد ملي جابجا شد و اين در حالي بود كه در سال گذشته حتي يك ركورد ملي بهبود نيافته بود.
روند كنوني، نزديك شدن فاصله دووميداني ايران با سطح اول آسيا را نشان مي دهد ا ما اگر اين حركت رو به جلو در سال آينده از همه جهات حمايت نشود، نه تنها پيشرفت نمي كند بلكه شاهد پسرفت دووميداني خواهيم بود.
حسين جلالي در گفتگو با ايسنا اظهار داشت: مهم ترين اولويت فدراسيون توجه به تيم هاي ملي بود. به طوري كه معتقدم با توجه به استعداد ورزشكاران ايراني، بايد ركوردهايي بهتر از اين داشته باشيم. اين مساله برايم بسيار سخت بود كه ركورد قهرمانان ايران در رشته  پرش با نيزه حتي پايين تر از ركورد زنان جهان با شد.
وي با بيان اينكه دغدغه هاي مالي اجازه استعداديابي را به ما نخواهد داد افزود:  هر كاري را كه شروع مي كنيم به سد كمبود بودجه برخورد مي كنيم. دووميداني برخلاف ديگر رشته ها در ايران درآمدزا نيست و اين بودجه ناچيز حتي شرايط مطلوب براي رسيدگي به قهرماني ها را نيز بوجود نمي آورد چه رسد به استعداديابي. من نمِي دانم چه قانوني به شركت هاي دولتي و صنعتي اجازه مي دهد كه ميلياردها تومان در فوتبال خرج كنند ولي حاضر نيستند، فقط با ۵۰ ميليون تومان يك تيم دووميداني داشته باشند.متاسفانه همه نيز از فدراسيون توقع دارند. در حقيقت رشته هاي پايه نبايد دغدغه بودجه داشته باشند.
رئيس فدراسيون دووميداني در ادامه با اشاره به برنامه هاي آتي فدراسيون دووميداني تصريح كرد، يكي از مهم ترين مسابقاتي كه در سال آتي پيش رو داريم، مسابقات جوانان جهان است كه تاكنون چند سهميه كسب كرده ايم و با روندي كه اكنون پيش مي رود ورزشكاران جوان پرتابي مطمئنا در بين ۶ نفر اول جهان خواهند بود و حتي چشم به مدال هاي جهاني داريم.

پيكان باشگاه نمونه، دادرس تشويق شد
003963.jpg
گروه ورزشي: از سوي اداره كل تربيت بدني استان تهران باشگاه فرهنگي ورزشي پيكان به عنوان باشگاه نمونه در سال ۸۲ انتخاب شدو لوح تقدير اين انتخاب توسط حجت الله خطيب مديركل تربيت بدني استان تهران به محمدمهدي دادرس مديرعامل باشگاه پيكان اهدا شد.
همچنين فدراسيون بسكتبال با صدور اطلاعيه اي از رفتار مناسب و جوانمردانه مديرعامل باشگاه پيكان در پايان بازي رده بندي ليگ برتر بسكتبال ايران تقدير كرد. در اين اطلاعيه خطاب به مهدي دادرس آمده است: با توجه به رفتار بسيار اثرگذار در خاتمه بازي تيمهاي پيكان و ذوب آهن كه در لحظات پاياني و بطور غيرمنتظره بازي به سود حريف به پايان رسيد، شما با كمال رشادت و خضوع با روحيه و اخلاق حسنه اسلامي ضمن دست دادن با بازيكنان و مربيان تيم رقيب و بوسيدن داوران ،كاري را انجام داديد كه در نوع خود كم سابقه بوده است و اين حركت شما مي تواند موجب اعتلاي فرهنگ ورزشي گردد، شايسته است مراتب تقدير و تشكر فدراسيون بسكتبال را پذيرا باشيد.

براي اولين بار ايران در جايگاه بيست و چهارم فوتبال جهان ايستاد
سايت رسمي فدراسيون جهاني فوتبال تاز ه ترين رده بندي تيمهاي ملي فوتبال جهان را منتشر كرد.
در اين رده بندي، تيم ملي كشورمان با كسب ۶۵۸ امتياز و هفت پله صعود در مقايسه با ماه گذشته در مكان بيست و چهارم جهان و دوم آسيا قرار گرفت. تيمهاي ملي فوتبال كره جنوبي با ۶۶۸ امتياز در مكان ۲۲، عربستان سعودي و ژاپن با ۶۵۳ امتياز مشتركا در مكان ۲۷ جهان قرار گرفتند.
فدراسيون جهاني فوتبال با اشاره به موفقيت قابل توجه ايران در مسابقات اخير خود و به ويژه پيروزي ۳ بر يك مقابل قطر در چارچوب رقابتهاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ آورد: ايران با بازيهاي قابل قبول خود نشان داد كه چگونه هفت پله صعود كرده است و در بهترين جايگاه تاريخ فوتبال خود ايستاد.
همچنين تيمهاي ملي فوتبال برزيل ۸۴۲ امتياز، فرانسه ۸۲۶ امتياز، اسپانيا ۷۹۱ امتياز، هلند ۷۴۷ امتياز و مكزيك ۸۴۰ امتياز، عناوين اول تا پنجم را در اختيار دارند. ضمن اينكه سه تيم جمهوري چك، انگلستان و آرژانتين با ۷۳۵ امتياز در رده ششم جهان ايستاده اند. همچنين تركيه با ۷۳۳ و آلمان با ۷۲۵ امتياز عناوين نهم و دهم را در اختيار دارند.تيم ملي مونت سرات نيز تنها با هفت امتياز در مكان ۲۰۴ و آخر جهان قرار دارد.

يك توضيح
در شماره ۳۳۳۴ تاريخ ۲۳/۱۲/۸۲ روزنامه همشهري در ستون حوادث در خصوص درگيري يكي از قهرمانان به نام آقاي ج با يك راننده شركت واحد مطالبي بصورت غلط و اشتباه درج گرديد و به اطلاع شما عزيزان مي رساند كه كليه مطالب درج شده در شماره فوق خلاف واقعيت بوده و ضمن كذب بودن مطالب بدينوسيله آن مطالب تكذيب مي گردد.

رقابت هاي وزنه برداري باشگاهها امروز برگزار مي شود
گروه ورزشي: هفته پاياني مسابقات وزنه برداري قهرماني باشگاه هاي ايران طبق برنامه اعلام شده امروز با انجام ۳ ديدار در تهران و يك ديدار در اراك برگزار مي شود.
فدراسيون وزنه برداري ديروز اعلام كرد، سوءقصد به جان نايب رئيس فدراسيون وزنه برداري مانع از برگزاري هفته پاياني ليگ وزنه برداري باشگاه هاي ايران نخواهد شد و ديدارهاي اين هفته در زمان اعلام شده، برگزار مي شود.
برنامه هفته پاياني اين مسابقات به شرح زير است:
پنجشنبه ۲۸/۱۲/۸۲
سايپا تهران- پيام ارتباطات سالن وزنه برداري مجموعه آزادي
دانشگاه آزاد اسلامي- راه آهن تهران سالن وزنه برداري مجموعه آزادي
دانشگاه آزاد اسلامي- ذوب آهن اصفهان سالن وزنه برداري مجموعه آزادي صنايع اراك- دانشگاه پيام نور اراك
ديدار تيم هاي دانشگاه آزاد اسلامي و ذوب آهن از ديدارهاي عقب افتاده اين مسابقات به شمار مي رود و هر امتيازي كه تيم دانشگاه مقابل راه آهن كسب كند، در ديدار اين تيم مقابل ذوب آ هن محسوب خواهد شد.
قهرماني تيم سايپا تهران در اين مسابقات تقريبا مسجل است.

ديدارهاي تماشايي كشتي در سالن هفتم تير
حاجي زاده، حيدري و رضايي امروز به ميدان مي آيند
گروه ورزشي: پيكارهاي كشتي آزاد انتخابي تيم ملي به منظور گزينش كشتي گيران برتر اوزان ۷۴ ، ۹۶ ، ۱۲۰ كيلوگرم برا ي شركت در مسابقات جام جهاني باكو و رقابت هاي آسيايي تهران امروز در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار مي شود.
در پيكارهاي انتخابي امروز كه همزمان بامسابقات كشتي آزاد باشگاههاي برتر كشور و از ساعت ۳۰/۱۶ آغاز مي شود در وزن ۷۴ كيلوگرم رضا رمضان زاده و مهدي حاجي زاده،  محمد باقرعالي، مهدي صادق زاده و مهدي برائتي به مصاف هم مي روند و در پايان نفر برتر اين وزن براي شركت در مسابقات قهرماني آسيا انتخاب خواهد شد.
در اين وزن هادي حبيبي ازقبل براي حضور در پيكارهاي جام جهاني باكو انتخاب شده است.
در اوزان ۹۶ و ۱۲۰ كيلوگرم نيز به ترتيب عليرضا حيدري با محمد حسين خالقي فر و فردين معصومي با عليرضا رضايي با هم مسابقه مي دهند و فرد برنده به مسابقات جام جهاني باكو اعزام مي شود و كشتي گير بازنده نيز در مسابقات آسيايي تهران در روز ۲۸ فروردين حضور خواهد يافت. مسابقات انتخابي اوزان ۵۵، ۶۰و ۸۴ كيلوگرم نيز براي شركت در رقابت هاي آسيايي و جام جهاني باكو ۱۰ فروردين برگزار خواهد شد.
در وزن ۶۶ كيلوگرم نيز عليرضا دبير به علت مصدوميت در مسابقات انتخابي تيم ملي شركت نخواهد كرد و به جاي وي علي اصغر بذري به مسابقات جام جهاني باكو اعزام خواهد شد.
پيكارهاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد با ۲ كيلو ارفاق وزن برگزار مي شود.
علاوه بر هادي حبيبي در وزن ۷۴ كيلوگرم، محمد اصلاني در وزن ۵۵ كيلوگرم، مسعود مصطفي جوكار در وزن ۶۰ و علي اصغر بذري در وزن ۶۶ كيلوگرم براي شركت در مسابقات جام جهاني باكو انتخاب شده اند.
كره شمالي با دو كشتي گير در تهران
فدراسيون كشتي كره شمالي ديروز با ارسال نمابري به فدراسيون كشتي ايران اعلام كرد كه تيم ملي كشتي آزاد اين كشور فقط با دو كشتي گير در وزن هاي ۵۵ و ۶۰ كيلوگرم در مسابقه هاي آسيايي تهران شركت خواهد كرد.
تيم ملي كشتي آزاد دو نفره كره شمالي را در سفر به تهران، يك مربي و يك سرپرست همراهي خواهند كرد.
هفدهمين دوره مسابقه هاي كشتي آزاد قهرماني بزرگسالان آسيا در سال ۲۰۰۴ اواخر فروردين ماه سال آينده به ميزباني ايران در تهران برگزار خواهد شد.

خبرهايي از واليبال
ايران در اجلاس كنفدراسيون آسيا شركت نمي كند
گروه ورزشي: ايران براي نخستين بار در اجلاس كنفدراسيون واليبال آسيا شركت نمي كند. محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال دليل عدم حضور ايران را ترافيك كاري در ابتداي سال جديد خواند و درگيري اردوهاي تيم ملي و آماده شدن براي برگزاري مسابقات باشگاههاي آسيا را مانع از حضور در اجلاس خواند. اجلاس كنفدراسيون واليبال آسيا قرار است نيمه اول فروردين ماه در كشور عربستان برگزار شود.
پايان اردوي
تيم ملي بزرگسالان
نخستين مرحله اردوي آمادگي تيم ملي واليبال ايران در راه شركت در مسابقات انتخابي المپيك آتن ديروز خاتمه پذيرفت.
اكثر ملي پوشان حاضر در اردو پس از چند روز استراحت در تمرينات صنام و پيكان نمايندگان ايران در مسابقات باشگاههاي  آسيا شركت خواهند كرد.
مربيان تيم هاي
اميد تهران و توابع
از سوي هيات واليبال استان تهران (هيات نمونه سال ۸۲) مربيان تيم هاي اميد تهران و توابع معرفي شدند.
اكبر نائيني و كامران تبريزي به عنوان سرمربي و مربي تيم تهران و فرهاد اعرابي و حسين وزيري نيز به عنوان سرمربي تيم توابع انتخاب شدند. رقابت هاي قهرماني اميدهاي كشور اواخر ارديبهشت ماه برگزار مي شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |